Muziekquiz 3 Sopranos - Dilbeek - 14/06/2008

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Thanks :thumb1:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Gordon Gekko schreef:goeie kwis, maar alweder rotslechte "dance"-muziekvragen
net zoals een groep als "the offspring" punk-muziek maakt voor johnny's is de dance-muziek in dit soort kwissen altijd bestemd voor degene die er niks van afkennen (lees de stu bru liefhebbers), daar irriteer ik me al jaren mateloos aan.
Ik reageer eigenlijk zelden op negativisme en ik hou niet van de confrontatie op te zoeken, maar dit vind ik een toch wel zeer triestige visie. Ik reageer wschl ook wel omdat ik me mee aangesproken voel.

Ik ben ervan overtuigd dat The Offspring geen punk-muziek maakt voor johnny's maar dat zij gewoon de muziek maken die zij zelf leuk vinden of die nu beluisterd wordt door Johnny's, gewone mensen als ik of elitaire hokjesdenkers als u. (en die wordt toevallig wel beluisterd door mij, geen Johnny zijnde).
Ik ben nog steeds een gematigd stu bru liefhebber, mede dankzij de goeie dance die er af en toe gedraaid wordt. Ken ik er nu niets van?

Ik irriteer me alvast niet als ik tektonic :puke: , bodymusic :violent: , deep house :banghead: of hiphop :burn: hoor op een quiz hoewel het ook mijn ding niet is. :app: voor tolerantie zou ik zo zeggen. Dát is pas punk :headbang:

Voila, dit moest eruit. Ik sta open voor verdere discussies na de Kakkerlakkenquiz de 28e juni bij een frisse Leffe (of is dat bier voor mietjes?).
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

berwt schreef:
Gordon Gekko schreef:goeie kwis, maar alweder rotslechte "dance"-muziekvragen
net zoals een groep als "the offspring" punk-muziek maakt voor johnny's is de dance-muziek in dit soort kwissen altijd bestemd voor degene die er niks van afkennen (lees de stu bru liefhebbers), daar irriteer ik me al jaren mateloos aan.
Ik reageer eigenlijk zelden op negativisme en ik hou niet van de confrontatie op te zoeken, maar dit vind ik een toch wel zeer triestige visie. Ik reageer wschl ook wel omdat ik me mee aangesproken voel.

Ik ben ervan overtuigd dat The Offspring geen punk-muziek maakt voor johnny's maar dat zij gewoon de muziek maken die zij zelf leuk vinden of die nu beluisterd wordt door Johnny's, gewone mensen als ik of elitaire hokjesdenkers als u. (en die wordt toevallig wel beluisterd door mij, geen Johnny zijnde).
Ik ben nog steeds een gematigd stu bru liefhebber, mede dankzij de goeie dance die er af en toe gedraaid wordt. Ken ik er nu niets van?

Ik irriteer me alvast niet als ik tektonic :puke: , bodymusic :violent: , deep house :banghead: of hiphop :burn: hoor op een quiz hoewel het ook mijn ding niet is. :app: voor tolerantie zou ik zo zeggen. Dát is pas punk :headbang:

Voila, dit moest eruit. Ik sta open voor verdere discussies na de Kakkerlakkenquiz de 28e juni bij een frisse Leffe (of is dat bier voor mietjes?).
Voor mietjes zou ik niet zeggen, voor bierliefhebbers is weer een andere zaak ... ;-]

Bart
_

Actiecomitee boycot InBev
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Jawadde, wat een spicy quiz van de Sopraantjes.
Precies op het moment dat ze hier op het forum discuteren over de definitie van een A quiz komt er wel ene op de proppen zeker.

Ik vind het toch jammer dat ik er niet bij kon zijn zaterdag. :cry:
Van de interressante quizzen doe ik sowieso altijd een vergelijking wat van de playlist in mijn collectie te vinden is.
Nooit eerder kwam ik uit op zo'n laag percentage (54%, dat wil niet zeggen dat ik die nummers allemaal ken hé).
Voor de Stardust was dat nog 75% bvb.

