Vijfde eigenzinnige muziekquiz

Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Vijfde eigenzinnige muziekquiz

Bericht door gekookte espe »

Zo, nu zijn we vandaag toch nog eens ergens de eerste in geworden :P

Deze kwis was zoooooooooo ons ding niet, maar desondanks ons opnieuw voortreffelijk geamuseerd, kennisgemaakt met iemand van JPJ&SG (die blijkbaar een zwaar weekend ingaat :D ).

Mijn diepste respect wel om The First Rebirth van Jones & Stephenson te vragen. Heerserplaat!

Alhoewel we mss maar 20% van de fragmenten herkenden, is het me wel opgevallen dat het echt wel goeie muziek was die gevraagd werd. Kzal weer mijn werk hebben met al die nummers op te zoeken.

Goeie kwis Filip, desondanks onze punten (eerder het gebrek aan) zie je ons volgend jaar terug op deze quiz :thumb2:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Terug van het slagveld, en het er mij één geworden... Voor de eerste keer als laatste geëindigd :D Tmoest er een keer van komen !

Positief
- Grote verscheidenheid in muziekgenres
- Gezellige locatie, lekker intiem quizzen :oops:
- Originele rondes (1 2 3, labels, ...) - het is eens iets anders dan cd hoezen of foto's
- Geluid was in orde
- Snelle afhandeling van punten en uitslagen, daar zat het lage deelnemersaantal waarschijnlijk voor iets tussen maar het was toch mooi meegenomen


Enig klein negatief puntje:
- Ik miste een hapje op de menu. Naar het einde van de quiz begon onze maag van zijn oren te maken :D


Aan "peirdesteirt" van JPJ&SG (ken zijn naam niet :?) die stiekem van die blondine een foto probeer te trekken: GEZIEN ZE! Los daarvan in elk geval bedankt voor de bemoedigende woorden. Ook aan de andere ploegen bedankt voor het uitbundige applaus, we konden het wel gebruiken :)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

de Schellen Espe rulen !! :headbang:

Maar wie mogelijk nog meer rulede, waren de Would-be Monkees ! :shock: Zoveel punten, zoveel voorsprong : ik eis een explicatie !!
Proficiat mannen, met deze prestatie kronen jullie zich onmiskenbaar tot zwaar in het oog te houden outsiders voor de Stardust Popquiz, want dan worden Kub en Phon vervangen door sukkelaarkes Danny Premereur en Dimi aka 'Dirty Harry', onder de naam 'Scary Monsters' :roll:

Met een vierde plaats zijn wijzelve heel tevreden, al - maar is dat misschien niet bij iedereen zo? - zat er wel zeker één plaatsje hoger in : alleen al bij de 1-2-3-ronde verloren we maar liefst zes punten met schrappen, waarna ik weer voor een kwartiertje door mijn wekelijkse mini-depressie (gebruikelijk na een slechte ronde, die beter had gemoeten :roll: ) struinde ...

Proficiat ook aan Filip voor deze heel puike quiz, eigenzinnig, maar zoals aangekondigd, geen freakshow; moeilijk, maar uitdagend en aangenaam om te spelen, breed van stijlen, met nadruk op de alternatieve scene (maar we hoorden ook Jones & Stephenson, 2 Brothers on the 4th Floor, Johan Verminnen, Laïs, Technotronic, Kajagoogoo ...) ... TOP !!
Ik herhaal mijn 'voorspelling' : volgend jaar zit dat zaaltje (capaciteit 24 ploegen) tot de nok gevuld :thumb2:

Eén ding zou ik veranderen (maar Filip was dat waarschijnlijk al van plan) : een muziekquiz is geen puzzelkwartiertje : dus rode draden en theorierondes met letters puzzelen en Ayco Duyster-rondes met de antwoorden op voorhand : laat maar achterwege : te veel theorie zorgt voor te veel stress/drukte, geen tijd/aandacht meer om naar de muziek te luisteren, ...
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

prima quiz die in een gemoedelijke sfeer vlot is verlopen qua organisatie
aan flip :bow:
ik heb me zoals steeds reuze geamuseerd op de eigenzinnige quiz, die ook dit jaar weer zeer eigenzinnig was ( maar dat was dus aangekondigd )

