1e Stardust Laatste 20 Jaar POPQUIZ - Bissegem

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

1e Stardust Laatste 20 Jaar POPQUIZ - Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Swat mailt mij morgen de volledige en precieze uitslag door : dit was de top 12, uit het blote hoofd; ik hoop dat ik mij niet vergis :

1. Would-be Monkees

2. Kas & co.
3. Rechte Bananen

4. JPJ&SG
5. Sticky Fingers
6. Sympathie vd Duvel
7. Polkaheer & co.
8. Tony Servi Big Band
9. Vlassenbroek 2000
10. The Holly's
11. St.-Georges
12. Metal Mickeys (Peter en Ludwig met zijn twee)
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Redelijk moeilijk (wie ben ik :P) maar mij toch goed geamuseerd. Er zat daar een welbepaald fragment voor tussen dat mij in aanvang nogal gestresseerd deed geraken, maar uiteindelijk kwam alles goed. Solo voor de espen? :D

Afgezien van de muziek (met ook vele commercielere boenkhitjes joepiedepoepie!) was het op sociaal vlak ook een topavond. Gewapend met een digicam ons een beetje in de familie Vandenbogaerde gemengeld (leve Stefanie, Aurore, Helène aka Joke en de rest !). Der zal al iets ergs moeten gebeuren opdat ik er niet opnieuw sta bij de volgende editie.

Prachtig !
Afbeelding
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

een schelle espe schreef:Solo voor de espen? :D
Jawadedade! zaalsolo in een zaal van rond de 45 ploegen ! Proficiat!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Heb al een ronde nagekeken : nu slapen ...

Ronde 1 :
1 1989 Prince Batdance
2 1990 Guru Josh Whose law (is it anyway?)
3 1991 Tom Petty & The Heartbreakers Into the great wide open
* Samen met Jeff Lynne, G Harrison, R Orbison en B Dylan maakte deze zanger deel uit van een zogezegde supergroep … hoe heette die?
* A : Travelling Wilbury's
4 1992 The Pasadenas I'm doing fine now
5 1993 Lenny Kravitz Is there any love in your heart?
6 1994 Rollins Band Liar
* Van welk beruchte hardcore punkband was de zanger van de volgende groep leadzanger tussen 1981 en 1986?
* A : Black Flag
7 1995 Spain Untitled #1
8 1996 Hysteric Ego Want love
9 1997 The Kelly Family Fell in love with an alien
10 1998 Pills Rock me
11 1999 Soulwax ft. Tracy Bonham My cruel joke
12 2000 Leann Rimes Can't fight the moonlight
13 2001 David Kitt You know what I want to know
14 2002 Coldplay Politik
15 2003 De Nieuwe Snaar In de hemel is geen Dylan
16 2004 Danzel Pump it up
* Welke Zwitserse dance-formatie uit 1998 covert deze halvefinalist van Idool 2003 hier?
* A : Black & White Brothers
17 2005 Rammstein Benzin
18 2006 Nicole Willis (& The Soul Investigators) Feeling free
19 2007 The White Stripes Icky Thump
20 2008 Emiliana Torrini Jungle drum
* Uit welk land komt de volgende zangeres?
* A : IJsland

-> opmerkingen :
* heb het niet gecheckt, maar geloof de Bananen op hun woord dat voor The Black & White Brothers nog een andere uitvoerder met dit nummer op de proppen kwam : nl. The Mixmasters.
Ook The Holly's hadden dat en kregen ook een punt daarvoor.
* De tekst van 'In de hemel is geen Dylan' is blijkbaar van de hand van JPJ&SG-lid Frank VDL, wat ik niet wist ...

-> minder dan tien keer beantwoord :
2. U Guru Josh 8 op 46 Vlassenbroek / Metal Mickeys / Kas / Polkaheer / Tony Servi BB / Rock M. / Is Vic There / De Emmerkoningen
2. T Whose law (is it anyway?) 5 op 46 Vlassenbroek / Metal Mickeys / Kas / Polkaheer / Rock M. /

5. T Is there any love in your heart? 0 op 46
(nochtans een single die indertijd veel werd gedraaid, kwam na de bekendere singles 'Are you gonna go my way' en 'Believe')

