Muziekquiz Jong Lede - 26/09/2008

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Muziekquiz Jong Lede - 26/09/2008

Bericht door Big Banana »

3de editie van deze eigenzinninge quiz...
Na 2 opeenvolgende zeges van "de rechte bananen" werd het tijd voor aflossing van de wacht. Daar zorgden onze vrienden van Polkaheer, kiekenfretter, Rapenbrader, en co. voor.
Een dikke proficiat aan Peter en de zijnen :app: :bow:

De verhoopte boksmatch tussen Peegee & Celtic kwam er niet, ondanks het sterk aandringen van sommige aanwezigen. Zelfs het naast mekaar zetten van de ploegen had niet het beoogde resultaat. 8)

Het werd al bij al een spannende strijd die pas in de laatste ronde werd beslecht. Vermoedelijk heeft het streepje klassieke muziek ons de das omgedaan... :protest:
Ondanks enkele verwarrende momenten (Conjure one/Lunascape, etc.) was het een leuke avond.

De bananen danken Hans en Rik van de Fab 4 om onze maatjes Paul en William in extremis te willen vervangen. Ze konden er gisteren niet bij zijn wegens het overlijden van hun moeder. :(

De eindutslag :

1. Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader, ... : 219 / 100%
2. De Rechte Bananen : 216 / 98.63%
3. Greatest Tits : 212 / 96.80%
4. Koerier : 204 / 93.15%
5. Vlassenbroek 2000 : 199 / 90.87%
6. Testedoene : 196 / 89.50%
7. Rock Monsieur : 179,5 / 81.96%
8. Careful with that sex, Eugene : 179,5 / 81.96%
9. Bad brains : 175,5 / 80.14%
10. Silly Wommers : 167 / 76.26%
11. Ik heb dat op CD : 145 / 66.21%
12. The quinists : 138,5 / 63.24%
13. The next big thing : 134 / 61.19%
14. De prutsers : 97 / 44.29%
15. Veur de leut : 80,5 / 36.76%
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Wij laten ons in de meeste gevallen helemaal niet negatief uit over een quiz, maar nu kan ik het toch niet laten. Dit moet zowat de meest onevenwichtige en meest amateuristische quiz geweest zijn die we in maanden hebben gespeeld. En aan de commentaren bij de rokers buiten te horen, waren we verre van de enigen. Pff ...

De muziek sprong van de hak op de tak, was ofwel poepsimpel ofwel aartsmoeilijk, maar zo niks tussenin. We hadden ook de indruk dat de presentator op sommige momenten helemaal zelf niet wist waarover hij het had. En een prijzentafel is voor ons ook van minder belang, maar dit sloeg toch wel alles, maar de presentator beloofde dat de prijzentafel er volgend jaar "nog" mooier zou uitzien. Voor ons alleszins geen reden om naar Lede terug te keren volgend jaar.

We beleefden maw niet echt een leuke avond, gelukkig was er een uitgebreide dranklijst.

We werden uiteindelijk 5e op een boogscheut van Koerier.
Proficiat aan Polka en co, die na hun vele "poulidors" eindelijk nog eens met de hoofdvogel naar huis gingen
:app: :app:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

kan mij bij de meeste bemerkingen van vlassenbroek aansluiten :cry:

Het heeft zijn charme, maar toch :?

Sommigen zaken waren echt niet te doen, videoclips en tussstand op een TV schermpje :x , gelukkig waren er maar 15 ploegen ...
En inderdaad de presentator ... ik heb het zelf niet opgenomen, het is niet van mij ... (supertramp uit 1991 :banghead: als supervb.)

Proficiat wel aan de winnaars :app:
Waar klassiek en film het verschil kunnen maken :D
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

was idd bizarre kwis ... zoals onze vrienden van vlassenbroek al vertelden ..van de hak op de tak ...
poepsimpele dingen combineren met maffe "eigen smaakjes " ... ligt niet iedereen .
lange tijd mee eerst gestaan aan de zijde van de bananen ..echter naar gelang drank en avond vorderden toch nog voorbij gestoken door Polkaheer ,... en the greatest tits .. DJUU toch !!!
bwa;...de 4de plaats van belange niet slecht denk ik als je ziet wie nog achter ons eindigden...
wel jammer dat JUIST voor ze ons afriepen , dat klokradioke en die broodrooster wegwaren :( :( :(
conclusie : ik te laat uit mijn bed deze morgen en den daffe straks zonder eten naar de individuele muziekquiz .... als da maar goed afloopt !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Gelukkig viel het gezelschap in onze ploeg nog mee (met een extra vermelding voor Sabine van Testedoene), want aan de quiz zelf heb ik jammer genoeg weinig plezier beleefd.

