Individuele Muziekquiz Frans Joos, 27.09.2008 Bornem

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Heb ook een zeer leuke avond beleefd daar in Bornem. Om velerlei redenen:
- Je vertoeft, nog meer dan bij zaalquizzen, onder 'gelijkgestemde' zielen die weten dat het zwoegen wordt en dit prachtige initiatief weten te appreciëren :thumb1: Mijn eerste applaus gaat alvast naar de geslaagde organisatie van Frans en zijn crew :app:
- Qua muzikale invulling was het een mooie afwisseling van zwoegen en genieten. Je laat ook veel punten liggen maar je weet op voorhand dat dit niet te vermijden is als je solo speelt.
- Mooie prijzen, was zeker geen must maar een leuke extra.

Klein minpunt: zoals gevreesd weinig echte hitjes. Ik zeg niet dat het dan nog meer mijn ding zou zijn maar het zou toch een completer beeld geven. Ook opvallend veel sobere, vaak accoustische tokkelnummertjes waarvan ik de uitvoerders maar niet uit elkaar kan houden. Heb er geen echte problemen mee (wie ben ik) maar toch leuk om te horen dat Buddy aan een alternatief werkt zodat individueel quizzen ook een zo breed mogelijk gamma zou aanspreken.

Naast het applaus voor iedereen die het risico niet schuwde om op zijn bek te gaan, toch in het bijzonder voor de zware uithaal van Marc Vermeiren. Laat me de komende 10 jaar onbetaald verlof nemen en me als kluizenaar volledig storten op de hele muziekgeschiedenis en ik kom nog niet in de buurt van wat hij presteerde :shock: Gewoon es een - voor mezelf - confronterende manier om het te bekijken, ik kan er mee leven hoor :wink:

Knap hoe ook de andere Marc'en toch weer bevestigen en uiteraard hoe den Tony nu ook zelf mag beseffen dat hij zich definitief aansluit bij de groten (zijn omgeving besefte dat wel al :wink: ). Net als hij had ik stiekem gehoopt op de top-10 en ben ik zeer tevreden met mijn uiteindelijke 8ste stek, maar voor hetzelfde geld viel ik er net buiten (wat scheelt het, 10 schamele punten). Daarentegen: zelfs met een zware off-day kregen ze Tony niet uit (pakweg) de top-6 :amazed: En samen met Carl De Graeve zorgt hij idd. voor de grootste verjonging in de top-10, een leuke evolutie...
Laatst gewijzigd door SepPuKu op ma 29 sep 2008, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef: alle lof voor de perfecte klank
ja, letterlijk perfect, had mij tijdens de quiz ook al die bedenking gemaakt : is eigenlijk onontbeerlijk voor een muziekquiz, maar laat soms jammer genoeg - niet altijd de schuld van de organisatoren - in diverse gradaties te wensen over ...
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

peegee schreef:Ik heb mij geamuseerd en hoop dat de fragmenten, die ik heel tof vond, maar nog niet kende, mij ook effectief gaan bijblijven (zo heb ik er dan ook iets aan overgehouden).

Ben het niet eens met One Good Reason, wat betreft de negatieve punten, vandaar hier ook mijn antwoord in drukletters:
Prijs ontbrak op de drankbriefjes (ik weet graag wat m'n consumpties zullen kosten) DAT WAS NIET ERG, ALLES AAN ECONOMISCHE PRIJZEN (1.50 voor drankje, 1 euro voor een broodje)
- We zijn veel later dan 20:00hr begonnen JA, ER IS REKENING GEHOUDEN MET DE VERRE KOMERS
- Speedcursus schrijven was vereist om de tussenstanden te noteren ALS HIJ DIT NIET GEDAAN HAD WAREN WE NOG LATER GEDAAN
- Quiz was veel te laat gedaan (01:20hr prijzen-ophaling incluis) IS WEL VERVELEND, MAAR DEMOCRATISCH BESLIST, NL 30 VAN DE 37 WAREN AKKOORD !!!
- Er was teveel onbekende muziek DAT WAS OP VOORHAND GEWETEN...

Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn op de quiz van U, Roberto en vandaar dat ik eventjes te raad ga bij mijn collega-ploegmaten om te horen of zij het zien zitten om mee te doen op de kwis van de Four Reasons; ik laat het U asap (vanavond?) weten....

