5° Stardust Popquiz - Kortrijk - 31/05/08

Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
vinceluka schreef:Voorts denk ik dat Tony 2 opties heeft naar volgend jaar toe.
Ofwel zet hij de knip in het percentage moeilijke fragmenten en komt hij terug uit op een quiz die ook gelegenheidsploegen kunnen smaken.
Ofwel gaat hij verder op de ingeslagen weg en groeit deze quiz uit tot een krachtmeting met de geslaagden zijnde de 25 beste circuitploegen.
Het wordt iets tussen de twee, zoals hierboven en in de mail geponeerd : ik ben er zeker van dat het mogelijk is een 'perfecte' quiz af te leveren : waar zowel de 3e als de 35e tevreden huiswaarts trekt ...
Is volgens mij toch echt wel heel moeilijk hoor.[/quote]


Was mij vorig jaar eigenlijk al gelukt, was een stuk(je) makkelijker en de top- en gelegenheidsploegen waren tevreden... (al waren er ook een niet onbelangrijk aantal die zaterdag tevredener waren dan vorig jaar)
Het zal daarom volgend jaar geen 'walk in the park' worden, maar toch een graadje minder moeilijk; dat zal de quiz en de quizzers wat meer ademruimte geven, tot éénieders tevredenheid :thumb1:[/quote]




Volgend jaar worden wij dus weer 14de. :mrgreen: :mrgreen:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Tonyvdb schreef:op de laatste Kas & co-quiz was de zanger van The Romans (Edward Leurs?) daar (Fanfare, Tequila?) en hij scoorde zowaar een solo met de titel van een nummer van zichzelf (die ik gvd ook wist : was Space Girl)

Ook al gezien : Petra (broer van een Steve McQueen-lid, die die op Sven Vermant lijkt)
Petra, inderdaad, hoe kon ik haar in mijn opsomming vergeten...

Zij is, denk ik toch wel de ZUS van een Steve McQueen lid (het is al laat, hè!?, Tony), zelfs van 2 Steve Mc Queen-leden, Johan en Ivan De Steur
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef: Volgend jaar worden wij dus weer 14de. :mrgreen: :mrgreen:
nee hoor, ik ben niet van plan er minder moeilijke in te steken, wel meer makkelijke -> hoe ik dat praktisch precies ga doen, moet ik wel nog uitvogelen :lol:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

peegee schreef:
Tonyvdb schreef:op de laatste Kas & co-quiz was de zanger van The Romans (Edward Leurs?) daar (Fanfare, Tequila?) en hij scoorde zowaar een solo met de titel van een nummer van zichzelf (die ik gvd ook wist : was Space Girl)

Ook al gezien : Petra (broer van een Steve McQueen-lid, die die op Sven Vermant lijkt)
Petra, inderdaad, hoe kon ik haar in mijn opsomming vergeten...

Zij is, denk ik toch wel de ZUS van een Steve McQueen lid (het is al laat, hè!?, Tony), zelfs van 2 Steve Mc Queen-leden, Johan en Ivan De Steur
ja, tuurlijk, ZUS, ik ga nu slapen best, ben al heel de dag aan het e-mailen en posten op het forum tot stijgende ergernis van mijn nabije omgeving ... :wink:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

peegee schreef:
straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:

...Frank VDL is toch wel een geweldig goeie muziekquizzer, vooral rekening houdend met het feit dat hij dat slechts één keer per jaar doet en dit hele muziekquizcircus hem zo goed als vreemd is ...


Het zou mij verwonderen dat al zijn collega-rocksterren even goed op de hoogte zijn ...

Stijn Meuris deed mee aan de 2de editie van onze quiz.

Zijn kennis van popmuziek was euh...
...toch wel iets minder, om het eufemistisch uit te drukken. :mrgreen:

...


Om de lijst wat completer te maken:

- In Evergem kwist LUC DE VOS af en toe mee

- Bij de ploeg Disorder speelt de drummer van RED ZEBRA soms mee

- In het Leuvense heb ik o.a. KLOOT PER W en BEN CRABBE al zien meequizzen...


Kloot per W was er ook bij op de laatste Bananenquiz.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
peegee schreef:
Tonyvdb schreef:
Ook al gezien : Petra (broer van een Steve McQueen-lid, die die op Sven Vermant lijkt)
Petra, inderdaad, hoe kon ik haar in mijn opsomming vergeten...