In vergelijking met de Soprano-quiz wordt mijn eersteling een easy-listening avond. :lol:

Dit bewijst alvast dat het niet makkelijk is om een correcte inschatting te maken bij een debuutquiz ongeacht het doelpubliek waarvoor je de quiz samenstelt.
Een (ervaren) quizploeg die niet kan aanwezig zijn (= De Thuisploeg :) ), de quiz laten voorspelen kan eventueel een oplossing zijn? Als je het behaalde percentage vergelijkt met hun scores op andere gelijkaardige quizzen dan weet je of je moet bijsturen of niet.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

bart depauw schreef:
berwt schreef: Voila, dit moest eruit. Ik sta open voor verdere discussies na de Kakkerlakkenquiz de 28e juni bij een frisse Leffe (of is dat bier voor mietjes?).
Voor mietjes zou ik niet zeggen, voor bierliefhebbers is weer een andere zaak ... ;-]

Bart
_

Actiecomitee boycot InBev
(zucht) :cry:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

[/quote]

goeie kwis, maar alweder rotslechte "dance"-muziekvragen
net zoals een groep als "the offspring" punk-muziek maakt voor johnny's is de dance-muziek in dit soort kwissen altijd bestemd voor degene die er niks van afkennen (lees de stu bru liefhebbers), daar irriteer ik me al jaren mateloos aan.[/quote]

Puur uit nieuwsgierigheid... Welke dance verkiest u dan?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

marc schreef:
goeie kwis, maar alweder rotslechte "dance"-muziekvragen
net zoals een groep als "the offspring" punk-muziek maakt voor johnny's is de dance-muziek in dit soort kwissen altijd bestemd voor degene die er niks van afkennen (lees de stu bru liefhebbers), daar irriteer ik me al jaren mateloos aan.[/quote]

Puur uit nieuwsgierigheid... Welke dance verkiest u dan?[/quote]

aan de aanwezigheid in hun ploeg te zien waarschijnlijk het genre Natural Born Deejays :burn:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Mijn grootste flater zaterdagavond (naast het feit dat ik een half uur te laat was natuurlijk) was toch wel het niet herkennen van Elastica. Heb net nog even "Stutter" opgelegd, awel 't is toch wel onmiskenbaar Justine Frischman. :banghead:
En zeggen dat ik ooit nog een concert gaan zien ben van hen in de VK in Molenbeek. We stonden toen trouwens net naast de PA, waar ene Damon Albarn (toen het lief van Justine) ook had post genomen.
2 punten meer (de titel had ik wel niet meer geweten) hadden we dus moeten hebben, want The Good, The Bad & The Queen hadden we ook, dus met Elastica zouden we zeker wel de link geraden hebben.
Djudedju.
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Mijn grootste flater was het niet herkennen van Jill Birt van The Triffids, het was wel een nummer dat ik al minder gehoord heb (naar mijn weten enkel verschenen op het compilatie-album Love In Bright Landscapes?), maar dat is geen excuus. Was mijn frank gevallen dan had Martin Casey mij zeker naar The Bad Seeds en Grinderman geleid, 3 punten mislopen dus :violent: :(
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

rino schreef:Mijn grootste flater zaterdagavond (naast het feit dat ik een half uur te laat was natuurlijk) was toch wel het niet herkennen van Elastica. Heb net nog even "Stutter" opgelegd, awel 't is toch wel onmiskenbaar Justine Frischman. :banghead:
En zeggen dat ik ooit nog een concert gaan zien ben van hen in de VK in Molenbeek. We stonden toen trouwens net naast de PA, waar ene Damon Albarn (toen het lief van Justine) ook had post genomen.
2 punten meer (de titel had ik wel niet meer geweten) hadden we dus moeten hebben, want The Good, The Bad & The Queen hadden we ook, dus met Elastica zouden we zeker wel de link geraden hebben.
Djudedju.
Elastica was nog genoemd aan onze tafel, maar ik herinner me niet meer wat voor onzin ik heb neergepend....
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

straight banana schreef:
Gordon Gekko schreef:goeie kwis, maar alweder rotslechte "dance"-muziekvragen
net zoals een groep als "the offspring" punk-muziek maakt voor johnny's is de dance-muziek in dit soort kwissen altijd bestemd voor degene die er niks van afkennen (lees de stu bru liefhebbers), daar irriteer ik me al jaren mateloos aan.
Kun je es een paar dance- acts opnoemen die in een quiz wel je goedkeuring zouden wegdragen?
marc schreef:
Gordon Gekko schreef:...daar irriteer ik me al jaren mateloos aan.
Puur uit nieuwsgierigheid... Welke dance verkiest u dan?
En maar wachten op die prachtige nummers die we dan wel moeten goed vinden... 'k wist niet dat "dance" zo oorverdovend stil kon zijn. :twisted:
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Amaai