Peter
Oeioeioei Peter,

Ik weet niet hoeveel knipoog- en lachsmileys dat ik er nog moet opplakken om duidelijk te maken dat dit niet echte minpunten waren.
Maar jij dacht dus ECHT dat ik die minpunten meende? :lol:
Dat was maar als sarcastisch antwoord bedoeld op al die andere muggezifters en miereneukers (is het miereneuker of mierenneuker, meestal wordt zo'n mier toch door één iemand "gepakt"? :lol: )
Die klagers zetten altijd dat er teveel new-wave was, teveel disco etc en daarom had ik bij wijze van grap geciteerd dat er teveel onbekende muziek was ....
Ik was 1 van de 7 die niet wilde verdergaan, maar ik heb me neergelegd bij de meerderheid.
Het stoorde me dus ook niet echt, anders was ik wel weggestapt.
Ik vond het ook een hele leerrijke quiz (voor mij dan toch) en heb al enkele nummers via i-Tunes gedownload.
Het kan nooit geen kwaad om bij te leren. En aan mijn punten te zien kan ik nog heeeeeel veel bijleren :wink:
Je bent uiteraard van harte welkom op mijn popquiz, maar je hoeft nog niet direct te informeren bij je ploegmakkers.
Het is immers nog bijna 6 maanden ver en wij zien mekaar nog wel dikwijls genoeg op andere quizzen, hé. :wink:
En jij zou toch ook al moeten weten dat ik nooit een quiz zal afbreken op het forum ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

SepPuKu schreef:hoe den Tony etc ... etc ...
leg het dan maar stil hé gasten, ik heb niet gewonnen hé, er waren drie Marc-en (veel) beter en een Luk even goed, en deze quiz is sowieso een momentopname : ik ken trouwens weinig of geen mensen die zo'n parallelle smaak aan de mijne hebben als Frans Joos, dus dat hielp wel (enorm) ...
Maw die vierde stek is zeker een stuk bovengewaardeerd, maar ik zou liegen als ik zeg dat ik er niet trots en blij om ben.
Op een meer hitgerichte quiz zou het geen waar zijn, zulle ...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Voor een top-5 was - zoals verwacht - een eerder 'compleet' profiel vereist over de decennia heen. Een vlugge blik leert me dat Marc V. – op 2 puntjes op 2000+ na – telkens in de top-3 zat (slik), de verdere top-3 in elk decennium – ook op enkele kleine details na – binnen de top-10 en de rest van de top-5 ook met af en toe es een top-15 (telkens overbrugbaar naar de top-10).

De verdere top-10 posities kampen allemaal ergens met een (relatief) blinde vlek: Marc Dooms en Erwin De Keersmaecker vanaf de 90s, Luc Vereecken en Carl De Grave pre-80s, ikzelf op de 60s en de 90s godbetert :banghead: Heb me als twintiger toch iets te hevig in de electro-industrial-avant-garde sien ondergedompeld blijkbaar, met een ferme blinde vlek als gevolg. Zelfs nu bestaat nog zowat de helft van mijn collectie uit dergelijke spullen waar ik toen maandelijks een onredelijke som geld aan spendeerde :roll:

Enfin, niet dat dat erg is, het is niet enkel het muziekquizzen waarvoor we het doen hee...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Als we het dan toch over minpuntjes moeten hebben :wink: , ik begrijp niet wat die foto van David Cassidy bij de 80's kwam doen.
Méér 70's dan David Cassidy heb je ze toch niet. Hij en Donny Osmond waren toch met voorsprong de populairste jongens v/d klas early seventies.
Tijdens de pauze hoorde ik dat een aantal quizzers David Cassidy niet hebben ingevuld omdat ze dachten dat het hem niet kón zijn omdat zijn foto bij de 80's stond.
Maar, eigenlijk verdient de absolute topquiz van zaterdag het niet dat ik dit hier post. :oops:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:Als we het dan toch over minpuntjes moeten hebben :wink: , ik begrijp niet wat die foto van David Cassidy bij de 80's kwam doen.
ach, jawel, ik vond het eigenlijk wel grappig, aan de eerste pauze bleek dat Lars en ik precies dezelfde redenering volgden : we zagen dat het David Cassidy was, schrapten hem omdat hij niet in de 80s paste en schreven Glenn Medeiros op, ook zo'n Tony Danza-type... :P
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Helaas bracht wellicht het late einduur de organisatie op het minder goede idee om een ander stokpaardje van mij op stal te laten: het afroepen van de punten op de laatste reeks.

Over wie winnaar zou worden ging het dan wel al lang niet meer, maar principieel is het toch niet teveel gevraagd om iedereen te laten checken of ze de punten kregen toebedeeld die ze werkelijk verdienden, vóór de eindstand bekend wordt gemaakt.

Als ik daar bij alle andere quizzen moeilijk over doe, mag ik dat hier niet onvermeld laten... :twisted:

Positief (nog niet vermeld) is dat iedereen zeker waar kreeg voor zijn € 5 inschrijvingsgeld - nog los van een (ont?)spannende quizavond - op de prijzentafel een waardevolle CD (en echt géén "uitverkoopbak"materiaal!) te kiezen, een DVD of een boek over pop/rock PLUS een interessant pakketje CD's uit handen van quizmaster Frans als herbronnend "studiemateriaal". :thumb1:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

De schitterende prijzentafel was ik idd. nog vergeten te vermelden.
Als 15de ging ik naar huis met de DVD "Cool Brittania" met de beste Britse popmuziek uit Later with Jools Holland.
Toch met iets van afgunst gekeken naar de prijs die Marc Vermeiren als winnaar mee naar huis nam: een cd-box van Johnny Cash met alles wat hij ooit voor Sun Records opnam. :o
Carl
Lead Singer
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 06 apr 2008, 16:19

Bericht door Carl »

Tonyvdb schreef:Even aanstippen : de top 10-plaats voor Carl Degrave, aka 'de jonge gast van Sympathy vd Duvel' of ook 'het mannelijke deel van het koppeltje van Sympathie vd Duvel' ... Ik schat hem eind de 20, begin de 30 (alhoewel ik mij af en toe al lelijk heb vergist wat leeftijden schatten betreft) ... hij kwam niet voor in de pronostieken - hij houdt zich ook heel stil op dit forum - maar bewijst hier dat Luc 'Devil's Answer' Deceukelaire niet alleen het gewicht van dat uitstekende ploegje draagt ...
:thumb1:
Carl De Grave geboren te Sint niklaas op 31-12 1971
Bedankt voor de twee complimenten Tony en proficiat met je schitterend resultaat !
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Carl schreef:
Tonyvdb schreef:Even aanstippen : de top 10-plaats voor Carl Degrave, aka 'de jonge gast van Sympathy vd Duvel' of ook 'het mannelijke deel van het koppeltje van Sympathie vd Duvel' ... Ik schat hem eind de 20, begin de 30 (alhoewel ik mij af en toe al lelijk heb vergist wat leeftijden schatten betreft) ... hij kwam niet voor in de pronostieken - hij houdt zich ook heel stil op dit forum - maar bewijst hier dat Luc 'Devil's Answer' Deceukelaire niet alleen het gewicht van dat uitstekende ploegje draagt ...
:thumb1:
Carl De Grave geboren te Sint niklaas op 31-12 1971
Bedankt voor de twee complimenten Tony

muziekquizzen houdt een mens jong blijkbaar, Straight Banana ziet er bvb. ook maar een goeie 25 uit en is er ook al dik 40, dacht ik ...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

[quote="Carl"] Carl De Grave geboren te Sint niklaas op 31-12 1971

6 dagen jonger dan Dido en 7 dagen jonger dan Ricky Martin, laat mijn ploegmaat de Polkaheer weten !!!

Hij vermeld ook, dat het wel frappant is, "dat er zaterdag géén enkele dame heeft meegekwist....... Blijkbaar een echt mannenbastion", dat zijn zijn letterlijke woorden..
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Wat David Cassidy betreft: ik herkende hem, maar omdat hij in de 80's slechts een 2-tal bescheiden hitjes scoorde (Romance en The Last Kiss), gokte ik op zijn halfbroer Shaun Cassidy :banghead:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

peegee schreef:
Carl schreef: Carl De Grave geboren te Sint niklaas op 31-12 1971

6 dagen jonger dan Dido en 7 dagen jonger dan Ricky Martin, laat mijn ploegmaat de Polkaheer weten !!!

Hij vermeld ook, dat het wel frappant is, "dat er zaterdag géén enkele dame heeft meegekwist....... Blijkbaar een echt mannenbastion", dat zijn zijn letterlijke woorden..


Dat was mij idd ook al opgevallen en ik betreur dit ten zeerste. Ik ken nochtans een paar vrouwen die hier wel hun "mannetje" hadden kunnen staan.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

De vraag is natuurlijk of dat gij dan nog op plaats 37 zou zijn geeindigd.... :lol:
Plaats reactie