1° Muziekquiz ZVC Verloren Zoon - Grembergen - 31/08/07

Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

REEKS 10:

1 Jeff Beck Hi Ho Silver lining
2 Vitalic La Rock 01
3 Status Quo Gerdundula
4 Camper Van Beethoven Take the skinheads bowling
5 Fountains of Wayne Fire in the Canyon
6 Latour People are still having sex
7 Asimov Metron5
8 Hillary Duff Come Clean
9 Neil Sedaka Breaking up is hard to do
10 Three Dog Night Joy to the world
11 Deftones My own Summer
12 Susan Fassbender Twilight Café
13 MASH Suicide is painless
14 G. Love & Special Sauce Cold Beverages
15 Foo Fighters In your honour
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

REEKS 11: LANDEN

1 The Knife Like a pen Zweden
2 Peter Tosh Legalize It ! Jamaica
3 TV on the Radio Wolf like me USA
4 The Tragically Hip Nautical Disaster Canada
5 Bert Kaempfert A swinging safari Duitsland
6 Piano Club Girl on TV België
7 Khaled Didi Algerije
8 Kyu Sakamoto Sukiyaki Japan
9 Heather Nova London Rain Bermuda
10 Heroes Del Silencio Entre dos tierras Spanje
11 Sigur Ros Hoppipolla Ijsland
12 Urban Dance Squad Deeper Shade of Soul Nederland
13 Yello Vicious Games Zwitserland
14 T.A.T.U. All the things she said Rusland
15 The Datsuns MF From hell Nieuw Zeeland
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

En tenslotte de hoezen en de fotos

HOEZEN

1 Led Zeppelin Physical Grafitti
2 Duran Duran Notorious
3 The Prodigy Music for the Jilted generation
4 Soulwax Leave the story untold
5 Bruce Springsteen Tunnel of love
6 Nick Drake Pink Moon
7 Rolling Stones Beggars Banquet
8 Beastie Boys Licence to Ill
9 Radiohead Hail to the thief
10 Buffalo Tom Let me come over
11 Nick Cave & Bad Seeds Henry's dream
12 CCR Green River


FOTOS

1 Amy Whinehouse
2 Jools Holland
3 Fixkes
4 Phil Spector
5 The Animals
6 Mika
7 Kaiser Chiefs
8 Tool
9 Sigue Sigue Sputnik
10 Chemical Brothers
11 Kanye West
12 Sufjan Stevens
13 Joni Mitchell
14 Joy Division
15 Anthony (&The Johnsons) Hegarty
16 Small Faces
17 Pink Floyd
18 Aerosmith
19 Herman Brood
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

marc schreef:Veel lof, en niet onterecht voor deze eersteling. Goed georganiseerd, behoorlijk tempo, (meestal) sobere presentatie. Zoals aangekondigd waren de oudere fragmenten fors in de minderheid, maar gelukkig waren het geen absolute weggevers.

Was ik de enige die dance, waar ik me toch meestal redelijk kan staande houden, zéér moeilijk vond? Zelfde opmerking aangaande de Belgische fragmenten, zoals GG aanhaalde. De samenstellers zullen het ons allicht weldra melden.

Van mij mag het natuurlijk allemaal veel breder (met lp-fragmenten, singersongwriters, soul, blues, sympho, de grote namen (Presley, Stones, Beatles, Hendrix, Young, Morrison, Dylan, Lou Reed, Bowie, ...) en nog een dozijn andere gebieden), maar toch: behoorlijk debuut
Deze kritiek heb ik ook gehoord van mijn ploeggenoot Alain die het moet hebben van rock uit de jaren 70 (van morrison, led zeppelen bowie, dylan, neil young enz.)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Ik vond het een zeer plezante en sterke quiz en het was ook eens prettig om niet te moeten spelen onder druk voor de podiumplaatsen.
Eén stommiteit begaan: Electrafixion geschrapt voor Echo & The Bunnymen....
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

Ook wij van de Orde van de Wetterse Strijkstok konden na afloop van een geslaagde avond spreken, waarbij de fragmenten - als ik nu puur voor mezelf spreek - redelijk right up my alley waren (The Shins in een kwis, dat ik dat nog mag meemaken).
Binnen de ploeg hielden de onverklaarbare missers en gerichte goede gokken elkaar mooi in evenwicht, wat een goeie nachtrust nadien veiligstelde. :) Onze top-15 prognose werd met een gedeelde elfde stek glansrijk bewaarheid, en Guy van Testedoene was alweer een waardig gastspeler.
Ja, wij hadden ons inderdaad afgevraagd waarom de foto's pas na de tweede pauze werden uitgedeeld, met alle extra verbeterwerk in het zicht van de einduitslag tot gevolg. Maar dat vormde al bij al een miniscule smet op een heel degelijk georganiseerd evenement. See you next year.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

wij van Jan, Piet, Joris & Sam Gooris quizten gisteren onder ons niveau, maar dat lag aan ons, niet aan de quiz, die ik heel evenwichtig vond, stevig van niveau maar net niet te moeilijk (=ideaal dus) en plezant om te spelen... + een mooie prijzentafel, een vlot presenterende Chiromeisjespunkrocker :) en een (op de eerste rij toch) goed geluid : TOP !

Eén minpunt (al zal dat enkel voor mij een minpunt zijn) : alweer een quiz zonder witte wijn op de kaart... :cry:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Vlassenbroek2000 schreef:Hier volgt al de einduitslag:
10 Testedoene 330
11 De Orde van de Wetterse Strijkstok 328
11 KGBV 328
13 Starbuk & Apollo 307
14 Willy Jr & De Knelpuntklup 306
15 De Rechte Bananen 300
Toch even vermelden dat de 11de plaats van KGBV (nl. Marc en ik) voor het leeuwendeel een prestatie van Marc alleen was!
Ik bracht hoogstens 20-25 punten bij die hij niet had. Trek er 20 af, en hij is op zijn eentje nog 12de.

Tot de schaarse punten waarop ik Marc kan aanvullen behoren gewoonlijk:
- traditionele rock, gisteren bij mij vertegenwoordigd met het herkennen van de stem van Francis Rossi van Status Quo (mij onbekend nummer), de riff van "Heavy metal thunder" van Saxon (mocht van mij in introronde :-) ) en nog behoorlijk wat andere
- commerciële hits uit de jaren 1970-80 waar hij af en toe een gaatje in zijn kennis heeft, gisteren bvb vertegenwoordigd met dingen als Climie Fisher en Limahl die ik sneller herkende (alhoewel Marc deze voorbeelden allicht ook wel opgelost had zonder mij)
- commerciële hits uit de jaren 1990-2000 waar hij af en toe een gat in zijn kennis heeft (evenals ik, maar dikwijls andere gaten) : deze categorie ontbrak voor mijn gevoel toch: wel veel harde dance, industriële metal en consoorten, StuBru-werk, rap/hiphop, ook wat dance-brol (Lasgo, LaTour), maar waar was de "gewone" commerciële pop van de laatste 15 jaar, inclusief de betere melodieuze R&B ? Wat dat betreft bleef ik als quizzer en als muziekliefhebber wat op mijn honger... (Zowat het enige wat ik op dat gebied kon bijbrengen waren Kurt Nilsson en Tal Bachman als uitvoerder en origineel van "She's so high" ) .


Ik geef grif toe dat ik van de laatste decennia minder ken dan van de voorgaande, maar op de meeste muziekquizzen breng ik er toch meer van terecht. Ach, 't is ook wat frustratie van mijn kant omdat ik Marc net niet de top 10 kon inhelpen en omdat mijn bijdrage zo klein was...

Prima georganiseerde quiz (op de door anderen al genoemde schoonheidsfoutjes na waardoor het op het einde nog wat lang wachten op de einduitslag was en die bovendien niet meer gecontroleerd kon worden).

Voor de jaren 1960 en 70 hadden we, gezien het kleine aandeel in de aangekondigde percentages, gevreesd dat het hoofdzakelijk weggevers zouden zijn, maar dat viel nog erg goed mee !! (Maar toch heel wat meer echte "hits", dus songs die de verkoopshitparade haalden, dan van na 1990... )

Ik kom graag terug met een volledige ploeg, als ze mij nog kunnen gebruiken. :D
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Al een analyse gedaan van de eerste 6 reeksen:

REEKS 1:

Titel Ministry - NWO werd geraden door 4 ploegen: Joe Harris, Power Flower, Zattegem reloaded en Rechte Bananen.

Brandos - The solution werd volledig juist beantwoord door Polkaheer
:app:
De uitvoerder ook door Willy Jr., Rechte Bananen en Wetterse Strijkstok

Voor de rest werd alles meer dan 7 maal juist beantwoord.


REEKS 2:

Seven Stories was hier het grote struikelblok. Toch slaagden 5 ploegen erin volledig correct te zijn nl. Polkaheer, Vindikooks, Sympathie vr Duvel, Totaal geen idee en Afghan Pigs. Sticky Fingers hadden enkel de titel correct.


REEKS 3:

Thelonious Monster & Tom Waits - Adios Lounge

Volledig correct door JPJ&SG, Polkaheer en KGBV. De uitvoerder werd ook nog juist geraden door Wetterse Strijkstok, Scary Monsters en Starbuk & Apollo

De titel van Arctic Monkeys - Leave before the lights come on was blijkbaar ook een moeilijke. 5 ploegen wisten dit: Sympathie vr Duvel, United Libbe, Joe Harris, JPJ&SG en Vindikooks


REEKS 4:

Scott Grooves - Mothership Reconnection hadden 5 ploegen volledig juist nl. Fab4, Joe Harris, B4's, Testedoene en Vindikooks.

