2e NESCIO muziekquiz

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

SepPuKu schreef: Voor goed geoliede ploegen met affiniteit voor oldies zijn Paul Revere, Donna Hightower en Gallagher & Lyle 'hapklare brokken', ik schatte die inderdaad in als haalbaar voor 10 ploegen of meer.
en dat heb je ook prima ingeschat, als ik het aantal goede antwoorden bezie van deze nummers.
Anyway, nog veel werk aan de winkel voor ons :P
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Tonyvdb schreef:
SepPuKu schreef: Voor goed geoliede ploegen met affiniteit voor oldies zijn Paul Revere, Donna Hightower en Gallagher & Lyle 'hapklare brokken', ik schatte die inderdaad in als haalbaar voor 10 ploegen of meer.
en dat heb je ook prima ingeschat, als ik het aantal goede antwoorden bezie van deze nummers.
Anyway, nog veel werk aan de winkel voor ons :P
Voor jullie niet alleen Tony, ook bij ons was het bij opgenoemde fragmenten armoe troef :D
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Trioreeks tenslotte is ook geëvalueerd.

Trouwens voor de volledigheid: winnaars scoorden 78%, minimum was 36%, gemiddelde 55%.

En nu naar Duitsland - Turkije kijken (is hier ondertussen al 1-1 :banghead: )
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

SepPuKu schreef:Trioreeks tenslotte is ook geëvalueerd.

Trouwens voor de volledigheid: winnaars scoorden 78%, minimum was 36%, gemiddelde 55%.

En nu naar Duitsland - Turkije kijken (is hier ondertussen al 1-1 :banghead: )
Wij (Polkaheer en co) zaten onder die 55% zeker? Of was het de favorietenronde die ons de das omgedaan heeft... :evil:

Hup Turkije Hup :wink:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef:Ronde 7 (two-hit wonders (or more), uitvoerders waarbij iedereen spontaan denkt aan dat ene nummer, die ene hit maar wij vragen uiteraard een ander nummer.


...

Fool's Garden (0) :shock: :cry: - Wild days (25)


De kleinere hitjes van Edwyn Collins en (vooral) Fool's Garden zijn blijkbaar ongemerkt gepasseerd destijds :!: :?:

Ik vind die ene hit van hen al zo'n onwaarschijnlijke crap dat ik echt niet van plan ben om de rest van hun oeuvre te gaan uitspitten. :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef:Ronde 6 (hier hoorde een hele uitleg bij, in het kort: zoek de uitvoerders, vul ze desgewenst in op het tipblad en dan verschijnt, mits enige fantasie en een creatieve uitspraak een conversatie tussen Harry en zijn maat enerzijds, die vol lof zijn over een hedendaags Vlaams groepke, en de Fred en Den Eddy anderzijds die daar helemaal anders over denken).

...

Ideal (Eiszeit) (3) - Vlassenbroek2000, Rechte Bananen, Polkaheer & co

Hier heeft het tipblad ons toch wat geholpen.

Gek overigens, ik zet na de Sopranos- quiz nog op het forum dat ik dat groepje in meer dan 20 jaar niet meer gehoord had en nu krijgen we ze 2 weken na mekaar voor de kiezen.
Dit nummer had ik wel nog nooit gehoord (in tegenstelling tot "Monotonie" dat vorige week te horen was).
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef:Ronde 5 (instrumentals, leek me op voorhand sowieso al de moeilijkste ronde en het niet kunnen weggeven van de titel doet daar ook geen goed aan). Edit: het bleek nog erger dan vermoed, waarschijnlijk de moeilijkste ronde van de avond!

...

PPK (1) - ResuRection (1) - ZUIVERE SOLO 4 Schelln Espe

...

Zeer sterk mannen! :shock: :app: :thumb1:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

straight banana schreef:
SepPuKu schreef:Ronde 5 (instrumentals, leek me op voorhand sowieso al de moeilijkste ronde en het niet kunnen weggeven van de titel doet daar ook geen goed aan). Edit: het bleek nog erger dan vermoed, waarschijnlijk de moeilijkste ronde van de avond!

...

PPK (1) - ResuRection (1) - ZUIVERE SOLO 4 Schelln Espe

...




