4e POPLAR muziekquiz, 10 oktober, Lembeke

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

4e POPLAR muziekquiz, 10 oktober, Lembeke

Bericht door peegee »

Goede kwis met een gezapig tempo, voor ons soms wat te snel, waardoor we zelf verward wat dingen hebben dooreengesmeten. Zelf hebben we heel wat dingen laten liggen (w.o. Stevie Ray Vaughn :oops: ), waardoor we zeker geen top 3-plaats verdienden, en zo was het ook...

Proficiat aan de winnaars, de Gentse Muziekzooi, die met slechts 3 man toonden hoe het moest.. :app: :app::app::app::app:
Ook voor de nrs. 2, Testedoene, op de voet gevolgd door Sympathy vur den Duvel (met als gast Geert Huys van Guess Who) en Vlassenbroek om dan de top 5 te completeren met ons ploegje...

Wegens het gezapige tempo was de kwis al gedaan rond 23u20 en de scores werden afgelezen om 23u35

Wat de reeksen betreft is mij het meest het "cover-ritsen" bijgebleven, artiest 1 speelt een cover geschreven door artiest 2, artiest 2 één van artiest 3 etc etc... Ik had dat idee ook al een tijdje in mijn gedachten, maar Bart is mij te vlug af geweest...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Wij vonden het ook een leuke quiz, waar ieder van ons zijn inbreng kon doen (ik dan nog het minst).
Paar leuke rondes (oa met filmsterren, en inderdaad de cover rits ronde, ...)
Goe tempo waardoor de quiz al tegen iets na 23u gedaan was.
:shock:
Mooie prijzentafel met veel goede CD's (leuk voor de"niet quizploegen", kunnen ze ook eens een "top CD" meenemen)

Wij stranden uiteindelijk op een tweede plaats , waar we best tevreden mee waren, zeker gezien de concurrentie.
Net zoals peter zijn ploeg een paar blundertjes gemaakt zoals Black Dog (verdomme Alain :banghead: :P ) en ik zelf met een foute titel bij het Strokes nummer :violent: .
We kwamen twee punten tekort, maar hadden elders wel een paar meevallers
Wel jammer dat we twee gitaarmannen verwisselden (met nochtans de juiste titel :doh: ), anders zat de overwinning er waarschijnlijk wel in :cry:
Proficiat wel aan de winnaars (gents muziekzooi) met drie man :shock: :app:

Goede quiz , ik probeer volgend jaar zeker terug te komen ! :wink:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ja, Rudy, ook bij ons bij the Strokes eerst "Someday" opgeschreven en uiteindelijk veranderd in "Sometimes", en het is niet de eerste x dat we dat verwisseld hebben; ook de titel van Kelly Osbourne eerst opgeschreven en daarna veranderd (hier ging het dus om de zo vader, zo zoon/dochter-ronde)
We hebben eigenlijk grote steken laten vallen op de Bo Diddley-ronde en de gitaristen-ronde....
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

De officieuze uitslag (top 10):

1. Gentse Waterzooi 355
2. Testedoene 353
3. Sympathie vur den Duvel 349 (inderdaad met dank aan Geert Huys)
4. Vlassenbroek 2000 348
5. Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Kaaskop (?) 342
6. De Vindikooks 340
7. Jan, PIet, Joris & Sam Gooris 336
8. Arthritic Monkees (enkel Bart De Pauw & Vinceluka !) 334
9. Nutcase 325
10. Spek en bonen 317

Wow!
Dit was een zeer verzorgde quiz, waar enorm veel werk in gestoken was om op een aangename manier de drempel te verlagen voor de gelegenheidsploegen!

Er was beloofd om minder theorie voor te schotelen dan vorig jaar, maar eigenlijk zat die er op een sublieme manier wel ingesmokkeld.:twisted:
Per geluidsreeks was er immers een reeks foto's bijgeleverd van artiesten (een keer ook platenhoezen van doorbraakalbums, een keer ook de gitarist van de uitvoerder). Bedoeling was dan om als bonuspunt het juiste fotonummer aan het passende fragment te koppelen. Dat is weliswaar een extra opdracht, maar het kan je als twijfelende (al dan niet beginners-)ploeg toch ook heel wat punten opbrengen als je muziek en beeld kan koppelen (en elimineren als foto reeds geplaats werd). Gewoonweg leuke formule! Niet leuk voor "die-hards" die dit weggevers vinden, maar who cares about them?:twisted:

Ook de link/slangreeks met de auteur of originele uitvoerder was goed gevonden en uitgewerkt. Ik was er (als would-be-regelmatige-organisator :roll: ) jaloers op!

