5° Stardust Popquiz - Kortrijk - 31/05/08

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:
rino schreef:
Tonyvdb schreef: 8b 1991 Big Audio Dynamite Rush
Dit nummer ken ik dankzij de vinylsingle van "Should I Stay Or Should I Go" van The Clash. "Rush" van B.A.D. is namelijk de B-kant van de single toen hij begin jaren '90 werd heruitgebracht t.g.v. een jeanscommercial. En zo komt hij thuis al eens in mijn jukebox terecht...
same here, behalve dat het van mij een maxiCDsingle is ... wist je het al vanaf die gekke orgelmidtro? ... dat was om efkes spannend te doen :P , was mooi om te zien toen Mick Jones inviel, vlogen alle stylopunten op de antwoordbladen ... Ik geloof dat Luc Kasenco dat nr. een jaar of drie geleden ook eens heeft gevraagd ...
Dan zijn er waarschijnlijk veel die The Clash invulden, aangezien Big Audio Dynamite slechts door 9 teams correct werd beantwoord. :!:
Ik had ook zijn stem nodig om het te herkennen.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef: Ook hier in Kortrijk gaven ze ooit het beste van zichzelf in café Den Chips.
Hoe heet het meesterwerk van deze koningen van de 'harmonieuze powerpop', waar oa dit nummer op terug te vinden is. [/i]
The Posies Solar sister Frosting on the beater
Dirk en ik waren er bij toen. Waar is de tijd?
Eind vorig jaar draaide ik nog mijn CD-Top 10 uit de periode 1989-2007 ter gelegenheid van Dirks afscheid als uitbater van Café 't Sjampetterke in Roeselare. En "Frosting On The Beater" was mijn nummer 2.
Ik draaide toen trouwens ook "Timeless Melody" uit het debuut van The La's, en toch heb ik heel lang moeten nadenken over de titel zaterdag. Hij kwam pas net voor het afgeven van het blad. :P

2 titels die maar niet wilden komen. :cry: en wat betreft het eerste zeker ook :oops: waren "Atmosphere" van Joy Division, "Girl Afraid" van The Smiths en "Little Baby Nothing" van de Manics
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:Het melodietje van Last nite van The Mar-Keys (een instrumental) zou je zeker herkennen...


Was ook de eindtune van de hilarische comedyserie "Bottom", met Rik Mayall en Adrian Edmondson.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

rino schreef:
Tonyvdb schreef:
rino schreef:
Tonyvdb schreef: 8b 1991 Big Audio Dynamite Rush
Dit nummer ken ik dankzij de vinylsingle van "Should I Stay Or Should I Go" van The Clash. "Rush" van B.A.D. is namelijk de B-kant van de single toen hij begin jaren '90 werd heruitgebracht t.g.v. een jeanscommercial. En zo komt hij thuis al eens in mijn jukebox terecht...
same here, behalve dat het van mij een maxiCDsingle is ... wist je het al vanaf die gekke orgelmidtro? ... dat was om efkes spannend te doen :P , was mooi om te zien toen Mick Jones inviel, vlogen alle stylopunten op de antwoordbladen ... Ik geloof dat Luc Kasenco dat nr. een jaar of drie geleden ook eens heeft gevraagd ...
Dan zijn er waarschijnlijk veel die The Clash invulden, aangezien Big Audio Dynamite slechts door 9 teams correct werd beantwoord. :!:
Ik had ook zijn stem nodig om het te herkennen.
heb dat idd ooit gevraagd: hoeveel hadden er trouwens het nummer II achter de groepsnaam?
Bamboe
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 16:35

Bericht door Bamboe »

Tonyvdb schreef:
Het melodietje van Last nite van The Mar-Keys (een instrumental) zou je zeker herkennen, 'In the rain' moet je zeker eens opsnorren : een p-r-a-c-h-t-i-g-e song

Heb net even gegoogled, en beide nummers staan op die "Stax 50th Anniversary" dubbelcd. Die check ik vanavond zeker eens uit. Thanx voor de tip.

