Muziekquiz 3 Sopranos - Dilbeek - 14/06/2008

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Muziekquiz 3 Sopranos - Dilbeek - 14/06/2008

Bericht door Devils answer »

In het kader van de "daling van de koopkracht" voor de man in de straat ben ik in staking.
Sorry voor mijn fans!
:twisted:
overdrive
Roadie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 mei 2008, 19:45

Bericht door overdrive »

Oh da's jammer, geen uitgebreide quizbespreking meer dus :(
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

overdrive schreef:Oh da's jammer, geen uitgebreide quizbespreking meer dus :(

Kort kan ook: ij was moeilijk.
overdrive
Roadie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 mei 2008, 19:45

Bericht door overdrive »

svendmae schreef:
overdrive schreef:Oh da's jammer, geen uitgebreide quizbespreking meer dus :(

Kort kan ook: ij was moeilijk.
understatement :p

Ben mijn scoreblad verloren maar dikke proficiat aan Clement & De Popkenners voor de overwinning :bow: en zeker ook aan Polkaheer & gevolg die knap 2e waren :app: . De Rechte Bananen maakten het podium compleet dacht ik. :banana:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

ook mijn commentaar is kort dit keer: moeilijk;nr. 1 Clement & co een dikke proficiat, slechts 63% van de totaalpunten...
Toch niet veel aan de formule veranderen hoor, kuifke !!! Zo quizzen moeten er ook zijn !!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

peegee schreef:ook mijn commentaar is kort dit keer: moeilijk;nr. 1 Clement & co een dikke proficiat, slechts 63% van de totaalpunten...
Toch niet veel aan de formule veranderen hoor, kuifke !!! Zo quizzen moeten er ook zijn !!!
Inderdaad, zulke quizzen moeten er zijn, maar graag even op voorhand duidelijkheid hierover !
Ik maakte tijdens de quiz de opmerking aan ophaler/medesamensteller Christophe dat het 'gene zever' was en die antwoordde: 'de beste ploegen van het land zijn hier'.
In ieder geval onze doelstelluing is bereikt met ons gelegenheidsviertal: 7e op, denk ik, 1 punt van top 5.

Maar wie de 80's op mijn quiz te moeilijk vond.... hier waren de 80's-fragmenten van een duidelijk zwaarder kaliber!
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Nachtje doorgedaan... Hieronder reeds de solo's, of bijna solo's.
De fragmenten die meer dan 5x werden geraden staan niet vermeld.

REEKS 1
1. BOB SEEGER & THE SILVER BULLET BAND : You’ll accomp’ny me
2. ELAXTRAFION : Zephyr
Naam zanger : IAN McCULLOCH
3. ROB HOEKE RHYTHM & BLUES GROUP : When people talk
4. STAPLE SINGERS : I’ll take you there
5. IDEAL : Monotonie
6. DEAD 60’S : Riot Radio
7. SHABBY TIGER : Slow Down
8. KINGS OF TOMORROW : Finally
9. BOB DYLAN : She belongs to me
10. NEON JUDGEMENT : Awfull day
11. SONIQUE : It feels so good
12. WHITESNAKE : Slide it in
13. THE TRIFFIDS : Raining Pleasure
Bassist maakt nu deel uit van 2 andere formaties : THE BAD SEEDS of GRINDERMAN

* Rob Hoeke Rhythm & Blues group : when people talk (quizmaster solo)
* Ideal : Fab 4 Polkaheer, Jartazi, JanPietJoris..., Tequila, Willy Jr
* Kings of Tomorrow : Vlassenbroek2000, JanPietJoris..., Sticky Fingers
(titel idem)
* bijvraag theorie Triffids : enkel Tequila Overdrive & Clement & de popkenners


REEKS 2
1. BLACK SORROWS : Chained to the wheel
2. BECK : Lost cause
3. LUK VANKESSEL : Jenny
4. JOHN CALE : Bamboo Floor
Muzikant speelde op 2 tracks van album ‘Bryter Layter’ v an : NICK DRAKE
5. JULIANNE WERDING : Stimmen im Wind
6. SHOUT OUT LOUDS : Very Loud
7. APRIL STEVENS – Teach me tiger
8. MU – Paris Hilton
9. BEACH BOYS – Cottonfields
10. STIFF LITTLE FINGERS : Nobody’s Hero
11. LOS LOBOS : Saint behind the glass
12. SAXON : Stand up en be counted
13. OASIS : Champogne supernova
Naam debuutsingle : SUPERSONIC

* Black Sorrows : Uitv. : Solo voor Detroit Breakdown. Titel : niemand
* Titel John Cale : Niemand
* Shout Out Louds : Very Loud : Solo (zowel uitv. als titel) : Sympathie vur den duvel
* April Stevens : Polkaheer enz.., Clement & Popk., Willy & the poor boys
* MU - Paris Hilton : slechts 2 correct : Rechte Bananen & Polkaheer (zowel titel als uitvoerder)
* Stiff Little Fingers - uitvoerder meer dan 5 x geraden, titel slechts 3x (Rechte Bananen, Polkaheer, en Tequila overdrive)