een dikke proficiat aan de would be monkees vinceluka phon seppuku en kubb :app: :app: :app:
knap 2° voor clement :thumb1: :thumb1: :thumb1:
prima voor de bananen ft kuifje op 3 :banana: :banana: :banana:
en ook mooi 4° voor jan piet joris en sam gooris :headbang: :headbang: :headbang:


wij als fabtazi 1 fab, 1 gang of 4 ( en ook fab ) en 2 jartazi waren blij met onze 5° stek en streden voor wat we waard waren

tot volgend jaar philip
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

1. Would-Be Monkees
2. Clement & KGBV
3. Rechte Bananen
4. JPJ&SG
en dan : ik heb de volgorde niet meer genoteerd :
Fabtazi
Kas & De Stickies
Vlassenbroek
Willy Jr.
...

Filip post wel een precieze uitslag ...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Reactie van de Apenplaneet

Slechts 14 ploegen op deze eigenzinnige quiz,
vooral te wijten aan het prachtige weer in dit verlengd weekend (waardoor veel afzeggingen) en waarschijnlijk ook een beetje aan de heel moeilijke voorgaande editie (ik baseer me enkel op de geposte antwoorden op dit forum).
Maar niettemin een sterk deelnemersveld .

De quiz : Goed geluid, vlotte presentatie, goed tempo (alleen in de introronde zagen we efkens de klepel niet meer hangen), toffe rondes, goede muziek, mooie prijzentafel.
En deze editie was mijn inziens toegankelijker dan de vorige editie.
Na Testedoene vorige week, wederom een TOP quiz!
Het zou echt heel jammer zijn als deze quiz van de kalender verdwijnt.
Dus Filip, niet opgeven. Ben er ook zeker van dat het zaaltje volloopt bij een volgende editie.
Het enige negatief puntje vind ik net als Tony de overdaad aan puzzelwerk.
Tonyvdb schreef: Maar wie mogelijk nog meer rulede, waren de Would-be Monkees ! :shock: Zoveel punten, zoveel voorsprong : ik eis een explicatie !!
Wel het liep als een trein gisteren.
Complementariteit is het sleutelwoord, heel veel interne solo’s.
Enkele voorbeelden.
Kubb wist in de labelronde soms eerder het label te herkennen dan de artiest. :shock:
Een one-hit wonder uit de jaren ’80 (Furniture), Etienne Daho, juiste titel André Hazes in 3 stappen ( Hallo, Hallo, Hallo / Adios Adios Adios / Amor Amor Amor) geen probleem voor SepPuKu.
Moelijke alternatieve bands :idea: daar was Phon.
Verder heel veel goede gerichte gokken, tal van teamwork antwoorden (o.a. Avril Lavigne, The Gun Club, …)
Maar geloof het of niet het was nog niet perfect, zo speelden we bvb. op veilig in de 1-2-3 ronde, niet 100% zeker over Jimmy Page, Jerry Butler, Radiohead, Jimmy Fernandez.

Niemand van ons 4 had dit verwacht, het klikte wonderwel en het was heerlijk quizzen in Sint-Niklaas.

Leve het FORUM!!

En nu ga ik mijn BBQ in gang steken.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ook wij van Vlassenbroek kunnen beamen dat dit een heel plezante en aangename quiz was, eigenzinnig dat wel, maar daar moet een mens niet over malen want dat was zo aangekondigd.

Enkel de 2e theorieronde was er net wat over. Uiteindelijk komen we naar een quiz voor de muziek en niet om daar wat te puzzelen naar 15 Belgische groepjes. Maar dat gevoel hadden blijkbaar nog ploegen ... Nadat we 5 groepen hadden ingevuld kwamen we al letters te kort om verder te kunnen. We hebben dan maar op goed geluk verder aangevuld om er uiteindelijk nog een stuk of 7 juist te hebben.

Wat de Duyster ronde betreft, daar kan ik heel kort over zijn. Zonder de op voorhand gegeven antwoorden hadden we 2/20 gehaald. Nu nog wat juist kunnen gokken, maar deze ronde hoeft voor ons niet, en ik denk dat andere ploegen dat kunnen beamen.

Ook de drankkaart was vrij beperkt en alles werd geserveerd in het flesje. Voor pils of frisdrank geen probleem, maar Duvel ... miscchien toch maar glazen voorzien volgend jaar.

