IPA Muziekquiz - Hombeek

Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

peegee schreef:Nee, rudy, neem de "kritieken" zoals ze zijn en gebruik ze voor later...

Ondanks de lovende commentaren krijg je mij met géén stokslagen naar één van de volgende edities van deze of dergelijke quizzen. Ik geef toe, ze moeten er ook zijn, de instapquizzen, maar als je met een team gaat quizzen, is het een uitdaging om alle 4 uw bijdrage te kunnen doen en ik vrees dat dat op zo'n quiz niet mogelijk is. Hoe vervelend is het om alle 4 (hier zelfs 5 !!) het antwoord te kunnen geven. Ook heel flauw als andere "reeds doorwinterde" teams nog durven naar zo'n quiz gaan, want ik krijg dan het gevoel dat ze het doen om hun rankingcijfers op te trekken meer dan "plezier te hebben", want wat voor plezier beleef je aan een quiz waar iedereen (97 % van) alle antwoorden kent....
ten eerste who the HELL ben jij om te beslissen waar een ploeg naar toe gaat dacht ik ???
ten 2de die onzole fucked up ranking interesseerd onze ploeg geen botte REET ..al van het begin niet ...trouwens ..heeft die ooit al is geklopt ????
ten 3de .. oh ja ..wij gaan vééééééééééél liever naar een bv Kas en co kwis waardat we dan alle 5 of 4of 3 het antwoord NIET weten voor 97% van de kwis ..LEUK joh ...
dus vanaf heden , moest er een hitkwis in de buurt zijn ... ALLE FAB 4's ,HOLLY's ; KOERIER's ;VLASSENBROEKERS ; TEQUILAS en MEN IN BLACKS VERBODEN TOEGANG !!!!
anders zitten we aan de punten van de raap , de knol , de kaaskop , de prei en de rammenas ....
misschien kunne we je eerst bellen en toestemming vragen of we al dan niet mogen deelnemen aan een kwis , moest die je liggen ???

peegee .. dit is er echt over !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Silent Dolphin schreef:Dju Peter, je hebt ons door...

Ja, we geven het toe. Voortaan spelen we alle kwissen die we niet kunnen winnen onder een andere naam. Enkel de instapkwissen gaan we nog spelen als 'Fab4', want wij willen koste wat het kost voor eind dit jaar nummer één staan in de ranking.

Het is zelfs zo dat het bij sommigen van onze ploeg zo hoog zit dat als we in december niet op één staan zij nooit meer willen kwissen. Eigenlijk hebben we er allemaal een probleem mee dat de ranking het vertekend beeld geeft dat er ploegen zijn die beter zijn dan ons. Gelukkig weten we onder elkaar dat dit in werkelijkheid niet zo is; uiteraard zijn wij de besten. Vandaar dus dat we eraan werken om dit foutje zo snel mogelijk recht te zetten. :D

het kan er misschien "over" zijn, zoals celtic het uitdrukt, maar de mensen die mij kennen als collegaquizzer, weten dat dat zeker zo niet bedoeld is... Ik wilde gewoon wat reacties uitlokken, wat mij dus effectief gelukt is; het was zeker niet de bedoeling om iemand op zijn tenen te trappen, hoor...

De reden waarom ik Jurgens antwoord als quote neem, is om aan te geven, dat hij, als je zijn antwoord goed leest, mij blijkbaar wel kent en het op die manier afdoet...
Laatst gewijzigd door peegee op ma 22 sep 2008, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Bericht door Magic »

Als organisator van deze quiz heb ik met veel plezier kennis genomen van de reacties op dit forum. Wij zijn ons zeer bewust van de organisatorische foutjes en nemen uw adviezen graag mee naar de 4de editie.
Het was vooral de bedoeling om iedere deelnemer een aangename avond te bezorgen en dus was de keuze voor een hitquiz snel gemaakt. Uiteindelijk staan de beste ploegen bovenaan de rangschikking en hebben ook de gelegenheidsploegen ons laten weten dat ze zich goed geamuseerd hebben. Meer moet dat voor ons niet zijn.
Tenslotte een bericht voor Peegee: het voortbestaan van het muziekquiz gebeuren heeft nood aan nieuwkomers, schiet ze dan niet onmiddellijk af en zeker niet als je zelf afwezig was.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Magic schreef:Als organisator van deze quiz heb ik met veel plezier kennis genomen van de reacties op dit forum. Wij zijn ons zeer bewust van de organisatorische foutjes en nemen uw adviezen graag mee naar de 4de editie.
Het was vooral de bedoeling om iedere deelnemer een aangename avond te bezorgen en dus was de keuze voor een hitquiz snel gemaakt. Uiteindelijk staan de beste ploegen bovenaan de rangschikking en hebben ook de gelegenheidsploegen ons laten weten dat ze zich goed geamuseerd hebben. Meer moet dat voor ons niet zijn.
Tenslotte een bericht voor Peegee: het voortbestaan van het muziekquiz gebeuren heeft nood aan nieuwkomers, schiet ze dan niet onmiddellijk af en zeker niet als je zelf afwezig was.
Hey Peter,