Als het over de Staxverzamelaar gaat: You Don't Miss Your Water - William Bellem. Prachtig nummer.

En als kind van de jaren '90 vond ik niets mis met de eurohouseronde. Sommige muziek mag niet op de kwaliteit beoordeelt worden maar eerder op fungehalte en eurohouse hoort daar bij en is voor mij een beetje jeugdsentiment. :)
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Bamboe schreef: Als het over de Staxverzamelaar gaat: You Don't Miss Your Water - William Bellem. Prachtig nummer.
inderdaad heel mooi nummer, al kende ik het enkel in de versie van The Triffids, ik zoek het origineel zeker eens op.
skyhook
Roadie
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 12:40

Nog meer BM in MQ

Bericht door skyhook »

Bij ons (in Hansbeke) speelde Armand Bourgoignie (zie Milk The Bishop & Mad Dog Loose ) mee met The Saint-Gregorian Nerds ,een gelegenheidsgroepje die zich vlotjes tussen de beteren wist te handhaven
Enfin ,meer een éénmansgroepje :
De anderen lieten weten dat Armand 90 procent voor hem nam.:app:

En voor onzen Yves Mathijs & Dave Matthews (van de Young Ones) als The Elysian Fields (of hoe heet de groep nu?) eens op een podium komen te staan zorg ik dat je ook bij het lijstje komt :wink:

BTW wij waren er zaterdag niet maar als ik de antwoorden zo zie :gene kak zenne :shock:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Tonyvdb schreef:RONDE 1 :

9 UK 1979 The Stranglers Nice 'n sleazy
even over dit nummer : The Stranglers is een groep die ik al omarmde als kind, ik vond (vind nog altijd) als kleine pummel 'Golden Brown' echt een geweldig nummer : heb toen een paar jaar later - op schoolreis NB - een cassette gekocht, genaamd 'All live and all of the night', die ik letterlijk kapotgedraaid heb : dit Nice 'n' Sleazy vond ik toen al één van de hoogtepunten : heb dat altijd een mysterieuze, hypnotiserende song gevonden ...
Wou dit nummer echt in de quiz hebben...

Een paar weken geleden, stootte ik op dit, heel bizar, filmpje : een aantal dames stript to the bone op klaarlichte dag op een festival in Battersea, Londen, op de tonen van Nice 'n' sleazy ...

http://nl.youtube.com/watch?v=ADKQsseq5yw
Swat
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 17:34
Locatie: Scary Monsters/Super Creeps

Bericht door Swat »

Tonyvdb schreef:
Tonyvdb schreef:RONDE 1 :

9 UK 1979 The Stranglers Nice 'n sleazy
heb toen een paar jaar later - op schoolreis NB - een cassette gekocht, genaamd 'All live and all of the night', die ik letterlijk kapotgedraaid heb
Ik heb de plaat, en inderdaad :thumb1:
If there's anything bigger than my ego around, I want it caught and shot on the spot!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Bericht door DVNO »

Tonyvdb schreef:
rino schreef:
Tonyvdb schreef: Dat vonden wij nu eens alle 3 met voorsprong de moeilijkste vragen van de hele avond. Hier scoorden we dan ook geen enkel punt.
Hopelijk beperkt dit soort onzin zich tot het minimum op 'De Laatste Jaren' quiz in november, maar ik vrees er voor. :?
Er zal toch een portie inzitten (er is, vooral in het begin van de 90s, nu eenmaal enorm veel zo'n rommel uitgebracht), al zal het niet om de twee nummers zijn hé Rino (pas misschien je team aan in die richting?) ... trouwens, behalve Bizz Nizz (ik geef toe : geen makkelijke, hoewel het - opgezocht - zeven weken in de BRT Top 30 heeft gestaan) zijn de andere twee echt enorme hits geweest, maar ik neem het je niet kwalijk dat jij en je collega's er indertijd met een brede boog rondom zijn gegaan ... :D



Hoe durft ge't om deze muziek rommel te noemen!!! :nono:
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Miljaar, So hard van de Pet Shop Boys: de titel gemist! Ben er nog steeds niet goed van!