Voor het overige konden wij ook de glansprestatie van de Monkees opmerken, die ronde na ronde telkens wat punten uitliepen, om uiteindelijk met meer dan 20 punten voorsprong te winnen. Chapeau :app: :app:

Conclusie: Prima quiz Filip en dito prijzentafel :thumb1: de volgende editie zijn we zeker terug bij

Uitslag was zo tot plaats 8, verder weet ik niet:

1. Would Be Monkees
2. Clement & KGBV
3. De Rechte Bananen
4. JPJ&SG
5. Fabtazi
6. Vlassenbroek2000
7. Kas & The Stickies
8. Tequila Overdrive

EN ook voor de Schelln Espe :bow: :bow: Respect gasten ...
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

bedankt mensen voor de positieve evaluatie.

ik heb zonet de antwoordbladen nog eens overlopen en weldra post ik de solo's van de jury en de oplossingen van de hele quiz
sommigen hadden soms een puntje meer verdiend maar anderzijds werd er heel mild verbeterd en werden halve antwoorden ook goedgekeurd.
dit had evenwel geen effect op deze eindstand

1/would-be monkees:323 op 410
2/ clement: 307
3/ rechte bananen:285
4/ jan, piet...: 280
5/ fabtazi: 275
6/ vlassenbroek: 273
7/ kas&stickies: 270
9/ willy jr & tequila: 260
10/ men in black: 235
11/ damateurs: 199
12/ 5cc: 194
13/ 's nachts kouder...: 138
14/ 4 schelln hespe: 94

een dikke proficiat aan de monkees die de quiz leidden van reeks 1 tot het eind: een straffe prestatie
ook een dikke pluim voor de schelln voor hun positieve instelling
geef die mannen nog een paar jaar en zij spelen voor de middenmoot
hadden bij mijn weten zelfs een solo op deze quiz.

we nemen de pos en neg punten mee voor de volgende editie, want na overleg met collega Benny komt die er zeker.
de quiz zal dan waarschijnlijk weer van dit stramien zijn, al zullen we rekening houden met minder vermoeiende theoriereeksen.

tot later voor de feiten!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

een schelle espe schreef: Aan "peirdesteirt" van JPJ&SG (ken zijn naam niet :?) die stiekem van die blondine een foto probeer te trekken: GEZIEN ZE!

Die blondine is wel mijn vrouw !
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

kasenco schreef:
een schelle espe schreef: Aan "peirdesteirt" van JPJ&SG (ken zijn naam niet :?) die stiekem van die blondine een foto probeer te trekken: GEZIEN ZE!

Die blondine is wel mijn vrouw !
Ik moet eerlijk toegeven niet naar de tafel achter ons (jullie ploeg dus :P) gekeken te hebben. Ik weet dus niet of jullie een blondine aan de tafel zitten hadden maar diegene waarover ik het heb zat bij de ploeg "'s Nachts kouder ...". Zeker dat ge u niet vergist?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

een schelle espe schreef:
kasenco schreef:
een schelle espe schreef: Aan "peirdesteirt" van JPJ&SG (ken zijn naam niet :?) die stiekem van die blondine een foto probeer te trekken: GEZIEN ZE!

Die blondine is wel mijn vrouw !
Ik moet eerlijk toegeven niet naar de tafel achter ons (jullie ploeg dus :P) gekeken te hebben. Ik weet dus niet of jullie een blondine aan de tafel zitten hadden maar diegene waarover ik het heb zat bij de ploeg "'s Nachts kouder ...". Zeker dat ge u niet vergist?
Ik dacht dat het om de serveuse ging....
Al een geruststelling want ze werd al zenuwachtig toen ik haar het bericht liet lezen!
Het had trouwens gekund omdat ze speciaal voor hen een fles witte wijn van achter de toog toverde (stond niet op de dranklijst).
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

kasenco schreef:
een schelle espe schreef:
kasenco schreef:
een schelle espe schreef: Aan "peirdesteirt" van JPJ&SG (ken zijn naam niet :?) die stiekem van die blondine een foto probeer te trekken: GEZIEN ZE!