REEKS 3
1. THE ADVENTURES : Send my heart
2. CLAP YOUR HANDS SAY YEAH : Yankee go home
3. EMILY STAR : No no sheriff
4. LITTLE FEAT : Two Trains
5. ZUCCHERO : Ahum (after this love)
6. JOSH ROUSE : Winter in the hamptons
7. DOUG ASHDOWN : Winter in America
8. DIRTY VEGAS : Days go by
9. GENE PITNEY : It hurts to be in love
10. A FLOCK OF SEAGULLS : Nightmares
11. BOSS HOG : Whiteout
Met welke artiest is zangeres gehuwd ? JON SPENCER
12. JUDAS PRIEST – Painkiller
Uit welk album komt dit fragment : PAINKILLER
13. JANIS JOPLIN - Little girl blue

* Clap your hands say Yeah : 3x : Rechte Bananen, Metal Mickeys en Clement & popk. - titel meer dan 5x
* Little Feat : uitvoerder 6x correct - titel slechts 2 : JanPietJoris..., en Clement & popk.
* Zucchero : uitvoerder meer dan 5x correct - Titel is een solo voor Fab 4
* Josh Rouse : 4x : Vlassenbroek2000, Willy Jr, Clement & popk., Detroit Breakdown
* Titel 'winter in the hamptons' : 2x : Vlassenbroek & Clement & popk.
* Dirty Vegas : uitvoerder is een solo voor JanPietJoris..., titel 'days go by' 4 x correct : Fab4, JanPietJoris, Sympathie v/d Duvel, Sticky Fingers
* Judas Priest : uitvoerder meer dan 5 x correct. Titel en bijvraag slechts 4x : Rechte Bananen, d'Okapi's, 4schelln espe, 400 gr gekapt
* Titel Janis Joplin : niemand

Reeks 4 : intro's
Niemand correct :
a) last of the rock stars (Elliott Murphy)
b) Technicolor Dreams (Status quo)
c) (when we are dancin') I get ideas (Louis Armstrong)
d) the henney buggy band (Sufjan Stevens)
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Tja, moeilijk ...
Das inderdaad wel een knoert van een understatement.

Het was voor ons elke ronde zwoegen om toch maar de helft te halen, net als bij vele anderen, als ik gisteren zo de scores hoorde. We begonnen alweer rampzalig met een 9/30 en na 3 rondes slecht 37/90. Uiteindelijk in de laatste ronde een 'gebuisde' avond kunnen voorkomen.

Dat het pittig ging worden, hadden we ons enigsinds aan verwacht. Maar dat het zo ging zijn, hadden geen van ons (en nog vele anderen) verwacht.

Ik hoorde Geert nog zeggen na de quiz van Willy Jr. toen we buiten stonden , dat het daar een beetje té was... Als ik een vergelijking mag maken was de quiz van Willy Jr. een pak doenbaarder dan gisteren (maar dat kan natuurlijk een persoonlijke indruk zijn).

En als een quiz zoals gisteren aangekondigd wordt als best pittig, mag het adjectief best wel geschrapt worden voor de Vlassenbroek2000-quiz van eind augustus.

Alleszins proficiat aann Clement en co met de overwinning gisteren :app:
Het moet wel (een beetje) frustrerend zijn geweest voor Polkaheer en co die gans de avond aan de leiding stonden, om na de laatste ronde deze nog uit handen te moeten geven.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

kuifje schreef:
Reeks 4 : intro's
Niemand correct :
a) last of the rock stars (Elliott Murphy)
b) Technicolor Dreams (Status quo)
c) (when we are dancin') I get ideas (Louis Armstrong)
d) the henney buggy band (Sufjan Stevens)
Als je van Status Quo een intro vraagt, dan mag het toch 1 van hun singles zijn. Ze hebben er genoeg gehad, een stuk of 50.

Ik vond het al schitterend er Status Quo uit te halen, doch kon er geen punt met scoren. :oops:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

kuifje schreef:
7. APRIL STEVENS – Teach me tiger
Carol Lo Tempio (da's haar echte naam) een eendagsvlieg noemen was er ook een beetje over.

Weliswaar samen met haar broer Nino scoorde ze onder meer met 'Deep Purple', 'Love Story' en 'Who turns me on'.

Wat de quiz betreft : als er toch categorieën moeten gemaakt worden, wordt het de hoogste tijd dat er eentje gemaakt wordt 'buiten categorie' :lol:

Dat hebben ze ondertussen in de 'Tour De France' ook gedaan...
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

PaulMcCartney schreef:
kuifje schreef:
Reeks 4 : intro's
Niemand correct :
a) last of the rock stars (Elliott Murphy)
b) Technicolor Dreams (Status quo)
c) (when we are dancin') I get ideas (Louis Armstrong)
d) the henney buggy band (Sufjan Stevens)
Als je van Status Quo een intro vraagt, dan mag het toch 1 van hun singles zijn. Ze hebben er genoeg gehad, een stuk of 50.