Black Flag - Nervous breakdown hadden 2 ploegen uitvoerder juist zijnde Wetterse Strijkstok en Ziemelappen2. De titel hadden 6 teams: Koerier, Testedoene, Vindikooks, Just an illusion, Stimpy's en Hesitators.

Drive By truckers - Carl perkins Cadillac was volledig correct voor Willy Jr., Totaal geen idee en Starbuk & Apollo. Afghan Pigs wisten enkel de uitvoerder.

Sepultura hadden velen juist, maar 75% liet zich vangen aan de titel. het was niet Chaos AD (=titel cd) maar wel Refuse/Resist. 2 teams wisten dit nl. Polkaheer en Afghan Pigs

De titel van het nr. Van DR. Dre - Bad Intensions was een solo voor Hakbijl Harry & Onderspit Delvers

REEKS 5:

Hier werden 2 solo's genoteerd:

- Origineel van Stop that train van KEITH & TEX was solo voor Sympathie vr Duvel
- Cover van Crazy door RAY LAMONTAGNE was solo voor Pol & The Spoons


REEKS 6:

Michoacan met DSSG wisten 5 ploegen volledig correct te beantwoorden zijnde Fab4, B4's, Joe Harris, Sympathie vr Duvel en Vindikooks. Jartazi wist enkel de uitvoerder.

Splitsing met Recht Uit Het Hart bleek ook een kuitenbijter te zijn. SLechts 5 maal volledig juist bij Fab4, Vindikooks, Sympathie vr Duvel, Willy Jr en KGBV. Maar de titel was wel bij velen juist.


Voila, tot zover de eerste analyse
De rest volgt spoedig !!

Stefan
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op zo 02 sep 2007, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

marc schreef:Veel lof, en niet onterecht voor deze eersteling. Goed georganiseerd, behoorlijk tempo, (meestal) sobere presentatie. Zoals aangekondigd waren de oudere fragmenten fors in de minderheid, maar gelukkig waren het geen absolute weggevers.

Was ik de enige die dance, waar ik me toch meestal redelijk kan staande houden, zéér moeilijk vond? Zelfde opmerking aangaande de Belgische fragmenten, zoals GG aanhaalde. De samenstellers zullen het ons allicht weldra melden.

Van mij mag het natuurlijk allemaal veel breder (met lp-fragmenten, singersongwriters, soul, blues, sympho, de grote namen (Presley, Stones, Beatles, Hendrix, Young, Morrison, Dylan, Lou Reed, Bowie, ...) en nog een dozijn andere gebieden), maar toch: behoorlijk debuut
Akkoord met de eerste twee paragrafen: oudere fragmenten waren volgens mij vaak helemaal géén weggevers (in tegenstelling tot wat misschien de kenners bij Testedoene schijnen te beweren?).
En dance plus Belgisch waren bijna steeds vrij moeilijk.

Maar de spreiding qua genres was toch zeer ruim, vond ik. Ook de "roots", met relatief veel originals, ook in de gewone reeksen (niet de cover-original-reeks) waren goed vertegenwoordigd, niet? En ach ja, een quiz zonder de gevestigde waarden of "grote" namen (ook recentere: geen U2, Simple Minds, Madonna, Prince, Oasis...): het moet kunnen. Op de duur kan je er enkel nog obscure B-kantjes van vragen om niet in herhaling te vallen met eerdere quizzen (okee, lichtjes overdreven :lol: ). Tenzij je je inderdaad focust op een ruim publiek, hetgeen hier dus niet het geval was...
En als elk van de genoemde "Groten" in élke quiz aan bod moet komen, moet je er wel het equivalent van een volledige reeks aan besteden (verspreid over de quiz), en dat kan qua "noblesse oblige" toch ook niet de bedoeling zijn.

Indien ZVC Verloren Zoon de reputatie van de ingeslagen weg wil waarmaken, lijkt het me wél fair om dit in de aankondiging volgend jaar duidelijk te stellen: dit is geen pop/hitquiz... Wel een "(erg) pittige muziekquiz". Het adjectief mag daar best bij. :) De nadruk op de recentere decennia was reeks keurig belicht op voorhand.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van een indeling volgens het A-B-C-D-principe zoals bij algemene quizzen. Ik zou ook niet weten hoe je zoiets opstart trouwens. Maar ik pleit er wel voor om het niveau van basiskennis op een of andere manier in de aankondiging duidelijk te stellen, om teleurgestelde beginners niet met een kater naar huis te sturen.
Blijkbaar hielden de "Bietels" (laatsten in eindstand) het iets na halfweg voor bekeken. Reden officieel onbekend, maar demotivatie omtrent de moeilijkheidsgraad is niet uitgesloten. "Let it bie", maar toch wat jammer...

