2de muziekquiz Rio te Hamme

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

niet panikeren, Celtic en Devil's A. ... bekijk eens de deelnemerlijsten van 's lands quizzen : overal 30,40, soms 50 ploegen, ook op moeilijkere quizzen ... mag ik mijn eigen quiz als voorbeeld gebruiken? : 42 ploegen staan nu al op de lijst (quiz nog bijna een maand weg) en makkelijk is de Stardust Popquiz toch zeker niet ... een moeilijkere quiz kan ook leuk zijn voor 'gelegenheidsploegen' (niet vergeten dat die bijlange niet allemaal voor 'Alive' van Pearl Jam en 'The Final Countdown' komen : die heb je ook in gradaties hoor, sommigen draaien zo mee in de subtop van het 'circuit' : niet iedereen voelt zich echter geroepen, of hebben geen tijd, om elk weekend het Vlaamse land te doorkruisen om te gaan muziekquizzen), zolang je het plezant, interessant, - sorry, ik vind geen ander woord - leerrijk houdt en divers genoeg blijft ... : wat ik nu al voor de vijfde keer tracht te doen en voorlopig geeft de belangstelling voor mijn quiz mij gelijk :P
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Bericht door Aimé le Chevalier »

Devil's answer schreef:De grappigste geslaagde gok van onze ploeg wil ik jullie toch niet onthouden..

Reggaefragment in pakweg reeks 3 of 4.

Hmmm, wat kan dat zijn? Geen idee!

Eek-a-mouse?
Want stem klinkt bijna als een muis, hé...

Opgeschreven...

En 't was juist!
:D
Daaraan zie je: je moet niet echt iets "weten" zijn om te scoren in muziekquizzen...

Overigens hadden we (raar genoeg) het gevoel dat we op deze quiz veel minder punten lieten liggen dan de dag ervoor bij Testedoene (waar we wonnen!). Raar team, hoor, dat van ons! Maar zeer leutig!
:wink:
Eek-A-Mouse zat ook in de quiz van de Rechte Bananen met juist hetzelfde nummer "Wa-do-dem"!
Le plastic c'est fantastique!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

celtic601 schreef: als ik bv aan een gelegenheidsquiz deelneemt , met praktisch geen vaste quizploegen , geloof me dan gaat het bij mij niet om die misschien makkelijke overwinnig , maar dan kan ik ECHT genieten wat er rondom mij dan allemaal gebeurt .. die ploegen starten polonaises ..vallen zingend in elkaars armen , lachen om elkaars fouten die ze maken en vooral ! ze geven GEEN FUCK om wat of welke cd ze gaan winnen .... is dit niet mooi soms ????of kan dit niet ?
wie ben jij om te vertellen dat je nine inch nails in huis moet halen , en wie ben ik om je te vertellen dat je de nieuwe garry hagger ( opnieuw dubbele kin dacht ik ? ) moet in huis halen ?
dit is toch het leuke aan muziek ? de variatie dacht ik ....
Absoluut, en ik geniet ook van gelegenheidsquizzen. Vooral in het algemene quizcircuit spelen we er regelmatig eentje van een carnavals- of andere vereniging waar je bv. punten kan verdienen door zaken uit te beelden of met een balletje naar een mini basketring te gooien. Respect voor het folklore-element in de quiz en dat het nooit moge uitsterven... :dance: Dit afgewissseld met pittige avonden met discussies welke gok het meeste kans heeft op slagen en sakkeren over de punten die je laat liggen :wink:

De betere ploegen tappen bij hun organisatie nu eenmaal uit dat laatste vaatje (enfin, meestal toch en ik hoop dat ik me voor onze quiz zelf kan inhouden :violent: ). Het is niet duidelijk in hoeverre dit de muziekquiz-sien parten gaat spelen, da's alles.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Begrijp bepaalde bezorgdheden niet ...

integendeel : er komen er almaar meer quizzen en quizploegen bij !

