7e Corsica muziekquiz - Beerzel - 2022-06-04

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

7e Corsica muziekquiz - Beerzel - 2022-06-04

Bericht door Luk »

Deze "lokale" quiz is een zeker bespreking waard, want het was een fijne beleving.

Gebed in de viering van 50 jaar voetbalclub Corsica hebben de organisatoren er immers iets echt leuks van gemaakt.

Er was enerzijds de reis rond de wereld (not!) die zij plannen te maken naar Corsica (dat wel), en dan gaf heel veel mogelijkheden via allerlei verplaatsingsmiddelen als tip of tussentijdse bestemmingen. Schitterend!

Een extra bewondering voor de animatie op het scherm, die over een wereldkaart effectief een helicopter liet vliegen (Bloc Party) , een kameel liet wandelen (Southern Culture on the Skids) of een Jezus over water liet wandelen (tijdens Milk Inc.-fragment LOL).
Nog nooit gezien. Knap gedaan!

Daarnaast was er ook de link met 1972, het startjaar van de club.

De valkuil om reeksen met ""1972" als hoofding te spijzen met enkel fragmenten uit dat jaar werd zeer creatief omzeild door o.a. "uitvoerder opgericht in 1972" of andere afleidingen waardoor ook recentere nummers werden voorgeschoteld. Goed gevonden!

De presentator bleef intussen ook de sfeer hoog houden met droge humor o.a. over nog "resterende soepen, stilaan verkocht als gazpacho" of over de tussenstand (de zuipbeker leek even in het bezit te zijn van het eigen voetbalploegteam, niet tot zijn verwondering...).

De vondst om de heliumballonen boven de tafels (van ploegen die aan de leiding stonden en die een extra prijs wonnen via het "rad van fortuin" (hier 41° plaats, van in het begin gedraaid, voor een biljet van 50 euro "zwart geld" van een paar sponsors - grappig!)) te laten verhuizen per tussenstand is ook iets wat ik nog nooit gezien had, maar wat ik wel super apprecieerde (tot die eerste verhuisde naar de later winnaar (grapje!)). Slotsom: leuk gevonden en uitgewerkt... Zeker toen die ballon steeds werd weggenomen na elke tussenstand en na een lange wandeling doorheen de tent (terechte spanning, tussenstand nog niet bekend via QR-code) toen nog (even) terug aan onze tafel belandde. Geen idee of de uiteindelijke winnaars dit ook hebben meegemaakt, maar het was best vernieuwend...
Ik wil dan ook een luchtballonnetje oplaten voor andere organisatoren: dwars van alle digitalisering (ik ben fan!) is dit een extra showelement "old school"-animatie (ik ben ook fan!)...

De quiz zelf ging alle kanten uit qua genres...
De liefhebbers van hardere noten zuchtten diep tijdens het "Club Med-intermezzo" in de eerste reeks, maar veerden op in de verrassend "harde/alternatieve" fuifreeks op het einde.
Het concept met de wereldreis in het eerste gedeelte liet wellicht minder diversificatie toe, en alle begrip dan voor de concentratie van de hardere muziek op het staartje, maar dat kon wel een koude douche zijn geweest voor heel veel ploegen als "uitsmijter". Anderzijds was het voor de liefhebbers van "etwatarder" lang wachten. Pas het maar om voor iedereen goed te doen...
Ik begrijp dat het met het concept van de wereldreis moeilijk was om hierbij een evenwicht te behouden.

Al bij al echter een schitterende quizervaring, met een geoliede organisatie (strak schema met herkenbaar oorwurm-begintune om iedereen aan tafel te roepen!).

Uiteindelijk verloren we met twee punten, uit de grabbelton aan diverse opgaven, via... "The Grabbeltons - Make Love", hetgeen Pale Riders of Philadelphia :clap: :clap: :clap: wél herkenden als een Belgische garagerockhit, en wij niet. Respect!

Bedankt voor de realisatie van een mooie quizavond, Corsica-team. :music-rockout: :music-rockout: :music-rockout:
Het was de verre verplaatsing waard!

Ondanks de aankondiging dit jullie laatste was: het smaakt naar nog...
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Re: 7e Corsica muziekquiz - Beerzel - 2022-06-04

Bericht door John Winston Lennon »

...en afgesloten met het toekomstvoorspellende (?) There will be no next time.

Kan alleen maar bevestigen wat bovenstaande commentaar betreft. Veel werk in gestoken (net zoals de eerdere kwissen van Corsica), indrukwekkende prijzentafel, 50 euro te grabbel, een ouderwetse zuipbeker. 46 aanwezige ploegen is in deze barre tijden bijna een record.

En naar huis met 850 bladzijden Lennon biografie meteen ook de kortste verplaatsing van het jaar. 't Moet niet altijd Oostakker of Eeklo zijn.
Dakota via Liverpool
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 7e Corsica muziekquiz - Beerzel - 2022-06-04

Bericht door PaulMcCartney »

Dat van de 1-ballon hadden ze al eens eerder gedaan in een vorige editie - dat van de 40ste ploeg was een premiere

Net als mijn collega hierboven reeds beschreven heeft een visueel pareltje met een varia aan fragmenten met een laagje humor.

Hier een link naar de eindstand en de gevraagde fragmenten:

https://sites.google.com/view/corsicamuziekquiz2022
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1643
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 7e Corsica muziekquiz - Beerzel - 2022-06-04

Bericht door tequila »

Ik kan de commentaren alleen maar bijtreden. Heel leuke quiz. :dance:
Plaats reactie