Fab4-muziekquiz - 13 september 2008 - Itegem

Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Bericht door Chris M »

peegee schreef:
Devil's answer schreef:Ik kan Flor best begrijpen, want de FAB4-quiz is gewoon geen instapquiz, en de horror-reeksen van Rik en Hans doen... euh, nu ja... soms echt hun eer aan. Niet iedereen houdt daar echt van.
Mijn ploegmakkers, waaronder één newbie, vroegen zich ook wel eens af "waar halen ze het toch?", eerder met een :roll: dan met een :D ...

Dat iemand die hier zijn eerste muziekquiz sinds lang meemaakt zo'n minder goede ervaring neerschrijft, verwondert me dan ook niet.

Toch wil ik erzelf steeds graag bij zijn, want het is voor de die-hard-quizzers inderdaad steeds een pittige uitdaging...
Ik ben het met U eens, Luk. Ik wil nog wel melden, dat het als organisator zeer spannend is om er "wat moeilijkere dingen" tussen te steken, omdat ge niet altijd weet of het gekend is bij de andere quizzers. Je hebt een bepaalde smaak en hoopt dat er in het circuit nog mensen zijn, die dit kennen. Er waren bij mij toch enkele aha-momenten bij die solo's, ik herinner mij "state farm" als b-kant van een singletje van Yazoo, maar wat te lang geleden en het gat in mijn geheugen / begin van Altzheimer?
Alzheimer zekers ?
vergeten hoe de ziekte heet Peter ?? :wink:
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Bericht door Elke »

flor schreef:Hoewel ik mij redelijk geamuseerd heb moet het me toch van het hart dat 14 quizmastersolo's een pijnlijk probleem blootleggen: da's niet iets om fier op te zijn, integendeel het lijkt erop dat de samenstellers te weinig rekening houden met de mensen in de zaal en teveel hun eigen ding willen doen (waarom ook sommige uitvoerders meer dan 1x?)
Alles is al gezegd, maar ik ga toch nog één klein dingetje herhalen: 't was wel een serieuze quiz, dwz een quiz op niveau. Wij zitten daar ook altijd met grote ogen te kijken van 'Mijn God, mensen kénnen dat?!', maar als je een kwis maakt met het oog op de beste ploegen, dan moeten er ook van die ultramoeilijke dingen in.
Overigens, er zijn een heleboel fragmenten die ik persoonlijk zeer gemakkelijk zou vinden (ik denk nu aan de betere Kylie of het random Nine Inch Nails-moment) en waar anderen bij zouden denken 'waar halen ze het'. Er is zoiets als de doorsnee-quiz-muziek, en alles wat daarvan afwijkt (of het nu swing, wereldmuziek of prog rock is) is gewoon moeilijk. Vandaar dat alle quizzen in sé op elkaar gelijken.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Bericht door Joe Roxy »

Voor men teamgenoten (mezelf ook wel wat) was het soms ook net iets te zwaar. Ik heb hem dan ook geadviseerd de quizzen wat uit te zoeken op basis ook van wie ze uit gaan. Bv Quizploeg of een Vereniging. De instap bij een vereniging is meestal lager dan een quiz zoals deze van Fab4. Zo gaan ze de volgende keer in Zonderschot meedoen. Hopelijk valt het voor hun dan beter mee.
Plaats reactie