5° Stardust Popquiz - Kortrijk - 31/05/08

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

SepPuKu schreef:Denk dat Wolverine (van Hego) er ook bij was op de quiz in Grembergen.

Hebben de 2 teams ook niet gespeeld in de tent in Bellem (in augustus)? Met Lars en toenmalig coach annex quizgoeroe Staf Dujardin, aannemer van alle quizklusjes :wink:
(wedden dat hij meeleest?)
De geboorte van de monsters vond wel degelijk plaats in Grembergen. De eerste keer was het buiten Dimitri 'Dirty Harry' inderdaad met Wolverine en Plazie, nog zo'n algemeen quiz monument, maar voor hen is het bij die ene keer gebleven.
Bart Depauw schreef:Lap. Ik mag op zoek gaan naar nieuwe would-be monkees heb ik zo de indruk.
Niet ongerust worden Bart, je zult zeker nog op mij mogen rekenen.
Al heb je er wel zelf voor gezorgd dat er onlangs ook nog een ander project is opgestart, de Would-be Monkees, die gaan in de toekomst zeker nog eens samenkomen.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

baaigones schreef:
SepPuKu schreef:Hebben de 2 teams ook niet gespeeld in de tent in Bellem (in augustus)? Met Lars en toenmalig coach annex quizgoeroe Staf Dujardin, aannemer van alle quizklusjes :wink:
(wedden dat hij meeleest?)
In Bellem was er het gelegenheidsploegje 'Dr staff and the medicine show', bestaande uit Staft zelve uiteraard, en voor het overige Lars, Phon en ondergetekende, geen scary monsters dus :wink:
Zjust, ik sla de resp. nevenprojecten door elkaar... :oops:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Bericht door DVNO »

Hallokes,

eindelijk: mijn eerste officiële quizbespreking!!

Allereerst wil ik mijn lof betuigen aan de perfecte organisatie. Ondanks het grote aantal ploegen zat er voldoende ritme in de quiz en verliep alles vrij vlot. Daarnaast moet ik mijn collega espen bijsluiten en ook een pluim geven voor de vriendelijke bediening.

Wat de quiz zelf betreft, was dit een quiz die voor ons iets te hoog gegrepen was. Het besef van een grote achterstand op gebied van kennis van bepaalde muziekdecennia kwam weer pijnlijk naar boven. Toch moet ik mij bijsluiten bij een aantal andere reacties en tot mijn spijt ook zeggen dat de muzieksmaak van Tony lichtjes afwijkt van de mijne waardoor ik in de liedjes van deze quiz iets minder geinteresseerd was ivm voorgaande quizzen (toch bedankt voor het geweldige Pookiesnackenburger). Ook het hardere rockwerk werd binnen onze ploeg gemist.

Ten laatste wil ik nog een speciale dankbetuiging richten tot Tony voor de geweldige cd-singles/bierkaartjes. Deze zijn bij deze dan ook vereeuwigd onder de vorm van een digitale omzetting!

p.s. adje palen rulet!!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

marc schreef:* Wat is er mis met een quiz die in alle decennia en vele genres evenwicht betracht, wel eens lp-tracks opzoekt en tegelijkertijd trivia en hitgevoeligheid niet vermijdt? Niet veel, dacht ik zo.

* Als je die formule hanteert, daalt het percentage voor de winnaar blijkbaar richting tachtig procent. Zie ook: de score van de winnaars op bij voorbeeld Filips Eigenzinnige, op de quiz van de Rechte Bananen en die van de Dirty 12, om een paar recente quizzen aan te halen. Zou dat niet kunnen wijzen op een gulden middenweg tussen gezocht obscuur en overgemakkelijk? (Dan zit je natuurlijk niet op een kruising tussen een invuloefening en een karaoke-avond waar de winnaar één punt laat liggen, maar ieder zijn meug vanzelfsprekend… :wink: )

* Vreemd dat het woord ‘elitair’ nog niet gevallen is, maar dat komt hopelijk nog

* Het aantal loodzware sixtiesfragmenten was al bij al beperkt. (Het was after all geen n** w*** :wink: ) Inderdaad, verbazingwekkend dat Porpoise Song slechts een keer herkend werd

PS. 1. Wij waren zwaar onder de indruk van het gelegenheidscollectief Scary Monsters.
2. Prachtig: Albuquerque van Neil Young. Het deed ons de specialiteit van het huis, de overdosis Belgisch, meer dan vergeten :wink:
Ik ben het niet altijd eens met Marc (al een geluk), maar hier heeft hij meer dan gelijk !

