2° muziekquiz ZVC Verloren Zoon - Grembergen 29-08-2008

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Als er sprake is van klassiekers onder de muziekquizzen dan is deze er één van, en dat na pas 2 edities.
De Milaan - Sanremo bij wijze van spreken want de eerste grote afspraak van het nieuwe seizoen.
Maar het werd geen massaspurt gisteren, een kopgroep van 4 besliste onder elkaar wie met de beste CD's ging lopen.
Proficiat aan de Rechte Bananen voor deze mooie overwinning en aan hun naaste belagers Kas & co, Polkaheer & Co en Stickies voor de spannende strijd.

Wijzelf leken lange tijd the best of the rest te gaan worden maar een quasi perfecte laatste ronde van JPJ & SG (43/45 erg knap!) en de 'Grote Tieten' die vanzelfsprekend een fysiek voordeel hebben bij een finish-foto staken ons in extremis voorbij.

Wij lieten immens veel liggen maar konden gelukkig lachen met onze eigen missers en hebben ons kostelijk geamuseerd.
We schuiven 1 plaatsje op tov vorig jaar (de debuutquiz van de Scary monsters) en hebben nog groeimarge om in de toekomst hoger te eindigen.

De quiz voldeed volkomen aan de hooggespannen verwachtingen met een mooie balans tussen kuitenbijters en het bekendere, grotendeels alternatievere, werk.
Heel veel 'goede' muziek gehoord!
en waar wij zaten was het geluid alvast prima

Doe zo verder Stefan & crew :thumb1:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Swat
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 17:34
Locatie: Scary Monsters/Super Creeps

Bericht door Swat »

Goede wijn behoeft geen krans, zegt men.
Maar voor de grand-cru muziekquiz van gisteren maak ik graag een uitzondering:

Afbeelding

Proficiat :app: !
If there's anything bigger than my ego around, I want it caught and shot on the spot!
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

prima quiz, die weliswaar iets minder moeilijk was dan de eerste editie maar voldoende uitdagingen bevatte.
we konden met kas lange tijd de koppositie behouden maar toen de bananen een tandje bijstaken moesten we hen terecht laten gaan
proficiat mannen

ook een proficiat voor Tom - onze vierde man - die een serieuze duit in het zakje heeft gedaan.
één voorbeeld no worries van wilt was van zijnerhand
was het niet dat hij van het verre Meulebeke moest afzakken, hij mocht elke week meedoen.

Vlassenbroek, tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ondertussen heb ik al wat verdere ananlyse gedaan met volgend resultaat:

HOEZEN

Alles werd hier meer dan 10x juist beantwoord. De 2 moeilijkere in deze reeks waren Red Hot Chili Peppers en Marilyn Manson.

Hoogste score: 23/24 Polkaheer en co, Afghan Pigs en Tequila Overdrive

REEKS 5

Het sixties fragment van Dave Dee Dozy Beaky Mick & Titch met Last Night in Soho werd 8x juist beantwoord: Rock Monsieur, Pretty Paracetemol, Koerier, Kas, Tequila, Jartazi, Greatest Tits en Pokaheer

Wiley met Wearing My Rolex werd 5x volledig juist genoteerd: 4 Schelln Espe, Mik Mak Mon & Mok, Tirolers, Bananen en Greatest Tits.

Toad The Wet Sprocket werd ook maar 5x gevonden door Peter Devries, Sticky Fingers, Molenrock, Testedoene en Afghan Pigs

J. Geils Band slechts ook 6x juist bij Willy Jr, Scary Monsters, Testedoene, Bananen, Sticky Fingers en Tequila.

Hoogste score: 24/30 Rechte Bananen en Kas&Co

REEKS 6: SINGER SONGWRITERS

4 moeilijke titels in deze ronde nl.

* The end of the world news -> 6x juist bij Sticky Fingers, Testedoene, Boeftoes, Fab4, Arthrtic Monkees en Greatest Tits.
(Dose me up alleen staat tussen haakjes na bovenstaande titel dus keurden me niet goed)
* Baby Don't -> 6x juist bij Sticky Fingers, Molenrock, Afghan Pigs, Bananen, Diamond Dogs en Tirolers
* Son of Sam -> 6x juist bij Sticky Fingers, Willy Jr, Testedoene, Fab4, JPJSG en Boeftoes
* One Way Street -> 2x juist bij Sticky Fingers en Mik Mak Mon en Mok
(Polkaheer en Scary Monsters zaten kort in de buurt met "on a lonely street")

Hoogste score: 30/30 Sticky Fingers :bow:

REEKS 7:

De 3e Quizmastersolo was hier voor uitvoerder BUBBLE PUPPY. De titel van het nummer "Hot Smoke & Sassafrass" was solo voor Kas&Co :app:

Generation X werd slechts 2x volledig juist beantwoord door Bananen en Mik Mak Mon & Mok. Vier ploegen hadden enkel de titel nl. Koerier, Scary Monsters, Greatest Tits en Sticky Fingers.

De titel van Grandaddy was ook slechts 7x correct bij Gambas, Sticky Fingers, Kas, JPJSG, Arthrtic Monkees, Fab4 en Greatest Tits.

Hoogste score: 25/30 Rechte Bananen





Voila, tot zover de analyse voor vandaag.
Nog 4 rondes te doen. Deze volgen spoedig.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Foto's van de quiz kunnen bekeken worden op

http://www.new.facebook.com/profile.php?id=1075459135
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Een "buitengewone quiz" mogen we wel zeggen, en met een droomfinale. Nek aan nek races en haasje-over tot aan de finish tussen de top 4. En dan als eerste over de streep mogen komen. Ik ben eigenlijk nog altijd wat onder de indruk.

