8 ste Bellemse Feesten quiz Testedoene BELLEM

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

8 ste Bellemse Feesten quiz Testedoene BELLEM

Bericht door Rubby »

Net thuis, alles is opgeruimd, ik heb mij geamuseerd, hopelijk jullie ook ! :wink:

Uitslag, de fragmenten, korte evaluatie, ... zal eventjes moeten wachten, er is eerst nog twee dagen kermis :D

Laat jullie reacties echter maar komen ... altijd leuk ! :P
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

"Topprestatie" voor de espen met een 23e plaats op 54. Kzijn content.

En er was Hoegaarden aanwezig, altijd lekker.

Proficiat aan Jartazi, ge ebt da goe gedaan mannen.
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Amai, de eerste keer dat ik geweld heb gebruikt om een antwoord door te drukken op een quiz. Bij Boys of Summer gingen de ploegmaats voor Silverene, en ikzelf voor Atari's. Ik was nogal zeker van mijn stuk (had deze ooit fout op ICT-quiz voor bedrijven) en Bart wou het niet opschrijven, een mot met mijn notitieboekje op Bart zijn hoofd :violent: leverde ons 2 punten op. Sorry, Bart. :makeup:

Gelukkig moest ik bij de politiecontrole achteraf geen geweld gebruiken. Ze zullen me nog gekend hebben van de avond na de quiz van Seppuku. Het begint stilaan traditie te worden.

Enfin, binnenkort meer over deze quiz waar ik me alweer rotgeamuseerd heb! :banana:
Laatst gewijzigd door Spider Murphy op vr 15 aug 2008, 02:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

In een victorieroes zijn we dan maar naar Aalter gereden om te poolen om te constateren dat alles al dicht was en we eigenlijk toch geen fut meer hadden om een keu in ons pollen te pakken ...

In elk geval, ambiance verzekerd (vooral als ge de laatste 48u nie geslapen hebt) en een onverhoopt schonen uitslag. Schonen uitslag Jartazi, maar khad zo na 2 ronden al tgevoel dat het den Buddy zijnen 'dada' was :P
Ook tof van den Spider Murphy te leren kennen, zo jong en toch een voorkeur hebben voor pre-'85 muziek en vlaamse oldies, chapeau....

Verder een gemeende dankjewel aan Sofie Verleyen, Marie De Cooman, Annelies Decloedt en anderen om er een schoolreunie van te maken. En niet te vergeten Marjoke Goethals om de avond voor mijn medecompanen draaglijker te maken.

Last but not least de Piet van JPSDKLTF&SG. Zijn haar ister misschien wel af, maar in zijn hoofd ist nog enen van onzen leeftijd :D

Meer van dat !
Afbeelding
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

svendmae schreef:"Topprestatie" voor de espen met een 23e plaats op 54. Kzijn content.

En er was Hoegaarden aanwezig, altijd lekker.

Proficiat aan Jartazi, ge ebt da goe gedaan mannen.
Inderdaad superuitslag van jullie , alle 7 de foute CD's van deckers en Ornelis in jullie bezit vermoed ik :D
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Het was de eerste keer dat we deelnamen aan de augustusquiz hier in Bellem (vroeger viel deze steeds samen met de Molenrockquiz in ons dorp Grembergen).

Maar dit moet zowat de meest leuke, diverse en ontspannende quiz zijn geweest die we in héél lange tijd hebben gespeeld. Veel weggevers, zoals verwacht, maar ook genoeg dingen waar uiteindelijk bovenaan de rangschikking het verschil konden worden mee gemaakt.

Dit moet ook één van onze sterkste prestaties geweest zijn in maanden. Tot na reeks 5 hielden we het uit aan de top van de rangschikking, maar dan volgde tweemaal een 22/30 en zakten we een beetje weg. Uiteindelijk na een sterke eindrush nog 3e geworden en dus heel tevreden.

Dit was zo ongeveer de eindstand dacht ik

1. Jartazi (feat. SepPuKu)
2. Fab 4 (feat. Jef van Koerier)
3. Vlassenbroek2000
4. Starbuk & Apollo (feat. TonyVdb)
5. Polkaheer en gevolg
6. Sympathie vur den Duvel (met z'n drieën)
7. Scary Monsters (feat. baaigones)

Verder nog Rock Monsieur, Rechte Bananen, Domino, Arctic Monkeys, B-4's, Xenos ...

De volgende editie zullen we er zonder fout opnieuw bij zijn ...

EN uiteraard ook een dikke proficiat aan Jartazi met hun heel sterke prestatie gisteren :app: :app: :app:
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op vr 15 aug 2008, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Vlassenbroek2000 schreef:Het was de eerste keer dat we deelnamen aan de augustusquiz hier in Bellem (vroeger viel deze steeds samen met de Molenrockquiz in ons dorp Grembergen).

Maar dit moet zowat de meest leuke, diverse en ontspannende quiz zijn geweest die we in héél lange tijd hebben gespeeld. Veel weggevers, zoals verwacht, maar ook genoeg dingen waar uiteindelijk bovenaan de rangschikking het verschil konden worden mee gemaakt.

Dit moet ook één van onze sterkste prestaties geweest zijn in maanden. Tot na reeks 5 hielden we het uit aan de top van de rangschikking, maar dan volgde tweemaal een 22/30 en zakten we een beetje weg. Uiteindelijk na een sterke eindrush nog 3e geworden en dus heel tevreden.

Dit was zo ongeveer de eindstand dacht ik

1. Jartazi (feat. SepPuKu)
2. Fab 4 (feat. Jef van Koerier)
3. Vlassenbroek2000
4. Starbuk & Apollo (feat. TonyVdb)
5. Polkaheer en gevolg
6. Sympathie vur den Duvel (met z'n drieën)
7. Scary Monsters (feat. baaigones)

Verder nog Rechte Bananen, Domino, Arctic Monkeys, B-4's, Xenos ...

De volgende editie zullen we er zonder fout opnieuw bij zijn ...

EN uiteraard ook een dikke proficiat aan Jartazi met hun heel sterke prestatie gisteren :app: :app: :app:
:protest:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

bart depauw schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:Het was de eerste keer dat we deelnamen aan de augustusquiz hier in Bellem (vroeger viel deze steeds samen met de Molenrockquiz in ons dorp Grembergen).

Maar dit moet zowat de meest leuke, diverse en ontspannende quiz zijn geweest die we in héél lange tijd hebben gespeeld. Veel weggevers, zoals verwacht, maar ook genoeg dingen waar uiteindelijk bovenaan de rangschikking het verschil konden worden mee gemaakt.

Dit moet ook één van onze sterkste prestaties geweest zijn in maanden. Tot na reeks 5 hielden we het uit aan de top van de rangschikking, maar dan volgde tweemaal een 22/30 en zakten we een beetje weg. Uiteindelijk na een sterke eindrush nog 3e geworden en dus heel tevreden.

Dit was zo ongeveer de eindstand dacht ik

1. Jartazi (feat. SepPuKu)
2. Fab 4 (feat. Jef van Koerier)
3. Vlassenbroek2000
4. Starbuk & Apollo (feat. TonyVdb)
5. Polkaheer en gevolg
6. Sympathie vur den Duvel (met z'n drieën)
7. Scary Monsters (feat. baaigones)

Verder nog Rechte Bananen, Domino, Arctic Monkeys, B-4's, Xenos ...

De volgende editie zullen we er zonder fout opnieuw bij zijn ...

EN uiteraard ook een dikke proficiat aan Jartazi met hun heel sterke prestatie gisteren :app: :app: :app:
:protest:
Excuses, Arthritic Monkees
:D
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Vlassenbroek2000 schreef:7. Scary Monsters (feat. baaigones)
Ik dacht dat we maar negende waren. De schade toch nog een béétje beperkt op wat de organisatoren zélf een "foute quiz" noemden. :lol:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

haaaa, heel leuke aftrap van het muziekquizcircus anno 08-09, waar de gaten tussen de toppers en (sub-)toppers kleiner en kleiner aan het worden zijn ... : amaaai Jartazi (de tandem Danny-Godfrey lijkt meer en meer een schot in de roos, en als je er dan nog eens een slimmeke als SepPuKu bij zet ...) en Vlassenbroek (the coming men & woman van het muziekquizgebeuren, waarvoor we, vermoed ik, dit seizoen ettelijke keren zullen mogen het hoofd buigen) :shock:

De avond dubbel en dik geslaagd voor Starbuk & Apollo ! :
top vijf halen en Scary Monsters achter ons houden :D

Ik speelde al af en toe met Johan Facteur en Rino, maar nog nooit met Joost, bij Starbuk & Apollo en het moet gezegd : het was alsof we al jaren niets anders doen : we haalden er gisteren echt het maximum uit : als we iets niet heel zeker wisten, wat dan inderdaad vaak verkeerd blijkt te zijn, hadden we bijna iedere keer juist (Shadows, Johnny Hallyday, etc...), goede overrulingen (behalve voor Ricky Nelson, sorry Rino), etc ...
Daarenboven kregen we nog hulp van de jury met Rune (dat was mijn eerste gedacht, maar ik opteerde uiteindelijk toch voor Alex Gaudino, omdat ik dacht dat Rune te moeilijk/vergezocht zou zijn voor deze feestquiz), dat eigenlijk het enige juiste antwoord was, en voor DJ Alex ipv Alex C kregen we ook onze punten : :thumb1: voor de ruimdenkende jury !

Nog iets : een quiz waar enkel uitvoerders moeten gegeven worden, is eigenlijk wel lekker relaxt, niet dat dat altijd zo moet zijn, maar ik vond het zodanig laidback gisteren dat ik overweeg één of meerdere reeksen op de 1989-2008-quiz in november ek ook de titels niet te vragen ...

Op naar de Vlassenbroek-quiz, waarvoor JPJ&SG nog eens van stal gehaald wordt !
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Nu had ik zó uitgekeken naar deze quiz want 't was al weer een tijdje geleden, en dan nog zo'n miserie gehad om een vierde man te vinden (trouwens nog eens bedankt voor de gedane moeite, Rudy). Halverwege de quiz en net toen ik aan mijn tweede sangria was begonnen belt mijn vriendin toch wel niet dat het thuis door het langs alle kanten aan 't binnenregenen is (Ik zit een beetje middenin verbouwingen, en het nieuw dak komt er pas over een maand) Wat doet een brave mens dan, gelijk ne zot naar huis vlammen om daar dan uiteindelijk 2 kommekes te zien staan waar nu en dan een druppelke invalt. Ik had onderweg al visioenen van koning Boudewijn in zijn Aiglebotten en andere rampscenario's. Enfin, om maar te zeggen dat 't voor mij een beetje in 't water is gevallen, maar de eerste helft heb ik mij wel heel goed geamuseerd. Had gehoopt op een top 10-plaats, maar met 3 man uiteindelijk nog 12e is niet slecht.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Vlassenbroek2000 schreef:Dit was zo ongeveer de eindstand dacht ik

1. Jartazi (feat. SepPuKu)
2. Fab 4 (feat. Jef van Koerier)
3. Vlassenbroek2000
4. Starbuk & Apollo (feat. TonyVdb)
5. Polkaheer en gevolg
6. Sympathie vur den Duvel (met z'n drieën)
7. Scary Monsters (feat. baaigones)
1. Jartazi
2. Fab 4
3. Vlassenbroek 2000
4. Starbuk & Apollo
5. Polkaheer ...
6. Sympathie vur den Duvel
7. Rechte Bananen
8. Rock Monsieur

9. Scary Monsters

Dit zou er volgens mij iets beter moeten op lijken.

