4e Muziekquiz "The Holly's" - 18/10/2008 - Hamme

PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

Vlassenbroek2000 schreef:

Als enige negatieve punt ook opgemerkt dat de quiz stond aangekondigd om 19.30u en dan pas begon om 20.15u ongeveer. inderdaad geen half uur te zijn zoals gisteren in de helft van de quiz.
Klopt inderdaad, maar dit is een euvel dat jammer genoeg overal gebeurt.

De meeste quizzen die aangekondigd staan om 20:00h, beginnen meestal om 20h30. De Fab4 probeert steeds op tijd te zijn, gisteren zijn we zelfs moeten beginnen met zijn drieën, omdat de E313 potdicht stond, en speciaal voor Flor, dat was voor een concert van Milk Inc. :D
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

PaulMcCartney schreef:speciaal voor Flor, dat was voor een concert van Milk Inc. :D
Flor zou de "Milk" waarschijnlijk te zuur hebben gevonden... :twisted:

yep, we hebben een nieuwe pispaal. :roll:
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Bericht door Zeno »

bart depauw schreef:En nog iets, volgens mij pakken de Vindikooks.
Geen commentaar. Morgen om dertien uur volgt de officiële persmededeling.

Toch durven wij nu al te stellen dat wij voldoende doktersattesten kunnen voorleggen. Meer informatie bij onze persoonlijke medische begeleider: dokter Fuentes.

Tot zover onze positieve bijdrage.

Nog een fijne groet.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Leuk werkstuk van de Holly's :app:

Dit was duidelijk samengesteld door meerdere personen, gevarieerd maar nu ook niet dat alle genres aan bod kwamen. Vond het zelfs een ietwat vreemde manier van quizzen: van oldie-hits plots naar electro of punk en dan plots een StuBru-hitje (zoek de resp. aanbrenger ervan bij de Holly's :wink: ), terwijl de andere genres toch amper aan bod kwamen. Een hoogst eigen gezicht dus, ik ben er alvast niet tegen, in tegendeel!

Verder proficiat voor de manier waarop Fab4 plots vrolijk wegfietste van de rest en uiteraard voor de rest van de ereplaatsen :thumb1:

Wat de vertraging betreft een gedeeltelijke mea culpa van mijnentwege. Ik kon er niet tegen 19u30 geraken en informeerde bij Danny of half acht letterlijk half acht was. Blijkbaar was dat vooral om te vermijden dat de aankondiging van 20u zou uitdraaien in een start om half negen. Ik hoopte rond 19u45 daar te geraken, niet dus en toen Danny wist dat we in de buurt waren heeft hij gezegd dat hij nog even ging wachten, leuk voor ons (en nogmaals dank aan Danny) maar waarschijnlijk minder leuk voor de meer stipte ploegen... :oops:
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Bericht door bicky »

het correcte woord is FIERLJEPPEN, vor de niet kenners :De sport leent zich uitstekend om een gracht over te steken als er geen brug in de buurt is. Hiervoor heb je een lange stok nodig. Je moet ook de nodige snelheid ontwikkelen anders riskeer je een nat pak. Maar angezien deze sport voora inFriesland populair is, is dit ook niet echt een optie voor de FLOR want das noga ver met en auto.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

flor schreef:Aanvangsuur gepland om 19u30, begonnen na 20u; 2 "korte" rookpauzes waar geen eind aan leek te komen, een veel te lange grote pauze, tijdverspilling à volonté, gevolg: veel te laat gedaan en verveling troef.
Geen afroeping van de punten of tussenstand, wel projectie op een scherm dat meer dan de helft van de deelnemers niet kan zien.
Sfeerloze presentatie die absoluut niks bijbracht aan het verloop van de avond.
Heeft er iemand iets positief te zeggen over deze organisatie?
De muziek: gaande van spotgemakkelijk tot "uit welk hol hebben ze dit opgegraven?". Geen visie of structuur, de verdomde discodrums alomtegenwoordig, steeds uit hetzelfde vaatje tappend; wie deze kwis heeft samengesteld, en ik heb sterk de indruk dat het grotendeels het werk van één persoon was, is hier wel ferm door de mand gevallen.
Positief: leuke prijzentafel, goed geluid.
Balans: nooit meer!
Anonieme lafaard !
Als je zo achter je mening staat, waarom durf je dan niet met open vizier strijden...

