Wereldrecord muziekquizzen

Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door Jorgen VG »

Dit bericht staat op de website van de Nederlandse popquiz:

Wereldrecord Popquizzen

Het is eindelijk zover! We zijn "officially amazing" verklaard voor ons wereldrecord op 27 december 2013.

LARGEST MUSIC QUIZ
Op 27 december 2013 organiseerden we voor het eerst de Dag van de Popquiz. Daarbij probeerden we het wereldrecord popquizzen te vebreken in Rotown, Rotterdam. Het record stond op naam van Nokia Oostenrijk met 214 deelnemers. Daar zijn we flink overheen gegaan, want inmiddels hebben we het record te pakken en staat het nu op 355 deelnemers!

Voor meer informatie over het record: http://www.guinnessworldrecords.com/rec ... usic-quiz/


>>> Wordt het eens geen tijd om dit record naar Vlaanderen te brengen ?
Wie heeft ideeën en zin om hier (mee) de schouders onder te zetten ?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door kasenco »

Individuele deelnemers of teams?
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door Jorgen VG »

kasenco schreef:Individuele deelnemers of teams?
Deelnemers. Dit lijkt me zowieso enkel mogelijk te verbreken met teams. Je vind nooit meer dan 360 kandidaten om individueel te quizzen,

90 teams van 4 of 75 van 5 lijkt me wel haalbaar.
Ik zou inzetten op (minstens) 100x 4
Best met een media sponsor.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door Keiem »

Ik zou gerust willen helpen. Samenstellen, organiseren, of gewoon deelnemen...
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door fLEEtfox »

En ik heb nog wel 'enkele' excellekes met ideetjes voor muziekrondes staan.....

Zou dit ook niet beter te realiseren zijn met één of andere muziekzender als back-up/sponsor?
En als er stunts te doen zijn of records te breken dan denk ik spontaan aan Q-Music (alhoewel MNM ook ooit het WR non-stop-platen-draaien binnenhaalde met Peter VDV).
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door Jorgen VG »

fLEEtfox schreef: Zou dit ook niet beter te realiseren zijn met één of andere muziekzender als back-up/sponsor?
En als er stunts te doen zijn of records te breken dan denk ik spontaan aan Q-Music (alhoewel MNM ook ooit het WR non-stop-platen-draaien binnenhaalde met Peter VDV).
Dat was wat ik bedoelde met een mediapartner ;)
Ik dacht om te polsen bij Joe Fm...
Dit maakt het eenvoudiger om een brede quiz te organiseren.
Bij MNM of Q Music zit je al snel beperkt tot een quiz met enkel recente(re) muziek, gezien hun doelgroep. (voor hen zijn zelfs de jaren 80 al te oud).

Bij Joe zou het bv. mogelijk zijn om dit alles te koppelen aan (ik zeg maar iets) hun top 2000.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door kasenco »

Hmmm... de studentenmuziekquizzen destijds (eind 80 - begin 90) in de Antwerpse Stadsfeestzaal hadden jaarlijks meer dan 100 teams van 6 deelnemers....
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door Jorgen VG »

kasenco schreef:Hmmm... de studentenmuziekquizzen destijds (eind 80 - begin 90) in de Antwerpse Stadsfeestzaal hadden jaarlijks meer dan 100 teams van 6 deelnemers....
I know... heb er zo ooit nog één samengesteld in opdracht van de Generale Bank destijds.
De "Get To 25 Muziekquiz" in Niel... We hadden toen maar liefst 143 (!!!) ploegen van 6 personen.

Het beste bewijs dat we dit record moeten kunnen binnenhalen.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door kasenco »

Silent Dolphin schreef:
kasenco schreef:Hmmm... de studentenmuziekquizzen destijds (eind 80 - begin 90) in de Antwerpse Stadsfeestzaal hadden jaarlijks meer dan 100 teams van 6 deelnemers....
I know... heb er zo ooit nog één samengesteld in opdracht van de Generale Bank destijds.
De "Get To 25 Muziekquiz" in Niel... We hadden toen maar liefst 143 (!!!) ploegen van 6 personen.

