IPA Muziekquiz - Hombeek

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

IPA Muziekquiz - Hombeek

Bericht door tequila »

Op vrijdag 19 september vindt in Hombeek de IPA Muziekquiz plaats. Alhoewel het blijkbaar al de derde editie is, is het de eerste keer dat ik die quiz op de kalender zie.
Zijn er ploegen die aan de vorige edities hebben deelgenomen?
En wat was het oordeel? Moeilijkheidsgraad? Prijzentafel? ...
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Wij doen mee en deze mail kreeg ik ivm hun quiz.

"De jaren 80 zullen de basis van de quiz vormen en van daaruit zal er uitgezworven worden naar zowel heden als verleden. Hoe verder van de jaren 80 hoe minder de periode aan bod komt.
Alle genres zullen aan bod komen, maar de basis zal hier bij de meer populaire genres liggen. Ik denk dat de moeilijkheidgraad als normaal kan omschreven worden, maar dat is steeds moeilijk om dit van je eigen quiz te zeggen."
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

Ik weet niet in hoeverre het "belangrijk" is voor de organisatoren van deze quiz, maar het zou leuk zijn om deze quiz ook op deze site te vermelden in de toekomst. :wink: Zo'n quiz sla ik in ieder geval toch niet af ...
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Bericht door tequila »

Wij krijgen geen ploeg samen voor deze quiz. Slechts twee mensen zijn beschikbaar. Maar we zouden deze quiz toch graag 's uitproberen. Daarom zoeken we nog extra mensen die ons zouden willen vervoegen. Eventueel willen we ons ook aansluiten bij een ander team.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

tequila schreef:Wij krijgen geen ploeg samen voor deze quiz. Slechts twee mensen zijn beschikbaar. Maar we zouden deze quiz toch graag 's uitproberen. Daarom zoeken we nog extra mensen die ons zouden willen vervoegen. Eventueel willen we ons ook aansluiten bij een ander team.
Ik kan (nog) niet definitief bevestigen, maar ik "zou" wel mee willen spelen en dus afkomen die avond. Ik laat je na dit weekend zeker iets weten ...
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

One good reason schreef:
tequila schreef:Wij krijgen geen ploeg samen voor deze quiz. Slechts twee mensen zijn beschikbaar. Maar we zouden deze quiz toch graag 's uitproberen. Daarom zoeken we nog extra mensen die ons zouden willen vervoegen. Eventueel willen we ons ook aansluiten bij een ander team.
Ik kan (nog) niet definitief bevestigen, maar ik "zou" wel mee willen spelen en dus afkomen die avond. Ik laat je na dit weekend zeker iets weten ...
Dus ... forfait, helaas. :cry:
redactieteam introkwis
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 06:20
Contacteer:

Bericht door redactieteam introkwis »

Ik zal er zeker zijn ...
Chris
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Bericht door tequila »

Onze ploeg is compleet!
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Vrij plezante, heel ontspannende quiz met hits, hits en niets anders dan hits ... Het was eens iets anders ...
Thema was Olympische spelen met 10 rondes uit volgende Olympische jaren: 68-72-76-80-84-88-92-96-00 en 04.

Eindstand: (denk ik)

1. Fab 4 348/350
2. Koerier 344
3. The Holly's 343
4. Vlassenbroek2000 340
5. Tequila Overdrive
6. Vindikooks
7. Men in Black

Wat mij ook opviel tijdens deze quiz was de mevrouw die én aan de inkom zat in het begin van de quiz, én alleen in de jury zat, én bladen ophaalde, én nieuwe bladen uitdeelde, én tussendoor ook nog eens drankbestellingen ging opnemen
:bow: :bow:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Vlassenbroek2000 schreef:Vrij plezante, heel ontspannende quiz met hits, hits en niets anders dan hits ... Het was eens iets anders ...
Thema was Olympische spelen met 10 rondes uit volgende Olympische jaren: 68-72-76-80-84-88-92-96-00 en 04.