Alleen de opmerking over Belgisch, vind ik overdreven :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef:Ik ben het niet altijd eens met Marc (al een geluk), maar hier heeft hij meer dan gelijk !
kijk, kijk, waar de Stardust Popquiz al niet allemaal toe kan leiden :lol: :thumb1:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:

...Frank VDL is toch wel een geweldig goeie muziekquizzer, vooral rekening houdend met het feit dat hij dat slechts één keer per jaar doet en dit hele muziekquizcircus hem zo goed als vreemd is ...


Het zou mij verwonderen dat al zijn collega-rocksterren even goed op de hoogte zijn ...

Stijn Meuris deed mee aan de 2de editie van onze quiz.

Zijn kennis van popmuziek was euh...
...toch wel iets minder, om het eufemistisch uit te drukken. :mrgreen:

Wat FVDL betreft: Blij dat het blijkbaar toch mogelijk is: intelligent, zin voor humor en toch ook een behoorlijk nerdy trekje (anders doe je niet aan een quiz mee).
Alhoewel ik me nog steeds afvraag over wie hij het had in "Popquizkampioen". :wink: (over een behoorlijk zielig specimen van deze soort, ik heb de tekst ooit al es op dit forum gezet).
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

straight banana schreef:Wat FVDL betreft: Blij dat het blijkbaar toch mogelijk is: intelligent, zin voor humor en toch ook een behoorlijk nerdy trekje (anders doe je niet aan een quiz mee).
Alhoewel ik me nog steeds afvraag over wie hij het had in "Popquizkampioen". :wink: (over een behoorlijk zielig specimen van deze soort, ik heb de tekst ooit al es op dit forum gezet).
Is en blijft een goed bewaard geheim ... Het nummer werd wel geschreven na een eerdere deelname van Frank aan de Stardustpopquiz, maar dat kan uiteraard toeval zijn.
Bamboe
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 16:35

Bericht door Bamboe »

Ik zit bij de ploeg The Raspberry Quartet en wij nemen af en toe eens deel aan een quiz, wij zitten zeker niet in het 'circuit' maar zijn meer regelmatige gelegenheidsquizers. Wij eindigden 32ste en waren bijzonder trots op ons zelf.

Het niveau was inderdaad net iets te hoog gegrepen voor ons, hoewel we toch een paar mooie antwoorden scoorden en ook een eervolle vermelding op het forum, waarvoor dank. :) (Een eervolle vermelding is het hoogste waarop wij telkens hopen :))

Wijvonden het allemaal een heel leuke en afwisselende quiz, veel variatie en in tijdsperiode en genre. Af en toe hadden we een WTF-moment, mijn grootste was bij 'Pookiesnackenburger - Just one cornetto'. Ik vind het zelfs leuk als er af en toe een algemene 'wat vragen ze ons nu?' lach door de zaal gaat.

Wat bijzonder leuk was aan de quiz was ook het blad met de tafelindeling zodat we eindelijk wat gezichten konden plakken op de deelnemers. Het was wel vloeken nadat we zagen dat 1 wasoetie meer wist dan ons hele team. :) Respect hiervoor. De cd-singles vielen ook zeer in de smaak en luisterden de rit huiswaarts wat op. De schat die wij hierop ontdekten was 'Sodapop' met groepslid JIMtv Veejay Dimi. Hilarisch!

In November zullen wij alvast ons best doen om opnieuw naar Bissegem af te zakken. Het was inderdaad een moeilijk quiz maar dat wil niet zeggen dat een minder team zoals wijzelf daar niet kan van genieten. Trouwens met onze 32ste plaats vielen toch nog leuke cd's te rapen. Ons team ging naar huis met oa Patti Smith, Jamiroquai en Art of Noise.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

welkom op het forum, Bamboe

bedankt voor je reactie, doet mij haast meer plezier dan van de 'professionals', en hopelijk tot een volgende !

En wat die CDsingles/bierviltjes betreft : ben blij dat ze in de smaak vallen : ze komen zeker nog een paar edities terug : er is nog voorraad genoeg :P
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

SepPuKu schreef:Denk dat Wolverine (van Hego) er ook bij was op de quiz in Grembergen.