7. T Untitled n°1 : 7 op 46 WB Monkees / Kas / Bananen / Sympathie / Sticky F / St.-Georges / A Tribe called Wuk Est?
(Paris Hilton LL en Tony Servi BB hadden n°2)

8. U Hysteric Ego SOLO WB Monkees
8. T Want love SOLO WB Monkees
(toch echt geen onbekend dance-nummer : staat oa op de Maxx)

13. U David Kitt 6 op 46 WB Monkees / Bananen / Sympathie / Sticky F / Flodder / A Tribe called Wuk Est?

18. U Nicole Willis (& The Soul Investigators) 6 op 46 WB Monkees / Kas / Polkaheer / Sympathie / Sticky F / Popingers
18. T Feeling free 8 op 46 WB Monkees / Polkaheer / Sympathie / Sticky F / Popingers / Bananen / Espen / Vimme & The Ladies
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Zeker geen solo wat de uitvoerder betreft. Als de schelln espe hun bewondering voor een band niet onder stoelen of banken steken en vervolgens ostentatief juichen als daar een fragment van verschijnt, dan maakt de Flosseklosser daar mooi gebruik van om daarop te gokken. Nooit een noot van Opeth gehoord, maar lekker mee gegrist op die manier en zo ook vóór onze concurrenten geëindigd! :lol:
Onze Dany Fabry-fan heeft zich wél low-profile opgesteld en zo niets weg gegeven. :twisted:

Supergoed georganiseerde quiz trouwens. Zeer leuk ook met de extra info qua hitnoteringen en Pukkelpop- en TW-verschijningen voor élk nummer. Respect, daar moet een hoop werk in gekropen zijn!
Ik keer ook heel tevreden terug met mijn prijs. Met onze 24ste plaats mogen we ook blij zijn, ondanks dat het aan de meet maar 1 puntje scheelde met de 22ste plaats.

:app: voor Tony en de voltallige ploeg (wie is de dame die van ons nu een ring gekregen heeft, Tony?) en uiteraard ook dikke proficiat aan de would-be-monkees!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

Heb ik echt Untitled pt 2 geschreven?? Weer zo'n fout waarvoor een mens zich voor het hoofd kan schieten. Kan je dit toch nog eens checken, ik kan het bijna niet geloven? (het maakt niet echt uit want de achterstand was meer dan 5 ptn dacht ik)

Goeie kwis over mijn favoriete muziekperiode waarin ik opgroeide. Niet altijd even makkelijk (voor iemand die dit jaar nog maar aan zijn tweede muziekkwis toe was). Maar dat had ik niet anders verwacht/gehoopt. In een kwis als dit mag je wat dieper delven. Goeie organisatie, leuke bediening :wink: en de regen bleef buiten.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Wederom en mooi werkstuk van Tony :app:

Een quiz waarin alles mogelijk was.
getuige daarvan
Danny Fabry - Ik sta in vuur en vlam :puke: (één der slechtste dingen die ooit op plaat is verschenen) 2 nummers later gevolgd door
Pavement - Here :headbang: (afkomstig van één van de strafste albums van de laatste 20 jaar).

Deze quiz was spek naar de bek van de Would-be Monkees want de overspannen periode begon in 1989, moment waarop 3/4 van ons team zich begon te interesseren voor popmuziek, tot nu.
Phon die toen nog naar Gert & Samson luisterde, is dan weer een crack wat betreft de laatste 10 jaar.
Maw qua complementariteit zit het heel goed.

We hadden al een idee over onze skills wat betreft het alternatief gedeelte (Eigenzinnige quiz St-Niklaas)
De onzekere factor was de 40% hits die hier aan bod kwamen.
We trokken er behoorlijk onze slag in met het mooie eindresultaat tot gevolg.

Vol ongeduld kijken we uit naar een volgende gelegenheid waarvoor we dit ploegje nog eens samenkrijgen.

Met dank aan Phon, Kub en SepPuKu voor een heerlijk avondje quizzen
en Tony & crew voor de vlekkeloze organisatie
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ronde 2 :

1 1989 Plaza Yo Yo
2 1990 The Pogues Summer in Siam
* Op welke LP uit 1990 staat het volgende nummer?
* A : Hell's Ditch
3 1991 Slint Good morning captain
4 1992 Buffalo Tom Velvet roof
5 1993 The Juliana Hatfield Three For the birds
6 1994 dEUS Via
* "I skipped the part about love'', is een zin uit de volgende Belpopclassic … van welke Am. groep leenden zij deze zin?
* A : R.E.M. (Low)
7 1995 Me & My Dub I dub
8 1996 Pearl Jam Off he goes
9 1997 Paul McCartney Young boy
10 1998 George Michael (& Mary J Blige) As
* Wie wordt hier gecoverd?
* A : Stevie Wonder
11 1999 Johnny Vicious ft. Lula Ecstacy (take your shirts off)
12 2000 Travis Comin' around
13 2001 Vanda Vanda Sunshine after the rain
* Deze groep werd gefabriceerd n.a.v. een talentenjacht van VT4 … wat was de naam van dat programma?
* A : Popstars (Belgium)
14 2002 Interpol PDA
15 2003 De Heideroosjes Damclub Hooligan
16 2004 Nina Sky Move ya body
17 2005 Hormonia Kevin
18 2006 Beyoncé Irreplaceable
19 2007 Enter Shikari Jonny Sniper
20 2008 Ryan Shaw Do the 45

-> opmerkingen :
* Verdomme! Ik heb uren werk gehad aan het opzoeken van die festivaldata, drie keer alles gecheckt en dan een ordinaire typfout die een 'clean sheet' verhindert : '97 ipv '07 voor Pearl Jam.
Ik doe dat trouwens niet meer opnieuw, want heel tijdrovend, en naar verluidt niet echt nodig of een meerwaarde ... het proberen eens waard

-> minder dan tien keer beantwoord :
2. Vr Hell's Ditch 6 op 46 WB Monkees / Polkaheer / Tony Servi BB / Sticky F / Rock M / St.-Georges

3. T Good morning captain 5 op 46 WB Monkees / Sympathie / Country Tr. / Tony Servi BB / Bakerstreet
(uitvoerder Slint : 14 op 46)

8. T Off he goes 2 op 46 The Holly's / Vimme & The Ladies
(prachtig nummer van één van de bekendste 1990+ groepen én op single verschenen ... dacht dat deze bekender was)

9. T Young boy 4 op 46 Jeukdoos / Testedoene / Kardinaal & Koning / Bakerstreet

11. U Johnny Vicious (ft. Lula) 4 op 46 4 Schellen Espe / Country Tr. / Raspberry Q. / Les Non-Classés
11. T Ecstacy 5 op 46 4 Schellen Espe / Country Tr. / Raspberry Q. / Les Non-Classés / Feds Gadget

19. T Jonny Sniper 4 op 46 Bananen / Holly's / JPJ&SG / Kardinaal & Koning

20. U Ryan Shaw 4 op 46 WB Monkees / Kas / Sympathie / Sticky Fingers
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 1e Stardust Laatste 20 Jaar POPQUIZ - Bissegem

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef: 12. Metal Mickeys (Peter en Ludwig met zijn twee)
En ik kreeg zaterdag viavia het bericht dat ze voltallig waren? :?: Anders had ik wel willen meespelen...

Nu ja, het was ongetwijfeld een schitterende quiz (ik ken Tony's kwaliteiten als muziekliefhebber en als quizorganisator) maar het zou mijn 3de quiz op 4 dagen geweest zijn dus was het niet onverstandig toch maar eens thuis te blijven. Maar een volgend jaar wil ik het er zeker eens op wagen.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef:9. T Young boy 4 op 46 Jeukdoos / Testedoene / Kardinaal & Koning / Bakerstreet

20. U Ryan Shaw 4 op 46 WB Monkees / Kas / Sympathie / Sticky Fingers
Hier had ik al 2 keer kunnen scoren... 8)
Nu ja, de afwezigen hebben ongelijk, dus ik zal me niet teveel moeien op deze thread.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

[-> opmerkingen :
* heb het niet gecheckt, maar geloof de Bananen op hun woord dat voor The Black & White Brothers nog een andere uitvoerder met dit nummer op de proppen kwam : nl. The Mixmasters.
Ook The Holly's hadden dat en kregen ook een punt daarvoor.
[/quote]

Ja, daar zijn ze mooi mee weggekomen. 't Is dat het zo'n sympathieke gasten zijn :wink:

Het klopt dat "In The Mix" van The Mixmasters ook in dat nummer van Danzel zit, maar met de extra info 1998 en Zwitserland kan dit nooit het juiste antwoord zijn voor een groep uit England met een nummer uit 1989... Hiermee moest duidelijk zijn dat het om The Black & White Brothers ging. Just is just.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Ik heb me als gastspeler bij Kas & Co goed kunnen amuseren.
De vrees om weinig aan te kunnen brengen bleek ongegrond.
Toch blijft de kennis van de vaste Kassers indrukwekkend.

Al bij al zaten er meer commerciele dingen in de kwis dan vooraf verwacht. Toch blijkt hier uit een andere 'moeilijkheids-doos' gegrepen dan bij de 'alternatieve' bands. Een albumtrack van Coldplay, maar een nummer één hit van Celine Dion (om een voorbeeld te geven).

Maar voor mij is dit detailkritiek hoor Tony. In zijn geheel vond ik de kwis zeker geslaagd.

Graag ook een zeer diepe buiging voor de onvoorstelbare Would Be Monkees. :bow: Ik verdenk de heren ervan zich de voorbije maand(en) opgesloten te hebben in een Russisch concentratiekamp, waar hen alle albums van de afgelopen twintig jaar op straffe van executie werd ingedrild. :shock:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Wij beleefden niet onze beste avond gisteren, maar uiteindelijk eindigden we toch nog op de voor ons hoogst mogelijke positie.

We hoorden vele dingen, die veel te ver zaten, en waardoor de dus veel te veel punten lieten liggen (bvb. Enter Shikari met bovendien dan nog een gok op de verkeerde titel, The Shins, verschillende dansnummers + aantal verkeerde gokken erbij ...). De quiz op zich was vrij moeilijk en aan onze tafel was er hier en daar toch wat frustratie ... Van de makkelijke nummers kwamen de titels vlot voorbij, maar bij een moeilijker nummer of albumtrack dan weer niet. Tja, ieder zijn mening daarover natuurlijk, maar ons lijkt het logischer dat andersom te doen ...

Al bij al wel tevreden met onze top-10 plaats.
Proficiat aan de Monkees, met alweer Kubb :D , die van begin af aan aan de leding gingen, en dit zonder moeite volhielden tot op het einde :bow: :bow:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Silent Dolphin schreef:Toch blijkt hier uit een andere 'moeilijkheids-doos' gegrepen dan bij de 'alternatieve' bands. Een albumtrack van Coldplay, maar een nummer één hit van Celine Dion (om een voorbeeld te geven).
Niet helemaal eens toch ...
Die albumtrack van Coldplay (niet zomaar een obscuur nummerke : openingstrack van hun tweede LP, wordt altijd live gespeeld) werd wel bijna even goed beantwoord als de hit van Céline Dion (je zou verschieten hoeveel en wie dat allemaal mis hadden) ... en kijk maar naar de 'rubriek :'minder dan tien keer goed beantwoorde vragen' ... daar staan ook allerlei hits tussen ...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Tonyvdb schreef:
Silent Dolphin schreef:Toch blijkt hier uit een andere 'moeilijkheids-doos' gegrepen dan bij de 'alternatieve' bands. Een albumtrack van Coldplay, maar een nummer één hit van Celine Dion (om een voorbeeld te geven).
Niet helemaal eens toch ...
Die albumtrack van Coldplay (niet zomaar een obscuur nummerke : openingstrack van hun tweede LP, wordt altijd live gespeeld) werd wel bijna even goed beantwoord als de hit van Céline Dion (je zou verschieten hoeveel en wie dat allemaal mis hadden) ... en kijk maar naar de 'rubriek :'minder dan tien keer goed beantwoorde vragen' ... daar staan ook allerlei hits tussen ...
Is een persoonlijk aanvoelen hé... ik had waarschijnlijk makkelijker een albumtrack van Celine (die ze ook altijd live speelt :wink: ) herkend.

Het klopt toch dat alle albumtracks uit de alternatievere scene kwamen... of vergis ik me ? Beschouw dit niet als een 'ge moogt dat niet doen' kritiek... uiteindelijk vraag je wat je wil. Ik denk alleen dat van de albums van Celine Dion, Clouseau, Kylie Minogue, ... evenveel stuks verkocht zijn als van Pearl Jam, Coldplay, ... dus dat in principe die albumtracks even moeilijk / makkelijk zouden moeten zijn.
Plaats reactie