Bericht door International »

Daarnet de reeksen van jullie quiz even overlopen. En ik ben blij dat deze beker aan mij voorbijgegaan is.
Quizzen is voor mij nog altijd ontspanning en samenzijn met goeie kameraden en vrienden. En dit hoeft voor mij niet.
Ik wil daarmee helemaal niet zeggen dat zo'n quizzen niet mogen georganiseerd worden. Ieder zijn meug!
Maar bestaat er een manier om nietsvermoedende gelegenheidsquizzers en anderen op voorhand duidelijk te maken dat er een fameuze hap geserveerd wordt voor de happy few?
Dan lopen die niet argeloos in de val...
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Amaai

Bericht door Big Banana »

International schreef:Daarnet de reeksen van jullie quiz even overlopen. En ik ben blij dat deze beker aan mij voorbijgegaan is.
Quizzen is voor mij nog altijd ontspanning en samenzijn met goeie kameraden en vrienden. En dit hoeft voor mij niet.
Ik wil daarmee helemaal niet zeggen dat zo'n quizzen niet mogen georganiseerd worden. Ieder zijn meug!
Maar bestaat er een manier om nietsvermoedende gelegenheidsquizzers en anderen op voorhand duidelijk te maken dat er een fameuze hap geserveerd wordt voor de happy few?
Dan lopen die niet argeloos in de val...
Toch veel goede muziek gehoord die avond, die we niet altijd (her)kenden. Daar is niks mis me, zo leer je wat bij. Quizzen met vooral nummers die je wel (her)kent zijn meestal vervelend. Dan is het gewoon wachten tot er eens iemand 1 foutje maakt...

Misschien moeten we in 't vervolg toch met een A, B, C, (of Do, Re, Mi) quotering gaan werken. Dan is iedereen content.
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Bericht door International »

Als je probeert fragmenten van verschillende moeilijkheidsgraden in te bouwen is iedereen tevreden. Een paar weggevers, een zestal fragmenten die een stuk moeilijker zijn en tenslotte een paar kuitenbijters.
Dan krijg je competitie op verschillende niveaus. Dikwijls gezien op quizzen (ook op de onze) dat een aantal ploegen verwoed strijden om pakweg de tiende plaats, terwijl de straffe ploegen aan de top een hele andere competitie uitvechten. En iedereen tevreden!
Dan heeft ook niemand dat voor-spek-en-bonen-gevoel.
Een goede leerkracht maakt ook een examen voor de middelmatige leerling, met enkele onderscheidingsvragen voor de straffe leerlingen.
Maar nog eens: iedereen doet-toet-toet wat ie moet-moet-moet!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Amaai

Bericht door celtic601 »

Big Banana schreef:
International schreef:Daarnet de reeksen van jullie quiz even overlopen. En ik ben blij dat deze beker aan mij voorbijgegaan is.
Quizzen is voor mij nog altijd ontspanning en samenzijn met goeie kameraden en vrienden. En dit hoeft voor mij niet.
Ik wil daarmee helemaal niet zeggen dat zo'n quizzen niet mogen georganiseerd worden. Ieder zijn meug!
Maar bestaat er een manier om nietsvermoedende gelegenheidsquizzers en anderen op voorhand duidelijk te maken dat er een fameuze hap geserveerd wordt voor de happy few?
Dan lopen die niet argeloos in de val...
Toch veel goede muziek gehoord die avond, die we niet altijd (her)kenden. Daar is niks mis me, zo leer je wat bij. Quizzen met vooral nummers die je wel (her)kent zijn meestal vervelend. Dan is het gewoon wachten tot er eens iemand 1 foutje maakt...

Misschien moeten we in 't vervolg toch met een A, B, C, (of Do, Re, Mi) quotering gaan werken. Dan is iedereen content.
iedereen content ..mmmm?
laten we gewoonweg stoppen met die a,b,c quoteringen AUB !!!
ieder doet zijn kwis zo als hij wil op voorwaarde , en dit voor de 4398 x
dat ze op voorhand aankondigen wat voor kwis te verwachten valt .
trouwens , als je elk jaar volle bak of je verwachte aantal deelnemers hebt op je kwis , dan ben je toch goed bezig denk ik ?
en zij die NIET goed bezig zijn zullen dat wel voelen aan het aantal opgekomen ploegen minder op hun volgende editie ... en dan weten ze ineens wat er te doen staat .
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie