zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door kasenco »

Schalckske schreef:
Tonyvdb schreef:een quiz MOET toch ook niet op een zaterdag van 20u tot middernacht zijn, in mijn geval liever niet zelfs ... ik moet elke zaterdagavond kiezen uit twee of meer dingen en soms 'pijnlijke' keuzes maken.

Vrijdagavond is even goed en waarom niet op zondagnamiddag?
(wel checken of er geen wielerklassiekers gereden worden dan)
Dan mag het zelfs al wat uitlopen ...

Of een zondagavond en dan misschien een uurtje of twee zelfs vroeger beginnen, zodat iedereen buiten is om 22u30-23u?
Dat van de zaterdag was enkel mijn persoonlijke mening hé, uiteraard MOET dat niet, het past voor mij gewoon het beste, maar wie ben ik uiteindelijk :wink: .

Je geeft idd een aantal alternatieven om overlap te vermijden, al vermoed ik dat niet veel voordeel gehaald wordt qua aantal inschrijvingen voor quizzen op zondag. Tenzij als, zoals bij jouw quiz, de maandag een algemene verlofdag is. Al richt Filip zich niet echt op gelegenheidsploegen, dus mss dat het in zijn geval wel voor een aantal extra circuitploegen kan zorgen.

Wat de vrijdagavond betreft, spreek ik uit persoonlijk aanvoelen. Er zijn quizzen die wij heel erg graag spelen, ongeacht de afstand. Bissegem of Zandvoorde zijn in dat opzicht zeker goed te doen voor ons, maar pakweg Merksem, Vilvoorde, Boechout of Itegem zijn voor ons (en veel anderen) al gauw meer dan een uur rijden. Als dat de vrijdag valt, zit je eerst en vooral met het probleem dat bepaalde mensen nog van hun werk moeten komen en nog gauw iets moeten eten (als daar al tijd voor is). Bovendien moet je rekening houden met het feit dat je voor dergelijke quizzen over de ring van Brussel of Antwerpen moet, wat ook niet altijd even vlot gaat. (Wij gaan er prat op nooit te laat te komen, en dat willen we zo houden :mrgreen: , dus dat betekent eigenlijk gewoon: nog vroeger aanzetten...). Dat zijn allemaal dingen die we de zaterdag niet, of in veel mindere mate ervaren.

Hiermee wil ik geen pleidooi houden TEGEN quizzen op vrijdagavond, integendeel. Ik wil enkel maar schetsen waarom ik, praktisch gezien, de zaterdag een betere dag vind. Ik denk dat wij al naar genoeg "vrijdagavondquizzen" geweest zijn om weer te geven dat we daar niet kieskeurig in zijn, alleen gaat het organisatorisch soms wat moeilijker. Bij jou is dat dan weer de zaterdag. Goed doen voor iedereen zal nooit lukken...

Maar om nu, tot slot ( :mrgreen: ) terug te gaan naar de oorspronkelijke discussie. Ik ben ook van mening dat deze quiz veel meer ploegen verdient. Hij zat goed in elkaar, was bij vlagen origineel, en ik hoorde veel muziek die in mijn smaak viel. Maar ik denk dat, als er overlap is, de makkelijkere quiz altijd behoorlijk wat ploegen gaat afsnoepen. En ik ben gewoon van mening dat overlap vermijden tegenwoordig bijzonder moeilijk is, daar blijf ik bij. Wij hadden eigenlijk ontzettend veel geluk met onze quiz, op dat gebied. (nogmaals een bedankingswoordje voor de mensen van Waarschoot trouwens :wink: )
ikzelf had vorige week af te rekenen met nog 2 andere quizzen en toch had ik 26 ploegen en op vrijdag....
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door PEKEBO »

Schalckske schreef:
Tonyvdb schreef:volgend jaar toch proberen deze Deinze-quiz te vermijden, Filip ...

Anders had je morgen 'garantie' 20-25 ploegen gehad ...
Ik denk dat het tegenwoordig ontzettend moeilijk is om nog een quiz te organiseren in een vrij weekend. Er vallen bijna altijd (en zeker de zaterdag, wat ik de beste quizdag van het weekend vind, persoonlijk) twee of zelfs nog meer quizzen op één dag.