Zij is, denk ik toch wel de ZUS van een Steve McQueen lid (het is al laat, hè!?, Tony), zelfs van 2 Steve Mc Queen-leden, Johan en Ivan De Steur
ja, tuurlijk, ZUS, ik ga nu slapen best, ben al heel de dag aan het e-mailen en posten op het forum tot stijgende ergernis van mijn nabije omgeving ... :wink:


Slapen is voor sissies. :mrgreen:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Tonyvdb schreef: Ook al gezien : Petra (broer van een Steve McQueen-lid, die die op Sven Vermant lijkt)
Ik vind dat hij eerder trekt op die VTM acteur, kan op zijn naam niet komen, Guy ... Van Sande?
Afbeelding
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Tonyvdb schreef:
* de eerste solo : The Ikettes : 1/42 : KOERIER
:bow: goe van onze Celtic!!!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: Ook al gezien : Petra (broer van een Steve McQueen-lid, die die op Sven Vermant lijkt)
Is Petra de broer van een Steve McQueen-lid? :shock:

En lijkt ze op Sven Vermant? :amazed:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Op de Men In Black-quiz herinner ik me (enkele jaren geleden) ook Ben Crabbé. Ik heb me laten wijsmaken dat er toen o.a. een (of meerdere?) samensteller bij zat van de StuBru playlists (en dat vooral hij de ploeg vlot liet draaien).

In het algemene circuit heb je een ploegje 'Studio 100' dat af en toe opduikt, met o.a. Bart De Pauw, Michiel De Vlieger... In Baardegem (klinkt deze locatie bekend? :wink: ) in zaal Ons Huis hebben ze es een hoop stevige ploegen geklopt, werden toen pakweg vijfde (weet het niet preceis meer), in het zog van de topploegen en voor een resem andere routiniers uit het circuit.
Laatst gewijzigd door SepPuKu op di 03 jun 2008, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Net nu een 15-tal pakketjes van cdwow.com en play.com gekregen met nieuwe CD's voor de prijzentafel, twee dagen te laat dus :roll:

dat zal dan natuurlijk de prijzentafel van de 1989-2008-quiz alleen maar ten goede komen ... :D
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Nog een quizzer met hoog rock-n-roll-gehalte, die zaterdag voor de eerste keer ontbrak in Bissegem (blijkbaar is hij een topquizzer, want zonder hem zakte zijn ploeg, De Gentse Muziekzooi, een stuk in de stand in vergelijking met andere edities) : Johan Persijn :headbang:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Tonyvdb schreef:Nog een quizzer met hoog rock-n-roll-gehalte, die zaterdag voor de eerste keer ontbrak in Bissegem (blijkbaar is hij een topquizzer, want zonder hem zakte zijn ploeg, De Gentse Muziekzooi, een stuk in de stand in vergelijking met andere edities) : Johan Persijn :headbang:
idd Tony ... Johan heeft al meerder malen meegespeeld met Koerier op oldie kwissen , en ik verzeker je ... ZO VEEL kennis in zo'n klein mannetje .... ONVOORSTELBAAR !!! ( goed bedoelt hé Johan ! )
gast is gewoonweg ne crack jaren 50/60/70 .
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Cz-2mX
Lead Singer
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 17:58
Locatie: Where The Wild Things Are: Scary Monsters

Bericht door Cz-2mX »

celtic601 schreef:
Tonyvdb schreef:Nog een quizzer met hoog rock-n-roll-gehalte, die zaterdag voor de eerste keer ontbrak in Bissegem (blijkbaar is hij een topquizzer, want zonder hem zakte zijn ploeg, De Gentse Muziekzooi, een stuk in de stand in vergelijking met andere edities) : Johan Persijn :headbang:
idd Tony ... Johan heeft al meerder malen meegespeeld met Koerier op oldie kwissen , en ik verzeker je ... ZO VEEL kennis in zo'n klein mannetje .... ONVOORSTELBAAR !!! ( goed bedoelt hé Johan ! )
gast is gewoonweg ne crack jaren 50/60/70 .
En Johan woont net als Scary-Monstersleden Dimitri en ikzelf in het Zuid-Oost-Vlaamse Lierde. We hebben het er al over gehad om eens samen te spelen, maar het is er nog niet van gekomen.
"Scary monsters, super creeps / Keeps me running, running scared" D. Bowie
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:
6 CHESS
1p 1965 Fontella Bass Rescue me
2p 1967 Etta James Tell mama
3p 1969 Little Milton Grits ain't groceries
Jammer dat hier niet dat andere grote soullabel STAX gevraagd werd. Daar kocht ik enkele maanden geleden namelijk de dubbele verzamelaar n.a.v. de 50ste verjaardag van Stax van.
Dan hadden we waarschijnlijk beter gescoord dan dat ene puntje dat we nu haalden doordat Dirk gelukkig Fontella Bass (her)kende.
Plaats reactie