Nog een paar kwisjes en dan komen we er met deductie vanzelf wel achter voor welke ploeg je speelt. (is voor mij trouwens op dit moment al behoorlijk duidelijk aan het worden)

Als je niet graag muziekkwist, waarom doe je dan de moeite om er naar toe te gaan.

En weet je wat jammer is ? Door jou laffe houding trek je je hele ploeg mee op het moment dat duidelijk wordt bij welke je meespeelt. Het is maar te hopen dat die ploeg dan zelf geen kwis samenstelt (al weet ik bijna zeker dat dit wel zo is), want of je nog op veel sympathie van inschrijvende ploegen kan rekenen ?


Oh by the way, moest je me in het gezicht willen komen overtuigen van je gelijk: ik ben één van de leden van Fab4...


****

Mijn excuses tegenover de rest van de forumgangers voor de ventilatie hoger, maar ik vind anonieme niet opbouwende negatieve kritiek bijzonder laf, en het moest er effe uit.


***

Los van dit alles; Net als vorig jaar heb ik me kunnen amuseren op deze kwis van The Holly's.

Het feit dat we om beurten de tijd konden vrijmaken om rustig even na te denken over een vorig fragment, omdat we zeker weten totaal geen idee te hebben van het volgende, lijkt me een duidelijke aanwijzing dat er wel degelijk variatie in de kwis zat (maar wie er niet was zal dat zeker voor zichzelf kunnen uitmaken wanneer de antwoorden gepost worden).

Daarnaast weet je ongeveer wat je mag verwachten op deze kwis, want ook vorig jaar werden de antwoorden op het forum geplaatst. En dit jaar werd uit een gelijkaardig vat getapt. Zeker geen publieksbedrog dus...

Kritiek op aanvangsuur kan ik begrijpen, al kwam dit gisteren voor mij toevallig een keer goed uit (zat helaas hopeloos vast door combinatie van ongeval in Massenhoven, afsluiten van de E34 en Milk Inc in het sportpaleis)... Twee uur voor een ritje Nijlen - Hamme, 't is nie normaal.
Maar voor alle duidelijkheid: ik heb op geen enkel moment gevraagd om later te beginnen.

Voor de rest: één van de beste prijzentafels (al zal dit mij nooit naar een kwis doen komen of van één doen wegblijven), correcte behandeling van vragen en opmerkingen, snelle puntenverwerking en al bij al toch nog een redelijk einduur. Ik was om half twee thuis en heb echt al veeeeeeeeeeeeeeeeeeel later meegemaakt (zonder te blijven plakken).

Ook goe: de frituur over de deur; zeer goeie frietjens (hopelijk krijg ik met deze reklame volgend jaar een gratis curryworst, want ik zal er volgend jaar terug zijn)
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef:Leuk werkstuk van de Holly's :app:

Dit was duidelijk samengesteld door meerdere personen, gevarieerd maar nu ook niet dat alle genres aan bod kwamen. Vond het zelfs een ietwat vreemde manier van quizzen: van oldie-hits plots naar electro of punk en dan plots een StuBru-hitje (zoek de resp. aanbrenger ervan bij de Holly's :wink: ), terwijl de andere genres toch amper aan bod kwamen. Een hoogst eigen gezicht dus, ik ben er alvast niet tegen, in tegendeel!

Verder proficiat voor de manier waarop Fab4 plots vrolijk wegfietste van de rest ...