Eindstand: (denk ik)

1. Fab 4 348/350
2. Koerier 344
3. The Holly's 343
4. Vlassenbroek2000 340
5. Tequila Overdrive
6. Vindikooks
7. Men in Black

Wat mij ook opviel tijdens deze quiz was de mevrouw die én aan de inkom zat in het begin van de quiz, én alleen in de jury zat, én bladen ophaalde, én nieuwe bladen uitdeelde, én tussendoor ook nog eens drankbestellingen ging opnemen

idd Stef. terwijl meneer de kwismoderator gezellig rustig bleef afwachten tot die dame in spe alles had opgehaald ...hij had trouwens tijd genoeg om even mee van zijn stoel te komen en te helpen... dat lief kind moest dus echt ALLES doen !!!
wat kwis zelf betreft ..niet zo'n uitdaging voor de doorwinterde kwissers , maar denk wel als instapkwis een hele leuke voor deelnemers die niet wekelijks gaan muziekquizzen.
wel even onderhoren of je volgend jaar niet aan een andere installatie kan geraken .... geluid was verschrikkelijk !!! wij die ongeveer int midden zaten hadden al last ..wat moet dat niet geweest zijn voor de ploegen achterin de zaal ???
ten laatste nog als pluspunt :..... Morrissey bij de hoezen :bow: :bow:
rede genoeg om volgend jaar terug deel te nemen !!!

:bow: :bow:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

celtic601 schreef:
.
wel even onderhoren of je volgend jaar niet aan een andere installatie kan geraken .... geluid was verschrikkelijk !!! wij die ongeveer int midden zaten hadden al last ..wat moet dat niet geweest zijn voor de ploegen achterin de zaal ???
Inderdaad, het waren bijna "Bellem-toestanden" :wink:

Misschien hadden we anders ook nog Judas Priest herkend :D

En veel quizmastersolo's waren er dus ook niet :P
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

respect voor de 2 mensen van de organisatie die alles klaarden:
presenteren, ophalen en verbeteren :bow:

gedrukte antwoorden uitdelen spaarde tijd en was overduidelijk
puntenstand op groot scherm was prima te volgen

dat het geluid wat minder was en de quiz redelijk tot gemakkelijk deerde me niet

ik heb me reuze geamuseerd en daar doen we het voor

goede instapquiz overigens :wink:

en inderdaad weinig quizmastersolo's
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

PaulMcCartney schreef: Inderdaad, het waren bijna "Bellem-toestanden" :wink:

Misschien hadden we anders ook nog Judas Priest herkend :D
:violent: :burn: :thefinger: :protest: :banghead: ...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Nee, rudy, neem de "kritieken" zoals ze zijn en gebruik ze voor later...

Ondanks de lovende commentaren krijg je mij met géén stokslagen naar één van de volgende edities van deze of dergelijke quizzen. Ik geef toe, ze moeten er ook zijn, de instapquizzen, maar als je met een team gaat quizzen, is het een uitdaging om alle 4 uw bijdrage te kunnen doen en ik vrees dat dat op zo'n quiz niet mogelijk is. Hoe vervelend is het om alle 4 (hier zelfs 5 !!) het antwoord te kunnen geven. Ook heel flauw als andere "reeds doorwinterde" teams nog durven naar zo'n quiz gaan, want ik krijg dan het gevoel dat ze het doen om hun rankingcijfers op te trekken meer dan "plezier te hebben", want wat voor plezier beleef je aan een quiz waar iedereen (97 % van) alle antwoorden kent....
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Dju Peter, je hebt ons door...

Ja, we geven het toe. Voortaan spelen we alle kwissen die we niet kunnen winnen onder een andere naam. Enkel de instapkwissen gaan we nog spelen als 'Fab4', want wij willen koste wat het kost voor eind dit jaar nummer één staan in de ranking.

Het is zelfs zo dat het bij sommigen van onze ploeg zo hoog zit dat als we in december niet op één staan zij nooit meer willen kwissen. Eigenlijk hebben we er allemaal een probleem mee dat de ranking het vertekend beeld geeft dat er ploegen zijn die beter zijn dan ons. Gelukkig weten we onder elkaar dat dit in werkelijkheid niet zo is; uiteraard zijn wij de besten. Vandaar dus dat we eraan werken om dit foutje zo snel mogelijk recht te zetten. :D
Plaats reactie