Vijfde eigenzinnige muziekquiz

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

progres schreef:bedankt mensen voor de positieve evaluatie.

ik heb zonet de antwoordbladen nog eens overlopen en weldra post ik de solo's van de jury en de oplossingen van de hele quiz
sommigen hadden soms een puntje meer verdiend maar anderzijds werd er heel mild verbeterd en werden halve antwoorden ook goedgekeurd.
dit had evenwel geen effect op deze eindstand

1/would-be monkees:323 op 410
2/ clement: 307
3/ rechte bananen:285
4/ jan, piet...: 280
5/ fabtazi: 275
6/ vlassenbroek: 273
7/ kas&stickies: 270
9/ willy jr & tequila: 260
10/ men in black: 235
11/ damateurs: 199
12/ 5cc: 194
13/ 's nachts kouder...: 138
14/ 4 schelln hespe: 94

een dikke proficiat aan de monkees die de quiz leidden van reeks 1 tot het eind: een straffe prestatie
ook een dikke pluim voor de schelln voor hun positieve instelling
geef die mannen nog een paar jaar en zij spelen voor de middenmoot
hadden bij mijn weten zelfs een solo op deze quiz.

we nemen de pos en neg punten mee voor de volgende editie, want na overleg met collega Benny komt die er zeker.
de quiz zal dan waarschijnlijk weer van dit stramien zijn, al zullen we rekening houden met minder vermoeiende theoriereeksen.

tot later voor de feiten!
Ik mis nog een achtste plaats in deze uitslag. Ik wacht dus nog even met deze in te geven ... En nu maar hopen dat arthritic monkees geen plaats zakken in de rangschikking ondanks deze superprestatie .. :doh:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

progres schreef:Reeks 3 it takes two (duo's)

01 Ollie & jerry – there's no stopping us / 02 Craig Armstrong & Evan Dando – wake up in New York / 03 Laïs & Roland - hittentit / 04 Manic street preachers & Nina Person – your love is not enough / 05 Billie Holliday & Louis Armstrong – you can' t lose a broken heart / 06 Jones & Stephenson – the first rebirth / 07 Scott Fitzgerald & Yvonne Keeley – if I had words / 08 The sex pistols & Ronald Biggs – no one is innocent / 09 Snow patrol & Martha Wainwright – set the fire to the third bar / 10 Tom Barman & Henny Vrienten – de doorgedachte
Wij noteerden "Breakin'" voor de titel, niet geheel correct
net zoals "There's no stopping us" niet geheel correct is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

progres schreef:
...

een verdere uitspitting van deze quiz volgt NIET. ik geef toe, ik lees het ook graag bij andere quizzen maar dit slorpt teveel tijd op

Jammer.

Ik denk dat de mensen die aan de quiz deelnamen toch nog net iets meer geïnteresseerd zijn in wat de solo's en bijna- solo's waren (en welke ploegen die fragmenten herkenden) dan in de quizmastersolo's.

Maar goed, niemand is uiteraard verplicht om een analyse van zijn quiz op het forum te zetten.
Er kruipt inderdaad wel wat tijd in, ik heb na onze quiz (met 34 ploegen) toch enige uren besteed aan de quizanalyse. Maar omdat ik het bij andere quizzen zelf ook graag lees had ik het er wel voor over.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

straight banana schreef:
progres schreef:
...

een verdere uitspitting van deze quiz volgt NIET. ik geef toe, ik lees het ook graag bij andere quizzen maar dit slorpt teveel tijd op

Jammer.

Ik denk dat de mensen die aan de quiz deelnamen toch nog net iets meer geïnteresseerd zijn in wat de solo's en bijna- solo's waren (en welke ploegen die fragmenten herkenden) dan in de quizmastersolo's.

Maar goed, niemand is uiteraard verplicht om een analyse van zijn quiz op het forum te zetten.
Er kruipt inderdaad wel wat tijd in, ik heb na onze quiz (met 34 ploegen) toch enige uren besteed aan de quizanalyse. Maar omdat ik het bij andere quizzen zelf ook graag lees had ik het er wel voor over.
Ik vind de analyse achteraf zelfs een van de plezantste dingen van het quizorganiseren. Thuiskomen diep in de nacht, papieren erbij en kijken wie wat heeft: heerlijk... En je zou nog kunnen zeggen dat het je quiz wat langer in leven houdt ook
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

straight banana schreef:
progres schreef:
...

een verdere uitspitting van deze quiz volgt NIET. ik geef toe, ik lees het ook graag bij andere quizzen maar dit slorpt teveel tijd op

Jammer.