Hebben de 2 teams ook niet gespeeld in de tent in Bellem (in augustus)? Met Lars en toenmalig coach annex quizgoeroe Staf Dujardin, aannemer van alle quizklusjes :wink:
(wedden dat hij meeleest?)
Eventjes opgezocht, maar niet gevonden tss de eindstand, wel was er toen een verassende nieuwe naam op de vierde plaats : Dr staff and the medicine show :roll: :?:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Speciaal voor Rubby even quoten van de vorige pagina... alhoewel dit nauwelijks nog iets met de Stardustquiz te maken heeft. :roll:
baaigones schreef:
SepPuKu schreef:Hebben de 2 teams ook niet gespeeld in de tent in Bellem (in augustus)? Met Lars en toenmalig coach annex quizgoeroe Staf Dujardin, aannemer van alle quizklusjes :wink:
(wedden dat hij meeleest?)
In Bellem was er het gelegenheidsploegje 'Dr staff and the medicine show', bestaande uit Staft zelve uiteraard, en voor het overige Lars, Phon en ondergetekende, geen scary monsters dus :wink:
En het was Staf met één "f", me dunkt. 8)

Om het verhaal nog te vervolledigen kan ik vertellen dat Dimitri en Danny die zaterdag bij de Scary Monsters speelden, al een paar keer samen met mij de Eighties-quiz van Ludwig speelden. Als Fanclub Staf Dujardin haalden we er ooit zelfs een deugddoende tweede plaats achter een ongenaakbaar Kas en Co. Onze 4de man was niet steeds dezelfde. Staf was het nooit op die quiz.

En nu terug naar Stardust?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Lars schreef:Speciaal voor Rubby even quoten van de vorige pagina... alhoewel dit nauwelijks nog iets met de Stardustquiz te maken
bwa, Lars, geen probleem hoor, daar dienen dit soort fora toch voor ...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

baaigones schreef:
straight banana schreef:Wat FVDL betreft: Blij dat het blijkbaar toch mogelijk is: intelligent, zin voor humor en toch ook een behoorlijk nerdy trekje (anders doe je niet aan een quiz mee).
Alhoewel ik me nog steeds afvraag over wie hij het had in "Popquizkampioen". :wink: (over een behoorlijk zielig specimen van deze soort, ik heb de tekst ooit al es op dit forum gezet).
Is en blijft een goed bewaard geheim ... Het nummer werd wel geschreven na een eerdere deelname van Frank aan de Stardustpopquiz, maar dat kan uiteraard toeval zijn.

Ik voel me in alle geval niet aangesproken, daar ik hooguit een popquiz- subtopper ben. :mrgreen:

Overigens, ik herinner me een interview met FVDL waarin hij zei dat die tekst met enige sympathie en mededogen geschreven is, 't zou dus zeker niet de bedoeling zijn om met die mens te lachen.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:

...Frank VDL is toch wel een geweldig goeie muziekquizzer, vooral rekening houdend met het feit dat hij dat slechts één keer per jaar doet en dit hele muziekquizcircus hem zo goed als vreemd is ...


Het zou mij verwonderen dat al zijn collega-rocksterren even goed op de hoogte zijn ...

Stijn Meuris deed mee aan de 2de editie van onze quiz.

Zijn kennis van popmuziek was euh...
...toch wel iets minder, om het eufemistisch uit te drukken. :mrgreen:

Wat FVDL betreft: Blij dat het blijkbaar toch mogelijk is: intelligent, zin voor humor en toch ook een behoorlijk nerdy trekje (anders doe je niet aan een quiz mee).
Alhoewel ik me nog steeds afvraag over wie hij het had in "Popquizkampioen". :wink: (over een behoorlijk zielig specimen van deze soort, ik heb de tekst ooit al es op dit forum gezet).
Om de lijst wat completer te maken:

- In Evergem kwist LUC DE VOS af en toe mee

- Bij de ploeg Disorder speelt de drummer van RED ZEBRA soms mee

- In het Leuvense heb ik o.a. KLOOT PER W en BEN CRABBE al zien meequizzen ( BEN C heeft ook al 1x met Kas&Co meegespeeld, samen met ANDREA CROONENBERGHS), maar die BEN C kan niet tegen zijn verlies; als zijn ploeg tijdens de pauze te laag genoteerd staat, is-ie weg..... :-)

- Op de Kakkerlakken-muziekquiz heeft er al eens een 'beroemde' schlagerzanger meegedaan; vergeef mij dat ik zijn naam niet meer weet

- Op de kwis van De Eendracht in Boortmeerbeek speelden MarcB en ik mee met Fab 4; wij werden nipt verslagen door Peter De Vries Entertainment Group, met in hun gelederen TOM HELSEN

Ik denk dat ik er zelfs nog vergeet in mijn opsomming, maar vermoed dat er nog wel anderen zijn, die mij dit zullen helpen aanvullen....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

op de laatste Kas & co-quiz was de zanger van The Romans (Edward Leurs?) daar (Fanfare, Tequila?) en hij scoorde zowaar een solo met de titel van een nummer van zichzelf (die ik gvd ook wist : was Space Girl)

Ook al gezien : Petra (broer van een Steve McQueen-lid, die die op Sven Vermant lijkt)
Plaats reactie