Vijfde eigenzinnige muziekquiz

Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

dendaffe schreef:Hoewel we (Koerier) hier als ploeg veel moeite zouden hebben om ook maar even in de buurt van de top tien te komen, alle lof voor de samenstellers: (eindelijk eens) Fugazi (op een quiz) :dance: Band Of Horses! Mudhoney! Dinosaur Jr! Hope Sandoval! ...

Wij (de Bananen) hoorden Fugazi 2 dagen na mekaar. Ze zaten de avond daarvoor ook al in de Katanga- quiz in Aalst, die keer met "Waiting Room".

Mudhoney en Dinosaur jr. zaten ook al in vorige edities van deze quiz.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

straight banana schreef:
dendaffe schreef:Hoewel we (Koerier) hier als ploeg veel moeite zouden hebben om ook maar even in de buurt van de top tien te komen, alle lof voor de samenstellers: (eindelijk eens) Fugazi (op een quiz) :dance: Band Of Horses! Mudhoney! Dinosaur Jr! Hope Sandoval! ...

Wij (de Bananen) hoorden Fugazi 2 dagen na mekaar. Ze zaten de avond daarvoor ook al in de Katanga- quiz in Aalst, die keer met "Waiting Room".

Mudhoney en Dinosaur jr. zaten ook al in vorige edities van deze quiz.
goed gezien maar soms onvermijdelijk
funny break van orbital bvb zat er een paar geleden ook in
doen we soms bewust als we het beide graag horen

aangezien het komende weekend pokkenweer wordt, overloop ik mijn quiz nog wel eens, dus nog even geduld
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

straight banana schreef:
dendaffe schreef:Hoewel we (Koerier) hier als ploeg veel moeite zouden hebben om ook maar even in de buurt van de top tien te komen, alle lof voor de samenstellers: (eindelijk eens) Fugazi (op een quiz) :dance: Band Of Horses! Mudhoney! Dinosaur Jr! Hope Sandoval! ...

Wij (de Bananen) hoorden Fugazi 2 dagen na mekaar. Ze zaten de avond daarvoor ook al in de Katanga- quiz in Aalst, die keer met "Waiting Room".

Mudhoney en Dinosaur jr. zaten ook al in vorige edities van deze quiz.
Dat kan ik alleen maar toejuichen... (misschien moet ik mijn quizzen dan maar wat beter uitkiezen)
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Bericht door Aimé le Chevalier »

marc schreef:Even terzijde... Dreigt niet stilaan de verzadiging qua new wave? Voor de derde quiz op rij werd fors uit dat genre geput.
En dan? Wat is er verkeerd met new wave? Is mss niet uw favoriete genre, maar elke quiz heeft zijn eigen "accenten", en maar goed ook.
Le plastic c'est fantastique!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Marc is geen new wave-fan, dat is geweten, maar om daarvoor een soort new wave-embargo te verzoeken, lijkt mij toch een brug of twee te ver ... doet mij wat denken aan Erik's uithalen naar alles wat naar Stu Bru en dance riekt ...
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

(zucht)
Is er verzocht om een embargo? Noppes
Heb ik iets tegen new wave op quizzen? Noppes

Dat er drie keer op rij fors genewaved werd, was onmiskenbaar. Het zou, al is het maar ter afwisseling, wel eens geestig zijn dat op gelijkaardige wijze gegraven werd in pakweg Brill Building-pop, soul, garagerock, symfo of Britpop...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

zeg dat dan zo hé, Marc, ik verstond het toch zo dat je vond dat het nu wel even welletjes geweest is qua new wave ...
Hoe dan ook, geen oorlog(je) waard ... trouwens, op de Stardustquiz ook new wave, maar zeker geen lawine ... :)
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:Marc is geen new wave-fan, dat is geweten, maar om daarvoor een soort new wave-embargo te verzoeken, lijkt mij toch een brug of twee te ver ... doet mij wat denken aan Erik's uithalen naar alles wat naar Stu Bru en dance riekt ...