Bijna nog nooit gezien én positief volgens mij: de quiz startte om 20u10 :thumb1: , het verworven recht van het academisch kwartiertje negerend (al denk ik wel dat alle ploegen aanwezig waren, maar soit !).

Tien reeksen werden met een niet-opvallend vlot tempo afgewerkt, voor ons niet echt gezapig, maar ook niet opgejaagd. Perfect eigenlijk... Resultaat tot eenieders verbazing: om 23u50 was de top 20 reeds om zijn prijs geweest!

De moeilijkheidsgraad van de reeksen varieerde soms sterk, met duidelijk twee reeksen om het kaf van het koren te scheiden: het eerbetoon aan Bo Diddley (allemaal songs die zijn sound kopieerden, goed verzameld, zeg!) en de top 15 aller tijden van gitaristen...
Anderzijds waren er ook de "Fout feestje"-ronde (met naast uitvoerder en titel ook de "vul de tekst aan"-opdracht) en de video-zonder-klank-reeks uit de Toppop-DVD-reeks. Gevarieerd dus...

Tussenstanden werden regelmatig op een scherm geprojecteerd, en één foutje werd rechtgezet voor alle ploegen (titel fragment "Same old scene" van Roxy Music). Bij aandringen bij de jury werd voor onze ploeg een opgeschreven klacht wel behandeld voor de eindstand werd afgeroepen (spontaan echter niet = minpuntje).

Negatief is dat er tussen de laatste tussenstand geen melding werd gemaakt van de punten van de laatste reeks. Beetje vreemd omdat er toch tijd over was... Jammer toch dat ik daar nog steeds moet over zagen!
:cry:

De organisatie heeft ook geluisterd naar de bezorgdheden geuit op het forum in verband met de opstelling van de zaal (lees : landbouwloods). Er was nog slechts één warmeluchtblazer opgesteld, en de schikking van de tafels gaf daarbij een meer geruststellend gevoel (meer in rijen tafels gewerkt). De locatie is nog steeds uniek, maar het gaat er daar elk jaar echt op vooruit, vind ik.

Ook de kritiek op de onevenwichtige prijzenverdeling (traditioneel enkel eerste drie een geldprijs of waardebon?) werd positief verwerkt naar een prijzentafel met CD's en DVD's voor "iedereen". En er zaten inderdaad klassiekers bij, en ook verzamel-CD's voor een ruim publiek.

Algemene indruk: zéér positief - een instapquiz met "een beetje meer", als ik de roemrijke bard Rob De Nijs even mag citeren.

Voor mij was het reeks de vierde keer aantreden in Lembeke, en de vorige drie keer zat ik wél bij de winnaars, maar objectief moet ik toegeven: als quiz & organisatie & timing was dit de beste editie...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Los van deze bespreking... Opmerkelijke tendens: reeds 3 opmerkelijke top-10 plaatsen voor de Vindikooks vanaf begin september!

Na Vlassenbroek 2000 een nieuwe revelatie in de maak voor 2008?
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Zat er geen fout in de coverrits ronde? Op de fab4 leerden we dat het originele "Ring of fire" door een vrouwelijke artiest werd geschreven, terwijl hier Johnny Cash werd vermeld? Just wondering :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

een schelle espe schreef:Zat er geen fout in de coverrits ronde? Op de fab4 leerden we dat het originele "Ring of fire" door een vrouwelijke artiest werd geschreven, terwijl hier Johnny Cash werd vermeld? Just wondering :)
Inderdaad "Ring of fire" is een all-family nummer
Geschreven door Mevrouw Johnny Cash, June Carter en
eerst uitgebracht door zijn schoonzus Anita Carter.
Johnny voegde er een half jaar later wat trompetten aan toe en stak zijn schoonmoeder in het achtergrondkoor en scoorde een wereldhit.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

een schelle espe schreef:Zat er geen fout in de coverrits ronde? Op de fab4 leerden we dat het originele "Ring of fire" door een vrouwelijke artiest werd geschreven, terwijl hier Johnny Cash werd vermeld? Just wondering :)
Er werd nergens gevraagd naar het origineel, de quizmaster maakte gewoon zijn slang-ronde, dus origineel van Johnny of niet doet er hier niet toe ...

