5° Stardust Popquiz - Kortrijk - 31/05/08

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
Tonyvdb schreef:
6 CHESS
1p 1965 Fontella Bass Rescue me
2p 1967 Etta James Tell mama
3p 1969 Little Milton Grits ain't groceries
Jammer dat hier niet dat andere grote soullabel STAX gevraagd werd. Daar kocht ik enkele maanden geleden namelijk de dubbele verzamelaar n.a.v. de 50ste verjaardag van Stax van.
Dan hadden we waarschijnlijk beter gescoord dan dat ene puntje dat we nu haalden doordat Dirk gelukkig Fontella Bass (her)kende.
Fontella Bass - Rescue me was toch een enorme hit, Rino, wordt zelfs gebruikt nu als (TV-)reclame voor Donna (of Radio2?)


En Stax deed ik twee jaar geleden al eens in de superronde :

TRAX FROM STAX :
1p 1967 Sam & Dave Soul man
2p 1961 The Mar-Keys Last night
3p 1972 The Dramatics In the rain

* 4/42 Rechte Bananen / Metal M. / Clément / Tony Servi BB
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op di 03 jun 2008, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Hmm, ook voor Stax zou het, wat mij betreft, bij 1 punt gebleven zijn.
Hoeft het nog gezegd dat ik geen grote soulkenner ben? :oops:
Trouwens ook geen grote Donna of Radio 2 kenner... :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Het melodietje van Last nite van The Mar-Keys (een instrumental) zou je zeker herkennen, 'In the rain' moet je zeker eens opsnorren : een p-r-a-c-h-t-i-g-e song
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef: 4 BYTE
1p 1994 Ice MC It's a rainy day
2p 1994 CB Milton It's a loving thing
3p 1990 Bizz Nizz Don't miss the partyline
Dat vonden wij nu eens alle 4 met voorsprong de moeilijkste fragmenten van de hele avond. Hier scoorden we dan ook geen enkel punt.
Hopelijk beperkt dit soort onzin zich tot het minimum op 'De Laatste Jaren' quiz in november, maar ik vrees er voor. :?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
Tonyvdb schreef: Dat vonden wij nu eens alle 3 met voorsprong de moeilijkste vragen van de hele avond. Hier scoorden we dan ook geen enkel punt.
Hopelijk beperkt dit soort onzin zich tot het minimum op 'De Laatste Jaren' quiz in november, maar ik vrees er voor. :?
Er zal toch een portie inzitten (er is, vooral in het begin van de 90s, nu eenmaal enorm veel zo'n rommel uitgebracht), al zal het niet om de twee nummers zijn hé Rino (pas misschien je team aan in die richting?) ... trouwens, behalve Bizz Nizz (ik geef toe : geen makkelijke, hoewel het - opgezocht - zeven weken in de BRT Top 30 heeft gestaan) zijn de andere twee echt enorme hits geweest, maar ik neem het je niet kwalijk dat jij en je collega's er indertijd met een brede boog rondom zijn gegaan ... :D
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:Het melodietje van Last nite van The Mar-Keys (een instrumental) zou je zeker herkennen, 'In the rain' moet je zeker eens opsnorren : een p-r-a-c-h-t-i-g-e song
Heb net even gegoogled, en beide nummers staan op die "Stax 50th Anniversary" dubbelcd. Die check ik vanavond zeker eens uit. Thanx voor de tip. :thumb2:
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Beroemde quizzers

Bericht door International »

En op onze laatste Guess Who?-quiz deed Gust De Coster mee.
Sympathieke kerel trouwens, zo bleek uit de after party aan de toog!
En Ben C., tja, na mijn ervaring met Blokken heel lang geleden, blijft hij best uit mijn buurt (akkoord Baaigones?)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

rino schreef:
Tonyvdb schreef: 4 BYTE
1p 1994 Ice MC It's a rainy day
2p 1994 CB Milton It's a loving thing
3p 1990 Bizz Nizz Don't miss the partyline
Dat vonden wij nu eens alle 4 met voorsprong de moeilijkste fragmenten van de hele avond. Hier scoorden we dan ook geen enkel punt.
Hopelijk beperkt dit soort onzin zich tot het minimum op 'De Laatste Jaren' quiz in november, maar ik vrees er voor. :?
Rino, ik ben ook niet echt voor dit genre maar om de nummers daarom te bannen... Bizz Nizz is gekend o.w.v. de 2 Unlimited-link en had ook een hitje met 'We're gonna catch you' (waar mijne maat vroeger telkens als ze dat op een fuif draaiden de tekst 'Watch out for Bizz Nizz, we're gonna catch you', veranderde in 'Watch out for flikken...'. En nu is em rijkswachter :roll: )
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