... en mij aan de uithalen van Tony naar metal en hardrock... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:Marc is geen new wave-fan, dat is geweten, maar om daarvoor een soort new wave-embargo te verzoeken, lijkt mij toch een brug of twee te ver ... doet mij wat denken aan Erik's uithalen naar alles wat naar Stu Bru en dance riekt ...


... en mij aan de uithalen van Tony naar metal en hardrock... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: (al zeg ik wel nergens dat wat ik graag hoor hoogstaander is dan wat ik niet graag hoor)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Aimé le Chevalier schreef:
marc schreef:Even terzijde... Dreigt niet stilaan de verzadiging qua new wave? Voor de derde quiz op rij werd fors uit dat genre geput.
En dan? Wat is er verkeerd met new wave? Is mss niet uw favoriete genre, maar elke quiz heeft zijn eigen "accenten", en maar goed ook.
Misschien bedoelt Marc dat als vele quizzen veel new wave brengen, dat dat dan geen "eigen accent" meer is? :P
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

... m.a.w. eerder een standaard dan een eigen accent, dat we daar niet aan gedacht hebben :amazed: :dance: :twisted: :wink:
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Bericht door Aimé le Chevalier »

Lars schreef:
Aimé le Chevalier schreef:
marc schreef:Even terzijde... Dreigt niet stilaan de verzadiging qua new wave? Voor de derde quiz op rij werd fors uit dat genre geput.
En dan? Wat is er verkeerd met new wave? Is mss niet uw favoriete genre, maar elke quiz heeft zijn eigen "accenten", en maar goed ook.
Misschien bedoelt Marc dat als vele quizzen veel new wave brengen, dat dat dan geen "eigen accent" meer is? :P
Ik weet niet, ik ga er alleszins geen rekening mee houden.
Le plastic c'est fantastique!
Piper
Lead Singer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 22:12
Locatie: At The Gates Of Dawn

Bericht door Piper »

Aimé le Chevalier schreef:
Lars schreef:
Aimé le Chevalier schreef:
marc schreef:Even terzijde... Dreigt niet stilaan de verzadiging qua new wave? Voor de derde quiz op rij werd fors uit dat genre geput.
En dan? Wat is er verkeerd met new wave? Is mss niet uw favoriete genre, maar elke quiz heeft zijn eigen "accenten", en maar goed ook.
Misschien bedoelt Marc dat als vele quizzen veel new wave brengen, dat dat dan geen "eigen accent" meer is? :P
Ik weet niet, ik ga er alleszins geen rekening mee houden.
That's the spirit, Aimé. Keep up the good work!
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

zoals beloofd komen hier de solo's

clement en kgbv: titel van the texas tornadoes: is anybody going to San Antone (intro's)

would-be monkees: titel André Hazes: amor amor amor
het antwoord van clement (liefde liefde liefde) keurden we ook goed
nog een solo met orange black (surrender) uit de reeks (2 uitv. één titel)

rechte bananen: veel bijna solo's maar hadden wel de doorgedachte (Vrienten/ Barman) goed en Technotronic uit het alfabet

kas en de stickies:titel no one is innocent van de sex pistols en Ronnie Biggs

men in black hadden als enige de filmtitel arizona dream

damateurs (199/410) hadden een paar goede antwoorden die maar 2 ploegen juist hadden maar scoorden met titel innerself van sepultura
(in de buurt: de monkees gaven de lp titel beneath the remains)

tequila overdrive wisten als enigen de filmtitel rosie uit de 1/2/3 reeks

fabtazi: titel van Peter Koelewijn: de tijger is los
alles met het woord tijger keurden we goed

en tot slot vlassenbroek 2000 hadden in de outro's als enigen take it or leave it van the searchers herkend, enkel nog clement hadden de uitvoerder

nog vragen of opmerkingen? spreek me maar aan op de stardustquiz of reageer op het forum. voor mij is de quiz nu voltooid verleden tijd en ben ik in gedachten al bij een volgende edite
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

progres schreef:
... voor mij is de quiz nu voltooid verleden tijd en ben ik in gedachten al bij een volgende edite


Dan gaan we je er verder gerust over laten. :lol: :wink:
Plaats reactie