MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door Maledictus I »

1 Beernem is burning (12/2 - 14 tafels)
2 Bizarre
3 Guess Who
4 Tequila Overdrive
5 Stardust Bissegem
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door SpeedKing »

Voor mij ook niets mis mee. Dat de helft van de quizzen niet (meer) ingevuld wordt, is een ander euvel, daar kan de initiatiefnemer Eddy niets aan doen. Ik lees wel graag eens welke quizzen de anderen leuk vonden. Puur leesvoer, om daar nu verder conclusies uit te trekken... dat moet je jezelf vooral niet aandoen. Dat doe ik ook niet op basis van Humo's Pop Poll hoor.

De kans dat nieuwkomers zich hier overigens zullen op baseren lijkt me overigens klein, want het zijn toch vooral wij, de inteeltmutanten, die antwoorden.

Overigens: uit sommige ogenschijnlijke negatief opgestarte topics kunnen soms heel mooie dingen bloeien, zo zal ooit nog blijken ;).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Quasimodo
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 19:12

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door Quasimodo »

HHHmmm deze vind ik wat gevaarlijk...
Leukste quiz ?
Is dubbel.
Heb mij al op avonden mij rot geamuseerd qua muziek maar doodgeërgerd aan de quizmaster zijn onzinnig gelul...
Zijn quizkes geweest die ongelooflijk goed ineen staken maar waar de muziek mij dan weeral tegen stak...
Zijn quizzen geweest waar alles in duigen viel qua geluid en puntentelling maar waar ik mij rot geamuseerd heb met van alles en nog wat...
Wat is dan de leukste ??

Kan mij wel aansluiten bij wat de ergerlijkste zijn :
beginnen op een bepaald uur en pas half uur/driekwartier later starten
prijzen tegen 1u snachts

Ook een bemerking: statistisch wordt er tegenwoordig minder gerookt maar intussen zijn we op de quizzen gemiddeld al aan 3 rookpauzes !!!
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door boo-lee »

Doordat hier op het forum zo goed als alleen doorgewinterde muziekquizzers actief zijn (de "inteelt mutanten" zoals Ludo dat zo mooi omschrijft :) ) denk ik dat de lijst met "leukste" quizzen eerder "de keuze van de redactie" zal zijn dan het resultaat van een echte pop(ulariteits)poll.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door Richard zonder Linda »

Ik kan terug kijken op een grand cru jaar wat de muziekquizzen betreft. Ik selecteer er elk jaar een tiental, en mede door mijn jarenlange ervaring met de diverse quizzen kan ik stellen dat ik in 2016 geen enkele verkeurde keuze gemaakt heb. Mijn situatie is wel enigszins bijzonder: ik heb enkel enige kennis van betekenis van de oudere jaren en ik speel mee met een ploeg die ook van deze jaren haar papenheimers kent. Een minimum aan uitdagende oldies zijn dus voor mij essentieel voor een geslaagde quizavond.

Mijn top 5:
1) :clap: :clap: :clap: De 70's duoquiz - zowel deze te Roeselare (kijk ik steeds naar uit) als deze in Ename (quizzen op een biljarttafel, kan het gezelliger)
2) :clap: :clap: :clap: Guess Who - de quiz met de beste muziek; zelfs een sneeuwstorm hield ons indertijd niet tegen om er de verrre verplaatsting voor te maken (de laatste jaren is dit minder een probleem).
3) :clap: :clap: Los locos Quiz-up - prototype van een kleine maar gezellige muziekquiz, en dat in het idyllische Bavegem.
4) :clap: :clap: Disorder Oostende - een voorbeeld van een quiz met goede, uitdagende muziek. Dit quiz haalt het van andere gelijkaardige (en nagenoeg even goede)quizzen zoals Pale Riders :handgestures-thumbupright: louter door de voor mij gunstige ligging.
5) :clap: :clap: Oldies quiz Bellem - het type van quizzen dat ik bij uitstek graag doe, maar dit jaar niet op nummer 1of 2 in mijn poppoll doordat de versie 2016 mij iets minder lag (teveel eighties floprock). Zal ik in 2017 ongetwijfeld terug aan deelnemen, maar ik vrees dat ik mijn ploeg er niet voor kan motiveren.

Verder nog een warme vermelding voor The Quest, Lou in velo en Starbuck.

Let wel, alle bovenstaande quizzen zijn uitdagende of niche-quizzen en het betreft een persoonlijke en specifieke keuze.
Aan vrienden buiten het muziekquizcircuit zou ik de volgende quizzen aanraden (als kenningmaking met het fenomeen muziekquizzen):
1. Respons :clap: :clap:
2. Allround muziekquiz Bellem :clap:

Tot slot nog een vermelding voor de ABC-quiz te Pittem. Door omstandigheden heb ik er nog nooit kunnen aan deelnemen, maar wat een mooie playlist telkens weer en dit relatief dicht bij mijn woonplaats. In 2017 een nieuwe poging!!