2 jaar geleden werd deze quiz nog in een achterzaaltje van een café georganiseerd. Toen kreeg men de muziekinstallatie nauwelijks aan de praat en hadden we te maken met een 'luie' ophaler van dienst (Zumie was zijn bijnaam of zoiets). Het zorgde indertijd voor hilarische momenten en leuke anekdotes. Bij een eerste quiz worden dergelijke organisatorische problemen al wel eens met de mantel der liefde bedekt.

Wat de locatie en de omkadering van deze editie betrof heb ik weinig opmerkingen. Verzorgde zaal (kantine van jeugdvoetbalploeg), goede muziekinstallatie en een TV-scherm om videoclips te vertonen, wat nog net lukte.
Voor het projecteren van tussenstanden was dit scherm echter veel te klein. Maar dat had de organisator na een tijdje ook door en dus gaf hij iedere keer na een 3-tal ronden een nieuwe tussenstand.

Minpunt qua organisatie: geen garcons (de dame van Koerier niet meegerekend) dus moest je zelf je drank gaan halen. Gelukkig was de afstand tussen de ploegen en de toog niet te ver.

Inhoudelijk is over deze quiz het belangrijkste reeds gezegd en veel plezier viel er dus niet aan te beleven.
Sommige reeksen hadden een thema (60's, 70's, ...). De clip die bij elke reeks getoond werd (zonder geluid) had echter niks met het thema te maken (of heb ik hier iets gemist?).

Andere reeksen werden dan opgedeeld in 2 thema's (vb: 5 fragmenten klassiek, 5 fragmenten over sex, ...).

Voor elk goed antwoord kreeg je 1 punt (titel + uitvoerder = 2 ptn).
Voor de 'superreeksen' (en dat waren m.i. dan ook wel echt moeilijke reeksen) kon je dan blijkbaar 1,5 ptn verdienen per goed antwoord (titel + uitvoerder = 3 ptn).
Heel onduidelijk en het maakt het bijhouden van je eigen score alvast onoverzichtelijk.
Als sommige ploegen de echt moeilijke fragmenten herkennen, dan vertaalt dit zich automatisch in een hogere score. Het nut om hier per goed antwoord dan nog eens extra punten te gaan toekennen ontgaat me volledig. Op deze manier doe je m.i. aan 'competitievervalsing' en het zorgt alleen maar voor een nog grotere kloof tussen de 'topploegen' en de ploegen uit het middenveld/gelegenheidsploegen.

De quiz was heel onevenwichtig samengesteld. Zo waren er reeksen waar je met gemak (net niet) het maximum kon halen. Op andere reeksen moesten we het stellen met amper de helft van de punten.
Recente nummers en 90's kwamen m.i. ook te weinig aan bod.

Sommige vragen/fragmenten hoorden volgens mij ook niet thuis op een muziekquiz:

zo kregen we op een bepaald moment een eindtune van een tekenfilmpje te horen (genre: http://www.youtube.com/watch?v=wVr6ZMjCUWk Organisator leek me hier zelf niet goed te weten wat hij wou vragen: uitvoerder? 2 woorden die op het einde in beeld verschenen? ...[/url] :lol:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik sluit mij aan bij alle vorige commentaren.

Bedankt aan Buddy 59, die in onze ploeg als Vlasboter een goede inbreng had!! Bedankt, Dabby

Ons team was dus eergister "Een Polkaheer, een Kiekenfretter, een Vlasboter en een Kaaskop"

Gisteravond (van de individuele mq) pas om 3 u thuis (gps verkeerd ingezet, 40 km omgereden :oops: en veel mist...) en dan nu efkes op en neer van Gent naar Den Helder via Oudegem... (700 + km)
Plaats reactie