:thumb1: trouwens voor de winnaars Polkaheer en co. Na de heel wat "lichtere" quiz in Bellem (ex-aequo eerste!) zéér goed bezig !!!

Verder opgemerkte neuzen aan het venster: Afghan Pigs (tijdje duidelijk, bijna in gewonnen positie zelfs, op kop) en de verrassende Vindikooks.

Voor de niet-kenners:
Joe Harris Memorial Airport is een gelegenheidploeg (?) rond Ludwig De Bruyn (organisator van de twee (!) quizzen in Dendermonde volgend weekend - geen dank voor de extra promotie, Lu ;-) ) en Scary Monsters is een verzameling van (meestal) algemene muziekquizzers (straffe prestatie in top 10 !). Het werd (wellicht) een interne strijd van eer om te eindigen voor hun collega's "Super Creeps", en dat is blijkbaar gelukt...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

(in tegenstelling tot wat misschien de kenners bij Testedoene schijnen te beweren?).

als je het zelf kent is het niet moeilijk he....
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef:wij van Jan, Piet, Joris & Sam Gooris quizten gisteren onder ons niveau, maar dat lag aan ons, niet aan de quiz, die ik heel evenwichtig vond, stevig van niveau maar net niet te moeilijk (=ideaal dus) en plezant om te spelen... + een mooie prijzentafel, een vlot presenterende Chiromeisjespunkrocker :) en een (op de eerste rij toch) goed geluid : TOP !

Eén minpunt (al zal dat enkel voor mij een minpunt zijn) : alweer een quiz zonder witte wijn op de kaart... :cry:
Voor wie er niet was: de presentator was Nikolas Van der Veken, zanger van Janez Detd. Hij deed dat inderdaad niet slecht. Ook bij de aanwezige (ex-)Chiromeisjes... De wat bittere (jaloerse?) toon van Tony is dus best te begrijpen... Geen wonder dat hij zich in de witte wijn wou storten, maar helaas...
;-)
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Blijkbaar hielden de "Bietels" (laatsten in eindstand) het iets na halfweg voor bekeken. Reden officieel onbekend, maar demotivatie omtrent de moeilijkheidsgraad is niet uitgesloten. "Let it bie", maar toch wat jammer...


Volgens De Bietels was e quiz veel te eentonig, weinig variatie door het over-aanbod van Stubru-muziek.
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

Akkoord met de eerste twee paragrafen: oudere fragmenten waren volgens mij vaak helemaal géén weggevers (in tegenstelling tot wat misschien de kenners bij Testedoene schijnen te beweren?).


ja, kenners?? (is er maar één) je kent Hugo van ons, als het oud is kan het niet moeilijk genoeg zijn, al de rest (jaren 80-90-2000) zou moeten gemakkelijk zijn en hitparade.

Wat betreft grote namen voor mij hoeft dat ook niet, als ik een quiz organiseer steek ik dat er enkel in om de gelegenheidsploegen de kans te geven om toch eens de uitvoerder juist te hebben. Alhoewel ik vond dat er nu toch ook grote namen inzaten.

Zoals eerder gezegd : ik heb me geamuseerd, vond het wel pittig maar dat is ook wel heel leuk.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:
Tonyvdb schreef:wij van Jan, Piet, Joris & Sam Gooris quizten gisteren onder ons niveau, maar dat lag aan ons, niet aan de quiz, die ik heel evenwichtig vond, stevig van niveau maar net niet te moeilijk (=ideaal dus) en plezant om te spelen... + een mooie prijzentafel, een vlot presenterende Chiromeisjespunkrocker :) en een (op de eerste rij toch) goed geluid : TOP !

Eén minpunt (al zal dat enkel voor mij een minpunt zijn) : alweer een quiz zonder witte wijn op de kaart... :cry:
Voor wie er niet was: de presentator was Nikolas Van der Veken, zanger van Janez Detd. Hij deed dat inderdaad niet slecht. Ook bij de aanwezige (ex-)Chiromeisjes... De wat bittere (jaloerse?) toon van Tony is dus best te begrijpen... Geen wonder dat hij zich in de witte wijn wou storten, maar helaas...
;-)
Het 'Chiromeisjes'-prefix gebruik ik eigenlijk vooral voor Tom Helsen en Zornik (en kortelings ook voor Milow)... Jaloers, nee hoor, moest het nu Tom Barman geweest zijn, dan wel ja ... maar dan zouden we der wel geen zak van verstaan hebben natuurlijk :P
Plaats reactie