SepPuKu schreef:
rino schreef:
Tonyvdb schreef: 4 BYTE
1p 1994 Ice MC It's a rainy day
2p 1994 CB Milton It's a loving thing
3p 1990 Bizz Nizz Don't miss the partyline
Dat vonden wij nu eens alle 4 met voorsprong de moeilijkste fragmenten van de hele avond. Hier scoorden we dan ook geen enkel punt.
Hopelijk beperkt dit soort onzin zich tot het minimum op 'De Laatste Jaren' quiz in november, maar ik vrees er voor. :?
Rino, ik ben ook niet echt voor dit genre maar om de nummers daarom te bannen... Bizz Nizz is gekend o.w.v. de 2 Unlimited-link en had ook een hitje met 'We're gonna catch you' (waar mijne maat vroeger telkens als ze dat op een fuif draaiden de tekst 'Watch out for Bizz Nizz, we're gonna catch you', veranderde in 'Watch out for flikken...'. En nu is em rijkswachter :roll: )
Bannen hoeft niet, maar graag wel tot het minimum beperken. :wink: :)
Ook als Tony echter zou zeggen dat in elke ronde dergelijke crap zou steken, zouden we toch niet laten om mee te spelen, hoor.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef: 8b 1991 Big Audio Dynamite Rush
Dit nummer ken ik dankzij de vinylsingle van "Should I Stay Or Should I Go" van The Clash. "Rush" van B.A.D. is namelijk de B-kant van de single toen hij begin jaren '90 werd heruitgebracht t.g.v. een jeanscommercial. En zo komt hij thuis al eens in mijn jukebox terecht...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

rino schreef: Bannen hoeft niet, maar graag wel tot het minimum beperken. :wink: :)
Ook als Tony echter zou zeggen dat in elke ronde dergelijke crap zou steken, zouden we toch niet laten om mee te spelen, hoor.
Zjust, ook bij mij moet er al veel gebeuren eer ik afhaak. Al geeft em een quiz met enkel Gregoriaanse gezangen... enfin dan zou ik misschien toch passen :roll:
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

rino schreef:
SepPuKu schreef:
rino schreef:
Tonyvdb schreef: 4 BYTE
1p 1994 Ice MC It's a rainy day
2p 1994 CB Milton It's a loving thing
3p 1990 Bizz Nizz Don't miss the partyline
Dat vonden wij nu eens alle 4 met voorsprong de moeilijkste fragmenten van de hele avond. Hier scoorden we dan ook geen enkel punt.
Hopelijk beperkt dit soort onzin zich tot het minimum op 'De Laatste Jaren' quiz in november, maar ik vrees er voor. :?
Rino, ik ben ook niet echt voor dit genre maar om de nummers daarom te bannen... Bizz Nizz is gekend o.w.v. de 2 Unlimited-link en had ook een hitje met 'We're gonna catch you' (waar mijne maat vroeger telkens als ze dat op een fuif draaiden de tekst 'Watch out for Bizz Nizz, we're gonna catch you', veranderde in 'Watch out for flikken...'. En nu is em rijkswachter :roll: )
Bannen hoeft niet, maar graag wel tot het minimum beperken. :wink: :)
Ook als Tony echter zou zeggen dat in elke ronde dergelijke crap zou steken, zouden we toch niet laten om mee te spelen, hoor.
Hoe meer dergelijke 'crap' hoe liever, onze Joris is daar nu eenmaal heel sterk in (en zelf weet ik er ook zo af en toe eentje te beantwoorden :mrgreen: )
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

rino schreef:
Tonyvdb schreef: 4 BYTE
1p 1994 Ice MC It's a rainy day
2p 1994 CB Milton It's a loving thing
3p 1990 Bizz Nizz Don't miss the partyline
Dat vonden wij nu eens alle 4 met voorsprong de moeilijkste fragmenten van de hele avond. Hier scoorden we dan ook geen enkel punt.
Hopelijk beperkt dit soort onzin zich tot het minimum op 'De Laatste Jaren' quiz in november, maar ik vrees er voor. :?
dit was voor mij de makkelijkste: ik zei tegen mijn makkers vooraleer de reeks begon "die laatste is Bizz Nizz met Don't Miss The Partyline"....
Byte was nu eenmaal het label van 2 Unlimited en Bizz Nizz (Phil Wilde en JP De Coster) was daarvan de voorloper (grote hit in UK en haalde ook Top Of The Pops)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
Tonyvdb schreef: 8b 1991 Big Audio Dynamite Rush
Dit nummer ken ik dankzij de vinylsingle van "Should I Stay Or Should I Go" van The Clash. "Rush" van B.A.D. is namelijk de B-kant van de single toen hij begin jaren '90 werd heruitgebracht t.g.v. een jeanscommercial. En zo komt hij thuis al eens in mijn jukebox terecht...
same here, behalve dat het van mij een maxiCDsingle is ... wist je het al vanaf die gekke orgelmidtro? ... dat was om efkes spannend te doen :P , was mooi om te zien toen Mick Jones inviel, vlogen alle stylopunten op de antwoordbladen ... Ik geloof dat Luc Kasenco dat nr. een jaar of drie geleden ook eens heeft gevraagd ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

baaigones schreef:[Hoe meer dergelijke 'crap' hoe liever, onze Joris is daar nu eenmaal heel sterk in (en zelf weet ik er ook zo af en toe eentje te beantwoorden :mrgreen: )
ja, jij weet daar niks van hé, van zulke nummerkes :P ... het is het absoluut sterktepunt van JPJ&SG als ploeg ( :roll: ) : crappy hitjes uit begin jaren '90 (en ook wel uit andere periodes) : ik denk dat we ze allevier tezamen , vooral Roob en Baaigones, wel allemaal weten : remember de St.-Georges-quiz in Roeselare : de laatste ronde was een hele ronde zulke dingen (oa Airbag Generation van Lolo Ferrari :thumb1: ) en toen scoorden we een vlotte 20 op 20 en fietsten we in één ruk een punt of 10 weg van onze concurrenten : ha !
Plaats reactie