Het was in m'n quote inderdaad de bedoeling om er een knipoog in te steken.

Hou wel rekening met bovenstaande quote van de organisatie; met de reactie knal je niet enkel de regelmatige kwissers af die er waren (en dat waren er meer dan enkel de namen die je herkend :wink: ), maar ook de mensen die hem hebben samengesteld. En jij weet net zo goed als ik dat in elke kwis (of het nu gaat om een aartsmoelijke of een instap hitkwis) enorm veel werk zit. Maar ik neem aan (je toch al een beetje kennende) dat dit niet je bedoeling was.

En ik kan me eerlijk waar net zo goed amuseren op de ene als op de andere kwis; voor mij is het kwissen wat voor een ander het wekelijkse pintje op café of de wekelijkse snookeravond is... een avondje met vrienden iets drinken, iets knabbelen, wat plezier maken en oh ja, tussendoor ook nog een gemeenschappelijke hobby uitoefen... het trachten te herkennen van melodietjes. En ik vermoed (en hoop) dat ditzelfde gevoel leeft bij heel wat van de andere 'bekende' ploegen. En voor die weinige andere ploegen, voor wie de plaats belangrijker is dan het plezier (als die er al zijn) is het heel jammer... vooral voor henzelf dan.

En ook nog... niet één ploeg die er niet was kan weten waar ze zouden gestrand zijn op een kwis waar ze niet aan deelnamen.

Maar laten we hier geen oorlog van maken; of toch ... laten we strijden tijdens een volgende veldslag waar we beiden aanwezig zijn :D

PS. Ik begrijp ook de reactie van Celtic zeer goed; het is niet fijn om van iets valselijk 'beschuldigd' te worden... Ik denk niet dat de collega's van Koerier al één nacht slecht geslapen hebben omwille van een slechte score voor de ranking; ik vermoed dat zij eerder het uithangbord zijn van wat ik eerder beschreef als mijn drijfveer om te kwissen.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

Magic schreef:Als organisator van deze quiz heb ik met veel plezier kennis genomen van de reacties op dit forum. Wij zijn ons zeer bewust van de organisatorische foutjes en nemen uw adviezen graag mee naar de 4de editie.
Het was vooral de bedoeling om iedere deelnemer een aangename avond te bezorgen en dus was de keuze voor een hitquiz snel gemaakt. Uiteindelijk staan de beste ploegen bovenaan de rangschikking en hebben ook de gelegenheidsploegen ons laten weten dat ze zich goed geamuseerd hebben. Meer moet dat voor ons niet zijn.
Tenslotte een bericht voor Peegee: het voortbestaan van het muziekquiz gebeuren heeft nood aan nieuwkomers, schiet ze dan niet onmiddellijk af en zeker niet als je zelf afwezig was.
Hallo Magic,