Die blondine is wel mijn vrouw !
Ik moet eerlijk toegeven niet naar de tafel achter ons (jullie ploeg dus :P) gekeken te hebben. Ik weet dus niet of jullie een blondine aan de tafel zitten hadden maar diegene waarover ik het heb zat bij de ploeg "'s Nachts kouder ...". Zeker dat ge u niet vergist?
Ik dacht dat het om de serveuse ging....
Al een geruststelling want ze werd al zenuwachtig toen ik haar het bericht liet lezen!
Het had trouwens gekund omdat ze speciaal voor hen een fles witte wijn van achter de toog toverde (stond niet op de dranklijst).
Een fles wijn voor den BOB van dienst dan nog wel! Maar aangezien die vanochtend hier al zitten posten heeft neem ik aan dat die goed en wel is thuisgeraakt :P

In elk geval kan uw vrouwmens op haar 2 oren slapen vannacht :)
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

voila,

als jullie dit allemaal wisten haalden jullie 100%

de solo's van de jury volgen morgen


DE EIGENZINNIGE : OPLOSSINGEN DEEL I



Reeks 1 intro's



01 Moby – feeling so real / 02 Gary Numan – down in the park / 03 Metallica - motorbreath / 04 Neil Young - comes a time / 05 The rolling stones – 2000 light years from home / 06 The flaming lips – she don't use jelly / 07 The undertones - it's going to happen / 08 The cure - Charlotte sometimes / 09 Noordkaap - het komt voor in de beste families / 10 Bronski beat – it ain't necessarily so /11 2 brothers on the 4th floor – come take my hand / 12 Dusty Springfield – am I the same girl / 13 Shocking blue – never marry a railroad man / 14 The Texas tornadoes – is anybody goin' to San Antone / 15 Everything but the girl - walking wounded /16 The chemical brothers - star guitar / 17 Red hot chili peppers - all around the world / 18 The rapture – house of jealous lovers / 19 Toontje lager – net als in de film / 20 B 52's – private Idaho / 21 Kaiser chiefs – love's not a competition / 22 Siouxsie and the banshees – spellbound / 23 Placebo – you don't care about us / 24 Will Tura – hopeloos / 25 Different gear – drink to get drunk



Reeks 2 three of a kind



01 Michel Polnareff – ta ta ta / 02 Data rock – fa fa fa / 03 Manmanman – het leven gaat snel / 04 The raveonettes – dead sound (uit lust lust lust) / 05 Yeahyeahyeah's – gold lion / 06 Josh Stone – baby baby baby / 07 André Hazes – amor amor amor / 08 Johnny Cash – cry cry cry / 09 Dada life – fun fun fun / 10 Julian Cope - fa fa fa fine



Reeks 3 it takes two (duo's)



01 Ollie & jerry – there's no stopping us / 02 Craig Armstrong & Evan Dando – wake up in New York / 03 Laïs & Roland - hittentit / 04 Manic street preachers & Nina Person – your love is not enough / 05 Billie Holliday & Louis Armstrong – you can' t lose a broken heart / 06 Jones & Stephenson – the first rebirth / 07 Scott Fitzgerald & Yvonne Keeley – if I had words / 08 The sex pistols & Ronald Biggs – no one is innocent / 09 Snow patrol & Martha Wainwright – set the fire to the third bar / 10 Tom Barman & Henny Vrienten – de doorgedachte



Reeks 4 varia



01 Johan Verminnen – een vriend zien huilen / 02 Rufus Wainwright – going to a town / 03 Blondie – picture this / 04 The human league – all I ever wanted / 05 Marvin Gaye – got to give up

06 Felix da house cat – sinnerman / 07 Avril Lavigne – nobody's home / 08 Beck – cellphone's dead / 09 Tom Petty & the hearbreakers – the waiting / 10 Damien Marley – welcome to jamrock



Reeks 5 film



01 The wannadies – you and me song – Romeo and Juliet / 02 Prince – sometimes it snowes in April – under a cherry moon / 03 The band – I shall be released – the last waltz / 04 Eddie Vedder – rise – into the wild / 05 Powermad – slaughterhouse – wild at heart / 06 The smashing pumpkins – the end is the beginning is the end – Batman and Robin / 07 1000 Ohm – A.G.N.E.S – Steve + Sky

08 Patti Smith – rock and roll nigger - natural born killers / 09 Public enemy – fight the power – do the right thing /10 Iggy Pop – get the money – Arizona dream