In ons geval had Filip de pech dat de overlap gebeurde met een quiz die we ook kenden. Had hier een quiz tegenover gestaan die we nooit speelden, zaten we gewoon in St-Niklaas. Maar ik denk dat het als organisator onmogelijk is geworden om nog een dag voor uzelf en uzelf alleen te vinden.
Na reacties uit de vorige edities hebben wij (the blackouts) beslist om naar Deinze te gaan waar we voor de 1ste keer aanwezig zullen zijn.We zijn zeker niet vies van quizzen van een hoger niveau zoals in St-Niklaas en spelen tegen enkel toppers.Indien de quiz volgend jaar niet gelijk valt zullen we zeker aanwezig zijn,Filip.En volgens mij zullen er meer dan 25 ploegen aanwezig zijn want het is volgens velen een topquiz en zeer leerrijk voor ploegen als ons!! Een verplaatsing vanuit Overmere is zeker geen probleem voor ons he :lol:
Hopelijk een datum zonder concurentie dan en dan zullen we er zeker bij zijn!
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Schalckske »

kasenco schreef:ikzelf had vorige week af te rekenen met nog 2 andere quizzen en toch had ik 26 ploegen en op vrijdag....
Waarvoor een welgemeende proficiat, maar ik denk niet dat je de situaties kan vergelijken.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door kasenco »

Schalckske schreef:
kasenco schreef:ikzelf had vorige week af te rekenen met nog 2 andere quizzen en toch had ik 26 ploegen en op vrijdag....
Waarvoor een welgemeende proficiat, maar ik denk niet dat je de situaties kan vergelijken.
Als gij het zegt zal het wel zo zijn zeker? :wink:

Er kon toen ook worden gekozen tussen een moeilijke en 2 'kermiskoersen'.....
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door rino »

Het is dan ook nog eens een verlengd weekend midden in de paasvakantie, het ideale moment om er eens een week(end)je op uit te trekken met het gezin zoals dat bij mij het geval is.

Zelf zou ik trouwens graag wat meer quizzen op zondagnamiddag zien, als er inderdaad geen koers op televisie is...
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Schalckske »

kasenco schreef:
Schalckske schreef:
kasenco schreef:ikzelf had vorige week af te rekenen met nog 2 andere quizzen en toch had ik 26 ploegen en op vrijdag....
Waarvoor een welgemeende proficiat, maar ik denk niet dat je de situaties kan vergelijken.
Als gij het zegt zal het wel zo zijn zeker? :wink:

Er kon toen ook worden gekozen tussen een moeilijke en 2 'kermiskoersen'.....
Mss dat ik best eerst, voor alle veiligheid, vermeld dat het niet mijn taak is, laat staan dat ik er voor geplaatst ben als relatieve newbie in het circuit, om voor andere organisatoren/deelnemers te spreken. 't Is dus vooral een eigen mening dat ik hier verkondig, vandaar ook de "ik denk" in voorgaande post :wink: . Daarvoor dient een forum ook uiteindelijk zeker ?

Ik vind zoiets trouwens een erg interessante discussie, zeker als beginnend organisator die net zelf zijn eerste quiz heeft meegeorganiseerd en daarbij ook geconfronteerd werd met (onbedoelde) overlap waarbij beide quizzen wel degelijk in mekaars vaarwater zaten te vissen (als die uitdrukking al bestaat :mrgreen: )

Maar om nu concreet op dit geval in te gaan:

De vergelijking gaat m.i. verder dan enkel moeilijkheidsgraden gaan bekijken. Zo denk ik persoonlijk dat (ondanks dat zowel uw als Filip's quiz gekend staan als "niet gemakkelijk" of "pittig", of hoe ge't ook wilt noemen) het doelpubliek van beide quizzen niet volledig hetzelfde is. Een "laatste X jaar" quiz zie ik persoonlijk net iets makkelijker jonge ploegen/gelegenheidsploegen aantrekken, ook al is hij niet van de poes. Na vorig jaar de quiz van Filip te hebben gespeeld, denk ik te mogen stellen dat die (toen toch) iets minder toegankelijk is voor echte gelegenheidsploegen (hij mag me onmiddellijk tegenspreken als ik foute dingen zeg, geen probleem mee). Nu, dat is wat mij betreft ook geen schande of een vereiste, integendeel. Maar 't ligt volgens mij toch wat anders dan uw quiz.

Bovendien zijn de alternatieven van beide quizzen ook niet helemaal te vergelijken, denk ik. De quiz in St Genesius Rode werd hier niet aangekondigd en lijkt me, na de bespreking te hebben gelezen, ook meer gericht op lokale gelegenheidsploegen dan op circuitploegen. Over die andere quiz heb ik hier op het forum al helemaal niets gevonden, dus lijkt me dat daar al zeker geen circuitploegen aanwezig waren ? Die komt/komen dus volgens mij minder in uw vaarwater dan dat de quiz van Deinze in Filip het zijne terecht komt.