Het is niet m'n gewoonte om te reageren op een quiz waar ikzelf niet aanwezig was. Hier had ik graag aanwezig willen zijn, want dit had zeker mijn ding geweest :wink: Ik ben het dan ook volledig eens dat een hitquiz het meest voor de hand ligt om een "aangename" avond te bezorgen. De bedoeling is toch om een zo groot mogelijk publiek te bereiken en hen te laten smeken naar nog méér muziekquizzen :wink:
Ik denk dat je in dat opzet meer dan geslaagd bent, want ik zie enkel de topploegen in de bovenste ranking en waarschijnlijk was er een hele waslijst aan onbekende(re) ploegen. Ik ga hier de commentaren van sommige forumleden zeker niet bevestigen noch verdedigen. Ze zijn oud en volwassen genoeg om dat zelf te doen :wink: . Maar ik heb toch m'n vraagtekens bij de "ranking"-freaks. Ik win ook 'ns graag een quizke, maar om in een jaarlijkse Ultratop te staan met m'n ploeg :shock: ?
Misschien wordt het tijd om een nieuwe site en dito forum te creëren voor hen die het blijkbaar belangrijk vinden om ergens aan de top te staan :rofl2: .
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Magic schreef:Als organisator van deze quiz heb ik met veel plezier kennis genomen van de reacties op dit forum. Wij zijn ons zeer bewust van de organisatorische foutjes en nemen uw adviezen graag mee naar de 4de editie.
Het was vooral de bedoeling om iedere deelnemer een aangename avond te bezorgen en dus was de keuze voor een hitquiz snel gemaakt. Uiteindelijk staan de beste ploegen bovenaan de rangschikking en hebben ook de gelegenheidsploegen ons laten weten dat ze zich goed geamuseerd hebben. Meer moet dat voor ons niet zijn.
Tenslotte een bericht voor Peegee: het voortbestaan van het muziekquiz gebeuren heeft nood aan nieuwkomers, schiet ze dan niet onmiddellijk af en zeker niet als je zelf afwezig was.
voila magic ..en zo is het maar ....

jammer genoeg zijn er die maar al te graag laagdunkend doen over gewone hitkwisjes en dat te min vinden voor hun ego ...
liever afstevenen naar een competitie met 8 ploegjes , die dan onderling kunnen uitvechten wie de GROTE kenner op muziekvlak is ...
dus als kwisorganisator dien ik vanaf heden volgens sommigen, ploegen als Fab4 en Vlassenbroek en Holly's te weren op mijn kwis ..want ze komen zogezegd voor de rankingpunten ??????????
laat ons aub niet lachen ....
zo zie je maar Magic .... je moet verdomd ballen aan je lijf hebben om
nog een kwis te DURVEN organiseren ....dankzij commentaren zoals die
van Peegee zullen steeds meer en meer mensen afhaken om aan
muziekquizzen deel te nemen of laat staan te organiseren... val je niet met je kwis in hun gratie , maken ze je wel af op één of ander forum...
elke kwis heeft zijn bestaansrecht .. al 10.000 x op dit forum gezegd door velen ... blijkt toch niet door te dringen bij sommigen onder ons .
je mag een hitkwis dom vinden en er geen reet aan hebben ..natuurlijk mag je dat ...
maar blijf dan gewoon thuis en SPAAR je commentaar op een ander die daar wel zin in hebben ...
wij van koerier trachten elk jaar indien de mogelijkhijd zich voordoet aan zoveel mogenlijk kwissen deel te nemen ...idd ook wij gaan soms naar moeilijkere kwissen ....of we nu 10des of 18 des aankomen ?? PFFF
maar wij gaan tenminste naar verschillende en niet naar enkel degene die ons liggen !!! en zo is volgens mij Fab , Vlassenbroek, Hollys en noem maar op ook .... JIJ OOK PEEGEE ????
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

Rubby schreef:
PaulMcCartney schreef: Inderdaad, het waren bijna "Bellem-toestanden" :wink:

Misschien hadden we anders ook nog Judas Priest herkend :D
:violent: :burn: :thefinger: :protest: :banghead: ...
Prachtig kunstwerk !!

Nu nog het juiste geluid erbij en we zijn er :lol:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

Onze nederlandse vriend is altijd een ranking-fan geweest. Hij zal blij zijn als hij daar op 1 staat.

Wat de quiz betreft :

Wij hebben wel degelijk alle 5 onze inbreng gehad. Onze super-dolfijn heeft dan wel het meeste werk geleverd, de rest zat er niet bij voor 'spek en bonen'.

Iedereen op deze quiz heeft zich geamuseerd, ook de gelegenheidsploegen.

Perfecte organisatie, met als enig minpuntje de iets mindere klankinstallatie, maar het was nog verstaanbaar achteraan. :!:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

