Muziekquiz 3 Sopranos - Dilbeek - 14/06/2008

Gordon Gekko
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 sep 2007, 17:34

Bericht door Gordon Gekko »

Big Banana schreef:
straight banana schreef:
Gordon Gekko schreef:goeie kwis, maar alweder rotslechte "dance"-muziekvragen
net zoals een groep als "the offspring" punk-muziek maakt voor johnny's is de dance-muziek in dit soort kwissen altijd bestemd voor degene die er niks van afkennen (lees de stu bru liefhebbers), daar irriteer ik me al jaren mateloos aan.
Kun je es een paar dance- acts opnoemen die in een quiz wel je goedkeuring zouden wegdragen?
marc schreef:
Gordon Gekko schreef:...daar irriteer ik me al jaren mateloos aan.
Puur uit nieuwsgierigheid... Welke dance verkiest u dan?
En maar wachten op die prachtige nummers die we dan wel moeten goed vinden... 'k wist niet dat "dance" zo oorverdovend stil kon zijn. :twisted:
bekijk het forum maar occasioneel, ondertussen werd de vraag door Marc zelf al beantwoord: funk, soul, R&B, disco, rap, hip hop, latin,...
ik stel vast dat onder de noemer "dance" nogal vaak heel eenzijdig geplukt wordt uit wat er op de compilatie-CD's van Switch en De Maxx staat en verre van representatief is voor het ganse genre (over de jaren heen).

wat de organisatie (+ fragmenten) betreft van de Sopranos-kwis: A+

btw, op het forum kan je je mening posten, wat dan eventueel tot een discussie kan leiden. Ik verwacht (en hoop zelfs) niet dat de organisaties veel rekening houden met onze opmerkingen/suggesties. Leve de diversiteit!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Gordon Gekko schreef:
Big Banana schreef:
straight banana schreef:
Gordon Gekko schreef:goeie kwis, maar alweder rotslechte "dance"-muziekvragen
Kun je es een paar dance- acts opnoemen die in een quiz wel je goedkeuring zouden wegdragen?
marc schreef:
Gordon Gekko schreef:...daar irriteer ik me al jaren mateloos aan.
Puur uit nieuwsgierigheid... Welke dance verkiest u dan?
En maar wachten op die prachtige nummers die we dan wel moeten goed vinden... 'k wist niet dat "dance" zo oorverdovend stil kon zijn. :twisted:
bekijk het forum maar occasioneel, ondertussen werd de vraag door Marc zelf al beantwoord: funk, soul, R&B, disco, rap, hip hop, latin,...
ik stel vast dat onder de noemer "dance" nogal vaak heel eenzijdig geplukt wordt uit wat er op de compilatie-CD's van Switch en De Maxx staat en verre van representatief is voor het ganse genre (over de jaren heen).
Aha, nu snap ik het. Alleen wist ik niet dat je funk, soul, enz. onder de noemer "Dance" kon plaatsen. Dance zie ik eerder als een compleet nieuw genre dat ergens eind jaren 80 ontstaan is dankzij de technologische vooruitgang. Het heeft weinig te maken met echte muzikanten, zeg maar. Eerder met doe-het-zelvers en hun home-studios. Wat niet wil zeggen dat doe-het-zelvers geen mooie dingen kunnen maken!
Maar, om de criticasters voor te zijn; ik heb daar , als rocker in hart en nieren, natuurlijk geen verstand van. :roll:
Gordon Gekko
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 sep 2007, 17:34

Bericht door Gordon Gekko »

bekijk het forum maar occasioneel, ondertussen werd de vraag door Marc zelf al beantwoord: funk, soul, R&B, disco, rap, hip hop, latin,...
ik stel vast dat onder de noemer "dance" nogal vaak heel eenzijdig geplukt wordt uit wat er op de compilatie-CD's van Switch en De Maxx staat en verre van representatief is voor het ganse genre (over de jaren heen).[/quote]

Aha, nu snap ik het. Alleen wist ik niet dat je funk, soul, enz. onder de noemer "Dance" kon plaatsen. Dance zie ik eerder als een compleet nieuw genre dat ergens eind jaren 80 ontstaan is dankzij de technologische vooruitgang. Het heeft weinig te maken met echte muzikanten, zeg maar. Eerder met doe-het-zelvers en hun home-studios. Wat niet wil zeggen dat doe-het-zelvers geen mooie dingen kunnen maken!
Maar, om de criticasters voor te zijn; ik heb daar , als rocker in hart en nieren, natuurlijk geen verstand van. :roll:[/quote]

Big banana, dat zou ik eerder "electronic dance" noemen, en ook daar hebben meerdere genres: italo house, eurobeat, house, mellow, drum and bass, hip house, trance, techno, electro, synthpop...
ook hier zelfde opmerking: er werd een zeer eenzijdige keuze uit de ganse dance-winkel gemaakt en telkens opnieuw gaat men richting stu bru-approved dance, maw de politiek correcte dansmuziek. Geen idee waarom want het is niet noodzakelijk de beste in zijn soort en zelden representatief voor het wereldje (wat er in de clubs wordt/werd gedraaid).
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Gordon Gekko schreef:dat zou ik eerder "electronic dance" noemen, en ook daar hebben meerdere genres: italo house, eurobeat, house, mellow, drum and bass, hip house, trance, techno, electro, synthpop...
Leuk... :? . toch niets voor mij... ieder zijn ding, enz. Ik ga vanavond mijn verstand terug op nul laten zetten door "Motörhead" op Rock Zottegem. :banana:
Morgen komen Joe Jackson en Blondie, 't is dus "ouwe zakken"-bal.
Gordon Gekko
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 sep 2007, 17:34

Bericht door Gordon Gekko »

Big Banana schreef:
Gordon Gekko schreef:dat zou ik eerder "electronic dance" noemen, en ook daar hebben meerdere genres: italo house, eurobeat, house, mellow, drum and bass, hip house, trance, techno, electro, synthpop...
Leuk... :? . toch niets voor mij... ieder zijn ding, enz. Ik ga vanavond mijn verstand terug op nul laten zetten door "Motörhead" op Rock Zottegem. :banana:
Morgen komen Joe Jackson en Blondie, 't is dus "ouwe zakken"-bal.
aha, maar die vind ik ook best te pruimen, favoriete Mötorhead-nummer: I got mine (12" maxi is subliem)
het beste optreden dat ik dit jaar gezien heb was Herbie Hancock op Jazz Algarve, en op nummer 2: Iron Maiden op Graspop

heb een brede muzieksmaak dus :wink:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Gordon Gekko schreef:het beste optreden dat ik dit jaar gezien heb was Herbie Hancock op Jazz Algarve, en op nummer 2: Iron Maiden op Graspop

heb een brede muzieksmaak dus :wink:
Cyborg Eddie was een toffe verschijning :D
Afbeelding
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Big Banana schreef:
Gordon Gekko schreef:dat zou ik eerder "electronic dance" noemen, en ook daar hebben meerdere genres: italo house, eurobeat, house, mellow, drum and bass, hip house, trance, techno, electro, synthpop...
Leuk... :? . toch niets voor mij... ieder zijn ding, enz. Ik ga vanavond mijn verstand terug op nul laten zetten door "Motörhead" op Rock Zottegem. :banana:
Morgen komen Joe Jackson en Blondie, 't is dus "ouwe zakken"-bal.
Blondie was voor mij wat tegenvallend, pas vanaf Rapture (op 4 na laatste nummer) begon ik haar goed te vinden.
Joe Jackson daarentegen was een ganse set lang méér dan subliem!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Joe is één van mijn superfavorieten; ik herinner mij zelfs nog zijn optreden op Pinkpop 1980; ook subliem!!!!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Spider Murphy schreef:
Big Banana schreef:
Gordon Gekko schreef:dat zou ik eerder "electronic dance" noemen, en ook daar hebben meerdere genres: italo house, eurobeat, house, mellow, drum and bass, hip house, trance, techno, electro, synthpop...
Leuk... :? . toch niets voor mij... ieder zijn ding, enz. Ik ga vanavond mijn verstand terug op nul laten zetten door "Motörhead" op Rock Zottegem. :banana:
Morgen komen Joe Jackson en Blondie, 't is dus "ouwe zakken"-bal.
Blondie was voor mij wat tegenvallend, pas vanaf Rapture (op 4 na laatste nummer) begon ik haar goed te vinden.
Joe Jackson daarentegen was een ganse set lang méér dan subliem!
Blondie viel inderdaad jammer genoeg wat tegen... zowel visueel als muzikaal is 't beste eraf... paar keer tekst kwijt... heel wat noten ernaast... tja... 't mens is de pensioengerechtigde leeftijd al voorbij.
Joe "Botox" Jackson daarentegen ! SUPER !!! Ook Zita Swoon en Gabriël Rios gezien en... die deden dat echt niet slecht.
Plaats reactie