Zeer sterk mannen! :shock: :app: :thumb1:

best wel geil idd, onze allereerste solo OOIT. En dat er nog meer mogen volgen 8)

Heb ook gezien dat we paar keer vernoemd zijn bij andere titels ook, dus ben echt wel tevreden van afgelopen quiz.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Had ik ook herkend. Bij muziekquizzen weinig kenners van ultratopdance...
Als ik me niet vergis hebben wij voorlopig ook één solo op ons palmares. Op Tony's stardustquiz enkele jaren geleden wisten we toen dat Geert Hansen de auteur was van Clouseau's Anne, niet toevallig ook een hit-vraag dus. De Flosseklosser en de Schelln begeven zich wat in elkaars vaarwater denk ik.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

berwt schreef:Had ik ook herkend. Bij muziekquizzen weinig kenners van ultratopdance...
Als ik me niet vergis hebben wij voorlopig ook één solo op ons palmares. Op Tony's stardustquiz enkele jaren geleden wisten we toen dat Geert Hansen de auteur was van Clouseau's Anne, niet toevallig ook een hit-vraag dus. De Flosseklosser en de Schelln begeven zich wat in elkaars vaarwater denk ik.
Op de komende 1989-2008 Stardustquiz meer dan gewone aandacht voor commerciële fenomenen van divers pluimage :thumb1:
Swat
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 17:34
Locatie: Scary Monsters/Super Creeps

Bericht door Swat »

SepPuKu schreef: Unkle (3) - Chemistry (0) :cry: - UITVOERDER Koerier, Daisybelzen, Scary Monsters
:banghead: Unkle geen probleem (cd War Stories ongeveer grijs gedraaid), maar zeg ik toch wel domweg Chemical ipv Chemistry, zeker! :banghead:
Mijn eerste zaalsolo op een muziekquiz op een haar na gemist! :cry:
If there's anything bigger than my ego around, I want it caught and shot on the spot!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Swat schreef:
SepPuKu schreef: Unkle (3) - Chemistry (0) :cry: - UITVOERDER Koerier, Daisybelzen, Scary Monsters
:banghead: Unkle geen probleem (cd War Stories ongeveer grijs gedraaid), maar zeg ik toch wel domweg Chemical ipv Chemistry, zeker! :banghead:
Mijn eerste zaalsolo op een muziekquiz op een haar na gemist! :cry:
behoorlijk streng verbeterd, maar desalniettemin net verkeerd genoeg om af te keuren, me dunkt ... maar toch een eerste morele muziekquizsolo, Swat :thumb1: ... kwestie van tijd dat er zich een echte aandient
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
berwt schreef:Had ik ook herkend. Bij muziekquizzen weinig kenners van ultratopdance...
Als ik me niet vergis hebben wij voorlopig ook één solo op ons palmares. Op Tony's stardustquiz enkele jaren geleden wisten we toen dat Geert Hansen de auteur was van Clouseau's Anne, niet toevallig ook een hit-vraag dus. De Flosseklosser en de Schelln begeven zich wat in elkaars vaarwater denk ik.
Op de komende 1989-2008 Stardustquiz meer dan gewone aandacht voor commerciële fenomenen van divers pluimage :thumb1:


Ik zal dan maar thuis blijven zeker. :roll:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef: En ook zeer onwaarschijnlijke dingen! "Bloodrock"... waar haal je het ? en D.O.A. ? Jawadde dadde...
Bij D.O.A. had ik nochtans stiekem op jou gerekend, Mario ...

[/quote]



In Amerikaanse 80's- hardcore ben ik wat minder thuis dan in Britse 77- punkrock (hoewel een streep Bad Brains of Black Flag er toch altijd wel in gaat).

Dat neemt niet weg dat ik het toch leuk vind dat zoiets es in een quiz zit. :D
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:
berwt schreef:Had ik ook herkend. Bij muziekquizzen weinig kenners van ultratopdance...
Als ik me niet vergis hebben wij voorlopig ook één solo op ons palmares. Op Tony's stardustquiz enkele jaren geleden wisten we toen dat Geert Hansen de auteur was van Clouseau's Anne, niet toevallig ook een hit-vraag dus. De Flosseklosser en de Schelln begeven zich wat in elkaars vaarwater denk ik.
Op de komende 1989-2008 Stardustquiz meer dan gewone aandacht voor commerciële fenomenen van divers pluimage :thumb1:
Ik zal dan maar thuis blijven zeker. :roll:
maar allez, Straight Banana-man, er staat toch niet : 'alleen maar commerciële muziek, en geen alternatieve muziek'

Het zal een naar Stardust-normen evenwichtige verdeling zijn, dwz 35-65 schat ik nu, met 35 voor commerciële muziek en 65 voor alternatieve...

Godspeed You Black Emperor én Captain Hollywood kunnen ahw in één ronde zitten.

Trouwens, what's in a name hé : wat is commercieel en wat alternatief : wat doe je met bvb. Coldplay, U2, Amy Winehouse of acts als S-Express, Praga Khan of de nu op alle posten gedraaide Sam Sparro ... The architect van dEUS stond in de topvijf van de ultratop een paar weken geleden ... die 35-65 is voor iemand anders misschien 50-50 of zelfs 65-35 hé ... voer voor hokjesmensen :roll:

Kom maar gerust af, maar een hitkenner zal je wel kunnen gebruiken ...
Plaats reactie