Juist. Heel wat dingen waar ik nog nooit van gehoord had, maar die voor mijn quizmaatjes geen probleem waren, en anderzijds regelmatig spul dat in mijn straatje lag en dat ik op andere quizzen zelden of nooit hoor.

Leuke quiz!

Fab 4 waren inderdaad outstanding. :app: :bow:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Ook wij van 'Starbuk & Apollo' hebben ons uitstekend geamuseerd zaterdagavond. Het was een heel gevarieerde en boeiende quiz, whatever f**king flor hier ook moge beweren. Veel uitstekende muziek gehoord, uit verschillende decennia én genres.
Een oldieskenner was uiteraard meer dan welkom, bij ons hier opnieuw een verbluffend sterke Dirk Kwistedadde. :thumb1:
De presentatie was effenaf goed, ik zou niet weten dat daar verkeerd aan was. Het scherm waarop de tussenstanden geprojecteerd werden, was vanop onze plaats niet zichtbaar, maar efkes rechtstaan en een paar stappen opzij doen om het wél te zien, vonden wij écht geen enkel probleem.
De (te) lange rookpauzes hoeven voor mij persoonlijk niet (ik speel liever nog een extra ronde) :) , maar ik kan me wel voorstellen dat de (vele) rokers, onder wie bij ons ook Joost, daar anders over denken.
Slechts 1 minpuntje: in ons hoekje bij de toog hadden wij wel wat last van de soms nogal luidruchtige tooghangers, waardoor we, ondanks de prima geluidsinstallatie, al eens moeite hadden om bvb. een titel te herkennen.
Het was onze eerste deelname aan deze quiz van The Holly's / Jartazi en wat mij betreft, blijft het zeker niet bij deze ene keer.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Oh, en natuurlijk proficiat aan Fab4 met (opnieuw) een verbluffend sterke prestatie. Verder ook :app: voor de Rechte Bananen met hun tweede plaats en Polkaheer en gevolg die allicht blij zijn eens niet 2de te eindigen, wel jammer dat het dan een 3de en niet een 1ste plaats werd. :wink:
En natuurlijk respect voor de overige teams die ons wisten te kloppen. :roll:
En ook voor het duo SepPuKu/Jo De Proft die ook de hele tijd meestreden voor een top 10 plaats maar uiteindelijk net te kort kwamen. Ze hadden natuurlijk hun naam 'De Marina Wally Appreciation Society' niet mee, waardoor de beide Wally fans die aanvankelijk met hen meededen vruchteloos bleven wachten op het betere levenslied om uiteindelijk halverwege de quiz er totaal gedesillusioneerd de brui aan te geven.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

Intro's alleen de titel werd gevraagd.

1 Keep On Running - Spencer Davis Group
2 It’s A Man’s Man’s Man’s World - James Brown
3 Cinderella Rockefella - Esther & Abi Ofarim
4 Crosstown Traffic - Jimi Hendrix
5 Sammy - Ramses Shaffy
6 The Things We Do For Love - 10 CC
7 Inkpot - Shocking Blue
8 Black Night - Deep Purple
9 A Real Mother For Ya - Johnny Guitar Watson
10 Werewolves Of London - Warren Zevon
11 Babooshka - Kate Bush
12 Manic Monday - The Bangles
13 Poison - Alice Cooper
14 Alone - Heart
15 Get Outta My Dreams Get Into My Car - Billy Ocean
16 Simarik - Tarkan
17 Disco 2000 - Pulp
18 What’s Up - 4 Non Blondes
19 Lithium - Nirvana
20 Busje Komt Zo - Hollenboer
21 Have A Nice Day - Stereophonics
22 Cristal Ball - Keane
23 Crying At The Discotheque - Alcazar
24 Great DJ - The Ting Tings
25 Oxford Comma - Vampire Weekend
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