Als straf ben ik sinds zondag opnieuw al mijn cd's van The Pet Shop Boys aan het beluisteren en de dvd's aan het bekijken.

Verder vond ik het een heel goeie quiz. Ondanks dat ie ook voor mij te moeilijk was, mocht ik niet klagen over mijn inbreng. (Bart Depauw klaagt daar misschien wel over, mo swat :roll: ) Vooral de portie foute muzieksmaak van Tony kon ik weer appreciëren. Leve Peter Kent & Conny Fabry!

Maar iets van Pet Shop Boys missen...... "I wouldn't normally do this kind of thing!" "What have I done to deserve this?" "It's a sin!"
Jaja, ze kunnen het goed omschrijven. :D
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Gerookt'espe schreef:

Hoe durft ge't om deze muziek rommel te noemen!!! :nono:
beste Gerookt'Espe, dat durf ik toch wel hoor, wil daarvoor niet zeggen dat ik het negeer als ik quizzen opstel ...
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Spider Murphy schreef:Miljaar, So hard van de Pet Shop Boys: de titel gemist! Ben er nog steeds niet goed van!

Als straf ben ik sinds zondag opnieuw al mijn cd's van The Pet Shop Boys aan het beluisteren en de dvd's aan het bekijken.

Verder vond ik het een heel goeie quiz. Ondanks dat ie ook voor mij te moeilijk was, mocht ik niet klagen over mijn inbreng. (Bart Depauw klaagt daar misschien wel over, mo swat :roll: ) Vooral de portie foute muzieksmaak van Tony kon ik weer appreciëren. Leve Peter Kent & Conny Fabry!

Maar iets van Pet Shop Boys missen...... "I wouldn't normally do this kind of thing!" "What have I done to deserve this?" "It's a sin!"
Jaja, ze kunnen het goed omschrijven. :D
even dit terzijde jongens ...
voor de fans en echte die hards .. een beetje achtergrond nieuws over conny fabry ....gene zever dit !!!
alom geweten dat deze " gewezen blonde MILF , gewezen zeg ik wel !! " al jaaaren niet meer optreed .
moest het nu toch niet zijn dat een vriendin van mij gevangenis bewaakster is in de begijnestraat te antwerpen .... en .... wie is daar collega van haar op dezelfde gang ....
JUIST !!!! ons connyke !!!!
inderdaad ... gewezen madame fabry werkt in A'pen als cipier in de begijnenstraat ... die gekke mama toch !
toch wel wat nostalgie niet jongens ? vroeger had je Ilsa , de wolvin van de SS ... nu heb je dus Conny .... het soepkieken van de begijnenstraat :rofl2: :rofl2:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

kasenco schreef:
rino schreef: Dan zijn er waarschijnlijk veel die The Clash invulden, aangezien Big Audio Dynamite slechts door 9 teams correct werd beantwoord. :!:
Ik had ook zijn stem nodig om het te herkennen.
heb dat idd ooit gevraagd: hoeveel hadden er trouwens het nummer II achter de groepsnaam?
Heb aan onze tafel ook geopperd dat het volgens mij B.A.D.II was. Anderzijds als het volgnummer belangrijk was, had den Tony wel een toespeling gemaakt, bogot...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

SepPuKu schreef:
kasenco schreef:
rino schreef: Dan zijn er waarschijnlijk veel die The Clash invulden, aangezien Big Audio Dynamite slechts door 9 teams correct werd beantwoord. :!:
Ik had ook zijn stem nodig om het te herkennen.
heb dat idd ooit gevraagd: hoeveel hadden er trouwens het nummer II achter de groepsnaam?
Heb aan onze tafel ook geopperd dat het volgens mij B.A.D.II was. Anderzijds als het volgnummer belangrijk was, had den Tony wel een toespeling gemaakt, bogot...
heb bij het antwoorden voorlezen gezegd dat II er bij mocht, maar niet hoefde, maar in theorie is het II, ja
Plaats reactie