Reeks 6 twee artiesten, één titel



01 Elvis & Orange black – surrender / 02 Soft Cell & Pinback – torch / 03 Travis & Feeder – turn /

04 Sisters of Mercy & the Sound – heartland / 05 Etienne Daho & Arsenal – saudade / 06 Television & Air – Venus / 07 Robbie Williams & Goldtrix – trippin' / 08 The commodores & Slowdive – machine gun / 09 The cult & Daan – love / 10 Nick Cave and the bad seeds & Ultra vivid scene – the mercy seat



Reeks 7 Chain Gang



01 Smiths - That Joke isn’t funny anymore / 02 Killing Joke - Turn to red / 03 Red Zebra - Polar club / 04 Gun Club - Stranger in our town / 05 White town - your woman / 06 Zoot Woman - Grey Day / 07 The Sundays – SummerTime / 08 Time Bandits - Listen to the man with the golden voice / 09 Goldfrapp - Black cherry / 10 Black Slate – Amigo



Theorie I : Rebus



Oplossing : DePortables



D: VanDykeParks / E: LastDancE / P: Otis Redding / R: CiRkus / T: XTC / A: RustinMAn / B: Bram Vermeulen / L: Little Village / E: RapEman / S : AnnChriSty



Theorie I : Rainbow



Belly - ? (red) / Peter Gabriel - ? (indigo) / ? - my sister Jane (green) / Hole - ? (violet) / Coldplay - ? (yellow) / The dandy Warhols - ? (orange) / ? - one love (blue)







DE EIGENZINNIGE : OPLOSSINGEN DEEL II

Reeks 8 alfabet



A Audio bullys - the things / B Bloem - ik wil alleen bij jou zijn / C Chumbawamba - she's got all / the friends that money can buy / D Dead can dance – cantara / E Melissa Ethridge - dance without sleeping / F Fugazi - song # 1 / G Rory Gallagher - stompin' ground / H Hooverphonic – waves / I The isley brothers - harvest for the world - / J Jane's addiction - just because / K Kajagoogoo - big apple / L Nick Lowe - people change / M Myslovitz - sound of solitude / N N.E.R.D. – provider / O Orbital - funny break / P Gram Parson - brass buttons / Q Quicksilver messenger service – codine / R Lou Rawls - the letter / S Santana - evil ways / T Technotronic - runaway blues / U Underwolves - shaken / V The virgin prunes - ballad of the man / W Tony Joe White - Roosevelt and Ira Lee / X X-press2 - kill 100 / Y Yeasayer – 2080 / Z Zero seven - throw it all away





Reeks 9 Labels



01 4AD - Cocteau Twins – Sugar Hiccup / 02 Stax - Sam & Dave - Hold on I’m coming / 03 Warp - Jamie Lidell - Multiply / 04 Motown - Smokey Robinson - Going to a gogo / 05 Blue Note - Norah Jones - Come away with me / 06 SST - Husker Du - New day rising / 07 Death Row -Warren G feat Nate Dogg - Regulate / 08 Factory - Section 25 - Looking from a hilltop / 09 SubPop – Mudhoney - Touch me I’m sick / 10 Roadrunner – Sepultura - Inner self



Reeks 10 One Two Three



01 Brad – Stone Gossard – Satchel / 02 Sophia – Robin Proper-Sheppard – Jimmy Fernandez / 03 Emmylou Harris – Neil Young – Daniel Lanois / 04 Wuthering Heights – Aerial – Donald Sutherland / 05 Polly Jean – Dry – Rosie / 06 Superfly – BranVan3000 – Jerry Butler / 07 Squeeze – Jools Holland – Paula Yates / 08 Robert Plant – Allison Kraus – Jimmy Page of Jeff Beck of Nile Rodgers of Paul Sheffer of Dave Weckl of Wayne Pedziwiatr / 09 Ijsland – Heima – Radiohead / 10 Channel Zero – Franky De Smet Van Damme - Skitsoy



Reeks 11 varia



01 The cranberries - linger / 02 The datsuns - harmonic generator / 03 Catpower - New York / 04 Gene Chandler - groovy situation / 05 Mocky - Micky mouse motherf*** / 06 Furniture - brilliant mind / 07 Keane - try again / 08 Les poppys - des chansons pop / 09 Peter Koelewijn – de tijger is los / 10 Shriekback - Nemesis



Reeks 12 solo



01 Ali Campbell - don't go / 02 Roisin Murphy - you know me better / 03 Bill Janovitz - best kept secret / 04 Thom Yorke - harrowdown hill / 05 Kristin Hersh - in shock / 06 Blaine L. Reiniger - mystery and confusion / 07 Ryan Adams - wonderwall / 08 David Gilmour - take a breath / 09 PP Michiels - females / 10 Hope Sandoval - Suzanne