Enfin, zo denk ik er over, als dat al relevant is :wink:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door kasenco »

De quiz in Rode stond nochtans op de kalender en hier waren wel degelijk Koerier en Spelers & Drinkers aanwezig, toch ook circuitploegen, de andere in Boortmeerbeek stond er ook op, dacht ik..... :wink:
Maar ik begrijp je mening wel.

Het feit is dat mijn quiz zijn vaste kern van 'fans' heeft en die komen elk jaar terug en er is natuurlijk ook de naambekendheid die meespeelt.

Toch blijf ik het jammer vinden voor Filip (nb een ploegmaat bij Kas & Co) dat hij niet meer volk trekt. :cry:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Schalckske »

kasenco schreef:
Toch blijf ik het jammer vinden voor Filip (nb een ploegmaat bij Kas & Co) dat hij niet meer volk trekt. :cry:
Laten we dit als afsluiter van de discussie nemen. Hierbij volg ik ook voor 100%, want zoals gezegd, wij amuseerden ons vorig jaar enorm, ondanks onze afgescheiden laatste plaats. :mrgreen:

Als ik het mij goed herinner, voorspelde Tony toen in de besprekingstopic een volle zaal voor dit jaar. Jammer genoeg is't er niet van gekomen, en wij van de Schelln Espe zijn daar deels mede schuldig aan door dit jaar niet meer terug te keren. Hopelijk volgend jaar beter, en hopelijk zijn wij daar dan weer bij.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef:De quiz in Rode stond nochtans op de kalender en hier waren wel degelijk Koerier en Spelers & Drinkers aanwezig, toch ook circuitploegen, de andere in Boortmeerbeek stond er ook op, dacht ik..... :wink:
Maar ik begrijp je mening wel.

Het feit is dat mijn quiz zijn vaste kern van 'fans' heeft en die komen elk jaar terug en er is natuurlijk ook de naambekendheid die meespeelt.

Toch blijf ik het jammer vinden voor Filip (nb een ploegmaat bij Kas & Co) dat hij niet meer volk trekt. :cry:
Twee puntjes nog mijnentwege :
1. de quiz van Luc (Kasenco dus) is een klassieker buiten categorie (deze bestond al toen sommige Schelln Espe nog in pampers zaten :P ) en trekt zelfs op een regenachtige dinsdagmorgen nog 20 ploegen, concurrentie of niet

2. de quiz van Filip valt (alweer) ongelukkig samen met Deinze (die wij nog nooit speelden, aangezien die altijd met de Eigenzinnige samenvalt 8) ) : aan Filip om volgend jaar, datumgewijs, iets dichter op de bal te spelen en te gaan voor de volle zaal (25 ploegen?) die hij verdient.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Schalckske »

Tonyvdb schreef:
kasenco schreef:De quiz in Rode stond nochtans op de kalender en hier waren wel degelijk Koerier en Spelers & Drinkers aanwezig, toch ook circuitploegen, de andere in Boortmeerbeek stond er ook op, dacht ik..... :wink:
Maar ik begrijp je mening wel.

Het feit is dat mijn quiz zijn vaste kern van 'fans' heeft en die komen elk jaar terug en er is natuurlijk ook de naambekendheid die meespeelt.

Toch blijf ik het jammer vinden voor Filip (nb een ploegmaat bij Kas & Co) dat hij niet meer volk trekt. :cry:
Twee puntjes nog mijnentwege :
1. de quiz van Luc (Kasenco dus) is een klassieker buiten categorie (deze bestond al toen sommige Schelln Espe nog in pampers zaten :P ) en trekt zelfs op een regenachtige dinsdagmorgen nog 20 ploegen, concurrentie of niet
Dat gaat dan niet over nonkel Hugo, neem ik aan :think:

Ik heb uw eerste puntje ook nergens ontkend, of de quiz van Kasenco geminimaliseerd hé, voor de duidelijkheid !
(want ik voel me zo'n beetje persoonlijk aangesproken :mrgreen: (ik was trouwens vroeg rijp en wist al vrij vroeg waarvoor de bomen dienden :P )
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door peegee »

Als het aan mij ligt, zou ik aan alle quizzen meedoen, zeker die die georganiseerd worden door "quizz-vrienden" (dwz allen, die ik regelmatig tegenkom op muziekquizzen of hen, die onze quiz spelen), maar met (zoals Rushian het schreef) "het overaanbod van muziekquizzen" lukt dat niet zo goed meer.