celtic601 schreef: jammer genoeg zijn er die maar al te graag laagdunkend doen over gewone hitkwisjes
maar wij gaan tenminste naar verschillende en niet naar enkel degene die ons liggen !!! en zo is volgens mij Fab , Vlassenbroek, Hollys en noem maar op ook .... JIJ OOK PEEGEE ????
Zoals Paul McC het aanhaalt, maar verkeerd verwoord, moet ik iets verduidelijken: ik ben geen ranking-fanaat maar wel een "statisticus", die ook weet dat onze ploeg vanaf morgen (of is het al vandaag) niet meer in de top 4 staat; soit.... niet erg, maar wel leuk om te volgen (als statisticus, dus) ik volg zelf de rangschikkingen van de introquizzen, waar ik zelf niet aan meedoe....
Ik doe niet laagdunkend over een gewoon hitkwisje, maar ga zelf gewoon graag naar een kwis waar ik nog iets kan bijleren, ook al scoren wij daar vaak niet goed (zelfs op de kas & co - kwis, celtic !!!)
Wij gaan naar quizzen van mensen, die we kennen uit het circuit, en kijken zeker niet op voorhand of hij ons al dan niet ligt...

en het "winnen" zit er bij mij ook niet echt in, anders hadden we afgelopen zaterdag (vraag het maar aan Buddy 59 en One good reason) effectief kunnen winnen, omdat de ploeg die ons blad nakeek, ons zelfs nog de gelegenheid gegeven heeft om een antwoord te verbeteren, waardoor we dan effectief zouden hebben gewonnen; IK heb dat geweigerd!!!
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

Ik wil hier zeker niet als moderator fungeren, maar ik denk dat er "Much ado about nothing" is.
Regel dit bij de volgende quiz(zen) even met een persoonlijk gesprek ipv zulke uitspraken en teksten hier te zetten.
Dit zou een boel frustratie en misverstanden kunnen vermijden in de toekomst.
Ik denk ook dat dit soort "posts" niet echt geäpprecieerd worden door de meerderheid van de bezoekers hier.
Het zorgt hoogstens voor een "Jambers" gehalte :wink: met alle respect voor de betrokken partijen.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

One good reason schreef:Ik wil hier zeker niet als moderator fungeren, maar ik denk dat er "Much ado about nothing" is.
Regel dit bij de volgende quiz(zen) even met een persoonlijk gesprek ipv zulke uitspraken en teksten hier te zetten.
Dit zou een boel frustratie en misverstanden kunnen vermijden in de toekomst.
Ik denk ook dat dit soort "posts" niet echt geäpprecieerd worden door de meerderheid van de bezoekers hier.
Het zorgt hoogstens voor een "Jambers" gehalte :wink: met alle respect voor de betrokken partijen.
freedom of speech Reason .... freedom of speech .....
en of deze posts al dan niet geapprecieerd worden raakt mijn koude kleren niet ...lees er dan over ...
peter gaf zijn mening ... ik geef mijn mening ..punt.
bij mij blijft daar niks van hangen ..wij hebben in verleden ook al samen gekwist dus... niets aan de hand .
voila .. en laat ons nu zaterdag op de individuele strijden wie er met de rode lantaarn naar huis mag reason :lol:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

celtic601 schreef:
One good reason schreef:Ik wil hier zeker niet als moderator fungeren, maar ik denk dat er "Much ado about nothing" is.
Regel dit bij de volgende quiz(zen) even met een persoonlijk gesprek ipv zulke uitspraken en teksten hier te zetten.
Dit zou een boel frustratie en misverstanden kunnen vermijden in de toekomst.
Ik denk ook dat dit soort "posts" niet echt geäpprecieerd worden door de meerderheid van de bezoekers hier.
Het zorgt hoogstens voor een "Jambers" gehalte :wink: met alle respect voor de betrokken partijen.
freedom of speech Reason .... freedom of speech .....
en of deze posts al dan niet geapprecieerd worden raakt mijn koude kleren niet ...lees er dan over ...
peter gaf zijn mening ... ik geef mijn mening ..punt.
bij mij blijft daar niks van hangen ..wij hebben in verleden ook al samen gekwist dus... niets aan de hand .
voila .. en laat ons nu zaterdag op de individuele strijden wie er met de rode lantaarn naar huis mag reason :lol:
Die rode lantaarn neem ik wel mee, dat gun ik niemand anders :lol:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Ach, van mij mag iedereen hier wel eens zijn persoonlijk ei kwijt. Waarvoor dient een forum anders? :?:

En vergis je niet, ik wed dat er heel wat lezertjes zich verkneukelen in dergelijke conflictjes. Ambiance in de keet! :lol: Voor zover het geen echt persoonlijke aanvallen worden, moet dat kunnen, zeker?