nog een voorbeeldje : kijk bvb. de 12e maart ll. : Muziekquiz in Deinze, Wasoetiesquiz in Tielt en Greightiesquiz : op alle drie veel quizploegen én gelegenheidsploegen, overal tevreden quizzers en organisatoren ...
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Toch even inpikken op dat "lokken" waarover Devil's Answer het had...
en ik spreek nu louter vanuit de Sopranos-organisatie. Iedere organisator is natuurlijk blij als de inschrijvingen lopen als een trein. Wij hebben onze quiz aangekondigd als best pittig, en dat zal ook zo blijken.
Ik kan je eerlijk kwijt dat ik vorige week 2 gelegenheidsploegen (mensen die ik persoonlijk ken) heb gewaarschuwd over het niveau dat ze mogen verwachten, en heb hen zelfs afgeraden om in te schrijven. De ene heeft afgehaakt nadien, maar kon wel mijn eerlijkheid appreciëren. De anderen blijven bij hun keuze om deel te nemen, wat natuurlijk hun goed recht is. Maar ze zullen dus achteraf ook niet moeten komen klagen...
Dus het feit dat gelegenheidsploegen worden "gelokt", lijkt me - in ons geval - dan toch niet op zijn plaats.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Sluit mij hier aan bij Kuifje : gisteren schreef iemand, die ik niet ken, maar liefst vier ploegen in, allemaal collega's van die gast zijn werk.
Toen ik vroeg waaraan ik die eer te danken had, zei hij dat ze af en toe eens quizzen, maar nog nooit een muziekquiz speelden.
Heb hem ook, tot twee keer toe zelfs, verwittigd dat het geen makkelijke quiz wordt, maar ze willen van geen wijken weten, ze willen er trouwens ook een onderlinge strijd van maken : which is nice ! natuurlijk : dikt wel aardig aan natuurlijk, zo vier ploegen.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Tonyvdb schreef:niet panikeren, Celtic en Devil's A. ... bekijk eens de deelnemerlijsten van 's lands quizzen : overal 30,40, soms 50 ploegen, ook op moeilijkere quizzen ... mag ik mijn eigen quiz als voorbeeld gebruiken? : 42 ploegen staan nu al op de lijst (quiz nog bijna een maand weg) en makkelijk is de Stardust Popquiz toch zeker niet ... een moeilijkere quiz kan ook leuk zijn voor 'gelegenheidsploegen' (niet vergeten dat die bijlange niet allemaal voor 'Alive' van Pearl Jam en 'The Final Countdown' komen : die heb je ook in gradaties hoor, sommigen draaien zo mee in de subtop van het 'circuit' : niet iedereen voelt zich echter geroepen, of hebben geen tijd, om elk weekend het Vlaamse land te doorkruisen om te gaan muziekquizzen), zolang je het plezant, interessant, - sorry, ik vind geen ander woord - leerrijk houdt en divers genoeg blijft ... : wat ik nu al voor de vijfde keer tracht te doen en voorlopig geeft de belangstelling voor mijn quiz mij gelijk :P
200 % mee eens, Tony. Ik ben benieuwd wat de routiniers van onze quiz gaan vinden dit jaar; dankzij de beelden (als het allemaal gaat lukken) een stuk(je?) gemakkelijker dan voorgaande jaren.....

Peegee

P.S. De onze is, met slechts 22 ploegen reeds volzet (te kleine zaal...)
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

kuifje schreef:Toch even inpikken op dat "lokken" waarover Devil's Answer het had...
en ik spreek nu louter vanuit de Sopranos-organisatie. Iedere organisator is natuurlijk blij als de inschrijvingen lopen als een trein. Wij hebben onze quiz aangekondigd als best pittig, en dat zal ook zo blijken.
Ik kan je eerlijk kwijt dat ik vorige week 2 gelegenheidsploegen (mensen die ik persoonlijk ken) heb gewaarschuwd over het niveau dat ze mogen verwachten, en heb hen zelfs afgeraden om in te schrijven. De ene heeft afgehaakt nadien, maar kon wel mijn eerlijkheid appreciëren. De anderen blijven bij hun keuze om deel te nemen, wat natuurlijk hun goed recht is. Maar ze zullen dus achteraf ook niet moeten komen klagen...
Dus het feit dat gelegenheidsploegen worden "gelokt", lijkt me - in ons geval - dan toch niet op zijn plaats.
hier gaat het dus over hé .. jij of tony zullen ook nooit op je affiche of bij je kwisbespreking plaatsen dat het een instapkwis of kwis voor gelegenheidsploegen is ...het siert julie beide dan ook dat je eerlijk bent tegenover de mensen die vragen wat voor kwis je organiseert .
ik had het over bepaalde kwissen , die als ook voor beginners ed worden aangekondigt en dan best wel een moeilijke graad halen ..trouwens Tony .. ik dacht dat de greythies vorig jaar een stuk meer ploegen hadden dan deze editie ? corrigeer me als ik mis ben Dolphin !
natuurlijk kan dit ook liggen aan de 3 muziekquizzen die er die dag waren
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Even een anekdote:

Ooit, heel lang geleden, werd een muziekquiz georganiseerd door een zekere Kurt P. uit B. (momenteel bekend als 'celtic601') onder de vlag van Korfbal Boom. Hij deelde tot enkele weken voor de quiz nog flyers uit op de Radio 800 quiz van Charlie en had zeer graag onze aanwezigheid gehad. Wij waren toen nog maar een subtopper in het circuit (mijn broer speelde toen nog mee, samen met Jackie en Jef). Toen we op de quiz arriveerden, bleek dat we de enige ploeg waren die niets met Korfbal Boom te maken had..... Speciaal door onze aanwezigheid had Kurt de quiz moeilijker gemaakt en wat bleek? Halfweg de quiz hadden we zo een grote voorsprong dat, indien we naar huis hadden gegaan, we de quiz nog zouden gewonnen hebben: we hadden bij de pauze meer punten dan de 2e in de eindstand en wonnen met ongeveer 100 punten verschil..... We wonnen o.a. de reeks 'hard' met 8/20 en de andere ploegen scoorden hier 2, 1 en 0....
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

kasenco schreef:Even een anekdote:

Ooit, heel lang geleden, werd een muziekquiz georganiseerd door een zekere Kurt P. uit B. (momenteel bekend als 'celtic601') onder de vlag van Korfbal Boom. Hij deelde tot enkele weken voor de quiz nog flyers uit op de Radio 800 quiz van Charlie en had zeer graag onze aanwezigheid gehad. Wij waren toen nog maar een subtopper in het circuit ...

Goh, zelfs Kas en co is dus ooit nog een subtopper geweest.

Er is dus nog hoop voor ons. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Aimé le Chevalier schreef:
Devil's answer schreef:De grappigste geslaagde gok van onze ploeg wil ik jullie toch niet onthouden..

Reggaefragment in pakweg reeks 3 of 4.

Hmmm, wat kan dat zijn? Geen idee!

Eek-a-mouse?
Want stem klinkt bijna als een muis, hé...

Opgeschreven...

En 't was juist!
:D
Daaraan zie je: je moet niet echt iets "weten" zijn om te scoren in muziekquizzen...

Overigens hadden we (raar genoeg) het gevoel dat we op deze quiz veel minder punten lieten liggen dan de dag ervoor bij Testedoene (waar we wonnen!). Raar team, hoor, dat van ons! Maar zeer leutig!
:wink:
Eek-A-Mouse zat ook in de quiz van de Rechte Bananen met juist hetzelfde nummer "Wa-do-dem"!
Dat wordt dan strafstudie voor de helft van onze ploeg die daar aantrad onder "Sympathie vur Tequila"... !!!

Alhoewel, vraag het me nu nog eens in een quiz volgende week...
Misschien hoor ik er nu er olifant in?
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Cortez schreef:
svendmae schreef:
Devil's answer schreef: Of hier veel gelegenheidsploegen gaan terugkeren, betwijfel ik wel.


Ik vrees ervoor. Of het zou voor die knappe serveuse moeten zijn :shock: (wat een sexy hese stem...)

...

...

...