Ik heb de organisatoren van Waarschoot (van zodra ze hun datum 21/3 via mail lieten weten) een "overtuigende" mail gestuurd, met de vraag om hun quiz te verplaatsen en ze deden dat, en dan nog wel op de enige zaterdag waar er nog geen andere quiz was.... :app:

Wat mij betreft liggen de vrijdagen (idem Schalkske) ook zeer moeilijk, mijn consultaties kunnen soms uitlopen tot 19u30 of soms zelfs 20u, vandaar dat ik die zoveel mogelijk mijdt. Maar een quiz van Luc (Kas) probeer ik (voor zover mogelijk) ook niet te missen, en het is mij dit jaar gelukt om te gaan.. Ook de zondagen liggen moeilijker, maar er is er af en toe wel één vrij (we gaan de 19e met 2 ploegen naar Echt, de 10e mei naar Herentals....)

Nu ja, hopelijk komen er nog quizzen bij, zodanig dat we veel keuze hebben, voor elk wat wils. En dan maar kiezen welke we het leukst vinden (voor onszelf) en niemand beoordelen (veroordelen) op zijn (misschien andere) keuze.... :wink:

Hopelijk krijgen we niet de situatie zoals bij de algemene quizzen, waarbij je elke vrijdag- en zaterdag-avond keuze hebt uit een 8 tot 10-tal quizzen, dat is er dan ook weer over...
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Vlassenbroek2000 »

progres schreef:
Tonyvdb schreef:deze quiz verdient meer ploegen ... jammer ...
ik weet het Tony, jij behoort tot het kleine kransje die hard fans.
helaas kiezen nog al teveel ploegen die hier niet zouden afgaan voor het makkelijkere werk
niks aan te doen, vrees ik.
Wij gaan helaas (voor jou) ook naar Deinze Filip, niet echt omdat we de jouwe niet graag spelen (integendeel zelfs), maar we wonnen in Deinze de laatste 2 keren en gaan terug om onze titel (opnieuw) te verdedigen. Het is zeker niet zo dat we de concurrentie proberen te mijden ofzo, want volgende keer zijn we er quasi zeker opnieuw bij, daar ben ik zeker van ...

En voor de mensen in de discussie, Filip zijn quiz viel nog nooit samen met Cultuurschok, Deinze (zeker niet de laatste 2 edities, want toen deden we wel bij Filip mee) maar Deinze wel 2x wel met de Greighties quiz van Jörgen :D
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op za 11 apr 2009, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door bart depauw »

Schalckske schreef: Ik vind zoiets trouwens een erg interessante discussie, zeker als beginnend organisator die net zelf zijn eerste quiz heeft meegeorganiseerd en daarbij ook geconfronteerd werd met (onbedoelde) overlap waarbij beide quizzen wel degelijk in mekaars vaarwater zaten te vissen (als die uitdrukking al bestaat :mrgreen: )
in dit geval een geslaagde samentrekking van de zegswijzen 'in iemands vaarwater komen' en 'in dezelfde vijver vissen'. Een contaminatie heet zoiets. 8)
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door progres »

ik heb het onlangs eens berekend en maximum 20 ploegen kan ik halen als iedereen komt
meer niet hoor
ditmaal moet ik starbuck en clement missen en de schelln en vlassenbroek om begrijpelijke redenen. de rest is mijns inziens niet geïnteresseerd (het is immers niet de eerste editie en de oplossingen van vorige quizzen kan je hier teruglezen)

over die overlappingen dit nog
van de apolloquiz was ik in het begin op de hoogte maar van die quiz van Deinze wist ik het maar toen ik al twee maand aan het flyeren was en dan achtte ik het al te laat om te veranderen (had toen al een kleine tien ploegen, begin iedereen dan nog eens te onderhoren voor een andere datum)
trouwens daar zitten amper ploegen die naar Sint-Niklaas zouden komen

ik wacht eerst de reacties af van deze editie en dan zien we wel voor volgende jaar
maar dat er een oververzadiging is, is wel duidelijk.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Tonyvdb »

Ondanks het gering aantal ploegen zal het voor JPJ&SG harken worden om de top vijf te halen :
mijn pronostiek : Would-be Monkees winnen voor Sticky Fingers ... Bananen, Sympathie, FabKas en Polkaheer en wij vechten voor plaats drie en deze outsider is niet kansloos voor diezelfde top vijf : Tony Servi Big Band, die zich hier als een vis in het water zullen voelen ...
Plaats reactie