Ik denk dat de mensen die aan de quiz deelnamen toch nog net iets meer geïnteresseerd zijn in wat de solo's en bijna- solo's waren (en welke ploegen die fragmenten herkenden) dan in de quizmastersolo's.

Maar goed, niemand is uiteraard verplicht om een analyse van zijn quiz op het forum te zetten.
Er kruipt inderdaad wel wat tijd in, ik heb na onze quiz (met 34 ploegen) toch enige uren besteed aan de quizanalyse. Maar omdat ik het bij andere quizzen zelf ook graag lees had ik het er wel voor over.
Ik vind de analyse achteraf zelfs een van de plezantste dingen van het quizorganiseren. Thuiskomen diep in de nacht, papieren erbij en kijken wie wat heeft: heerlijk... Het houdt je quiz bovendien wat langer in leven. En anderen hebben er in het beste geval ook nog wat aan.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

progres schreef:sommige dingen blijven voor verbetering vatbaar ,dat besef ik goed genoeg maar me dunkt zitten we nu op de koers die we willen blijven volgen.
duysterreeks was een eenmalig initiatief (zoals palindromenreeks vorig jaar) en de theoriereeks 2 was er wellicht wat over

we zullen eraan werken volgende keer.

en teveel new wave? dat klopt Marc, maar in jouw quiz zaten naar mijn mening dan weer te veel r&b hits. ieder zijn meug zeker!

er was dit jaar toch genoeg variatie, denk ik (werkelijk alle genres willen we er niet insteken, wie doet dit wel?)

een verdere uitspitting van deze quiz volgt NIET. ik geef toe, ik lees het ook graag bij andere quizzen maar dit slorpt teveel tijd op
ik meen dat dit niet de eerste keer was
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

vinceluka schreef:
progres schreef:Reeks 3 it takes two (duo's)

01 Ollie & jerry – there's no stopping us / 02 Craig Armstrong & Evan Dando – wake up in New York / 03 Laïs & Roland - hittentit / 04 Manic street preachers & Nina Person – your love is not enough / 05 Billie Holliday & Louis Armstrong – you can' t lose a broken heart / 06 Jones & Stephenson – the first rebirth / 07 Scott Fitzgerald & Yvonne Keeley – if I had words / 08 The sex pistols & Ronald Biggs – no one is innocent / 09 Snow patrol & Martha Wainwright – set the fire to the third bar / 10 Tom Barman & Henny Vrienten – de doorgedachte
Wij noteerden "Breakin'" voor de titel, niet geheel correct
net zoals "There's no stopping us" niet geheel correct is.

Afbeelding
Ik had Filip er onmiddellijk op gewezen dat de titel 'Breakin'.... There's No Stopping Us' was. Heeft hij daar dan geen rekening mee gehouden? De snoodaard.... :wink:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

marc schreef:
straight banana schreef:
progres schreef:
...

een verdere uitspitting van deze quiz volgt NIET. ik geef toe, ik lees het ook graag bij andere quizzen maar dit slorpt teveel tijd op

Jammer.

Ik denk dat de mensen die aan de quiz deelnamen toch nog net iets meer geïnteresseerd zijn in wat de solo's en bijna- solo's waren (en welke ploegen die fragmenten herkenden) dan in de quizmastersolo's.

Maar goed, niemand is uiteraard verplicht om een analyse van zijn quiz op het forum te zetten.
Er kruipt inderdaad wel wat tijd in, ik heb na onze quiz (met 34 ploegen) toch enige uren besteed aan de quizanalyse. Maar omdat ik het bij andere quizzen zelf ook graag lees had ik het er wel voor over.
Ik vind de analyse achteraf zelfs een van de plezantste dingen van het quizorganiseren. Thuiskomen diep in de nacht, papieren erbij en kijken wie wat heeft: heerlijk... Het houdt je quiz bovendien wat langer in leven. En anderen hebben er in het beste geval ook nog wat aan.
Komaan Filip, met 14 ploegen is dat toch maar een uurtje werk....
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

bart depauw schreef:
progres schreef:bedankt mensen voor de positieve evaluatie.

ik heb zonet de antwoordbladen nog eens overlopen en weldra post ik de solo's van de jury en de oplossingen van de hele quiz
sommigen hadden soms een puntje meer verdiend maar anderzijds werd er heel mild verbeterd en werden halve antwoorden ook goedgekeurd.
dit had evenwel geen effect op deze eindstand