Verder de beste wensen aan iederen: een goede gezondheid, veel muziek en een hoop quizplezier :music-listening: :music-listening:
Phike
Popstar
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 09 nov 2015, 21:11

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door Phike »

Als Newbie-muziekkwisser/kwisorganisator (matchpoint muziekkwis), ga ik geen oordeel vellen over andere kwissen. Ik ga ook geen enkel conclusie trekken uit het feit dat onze kwis nog in geen enkel vn de drie lijstjes is opgenomen (LOL)

Wel zou ik volgende willen meegeven...volledig vrijblijvend: ik veronderstel dat de doorwinterde muziekploegen graag variatie hebben, en dus ook graag nieuwe kwissen zien oppoppen. Misschien moeten jullie jullie dan ook even afvragen hoe jullie er voor kunnen zorgen dat beginnelingen weer zin hebben om er een vervolg aan te breiden.

Ik zal alvast ons standpunt meegeven: het heeft ons enorm gemotiveerd om nadien opbouwend feedback te krijgen zodat we ons kunnen verbeteren
als link naar deze poppoll, zou het voor mij als beginneling dan ook nuttig zijn een motivatie te lezen waarom jullie een bepaalde kwis goed vonden... misschien kunnen anderen (en vooral wij) hier ideeen van opdoen.

Btw: inschrijven voor de tweede editie van Matchpoint muziekkwis op 15/4 in Sint-Denijs-Westrem kan nog steeds :-)
Zaterdag 14/01/2023: 7de Matchpoint muziekkwis in Gent (Sint-Denijs-Westrem)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door peegee »

Voor marc buysse is dit in een rapke zijn top 5:

1 - Opwijk 30/09 (zie ik niet tussen de lange lijst staan, ofwel kijk ik eroverheen)
2 - Poplar XI 02/09
3 - Riekt mn ass Lee 25/11
4 - Stardust 06/05
5 - Bizarre 05/11

Het speelt niet mee in zijn beoordeling, maar de mannen van de 4 Sleepless horsemen komen wel 2 x voor in zijn lijstje (samenspel in Opwijk en quiz op plaats 3)
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door arx7100 »

[quote="Phike"] Ik ga ook geen enkel conclusie trekken uit het feit dat onze kwis nog in geen enkel vn de drie lijstjes is opgenomen (LOL)

uw opmerking klopt niet, en er zijn er ook een aantal die de poppoll doorsturen per mail
Phike
Popstar
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 09 nov 2015, 21:11

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door Phike »

arx7100 schreef:
Phike schreef: Ik ga ook geen enkel conclusie trekken uit het feit dat onze kwis nog in geen enkel vn de drie lijstjes is opgenomen (LOL)

uw opmerking klopt niet, en er zijn er ook een aantal die de poppoll doorsturen per mail
Ik was mij niet van bewust dat er ook inzendingen via mail gestuurd werden.
Zaterdag 14/01/2023: 7de Matchpoint muziekkwis in Gent (Sint-Denijs-Westrem)
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door arx7100 »

Nog twee weken kan er gestemd worden op de muziekquizzen Poppoll 2016.

Mailen naar eddy_baetens@telenet.be kan ook.
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door arx7100 »

Leukste quizzen 2016 (rekening houdend met aantal deelnemers)

1: 15e Oldieskwis Eddy & The Dreamers Editie 2016
2: 3de Harder than Hell Quiz
3: 2e 2000+ Duo Muziekquiz, Sint-Niklaas
4: Guess Who Pubquiz Zwalm
5: 6de Hardy - Foute muziekquiz
6: 6de Oldiesquiz Interstellar Overdrive
7: Bizarre Muziek Quiz 3
8: Seventies Duomuziekquiz Ename
9: Beernem is Burning
10: 8e Quiz-Up Los Locos
Laatst gewijzigd door arx7100 op wo 01 feb 2017, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door arx7100 »

Leukste quizzen 2016 (meest behaalde votes)

1: 15e Oldieskwis Eddy & The Dreamers Editie 2016
2: Guess Who Pubquiz Zwalm
3: 14de Respons Popquiz
4: Bizarre Muziek Quiz 3
5: 2de Kwis van Eigen Kweek - 60 jaar Belgische muziek
6: A Quiz Called 'The Quest' 2
7: Kwoudaketwist organiseert haar 4e All round muziekquiz
8: 2e 2000+ Duo Muziekquiz, Sint-Niklaas
9: 9e Stardust Popquiz
10: 3de Harder than Hell Quiz
Laatst gewijzigd door arx7100 op wo 01 feb 2017, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: MUZIEKQUIZZEN POPPOLL 2016

Bericht door arx7100 »

Beste nieuwkomer 2016

Kouhoutek quiz
Plaats reactie