Reeks 13 duyster



01 Spain - Mary / 02 Calexico - black heart / 03 The album leaf - on your way / 04 Band of horses - the funeral / 05 Krakow - come on home / 06 Mogwai - hunted by a freak / 07 Blonde redhead - silently / 08 Centro-matic - without you / 09 Great lake swimmers - song for the angels / 10 Efterklang - collecting shields


Reeks 14 Outro’s



01 Joe Jackson - cha cha loco / 02 Goose - bring it on / 03 Madonna - beautiful stranger / 04 U2 - the unforgettable fire /

05 The searchers - take it or leave it / 06 Eels - novocaine for the soul / 07 The the - uncertain smile / 08 The police - invisible sun / 09 Tom Robinson - Spain / 10 R. Dean Taylor - Taos New Mexico / 11 Dinosaur Jr - feel the pain / 12 What fun - the right side won / 13 Novastar - wrong / 14 Chris Isaak - lie to me / 15 Daft punk - digital love



Theorie II : Witlof from Belgium



15 Belgische bands : Ze Noiz, Mintzkov Luna, Charlie45, Natalia, Viktor Lazlo, Yasmine, Fixkes, Kreuners, Yevgeni, Deus, BlackBoxRevelation, ZitaSwoon, Soulsister, Blueberry Hillbillies, MyVelma
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:de Schellen Espe rulen !! :headbang:

Maar wie mogelijk nog meer rulede, waren de Would-be Monkees ! :shock: Zoveel punten, zoveel voorsprong...

...

Proficiat ook aan Filip voor deze heel puike quiz, eigenzinnig, maar zoals aangekondigd, geen freakshow; moeilijk, maar uitdagend en aangenaam om te spelen, breed van stijlen, met nadruk op de alternatieve scene (maar we hoorden ook Jones & Stephenson, 2 Brothers on the 4th Floor, Johan Verminnen, Laïs, Technotronic, Kajagoogoo ...) ... TOP !!

Ik herhaal mijn 'voorspelling' : volgend jaar zit dat zaaltje (capaciteit 24 ploegen) tot de nok gevuld :thumb2:

Eén ding zou ik veranderen (maar Filip was dat waarschijnlijk al van plan) : een muziekquiz is geen puzzelkwartiertje : dus rode draden en theorierondes met letters puzzelen en Ayco Duyster-rondes met de antwoorden op voorhand : laat maar achterwege : te veel theorie zorgt voor te veel stress/drukte, geen tijd/aandacht meer om naar de muziek te luisteren, ...

Ik kan me hier bij aansluiten: weeral een behoorlijk eigenzinnige, maar ook gewoon uitstekende quiz! :thumb1: :app: Deze quiz verdient absoluut meer ploegen.

Minpuntje was inderdaad de overdaad aan theorie. De ABC- theorie- ronde was uitstekend, maar om tussendoor ook nog es een anagram op te lossen en, vooral, uit een hoop letters groepsnamen bij mekaar te puzzelen...
Ik weet dat er nogal wat tijd in kruipt om zoiets op te stellen en dat het dan ook niet leuk is om er kritiek op te krijgen, maar ik vrees dat het weinig geapprecieerd werd. Volgende keer (want die volgende editie moet er echt absoluut komen!) toch liever gewoon een hoezen- en fotoronde.

Wat het podium betreft: Clement en co waren erg sterk maar de Would be Monkees, tja, dat was gewoon onwaarschijnlijk. Wat een score :shock: ...
Proficiat mannen!
:app: :app: :app:
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Hoewel we (Koerier) hier als ploeg veel moeite zouden hebben om ook maar even in de buurt van de top tien te komen, alle lof voor de samenstellers: (eindelijk eens) Fugazi (op een quiz) :dance: Band Of Horses! Mudhoney! Dinosaur Jr! Hope Sandoval! ... Heerlijk avondje muziek(quizzen) lijkt me dit! Vele van mijn favorieten passeerden de revue (en ook heel wat die ik niet geweten had). Ik heb me wat laten afschrikken door de reputatie van deze quiz (misschien ook anderen?), maar volgend jaar ben ik erbij...
Plaats reactie