Bedankt Kas & Co, Peegee & Co en de stickies om gisteren even een zwak moment te hebben en ons zo aan een toch wel zeldzame gouden medaille te helpen. 8)

Wat de muziekkeuze betreft, enkel lof. :app: Mooi gevarieerd parcours met voldoende valkuilen, waar elke banaan (de ene al wat meer dan de andere) zijn ding in kwijt kon. De theorie was eerder beperkt en dus niet storend voor de geluidsfragmenten. :app:
Het geluid kon iets beter. Wij zaten net voor één van de luidsprekers en hadden soms moeite met het herkennen van de stemmen, en/of verstaan van de tekst, wat ons enkele punten heeft gekost. Verder in de zaal was het vermoedelijk erger. :(
De tafels en stoelen waren... euh... summier ? :roll:
Ik hoorde rondom mij wat magen knorren, dus ook daar een gemiste kans om wat extra te verdienen. (Voor mezelf niet zo erg, ik ben immers way-to-big banana)

De bananen willen deze quiz graag nog eens spelen, maar dan met nieuwe fragmenten. Kunnen wij bij deze inschrijven voor editie 2009 ?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Big Banana schreef:Bedankt Kas & Co, Peegee & Co en de stickies om gisteren even een zwak moment te hebben en ons zo aan een toch wel zeldzame gouden medaille te helpen. 8)
Met veel plezier gedaan. Het is jullie van harte gegund!!! PROFICIAT! (jullie hebben het toch aan jezelf te danken)
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

RSC Anderlecht - KVK 2 - 0 :P
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Volgend jaar weer op de afspraak!

Bericht door SpeedKing »

Ikzelf op de valreep pas bijgeschoven bij Tequila Overdrive. Een aangename kennismaking, ook met Hendrik van Guess Who erbij eigenlijk een onuitgegeven versie van Tequila. Maar heel complementair waren we wel: de harde kern van Tequila legt een wel heel gezonde basis (die ik zelf helemaal niet heb), waar Hendrik zijn ongeziene 60s (en andere) kennis kon aan toevoegen, en ik kon bijspringen bij de iets steviger deuntjes.

Maar vooral: inderdaad een kwis gewoon met heel veel goede muziek. Een verademing, want ik ben indertijd een beetje afgehaakt met Los Locos vanwege het hoge carnaval, hoempapa, en stampersgehalte van veel quizzen. Ik geraak maar op een vijf-zestal quizzen meer per jaar, maar deze staat toch al aangestipt voor volgend jaar.

Ik denk dat Vlassenbroek ook bij ons, op za 27 september in Bavegem, vij goed kan scoren overigens, als ik zo hun smaak ontleed (er zal nog minder dance en recent inzitten) ;)

Volgend jaar weer op de afspraak, ik zie wel met welke ploeg!
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:TOPTOPTOP-quiz, mij persoonlijk op het lijf geschreven : zelden op een quiz zo veel muziek gehoord die ik graag hoor : ik voelde het al dat het iets speciaals zou worden toen Stefan in de eerste ronde het geweldige 'September gurls' van Big Star op ons los liet ...


Wat mij betreft één van de beste drie quizzen van het jaar !

:thumb1:


Kan me hier bij aansluiten.

Behoorlijk in mijn straatje, veel spul gehoord dat de ADHD- tiener in me losmaakte...

Moest vorig jaar passen wegens op reis, kon deze editie gelukkig wel meemaken. Heerlijke avond.
Laatst gewijzigd door straight banana op zo 31 aug 2008, 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:
...


Toad The Wet Sprocket werd ook maar 5x gevonden door Peter Devries, Sticky Fingers, Molenrock, Testedoene en Afghan Pigs

...

Werd hier door 3 man overruled. :banghead:

Vreemd was wel dat m'n ploegmaatjes the Gin Blossoms meenden te herkennen en dat ik later vernam dat Progres dit ook als antwoord gegeven had.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:
...


En de tweede solo deze reeks (enkel uitvoerder) was voor Rechte Bananen met Dogs Die In Hot Cars :app:

...

Hier werd ik dan gelukkig niet overruled. :wink: 8)
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:
REEKS 7:



Generation X werd slechts 2x volledig juist beantwoord door Bananen en Mik Mak Mon & Mok.

...
Huh? :shock:

Dacht echt dat dit bekender was.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

peegee schreef:
Big Banana schreef:Bedankt Kas & Co, Peegee & Co en de stickies om gisteren even een zwak moment te hebben en ons zo aan een toch wel zeldzame gouden medaille te helpen. 8)
Met veel plezier gedaan. Het is jullie van harte gegund!!! PROFICIAT! (jullie hebben het toch aan jezelf te danken)

Toch niet vergeten: Polkaheer, Kaaskop en co speelden maar met 3 en haalden toch weer het podium. :shock: :thumb1:

We hadden natuurlijk ook het geluk dat wij in onze beste bezetting konden spelen, wat bij veel ploegen (Kas & co, Scary Monsters... ) niet het geval was.
Laatst gewijzigd door straight banana op zo 31 aug 2008, 02:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:
...

REEKS 6: SINGER SONGWRITERS


Hoogste score: 30/30 Sticky Fingers :bow:

...

Zeer straf! :amazed:

Leek mij niet bepaald een makkie deze ronde.
Plaats reactie