2° muziekquiz ZVC Verloren Zoon - Grembergen 29-08-2008

Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:
...


Wiley met Wearing My Rolex werd 5x volledig juist genoteerd: 4 Schelln Espe, Mik Mak Mon & Mok, Tirolers...

Weer behoorlijk wat noteringen bij de weinig herkende fragmenten jongens! :thumb1: (Slayer, Alter Ego, Wiley...)
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

straight banana schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:
...


Toad The Wet Sprocket werd ook maar 5x gevonden door Peter Devries, Sticky Fingers, Molenrock, Testedoene en Afghan Pigs

...

Werd hier door 3 man overruled. :banghead:

Vreemd was wel dat m'n ploegmaatjes the Gin Blossoms meenden te herkennen en dat ik later vernam dat Progres dit ook als antwoord gegeven had.
Gin Blossoms kwam ik meermaals tegen bij dit fragment, het was niet enkel bij jullie beiden ...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

straight banana schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:
REEKS 7:Generation X werd slechts 2x volledig juist beantwoord door Bananen en Mik Mak Mon & Mok. ...
Huh? :shock:

Dacht echt dat dit bekender was.
Ja, daar kwam onze zieke kiekenfretter normaal kijken, maar helaas: een klein griepje hield hem in bed....
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Vlassenbroek2000 schreef:...
Toad The Wet Sprocket werd ook maar 5x gevonden door Peter Devries, Sticky Fingers, Molenrock, Testedoene en Afghan Pigs...
Onze Polkaheer was hier heel ver; close but no cigar... Hij wist dat de groepsnaam een uitspraak was van een of andere scetch van Monty Python en kon zelfs de titel van het album ("Dulcinea") geven; wij konden hem daar niet verder helpen....

:oops:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

peegee schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:...
Toad The Wet Sprocket werd ook maar 5x gevonden door Peter Devries, Sticky Fingers, Molenrock, Testedoene en Afghan Pigs...
Onze Polkaheer was hier heel ver; close but no cigar... Hij wist dat de groepsnaam een uitspraak was van een of andere scetch van Monty Python en kon zelfs de titel van het album ("Dulcinea") geven; wij konden hem daar niet verder helpen....

:oops:
jullie antwoord was iets al: XXXX The dead Parrot :D
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Laatste deel van de analyse is gebeurd. De dingen die het vermelden nog waard waren vinden jullie hieronder:

REEKS 8: ALFABET

Fastball was het grootste struikelblok hier.
1x volledig correct door Aan de leiding met max ...
Titel was correct bij Sticky Fingers, Uitvoerder bij Tirolers.

Loverboy was ook een moeilijke: 3x volledig juist bij Bananen, Polkaheer en Sticky Fingers. Tequila hield het enkel bij de titel.

Propellerheads werd 5x correct geantwoord: Tequila, Silly Wommers, Bananen, Sticky Fingers en JPJSG. De titel "Crash" was solo voor JPJSG :app:

Hoogste score: 48/52 Rechte Bananen :bow:

FOTOREEKS

Moeilijkste foto was van TALK TALK. Slechts 5x correct bij Peter Devries, Fab4, Scary Monsters, Testedoene en Disorder.

Andere struikelblokken:
* Van Morrison 11x
* Muddy Waters 10x

Hoogste score: Peter Devries Entertainment Group 18/19

REEKS 9:

Opnieuw 1 onvervalste solo (T+U) voor JPJ&SG met LOS AMIGOS INVISIBLES - Ease your mind

De titel van A Brand werd ook slechts 7x correct genoteerd bij Gambas, Afghan Pigs, Tabloids, Peter DV, Fab4, Jartazi en greatest Tits.