Over de quiz : de ploeg JPJ&SG was er niet echt op zijn plaats : ttz : haast geen recente muziek (laatste 15 jaar pakweg) waar enig verschil kon op worden gemaakt en de rondes waar dat wel mogelijk was (Bo Diddley-ronde ging nog vrij goed maar de gitaristen-ronde was een fiasco), gingen wij vrolijk uit de bocht :roll:
Het kan niet elk weekend kermis zijn hé :P
Een pluim voor de organisator voor het vlotte verloop en dito organisatie en de zes andere ploegen die het beter deden dan ons (geldt ook voor Bart en Vince die ons met zijn tweetjes nog bijna te grazen hadden)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Ik denk dat geen enkel gelegenheidsteam zich gisteren verveeld heeft, maar ook het merendeel van de meer gereputeerde teams hebben een erg leuke avond beleefd.
De pijnpunten van de vorige editie waren grotendeels weggewerkt.
Er was duidelijk over nagedacht en het resultaat mocht er zijn. :thumb1:

Toch was het opvallend dat er bitter weinig 2000+ muziek te horen was, die waren op één hand te tellen. :cry:
Het openingsnummer van de quiz (Underworld - Big mouth) was waarschijnlijk het meest recente nummer. Underworld fan zijnde moet ik echter bekennen dat het nummer mij onbekend is :oops: , ga subiet eens uitzoeken op welke Cd dat te vinden is?

Nu voor ons was het een specialleke.
Hoe het is om te quizzen als quartet (bijna wekelijks), als trio (Kasenco) en solo (individuele van 2 weken terug) hadden we al ervaren.
Lembeke was een première als duo.

De eerste ronde dreigde al meteen een domper op onze avond te zetten,
doordat we de namen van de foto's niet op het antwoordblad maar op het fotoblad zelf hadden genoteerd kregen we een 0 op 10 op ons bord.
Gelukkig werd dat in de pauze rechtgezet door de organisator :dance:

Bart en ik vulden elkaar perfect aan en bleven tot onze verbazing lang meedoen voor een TOP 5 plaats.
Uiteindelijk heel tevreden met onze 8ste plaats.
Met een volledige ploeg (Spider, wat hebben we je gemist in de foute ronde! en Elmo) hadden we wellicht kunnen strijden voor een podiumplaats.
Nu, het heeft ook zijn voordelen, vanmorgen kon ik mijn 2 klein mannen elk een pak chocoladewafels voorschotelen. 8)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Inderdaad weinig recentere muziek, dat ben ik vergeten te vermelden. Het was me ook opgevallen.
Een echte jongerenploeg zal het minder leuk hebben gevonden, denk ik.
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Djuu toch. Ik had me op de commentaar van vorig jaar gebaseerd en uiteindelijk beslist van niet te gaan omdat de quiz zo laat gedaan was. Normaal geeft dit voor mij geen problemen, ware het niet dat ik deze ochtend al om 7 uur in Brussel moest staan om een tandartsencongres in goede banen te leiden. Had ik op voorhand geweten dat het daar iets na 11 al gedaan was...

Hartelijk gefeliciteerd aan Bart en Vince om als duo zo een mooie plaats te halen! Uiteraard ook proficiat aan de andere teams.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ook voor ons een hele leuke en plezante quiz, waar duidelijk heel veel werk was ingekropen. Maar als ik puur voor mezelf spreek, miste ik ook vooral de 2000+ muziek. De nummers uit de jaren 2000 waren, zoals reeds gezegd, op één hand te tellen.

Voor de rest kan ik alleen maar kwijt dat alles goed zat, qua muziek vulden wij elkaar perfect aan, qua organisatie was het ook top, qua uitslag alweer zeer tevreden... Kortom, niks op aan te merken.

Deze quiz stond aanvankelijk niet op onze kalender dit jaar, maar doordat onze oldies-kenner in de loop van de week afviel, ruilden we Blaasveld in voor Lembeke, en daar hebben we zeker geen spijt van.

Volgend jaar zijn we zeer waarschijnlijk weer van de partij.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Devil's answer schreef:
(1) twee reeksen om het kaf van het koren te scheiden

(2) Er was nog slechts één warmeluchtblazer opgesteld

(3) als quiz & organisatie & timing was dit de beste editie...
(1) dat wij als kaf aanzien worden neem ik U niet in dank af, Luk, en ik denk met mij enkele anderen (w.o. JPJ&SG?) ook niet.... :evil:

(2) er waren er 2, als ik goed geteld heb; 1 achter uw rug en 1 die de cd's van voren deed smelten.... :wink:

(3) helemaal 200% mee eens, Luk
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Ik heb niet geschreven waar die scheidingslijn zou hebben gelegen, hé, peegee! :evil:

Ik denk dat er pas een duidelijke kloof na de top 10 kwam, hoor...
Een goede verstaander leest wel dat ik het verschil tussen trouwe muziekquizzers en gelegenheidploegen bedoel.

Blijkbaar heeft een kakkerlakk niet alleen een staart (grapje uit introquizthread) maar ook lange tenen ?

:roll:
Plaats reactie