Ik vond het al schitterend er Status Quo uit te halen, doch kon er geen punt met scoren. :oops:
idem voor Sufjan Stevens.
Had het gewoon in de quiz gezeten hadden er sowieso al weinig volledig correcte antwoorden geweest ... en dan vragen ze nog een outro :?
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Dikke proficiat aan de 3 Sopranos... de bananen hebben gisteren een leuke avond beleefd. Na een verschrikkelijk zware bergrit met 12 cols 1st categorie toch nog in extremis een 3de plaats binnengehaald, veel meer dan we hadden durven hopen. Want wij kennen ons kuifje :bow: (part-time banana) ; als die zegt "'t wordt makkelijk..." houdt u dan vast aan uw bretellen ! (Als hij zegt "'t zal moeilijk worden"... best thuisblijven. :twisted: )

Wij onthouden vooral : Mooie zaal, vlekkeloze organisatie, vlotte verbetering, superfantastisch computerprogramma :wink:, en de blik op de gezichten van onze vrienden na 3 rondjes verbeteren...). En wij komen zeker terug voor een ongetwijfeld nog betere (en ietsiepietsie gemakkelijkere) quiz volgend jaar !
:banana: :headbang:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

dat het te moeilijk was en veel gevraagde nummers 'erover' waren, zal nog genoeg over gepalaverd worden, dus deze kelk laat ik passeren.

proficiat aan de organisatoren voor de strakke organisatie, al waren we maar om 0u50 buiten :?
Ze zullen wel weten wat hun te doen staat voor de 2e editie.
proficiat ook aan alle ploegen, winnaars en ereplaatsen, die hier in 'ondankbare' omstandigheden toch fraaie scores behaalden :thumb2:
De Rechte Bananen bewijzen hier andermaal dat, hoe moeilijker de quiz is, hoe beter zij scoren !

En niet dat jullie er van zullen wakker liggen, maar JPJ&SG heeft gisteren zijn allerzwakste prestatie ooit afgeleverd, nr. 13 met niet eens 50% van de punten ... ik kan mij de tijd niet meer herinneren dat we niet in de top 10 van een muziekquiz eindigden (nr. 11 op de Radio 800-quiz van Charlie ook, nu ik even terugkijk), maar we werden gisteren nog eens met de neus op de feiten gedrukt dat we 'er' nog lang niet zijn (waar dat ook mag zijn), en dat was lang geleden want sommigen (of toch één iemand) van ons - kuch - begon zowaar ambities, of noem het kapsones, te krijgen :roll: ...
Nu : het ziet er allemaal erger uit dan het is : we missen nog altijd te veel makkelijke fragmenten, die omzeggens heel de zaal juist heeft (wil hier niet in 'schande' komen, dus zal geen voorbeelden geven), dat zal wel nog een tijdje zo zijn : we missen gewoon een background voor oudere fragmenten, die ons op elke quiz punten kost...
En toch nog even dit : wij HATEN 'Tuff Stuff' ... aaargh ... je kan voor JPJ&SG even goed elke ronde de Latijnse naam van de lokale flora vragen, want daar weten wij ook niets over : Whitesnake, Judas Priest, Motley Crue, allemaal triffel ... (alleen Deep Purple (enkel uitvoerder) en 'weggever' Asia (met titel!) lukte) ... OK, mag gevraagd worden, maar moet dat nu echt elke ronde? :x
Toch hadden we het gevoel dat, over het algemeen, toch een niet gering aantal fout beantwoorde vragen door diverse redenen 'binnen ons bereik' lag ...

Dus, volgende week bij SepPuKu weer in de top 10 !
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Vlassenbroek2000 schreef:Het moet wel (een beetje) frustrerend zijn geweest voor Polkaheer en co die gans de avond aan de leiding stonden, om na de laatste ronde deze nog uit handen te moeten geven.
Ja, superfrustrerend;dit is voor ons de 8e x een 2e plaats in de laatste 9 kwissen.....
Slechts 8 punten verschil en in de loop van de quiz een 15-tal punten laten liggen (twijfelen en telkens voor het verkeerde kiezen) Wel een dikke proficiat aan de mannen van CLEMENT.
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Jawaddedadde! Dan hadden wij het zaterdag veel makkelijker (understatement!) in Wilrijk (muziekquiz Mavi):

1. Koerier 299/310
2. De Vietnamese Toasters 290
3. Cum Laude 284
4. Chapeau 284
5. De Floppies 270

(andere deelnemende ploegen, maar volgorde niet genoteerd: Young Ones, Chez massagesalon José, Patatjes, 't Zelfde, Cityclub, Dreamers vs Kluizenaars, VGF, Oekedulleke, Afghan Pigs, Café Miranda, De Blageurs en The Maxx)

Dit was duidelijk het tegenovergestelde dan die van de Sopranos: daar de helft (maar ik vrees dat we met 30% al tevreden zouden geweest zijn)halen zou - als ik de antwoorden even bekijk - al een hele prestatie zijn, terwijl we in Wilrijk (dacht ik) geen enkel muziekfragment misten en onze punten op theorie (foto's, festivalplaatsen, bandleden) kwijt speelden.

:bow: aan de winnaars en alle dappere Sopranodeelnemers! Volgende week meten we ons bij de Nescioquiz nog eens met al die krakken...
Plaats reactie