Individuele Muziekquiz Frans Joos, 27.09.2008 Bornem

Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

One good reason schreef:Of ik hier volgend jaar nog aanwezig zal zijn? Ik vrees van niet.
Maar ik wilde deze ene keer zeker niet missen.
Ach, doe volgend jaar gewoon op nieuw mee. Dan kan je voor de voorlaatse plaats gaan en ga ik wel voor de laatste. :D
Gisteren kon ik er jammer genoeg niet bij zijn wegens familieverplichtingen. Komen de antwoorden hier nog op het forum?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Eerst en vooral een welgemeende proficiat aan Marc Vermeiren met zijn overwinning en zijn :amazed: puntentotaal ...
Idem dito voor zilveren Marc - Sticky Finger - Van Assche en bronzen Marc - Polkaheer - Buysse ...

Ook een dikke tien voor de organisatie : correcte en snelle verbetering (heb niet één keer een verkeerd aantal punten gekregen, is niet altijd zo ...) en overzichtelijke standen en tussenstanden ...

De quiz zelf ... ik denk dat Frans Joos vorige week in mijn 'muziek'-kamer heeft ingebroken en de quiz adhv mijn platencollectie heeft samengesteld : zelden of nooit een quiz gespeeld die zo 'mijn ding' was ... Scott Walker, Sparklehorse, John Cale, Nick Drake, The Cure, Radiohead, Beatles, Big Star én Chris Bell (in dezelfde ronde dan nog), Echo & the Bunnymen, Beck, Mercury Rev, Underworld, Pixies, The Smiths, Temptations, etc ... etc ...
TOP-quiz !

Ivm veel of weinig hits en een volgende editie :
Ik stel voor dat de volgende individuele quiz uitbesteed wordt aan een 'niet-Clement'-lid : voor mij mag het elke keer Frans Joos zijn, maar elk jaar een nieuwe benadering zou van dit gebeuren wel eens een jaarlijkse quizklassieker kunnen maken : we zien wel wie zich kandidaat stelt ...
Behalve als het een kleinkunst-, of (hair-)metalquiz, of een combinatie van die twee, wordt, doe ik de volgende keer hoedanook weer mee !
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

een quiz gevuld met stuk voor stuk schitterende fragmenten is vanzelfsprekend een goede quiz.
Het was bij momenten wel serieus afzien (ronde 5 vond ik aartsmoeilijk)
maar dat is ingecalculeerd bij een individuele quiz.
Vooral het feit dat er erg weinig titels te horen waren in de fragmenten verhoogde de moeilijkheidsgraad enorm.

Heel knap in elkaar gestoken, proficiat Frans.
Goede balans qua moeilijkheidsgraad in elk decennium.
Goede jury, ook bij mij klopte de rekening telkens perfect.
Tja het is wat uitgelopen maar daar hebben we zelf mogen over beslissen.
Voor die ene individuele quiz per 2 jaar (hopelijk wordt dit in de toekomst een jaarlijks gebeuren) komt het niet op een uurtje extra vind ik.
En maar goed dat ik vóór stemde want de 2 laatste ronde waren persoonlijk mijn beste rondes.

Proficiat aan Marc Vermeiren met zijn fabelachtige overwinning
en aan elke deelnemer die deze uitdaging aanging.
Mijn chauffeur was inderdaad de revelatie van de avond.
een top 10 plaats was verwacht maar een 4de plaats net achter de Super Marc-en is een erg knap resultaat. Nog eens Proficiat Tony.

Een blik op de uitslag leert mij ook dat bijna elke introquizzer present tekende gisteravond met maar liefst 6 introquizzers in de TOP 10 (7/11, 11/25, 13/31).
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Even aanstippen : de top 10-plaats voor Carl Degrave, aka 'de jonge gast van Sympathy vd Duvel' of ook 'het mannelijke deel van het koppeltje van Sympathie vd Duvel' ... Ik schat hem eind de 20, begin de 30 (alhoewel ik mij af en toe al lelijk heb vergist wat leeftijden schatten betreft) ... hij kwam niet voor in de pronostieken - hij houdt zich ook heel stil op dit forum - maar bewijst hier dat Luc 'Devil's Answer' Deceukelaire niet alleen het gewicht van dat uitstekende ploegje draagt ...
:thumb1:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Zo, dat is dus de onverlaat die mij uit de top 10 hield! :o

Mooie prestatie inderdaad! (Ik bedoel niet om mij te kloppen maar om in de top 10 te eindigen.)

Ook een mooie prestatie van Luc Vereecken die soms verklaart dat hij de laatste jaren de muziek niet meer volgt, en ook (zaterdag nog) dat hij "niks van voor 1979 kent" maar die zijn eigen woorden logenstraft met mooie punten in àlle decennia en een top 10-plaats.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Bericht door Joe Roxy »

Dan heb ik nog 4 jaar de tijd om aan te kloppen bij de top 10. :)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

en, zoals ik gokte bij zijn inschrijving, een ereplaats (8e) voor Gkoppen in de 2000+-reeks :thumb2:
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Tonyvdb schreef:en, zoals ik gokte bij zijn inschrijving, een ereplaats (8e) voor Gkoppen in de 2000+-reeks :thumb2:
Ik ben blij dat ik daar toch top 10 gehaald heb!
Want bij de andere decenia's was het zoals ik zelf verwachte een ramp voor mij... bij minder drukke tijden wil ik dat grote gat in m'n muziekkennis toch ooit eens een beetje opvullen. Want heb echt veel aangename en mooie muziek gehoord!
Al kon ik niet veel komen doen... ook vanwege mij dikke proficiat aan de organisatie... ik heb blijven twijfelen tot de laatste seconde, maar ik heb dan toch maar betaald om me te doen ;)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Vorige keer was de individuele van marc al een topquiz, deze van frans zaterdag was dat, indien mogelijk, nog meer.
Fenomenale prestatie van marc maar ook :app: voor de rest van de top 10 en eigenlijk verdienen alle deelnemers veel lof. Zeker ook nog een speciale vermelding voor Tony met zijn 4de en Johan met zijn 8ste plaats. :thumb2:
Dat de quiz niet makkelijk zou zijn, dat was te verwachten. Zeker als je praktisch geen songtitels te horen krijgt. Ik verdenk frans er trouwens van op zoek te zijn gegaan naar nummers waarvan de titel zelfs niet in de lyrics v/h nummer voorkomt. Opvallend hoeveel dergelijke songs gevraagd werden.
De moeilijkheidsgraad was gelijk voor alle decennia, me dunkt, iets wat in veel quizzen jammer genoeg niet het geval is.
Schitterende muziek gehoord trouwens, in 'mijn' eighties kwamen bvb. pareltjes van The Associates ("Party Fears Two"), The Chameleons ("Up The Down Escalator"), Echo & The Bunnymen ("Villiers Terrace") en New Order ("Your Silent Face") to name but a few, voorbij.
Zoals al eerder gemeld ook alle lof voor de perfecte klank, de foutloze jury en dito presentatie. En alhoewel ik pas om kwart voor 3 thuis was, vind ik het late einduur zeker geen minpunt.
Persoonlijk ben ik heel tevreden met mijn 15de plaats (vorige keer 14de), opvallend echter hoe Tony en SepPuKu die vorige keer net voor mij eindigden nu van mij weg fietsten. Heeft EPO zijn intrede gedaan in het muziekquizmilieu? :lol:
De 60's en de 70's waren voor mij, zoals gevreesd, een absolute ramp (29ste voor 60's en 27ste voor 70's). Normaal kan ik voor de 70's nog de schade beperken, maar dan moet ik het hebben van hits, en die kregen we hier dus niet te horen.
Wel supercontent met mijn 4de plaats voor de 80's, en lichtjes ontgoocheld met 11de plaats voor 90's (vorige keer was ik hier 4de).
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Individuele Muziekquiz Frans Joos, 27.09.2008 Bornem

Bericht door rino »

Devil's answer schreef: De "verjonging" zet zich trouwens ook door met de puike resultaten van (onder andere) Rino (15°)[/i]
Maar dit is toch een uitstekende trend, niet?
Merci Devil voor het compliment, maar als 42-jarige sta ik toch niet echt op mijn plaats in dat rijtje.
Die jonge gasten (met Tony en SepPuKu op kop en Vinceluka en anderen in hun zog) zullen de komende jaren alleen maar verbeteren, daar waar iemand als ik zijn plafond al bereikt heeft, I'm afraid.
Laatst gewijzigd door rino op ma 29 sep 2008, 10:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

En voor de jaren '00 eindigen bvb. phon 4de en gkoppen 8ste, wat betekent dat na de hierboven vermelde namen er alweer een nieuwe generatie klaar staat. :thumb1:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Individuele Muziekquiz Frans Joos, 27.09.2008 Bornem

Bericht door marc »

Devil's answer schreef:
Devil's answer schreef: 4. Tony Vandenbogaerde en Luk De Ceukelaire 277
Ongetwijfeld de revelatie van deze quiz.

Presteert, zoals zijn geliefde KV Kortrijk, inderdaad op hoog niveau. Eén groot verschil, evenwel: ik denk niet dat KVK dat niveau zal kunnen aanhouden...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik heb mij geamuseerd en hoop dat de fragmenten, die ik heel tof vond, maar nog niet kende, mij ook effectief gaan bijblijven (zo heb ik er dan ook iets aan overgehouden).

Ben het niet eens met One Good Reason, wat betreft de negatieve punten, vandaar hier ook mijn antwoord in drukletters:
Prijs ontbrak op de drankbriefjes (ik weet graag wat m'n consumpties zullen kosten) DAT WAS NIET ERG, ALLES AAN ECONOMISCHE PRIJZEN (1.50 voor drankje, 1 euro voor een broodje)
- We zijn veel later dan 20:00hr begonnen JA, ER IS REKENING GEHOUDEN MET DE VERRE KOMERS
- Speedcursus schrijven was vereist om de tussenstanden te noteren ALS HIJ DIT NIET GEDAAN HAD WAREN WE NOG LATER GEDAAN
- Quiz was veel te laat gedaan (01:20hr prijzen-ophaling incluis) IS WEL VERVELEND, MAAR DEMOCRATISCH BESLIST, NL 30 VAN DE 37 WAREN AKKOORD !!!
- Er was teveel onbekende muziek DAT WAS OP VOORHAND GEWETEN...

Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn op de quiz van U, Roberto en vandaar dat ik eventjes te raad ga bij mijn collega-ploegmaten om te horen of zij het zien zitten om mee te doen op de kwis van de Four Reasons; ik laat het U asap (vanavond?) weten....

Peter
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Het negatieve punt van het late uur is reeds vermeld, maar voor wie er niet bij was: reeds na reeks 7 werd de vraag gesteld om bovenaan het antwoordblad een duidelijke ja of neen te "stemmen" op de vraag of we de volledige quiz zouden uitlopen, of stoppen na reeks 9.
Voor een zeldzame individuele quiz, waarvan reeds aangekondigd was dat er 200 fragmenten zouden passeren, lijkt me dat een goede oplossing.

Voor andere quizzen die zichzelf wat onderschat hebben qua lengte, mag het echter geen precedent worden om naar te verwijzen, volgens mij. Want dan zijn we verkeerd bezig... Nu heb ik ook "ja" gestemd, hoor.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Individuele Muziekquiz Frans Joos, 27.09.2008 Bornem

Bericht door Tonyvdb »

marc schreef:
Eén groot verschil, evenwel: ik denk niet dat KVK dat niveau zal kunnen aanhouden...
volgende week Beerschot over de knie
Plaats reactie