Na een middelmatige start (13e na de eerste tussenstand) rukten we snel op naar de 6e plaats waar we lange tijd met een 3-4 ploegen samen geparkeerd stonden.
Bij de laatste tussenstand stonden we nog ex-aequo op de 6e plaats met Sympathie. De laatste 2 ronden moesten we Sympathie nog laten gaan en werden we bijgehaald door de Rechte Bananen die ook nog eens een betere schiftingsvraag hadden.
Een 8e plaats dus en daarmee doen we in dezelfde bezetting (Michel, Luc, Filip en Dirk) eigenlijk even goed als vorig jaar (7e).
Rekening houdend met het sterke deelnemersveld had ik daar vooraf willen voor tekenen.
Het bewijst dat wij vooral goed scoren op de hitquizzen. Maar dan moeten we wel nog versterking vinden voor de recente hits.

Wij hebben ons in ieder geval heel goed geamuseerd. De quiz zat goed in elkaar. Opvallend: daar waar de feesthits vroeger vooral in de laatste ronde te horen waren, waren die nu zowat over de hele quiz verspreid.

Enige minpuntje: het geluid was niet echt om over naar huis te schrijven. Al zal de locatie (een feesttent) en het rumoerige publiek daar ook wel voor veel tussen gezeten hebben.

Bij nader inzien nog een tweede minpuntje:
Na een volledig jaar van rookvrije quizzen was het toch eventjes wennen (alhoewel ik daar liever niet aan wen) om weer tussen de stinkstokken te zitten.
Volgend jaar een rookvrije tent??????
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Tonyvdb schreef::thumb1: voor de ruimdenkende jury !
Euh .. ruimdenkend mag, maar ook niet té.
Voor Shingaling van Jean Claude Ades & Vincent Thomas hebben we al zeverend Vincent & Kompany opgeschreven, en dat is als juist gerekend. Niet overdrijven hé. :laughing:
Maar The Mission ipv Sisters Of Mercy dan weer niet. :banghead:
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

bart depauw schreef:
Tonyvdb schreef::thumb1: voor de ruimdenkende jury !
Euh .. ruimdenkend mag, maar ook niet té.
Voor Shingaling van Jean Claude Ades & Vincent Thomas hebben we al zeverend Vincent & Kompany opgeschreven, en dat is als juist gerekend. Niet overdrijven hé. :laughing:
Maar The Mission ipv Sisters Of Mercy dan weer niet. :banghead:
En Alex Gaudino ipv Rune dan weer wel :yell: Was er even door van mijn melk, maar de ambiance in de quiz maakte alles snel weer goed :makeup:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Tja, Tony, dank zij die twee punten "gratis" met Alex Gaudino in plaats van het enige juiste Rune duwen jullie ons wel van de vierde plaats (ook Polkaheer (nu ex-aequo vijfde met ons) kreeg die 2 punten cadeau...) :?

Zelfs voor een kermis/tentquiz vond ik dit er wat over om de geloofwaardigheid van de jury overeind te houden.

Even later kregen we, omgekeerd, het deksel op de neus toen we voor "Party all the time" van Eddie Murphy de "ook wel gelijkklinkende" cover van Sharam invulden. Geen punten echter. Toen we deze inconsequentie van de jury aankloegen op ons antwoordblad kregen we daar geen reactie op.

Anders wel een fun-instapquiz inderdaad, met een veel hoger foute-muziekgehalte dan vorig jaar, "mijn gedacht!". We hebben onze ontbrekende vierde man André (in extremis afgehaakt) inderdaad sterk gemist.... ;-)

Maar dat doet niets af aan de schitterende overwinning van Jartazi !!! :app:
Plaats reactie