Natuurlijk keek ik ook wel op van de visie van Peegee, want dat had ik niet verwacht. :shock: Zeker niet tegenover Fab4, die al jaren decennia, eeuwen?) zowat elk weekend een muziekquiz meepikten, al lang voor de ranking bestond. Soms weten ze ook op voorhand dat de quiz hen niet echt zal liggen, en dat ze "een (bescheiden) rammeling" zullen/kunnen krijgen, maar meestal gaan toch uit sympathie voor de organisator of gewoon gedreven door hun quizhonger. Ik heb een sterk vermoeden dat Fab4 precies door hun weinig selectieve inschrijvingen nu zelfs lager gerankt staan dan ze intrinsiek waard zijn (volgens mij nummer 2), en niet omgekeerd.

Maar zoals Peegee zelf suggereerde zal het feit dat hij zijn pijlen op hen richtte, wel te maken hebben met het vermoedelijke haasje-over dat Fab4 nu net met zijn ploeg doet in de rangschikking, door nu toevallig eens een makkelijke quiz te winnen. De "andere" quizzen waar deze ploeg won ondanks de moeilijkheidsgraad én deze waar ze klop kregen omdat het niet echt hun ding was, maar waar ze daarom niet wegbleven, worden hier nogal vlot over het hoofd gezien.

Ach ja, revanche op de volgende 10-20 willekeurige quizzen zeker, Peegee en Fab4? :wink:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Devil's answer schreef:Ach, van mij mag iedereen hier wel eens zijn persoonlijk ei kwijt. Waarvoor dient een forum anders? :?:

En vergis je niet, ik wed dat er heel wat lezertjes zich verkneukelen in dergelijke conflictjes. Ambiance in de keet! :lol: Voor zover het geen echt persoonlijke aanvallen worden, moet dat kunnen, zeker?

Natuurlijk keek ik ook wel op van de visie van Peegee, want dat had ik niet verwacht. :shock: Zeker niet tegenover Fab4, die al jaren decennia, eeuwen?) zowat elk weekend een muziekquiz meepikten, al lang voor de ranking bestond. Soms weten ze ook op voorhand dat de quiz hen niet echt zal liggen, en dat ze "een (bescheiden) rammeling" zullen/kunnen krijgen, maar meestal gaan toch uit sympathie voor de organisator of gewoon gedreven door hun quizhonger. Ik heb een sterk vermoeden dat Fab4 precies door hun weinig selectieve inschrijvingen nu zelfs lager gerankt staan dan ze intrinsiek waard zijn (volgens mij nummer 2), en niet omgekeerd.

Maar zoals Peegee zelf suggereerde zal het feit dat hij zijn pijlen op hen richtte, wel te maken hebben met het vermoedelijke haasje-over dat Fab4 nu net met zijn ploeg doet in de rangschikking, door nu toevallig eens een makkelijke quiz te winnen. De "andere" quizzen waar deze ploeg won ondanks de moeilijkheidsgraad én deze waar ze klop kregen omdat het niet echt hun ding was, maar waar ze daarom niet wegbleven, worden hier nogal vlot over het hoofd gezien.

Ach ja, revanche op de volgende 10-20 willekeurige quizzen zeker, Peegee en Fab4? :wink:
Sorry, Luk, maar het was HELEMAAL NIET gericht in de richting van Fab 4, dat heb je dus helemaal verkeerd begrepen; zij doen effectief aan willekeurige quizzen mee, zoals wij eigenlijk ook.... Het haasje over vind ik juist een leuk fenomeen, en heb het daar ook regelmatig over met Rik van the fab 4... ik bekijk dat puur statistisch, maar een niet-statisticus kan dat moeilijker begrijpen, vrees ik...

Ikzelf bekijk (ook al weer statistisch) de onderlinge prestaties van de "zogezegd sterkste teams" op quizzen waar die allemaal tegelijk aanwezig zijn; dat geeft een beter beeld.... Die resultaten houd ik voor mezelf, om niemand tegen de schenen te schoppen..

Ik heb gezien dat wijzelf (onder onze naam) 30 kwissen gedaan hebben afgelopen jaar; de quizzen die wij normaal laten vallen zijn de "te verre quizzen" op vrijdag en de quizzen waar ik (chauffeur) niet naar toe kan wegens "zwemverplichtingen" of vakantie... De rest zijn we ver allemaal van de partij...
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

Wel ... ik wil hier nog 1 ding kwijt en dat is dat jullie verdomd goeie acteurs zijn, want ik was er echt in getrapt :lol: :rofl2:
Plaats reactie