1/would-be monkees:323 op 410
2/ clement: 307
3/ rechte bananen:285
4/ jan, piet...: 280
5/ fabtazi: 275
6/ vlassenbroek: 273
7/ kas&stickies: 270
9/ willy jr & tequila: 260
10/ men in black: 235
11/ damateurs: 199
12/ 5cc: 194
13/ 's nachts kouder...: 138
14/ 4 schelln hespe: 94

een dikke proficiat aan de monkees die de quiz leidden van reeks 1 tot het eind: een straffe prestatie
ook een dikke pluim voor de schelln voor hun positieve instelling
geef die mannen nog een paar jaar en zij spelen voor de middenmoot
hadden bij mijn weten zelfs een solo op deze quiz.

we nemen de pos en neg punten mee voor de volgende editie, want na overleg met collega Benny komt die er zeker.
de quiz zal dan waarschijnlijk weer van dit stramien zijn, al zullen we rekening houden met minder vermoeiende theoriereeksen.

tot later voor de feiten!
Ik mis nog een achtste plaats in deze uitslag. Ik wacht dus nog even met deze in te geven ... En nu maar hopen dat arthritic monkees geen plaats zakken in de rangschikking ondanks deze superprestatie .. :doh:
8. Willy Jr. & Knelpuntklp
8. Tequila Overdrive
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

marc schreef:
straight banana schreef:
progres schreef:
...

een verdere uitspitting van deze quiz volgt NIET. ik geef toe, ik lees het ook graag bij andere quizzen maar dit slorpt teveel tijd op

Jammer.

...
Ik vind de analyse achteraf zelfs een van de plezantste dingen van het quizorganiseren. Thuiskomen diep in de nacht, papieren erbij en kijken wie wat heeft: heerlijk... Het houdt je quiz bovendien wat langer in leven...

't Is zoals seks: als het opstellen van de quiz het voorspel is, dan is de quiz zelf de daad en de analyse achteraf het naspel.

Maar zoals we allemaal weten zijn er nogal wat mannen die het naspel veronachtzamen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

kasenco schreef:Ik had Filip er onmiddellijk op gewezen dat de titel 'Breakin'.... There's No Stopping Us' was. Heeft hij daar dan geen rekening mee gehouden? De snoodaard.... :wink:
Weet ik zelfs niet, geen idee of we daar al dan niet een punt voor gekregen hebben.
Wilde dat gewoon even melden maar wist niet dat jij mij voor was.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

ik weet er allemaal al van die 'breaking' en bvb ook it's love (trippin')
maar ik denk niet dat mocht het al afgekeurd zijn, het gevolgen had voor de eindstand.

voor Bart nog dit: tequila en willy jr hadden een gelijke stand: tweemaal achtste of negende zo u wil

als jullie echt een naspel willen, mogelijk dit weekend zal ik alles nog eens nalezen maar daarbij vrees ik dat er weer ploegen zullen reageren van dit antwoord hadden wij ook enz... en dan blijf je maar bezig.
ik zie nog wel, bovendien mag je me altijd lastig vallen op de stardust quiz met opmerkingen.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

ik meen dat dit niet de eerste keer was (die duysterrreeks)

Luc, je zou eens moeten weten wie mij dit aangeraden had en er absoluut wilde inhebben dan nog zonder oplossingen
ik zal (de bekende) zijn naam maar voor mij houden
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

progres schreef:ik meen dat dit niet de eerste keer was (die duysterrreeks)

Luc, je zou eens moeten weten wie mij dit aangeraden had en er absoluut wilde inhebben dan nog zonder oplossingen
ik zal (de bekende) zijn naam maar voor mij houden
je hoort mij hierover toch ni klagen, ik zeg gewoon dat je op vorige edities ook al duysterreeksen had, is toch zo?
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

progres schreef:
...


als jullie echt een naspel willen, mogelijk dit weekend zal ik alles nog eens nalezen maar daarbij vrees ik dat er weer ploegen zullen reageren van dit antwoord hadden wij ook enz... en dan blijf je maar bezig.

...

Indien je er toch nog zou aan beginnen: je hoeft natuurlijk niet elk antwoord 14 keer opnieuw te bekijken.

Je kan je bvb. beperken tot de artiesten waarvan je kan vermoeden dat ze maar door een aantal ploegen herkend zijn (Ultra Vivid Scene, Hope Sandoval, X- press 2...). Titels kan je ook negeren, omdat daar inderdaad wat discussie kan over zijn, het hangt er van af hoe breed er verbeterd is.
Plaats reactie