ronde 1 Titel en uitvoerder

1 I'm Alive - The Hollies
2 Chantilly Lace - Jerry Lee Lewis
3 Wired For Sound - Cliff Richard
4 Two Can Play That Game - Bobby Brown
5 Big Day - Tahiti 80
6 Empire State Human - The Human League
7 If You Gotta Go Now - Manfred Mann
8 Can The Can - Suzi Quatro
9 I Want Your Love - Transvision Vamp
10 Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me - U2
11 Hanging By A Moment - Lifehouse
12 American Women - Lenny Kravitz
13 Reggae Got Soul - Toots & The Maytals
14 De Koning en De Nar - 2Takt
15 Standing On The Top - The Temptations & Rick James
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

ronde 2 Titel en uitvoerder

1 Love’s Made A Fool Of You - Bobby Fuller Four
2 Behind Closed Doors - Charlie Rich
3 Sing Sing - Lester & Denwood
4 The One And Only I Know - The Charlatans
5 Jimmy - M.I.A.
6 Down In The Park - Tubeway Army
7 My Little Lady - The Tremeloes
8 Andorra - Colin Blunstone
9 Embrasse-Moi Idiot - Bill Baxter
10 Alright - Supergrass
11 I Believe - Simian Mobile Disco
12 Spooky - Andy Williams
13 Love Cats - The Cure
14 Over De Muur - Het Kleine Orkest
15 Bourgie Bourgie - Gladys Knight And The Pips
Laatst gewijzigd door Buddy59 op ma 20 okt 2008, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

rino schreef:Ze hadden natuurlijk hun naam 'De Marina Wally Appreciation Society' niet mee, waardoor de beide Wally fans die aanvankelijk met hen meededen vruchteloos bleven wachten op het betere levenslied om uiteindelijk halverwege de quiz er totaal gedesillusioneerd de brui aan te geven.
Tja, een inschattingsfoutje. Zocht aanvankelijk (vruchteloos) naar minstens 1 extra oldieskenner maar anderzijds verwachtte ik ook een stevige injectie R&B en andere Q-Music, Donna, Radio 2-hitjes door GKoppen (die voor het eerst(?) mee organiseerde). Leek me een ideale kluif voor het jonge koppel aan onze tafel.

Maar ze zaten daar vruchteloos op te wachten en The Tamperer ft. Maya haal ik er bv. ook nog wel uit, na een ronde of 6-7 hielden ze het voor bekeken. Heb me uitvoerig geëxcuseerd voor de foute inschatting maar ik denk niet dat we hen nog kunnen overhalen om bij gelegenheid es aan te schuiven... :banghead:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

ronde 3 Titel en uitvoerder

1 Hold Me tight - Johnny Nash
2 Diamond Girl - Seals & Crofts
3 Heart - Pet Shop Boys
4 Feel It - Tamperer Ft Maya
5 No Tomorrow - Orson
6 Going Left Right - Department S
7 Ju Ju Hand - Sam The Sam & The Pharaos
8 Papa Was A Rolling Stone - The Undisputed Thruth
9 Hallelujah - Leonard Cohen
10 Somebody to Shove - Soul Asylum
11 Fighting In A Sack - The Shins
12 Honey Honey - Sweet Dreams
13 Let The Children Play - Santana
14 Breek Uit Jezelf - Wim De Craene
15 I’ll Do My best (For You Baby) - Ritchie Family
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

ronde 4 Titel en uitvoerder

1 Take It Or Leave It - The Searchers
2 Seventy Five - Limousine
3 Is There Something I Should Know - Duran Duran
4 Jambo Jambo - Ragga 2 Sunshine
5 Fake Empire - The National
6 Computer Games - Mi-Sex
7 Cary Lynn Javes - Zager & Evans
8 Disorder - Joy Division
9 Hit That Perfect Beat - Bronski Beat
10 Perfectly Good Guitar - John Hiatt
11 Sun - Lamb
12 Dancing In The Moolight - King Harvest
13 I Don’t Mind - The Buzzcocks
14 Dame Uit Suriname - Cherry
15 RR Express - Rose Royce
Plaats reactie