Wat mij het hardst verwonderde in deze reeks waren de juiste antwoorden op het fragment van PROBOT feat. LEMMY (metalproject van Dave Grohl)
-> 12x juiste uitvoerder en 9x juiste titel :headbang: :headbang: :headbang:

Hoogste score: 26/30 Polkaheer & Co

REEKS 10: ZELFDE TITELS

Slechts 2 fragmenten die problemen opleverden:

* LIT met Over my Head: 4x juist bij Kas&Co, Fab4, Geatest Tits en Sticky Fingers

* SLEEPER met Delicious: 7x correct bij Afghan Pigs, Silly Wommers, Moskito, Testedoene, Polkaheer, Koerier en JPJSG.

Hoogste score: 43/45 Greatest Tits





Voila, Dit was de volledige analyse van de quiz van dit jaar.
Hopelijk hebben jullie er wat aan !!

Stefan
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Vlassenbroek2000 schreef:
Propellerheads werd 5x correct geantwoord: Tequila, Silly Wommers, Bananen, Sticky Fingers en JPJSG. De titel "Crash" was solo voor JPJSG :app:
heb dat twee jaar geleden gevraagd op de Stardustquiz, wel in de ronde met 'zelfde titels' (zoals de laatste ronde dus hier), samen met Crash van The Primitives : toen hadden ook slechts vier ploegen Propellerheads juist : oa Vlassenbroek :)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Vlassenbroek2000 schreef:Opnieuw 1 onvervalste solo (T+U) voor JPJ&SG met LOS AMIGOS INVISIBLES - Ease your mind
niet dat ik dat bij houd, maar twee jaar geleden scoorden wij met hetzelfde nummer ook een solo of duo op de Testedoene-quiz (was ook toen in een 'dubbele titel'-ronde (met Sioen dus))
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

Wat mij het hardst verwonderde in deze reeks waren de juiste antwoorden op het fragment van PROBOT feat. LEMMY (metalproject van Dave Grohl)
-> 12x juiste uitvoerder en 9x juiste titel

dit nummer werd ooit al eens gevraagd op de quiz van clement
werd vaak gedraaid op stubru in die tijd

niet zo moeilijk dus
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Loverboy

Bericht door SpeedKing »

Vlassenbroek2000 schreef: Loverboy was ook een moeilijke: 3x volledig juist bij Bananen, Polkaheer en Sticky Fingers. Tequila hield het enkel bij de titel.

Stefan
Ik heb aan tafel bij Tequila toch Loverboy in het oor gefluisterd, en ik dacht dat Ivo, onze schrijver, dat toch heeft neergepend? Was het niet eerder de titel die niet 100% juist zat?

Maar sowieso: een quiz waar Loverboy gevraagd, nog niet veel meegemaakt!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Voor mij ook een heel leuke en gevarieerde quiz met nadruk op recenter stubru werk (voor mij niet gelaten natuurlijk :) )
Tov vorig jaar een plaats gezakt, maar de concurrentie was dan ook moordend (en hieruit blijkt nogmaals dat wij met Testedoene toch iets beter zijn in het oudere en meer hitgevoeliger werk :? )

Heel veel goede (en vergeten) muziek gehoord.

Goede variatie tussen foto's , hoezen, fragmenten, ...
Vlotte presentatie, verbetering, prima tempo :thumb2:

Minpuntjes:
- te kleine tafeltjes en dramatische stoeltjes :doh: mijn rug
- de klank niet altijd optimaal maar vooral te wijten aan de zaalakoestiek denk ik
- niets om te eten verkrijgbaar (vrijdagavond en genen tijd gehad voor de quiz) :cry:

Voor de rest niets dan lof, als ik kan kom ik hier zekers terug :thumb1:

Ook nog eens proficiat aan de bananen :app:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Loverboy

Bericht door Vlassenbroek2000 »

SpeedKing schreef:
Vlassenbroek2000 schreef: Loverboy was ook een moeilijke: 3x volledig juist bij Bananen, Polkaheer en Sticky Fingers. Tequila hield het enkel bij de titel.

Stefan
Ik heb aan tafel bij Tequila toch Loverboy in het oor gefluisterd, en ik dacht dat Ivo, onze schrijver, dat toch heeft neergepend? Was het niet eerder de titel die niet 100% juist zat?

