Vijfde eigenzinnige muziekquiz

progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

dendaffe schreef:Hoewel we (Koerier) hier als ploeg veel moeite zouden hebben om ook maar even in de buurt van de top tien te komen, alle lof voor de samenstellers: (eindelijk eens) Fugazi (op een quiz) :dance: Band Of Horses! Mudhoney! Dinosaur Jr! Hope Sandoval! ... Heerlijk avondje muziek(quizzen) lijkt me dit! Vele van mijn favorieten passeerden de revue (en ook heel wat die ik niet geweten had). Ik heb me wat laten afschrikken door de reputatie van deze quiz (misschien ook anderen?), maar volgend jaar ben ik erbij...
bedankt, zo horen we het graag
Benny zorgde dit jaar voor de theoriereeksen, die zullen volgende keer wat luchtiger zijn. ik geef toe, er zat al wat theorie in de gewone reeksen 1/2/3 - labels - films.

Er waren deze keer een pak solo's en fragmenten herkend door 2 ploegen
maar deze nummers/titels vond niemand
reeks 2 manmanman (cabaretduo met een debuutplaat)
reeks 4 all I ever wanted (human league singletje uit 2001)
theorie 1 de rainbow gokreeks leverde nooit 7 op 7 op
reeks 11 Gene Chandler met groovy situation (een paar ploegen gokten op good situation, wat we goedkeurden, uitvoerder wist niemand)
reeks 12 titel in shock van Kirsten Hersh uit 2007

opvallend: de kettingronde leverde verschillende maxima op (nooit gezien in de korte geschiedenis van onze quiz, maar mooi meegenomen)

en nu maar hopen dat volgende keer meer ploegen toehappen om in te schrijven. ik ben vooral opgelucht dat het voorbij is.

aan de deelnemers nogmaals bedankt voor het vertrouwen en de appreciatie.
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Bericht door tequila »

een schelle espe schreef:- Geluid was in orde
Hier ga ik toch niet mee akkoord. :?
Wij hoorden constant het geroezemoes van de andere teams. Wij konden nauwelijks verstaan wat de presentator vertelde, laat staan dat we ergens een titel konden horen.

De tweede theorieronde vond ik ook niet erg geslaagd. Dat was meer gokwerk dan echte kennis. :roll:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

tequila schreef:
een schelle espe schreef:- Geluid was in orde
Hier ga ik toch niet mee akkoord. :?
Wij hoorden constant het geroezemoes van de andere teams. Wij konden nauwelijks verstaan wat de presentator vertelde, laat staan dat we ergens een titel konden horen.

De tweede theorieronde vond ik ook niet erg geslaagd. Dat was meer gokwerk dan echte kennis. :roll:
In het begin stond het inderdaad wat stil, maar daarna vond ik het goed. En ik denk niet dat je de geluidsinstallatie kan afbreken als de oorzaak was dat de deelnemers nogal luidruchtig waren? :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Bericht door tequila »

Na de pauze was het inderdaad iets beter.
Ik denk ook niet dat de deelnemers luidruchtiger dan gewoonlijk waren. Ik denk dat het gewoon te maken heeft met de akoestiek van de zaal. Het hangt er vanaf waar in de zaal je zit.
Vorige jaren zaten we altijd vooraan en toen hadden we nooit problemen met het geluid. Blijkbaar pech deze keer.
een schelle espe schreef:In het begin stond het inderdaad wat stil, maar daarna vond ik het goed. En ik denk niet dat je de geluidsinstallatie kan afbreken als de oorzaak was dat de deelnemers nogal luidruchtig waren? :?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Tja what can I say ...
Ik denk dat dit bewijst dat Arthritic Monkees op papier een topploeg zijn. Ik moet alleen mijn vier gastspelers wat meer samen laten spelen zeker? :mrgreen: Goed gedaan, mannen. :app:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

dendaffe schreef:Hoewel we (Koerier) hier als ploeg veel moeite zouden hebben om ook maar even in de buurt van de top tien te komen, alle lof voor de samenstellers: (eindelijk eens) Fugazi (op een quiz) :dance: Band Of Horses! Mudhoney! Dinosaur Jr! Hope Sandoval! ... Heerlijk avondje muziek(quizzen) lijkt me dit! Vele van mijn favorieten passeerden de revue (en ook heel wat die ik niet geweten had). Ik heb me wat laten afschrikken door de reputatie van deze quiz (misschien ook anderen?), maar volgend jaar ben ik erbij...
voila, wat had ik gezegd, Filip, ge zijt vertrokken! :thumb1: ... en dat is maar terecht ook, ik ben trouwens op alle vier de edities al aanwezig geweest, dus ik ben Progres-fan van het eerste uur!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