Het beste bewijs dat we dit record moeten kunnen binnenhalen.
Was in Schelle, hebben die toen gewonnen met Pole Pole
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door peegee »

Spijtig dat we met de eerste ultratop quiz in 2009 niet in het Guiness Boek gestaan hebben; daar hadden we al 296 deelnemers...

Nu, als ge het anders bekijkt, dan heeft de popquizmarathon dit allang verslagen met vorig jaar op één dag meer dan 1000 deelnemers op verschillende lokaties...

Als het op één lokatie moet zijn, dan wordt het moeilijk; dan moet ge eerst en vooral een zaal vinden, waar er voldoende mensen inkunnen; dan een goed medium om het bekend te maken, en dan is het inderdaad beter om met teams van 5 mensen te spelen...

Wij hebben met een 6-tal teams (B4's, fab 4, kakkerlakken, koerier,...) voor het goede doel (voor de tsunami van bijna 10 jaar geleden) begin 2005 een quiz georganiseerd en daar is héél véél volk op afgekomen, maar ik denk niet dat het er meer dan 300 waren :-(
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door kasenco »

peegee schreef:Spijtig dat we met de eerste ultratop quiz in 2009 niet in het Guiness Boek gestaan hebben; daar hadden we al 296 deelnemers...

Nu, als ge het anders bekijkt, dan heeft de popquizmarathon dit allang verslagen met vorig jaar op één dag meer dan 1000 deelnemers op verschillende lokaties...

Als het op één lokatie moet zijn, dan wordt het moeilijk; dan moet ge eerst en vooral een zaal vinden, waar er voldoende mensen inkunnen; dan een goed medium om het bekend te maken, en dan is het inderdaad beter om met teams van 5 mensen te spelen...

Wij hebben met een 6-tal teams (B4's, fab 4, kakkerlakken, koerier,...) voor het goede doel (voor de tsunami van bijna 10 jaar geleden) begin 2005 een quiz georganiseerd en daar is héél véél volk op afgekomen, maar ik denk niet dat het er meer dan 300 waren :-(
Om een vermelding in het Guinness boek te krijgen, moet je op voorhand registreren zodat ze een deurwaarder kunnen sturen of een logboek laten invullen, anders is het niet geldig.
Een sporthal is misschien de beste locatie, maar niet altijd goedkoop en beschikbaar om te huren. In het weekend is er altijd wel een volleybal- of basketbalploeg zijn match aan het spelen.
En Peter, ik denk wel dat het op 1 locatie moet om geldig te zijn... ;-)
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door aLEEce in chains »

Zonder zicht te hebben op het kostenplaatje en de beschikbaarheid van de zaal, lijkt me de Qubus in Oudenaarde een optie. Als je zag hoeveel plaats er afgelopen weekend nog vrij was en er zaten al 56 ploegen in de zaal...
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door peegee »

Meer centraal gelegen Perron M in Mechelen... Maar meer dan 85 teams kunnen daar toch niet binnen, vrees ik; ik vermoed wél dat die groter is dan de Qubus...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door Jorgen VG »

Indien er effectief een mediapartner gevonden wordt moet het mogelijk zijn naar een grotere zaal (ook qua kostprijs) uit te kijken.

Meest geschikt lijkt me Antwerp Expo. Er worden vaak grapjes over gemaakt, maar zelfs puur geografisch ligt Antwerpen toch redelijk centraal als je heel Vlaanderen wil bereiken. In Antwerp expo kan je modulair werken en makkelijk enkele honderden ploegen verwelkomen.

Het ligt ook op minder dan één km. van de afrit van de autostrade + er is behoorlijk wat parking in de omgeving (alles buiten Antwerpen, nietwaar :D ). Mobiliteit is bij dergelijke organisatie toch ook niet onbelangrijk.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Wereldrecord muziekquizzen

Bericht door kasenco »

Nekkerhal in Mechelen, Sportpaleis, Lotto Arena, Expo Heizel, Flanders Expo Gent.....
Plaats reactie