Maar sowieso: een quiz waar Loverboy gevraagd, nog niet veel meegemaakt!
Was inderdaad enkel uitvoerder. Typfoutje dus ...
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Rubby schreef:Voor mij ook een heel leuke en gevarieerde quiz met nadruk op recenter stubru werk (voor mij niet gelaten natuurlijk :) )
Tov vorig jaar een plaats gezakt, maar de concurrentie was dan ook moordend (en hieruit blijkt nogmaals dat wij met Testedoene toch iets beter zijn in het oudere en meer hitgevoeliger werk :? )

Heel veel goede (en vergeten) muziek gehoord.

Goede variatie tussen foto's , hoezen, fragmenten, ...
Vlotte presentatie, verbetering, prima tempo :thumb2:

Minpuntjes:
- te kleine tafeltjes en dramatische stoeltjes :doh: mijn rug
- de klank niet altijd optimaal maar vooral te wijten aan de zaalakoestiek denk ik
- niets om te eten verkrijgbaar (vrijdagavond en genen tijd gehad voor de quiz) :cry:



Voor de rest niets dan lof, als ik kan kom ik hier zekers terug :thumb1:

Ook nog eens proficiat aan de bananen :app:

Tja, van de school uit zijn er geen tafels of stoelen die we kunnen gebruiken. Oplossing zijn stoelen van't stad gebruiken en tafeltjes via onze brouwer. Dus ik vrees dat het volgend jaar weer van dattem zal zijn. Nu reeds excuses daarvoor :oops:


De klank is blijkbaar voor sommige ploegen een probleem geweest. Maar met het beste materiaal is het moeilijk om in deze betonnen 'bunker' perfect geluid te hebben. Hier kunnen we dus niks aan veranderen, het is inderdaad een probleem van akoestiek.


Wat het eten betreft, daar kan eventueel de volgende editie voor gezorgd worden, maar ik beloof nog niks 8)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Vlassenbroek2000 schreef: De klank is blijkbaar voor sommige ploegen een probleem geweest. Maar met het beste materiaal is het moeilijk om in deze betonnen 'bunker' perfect geluid te hebben. Hier kunnen we dus niks aan veranderen, het is inderdaad een probleem van akoestiek.

Wat het eten betreft, daar kan eventueel de volgende editie voor gezorgd worden, maar ik beloof nog niks 8)
Alle begrip hiervoor, want bij ons in Bellem steeds hetzelfde probleem, geen goede zaal beschikbaar...
Als de akoestiek niet ok is kan je dat zelfs met het beste geluidsmateriaal niet oplossen.

eten :yummy: we zullen zien ! :)
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

Rubby schreef:Voor mij ook een heel leuke en gevarieerde quiz met nadruk op recenter stubru werk (voor mij niet gelaten natuurlijk :) )
Tov vorig jaar een plaats gezakt, maar de concurrentie was dan ook moordend (en hieruit blijkt nogmaals dat wij met Testedoene toch iets beter zijn in het oudere en meer hitgevoeliger werk :? )

Heel veel goede (en vergeten) muziek gehoord.

Goede variatie tussen foto's , hoezen, fragmenten, ...
Vlotte presentatie, verbetering, prima tempo :thumb2:

Minpuntjes:
- te kleine tafeltjes en dramatische stoeltjes :doh: mijn rug
- de klank niet altijd optimaal maar vooral te wijten aan de zaalakoestiek denk ik
- niets om te eten verkrijgbaar (vrijdagavond en genen tijd gehad voor de quiz) :cry:

Voor de rest niets dan lof, als ik kan kom ik hier zekers terug :thumb1:

Ook nog eens proficiat aan de bananen :app:

Der was, op een kleine 5 min rijden van de zaal, een McDonalds aanwezig. De espen hebben daar, wegens knorrende magen, toch ook ffkes een doorrij gedaan :)
Plaats reactie