vinceluka schreef:Kubb wist in de labelronde soms eerder het label te herkennen dan de artiest. :shock:
Een one-hit wonder uit de jaren ’80 (Furniture), Etienne Daho, juiste titel André Hazes in 3 stappen ( Hallo, Hallo, Hallo / Adios Adios Adios / Amor Amor Amor) geen probleem voor SepPuKu.
Moelijke alternatieve bands :idea: daar was Phon.
Ik denk dat je hier toch een allrounder vergat te vermelden, Vince :roll:
vinceluka schreef:Niemand van ons 4 had dit verwacht, het klikte wonderwel en het was heerlijk quizzen in Sint-Niklaas.
Idd, het blad ging voortdurend rond. Er was altijd wel iemand die de stevige kost - die toch geregeld opdook in dit werkstuk - wist te verteren. En deze kost verdient idd. een veel ruimer publiek, wie de playlist naleest zal merken dat deze quiz het stigma van 'eenzijdig' of 'voor freaks' met gemak overstijgt, :app: voor de puike organisatie.

Wat mij betreft (en de andere Would-Be's blijkbaar ook) wachten we niet tot de volgende Eigenzinnige om onze kansen in deze opstelling nog es te beproeven. Ook al besef ik dat we op een ander soort quiz misschien totaal weggespeeld worden maar daar zit ik alvast niet mee in...

En nu kruip ik terug op mijn wolk... 8) :wink:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Enfin, tussendoor nog even een opmerking: Progres ik meende Soulful Strut te horen van Young Holt Unlimited in de introreeks. Nu passeerden de fragmenten bij momenten wel vrij snel na elkaar maar heb ik me dan zo vergist? :|
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Bericht door tequila »

Volgens mij ben je hier in de fout gegaan, Philip. Het is wel degelijk een remix door Felix Da Housecat en geen coverversie.

http://www.discogs.com/release/1082476
progres schreef:06 Felix da house cat – sinnerman /
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

SepPuKu schreef:Enfin, tussendoor nog even een opmerking: Progres ik meende Soulful Strut te horen van Young Holt Unlimited in de introreeks. Nu passeerden de fragmenten bij momenten wel vrij snel na elkaar maar heb ik me dan zo vergist? :|
Als je goed had geluisterd, dan kon je op het einde van deze intro nog even de stem van Dusty Springfield horen, dus was het niet Soulful Strut, maar wel Am I The Same Girl....
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

kasenco schreef:
SepPuKu schreef:Enfin, tussendoor nog even een opmerking: Progres ik meende Soulful Strut te horen van Young Holt Unlimited in de introreeks. Nu passeerden de fragmenten bij momenten wel vrij snel na elkaar maar heb ik me dan zo vergist? :|
Als je goed had geluisterd, dan kon je op het einde van deze intro nog even de stem van Dusty Springfield horen, dus was het niet Soulful Strut, maar wel Am I The Same Girl....
Krak dezelfde sound. Ik meende te weten naar welk nummer ik moest zoeken en heb dus niet tot het laatste moment opgelet, zoveel is duidelijk... :!:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Am I the same girl is toch van barbara Acklin???
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

bart depauw schreef:Am I the same girl is toch van barbara Acklin???
en van onder andere ook,dusty springfield, salena jones, swing out sister.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Ook de jongens van Clement/KGBV hebben een leuke avond doorgemaakt.

Alhoewel het ons zeker niet benadeeld heeft, sluit ik me aan bij vorige sprekers aangaande het gepuzzel rond Vampire Weekend, de Belgische groepen en de Duysterreeks. Zo wil je niet winnen. Zo wil je zeker niet verliezen.


Even terzijde... Dreigt niet stilaan de verzadiging qua new wave? Voor de derde quiz op rij werd fors uit dat genre geput.

Hoe dan ook: straffe prestatie van Johan en zijn Monkees :thumb1:

En we kijken uit naar Filips verdere analyse.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

sommige dingen blijven voor verbetering vatbaar ,dat besef ik goed genoeg maar me dunkt zitten we nu op de koers die we willen blijven volgen.
duysterreeks was een eenmalig initiatief (zoals palindromenreeks vorig jaar) en de theoriereeks 2 was er wellicht wat over

we zullen eraan werken volgende keer.

en teveel new wave? dat klopt Marc, maar in jouw quiz zaten naar mijn mening dan weer te veel r&b hits. ieder zijn meug zeker!

er was dit jaar toch genoeg variatie, denk ik (werkelijk alle genres willen we er niet insteken, wie doet dit wel?)

een verdere uitspitting van deze quiz volgt NIET. ik geef toe, ik lees het ook graag bij andere quizzen maar dit slorpt teveel tijd op
Plaats reactie