De vele wave- en reggaefragmenten waren helemaal niet onze dada, maar langs de andere kant, veel genres die ons op het lijf geschreven zijn, hebben we (nog) niet :D .....[/quote]




Bwa, ik heb toch de indruk dat jullie vrij sterk zijn in hardrock, metal en aanverwanten. Op de Bananenquiz hadden jullie Paradise Lost herkend, wat maar 5 andere ploegen lukte.
Misschien een tip: op de Katangaquiz (nu vrijdag in Aalst) zijn elk jaar nogal wat harde noten te horen. Jullie moeten er dan weer wel reggae en new wave bij nemen vrees ik.
In alle geval zouden jullie op deze quiz de straffe quizploegen grotendeels ontlopen, de tegenstand zal vooral uit gelegenheidsploegen bestaan (zie ook mijn posts bij "Quizaankondigingen" hierover).
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

kasenco schreef:Even een anekdote:

Ooit, heel lang geleden, werd een muziekquiz georganiseerd door een zekere Kurt P. uit B. (momenteel bekend als 'celtic601') onder de vlag van Korfbal Boom. Hij deelde tot enkele weken voor de quiz nog flyers uit op de Radio 800 quiz van Charlie en had zeer graag onze aanwezigheid gehad. Wij waren toen nog maar een subtopper in het circuit (mijn broer speelde toen nog mee, samen met Jackie en Jef). Toen we op de quiz arriveerden, bleek dat we de enige ploeg waren die niets met Korfbal Boom te maken had..... Speciaal door onze aanwezigheid had Kurt de quiz moeilijker gemaakt en wat bleek? Halfweg de quiz hadden we zo een grote voorsprong dat, indien we naar huis hadden gegaan, we de quiz nog zouden gewonnen hebben: we hadden bij de pauze meer punten dan de 2e in de eindstand en wonnen met ongeveer 100 punten verschil..... We wonnen o.a. de reeks 'hard' met 8/20 en de andere ploegen scoorden hier 2, 1 en 0....
snap je nu de reden waarom ik hierzo blijf op doorhameren ?
en zeker als beginnend kwisser of organisator .... idd je leert hieruit !
btw we spreken over eind jaren 80 zeker dacht ik ? ... of je toen al van een muziekquiz circuit kon praten , laat ik in het midden ... het was mijn eerste kwis ooit zelf in elkaar gehusselt ( dacht een jaar of 16 te zijn ) en idd " oh jeetje " die van radio 800 kwamen af ..hup eventjes de kwis aanpassen ... NEEN dus !
een dikke 20 jaar later durf ik best met fierheid vertellen dat ik volgend jaar mijn 10de kwis " bOOmbastic , vroeger freddy breck fanclub " mag samenstellen ..en terwijl er toch jaarlijks een 10tal ploegen uit het circuit aan deelnemen ( + 25 gelegenheidsploegen ) , ik nooit of te nimmer mijn kwis meer heb aangepast of diende aan te passen aan eender of welke ploeg ... :D
ps :leuke berisping Luc ... was vergeten dat je ook echt alles archiveert ... per toeval nog ne Joepie van juli 83 met Irene Cara in je bezit ?
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Mja, mijn hopelijk onnodige bezorgdheid beoogt dit soort oude koeien ook niet uit de gracht te halen...

Ik kijk vooral naar de toekomst.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

celtic601 schreef:ik dacht dat de greythies vorig jaar een stuk meer ploegen hadden dan deze editie ? corrigeer me als ik mis ben Dolphin !
natuurlijk kan dit ook liggen aan de 3 muziekquizzen die er die dag waren
Er waren inderdaad tien ploegen minder; op het eerste zicht lijkt dit echter eerder te maken te hebben met concullega kwissen dan wel met de te hoge moeilijkheidsgraad. Een aantal van de lager geklasseerde ploegen uit editie 2006 waren terug aanwezig. Ook dit jaar heb ik van de meeste gelegenheidskwissers al de booschap ontvangen dat ze terug willen meedoen volgend jaar.

Ik denk dat gelegenheidskwissers sowieso niet elk jaar meedoen, juist omdat het gelegenheidskwissers zijn. Mijn kwis blijft in ieder geval ook de komende jaren op een vergelijkbaar niveau... en kan je eerlijker zijn in een aanduiding van de moeilijkheidsgraad dan bij de aankondiging de antwoorden van het jaar voordien te plaatsen ?

Volgend jaar sluiten we trouwens af op 30 ploegen, want logistiek bleek dit voor ons veel aangenamer.
Plaats reactie