2de muziekquiz Rio te Hamme

Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Silent Dolphin schreef:Volgend jaar sluiten we trouwens af op 30 ploegen, want logistiek bleek dit voor ons veel aangenamer.
Ook al een denkpiste bij de bananen. Een quiz voor 25 ploegen en voldoende waarschuwen dat het "pittig" zal zijn. Liever 5 ploegen minder en iedereen tevreden.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Big Banana schreef:
Silent Dolphin schreef:Volgend jaar sluiten we trouwens af op 30 ploegen, want logistiek bleek dit voor ons veel aangenamer.
Ook al een denkpiste bij de bananen. Een quiz voor 25 ploegen en voldoende waarschuwen dat het "pittig" zal zijn. Liever 5 ploegen minder en iedereen tevreden.
zo is dat ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

celtic601 schreef:
kasenco schreef:Even een anekdote:

Ooit, heel lang geleden, werd een muziekquiz georganiseerd door een zekere Kurt P. uit B. (momenteel bekend als 'celtic601') onder de vlag van Korfbal Boom. Hij deelde tot enkele weken voor de quiz nog flyers uit op de Radio 800 quiz van Charlie en had zeer graag onze aanwezigheid gehad. Wij waren toen nog maar een subtopper in het circuit (mijn broer speelde toen nog mee, samen met Jackie en Jef). Toen we op de quiz arriveerden, bleek dat we de enige ploeg waren die niets met Korfbal Boom te maken had..... Speciaal door onze aanwezigheid had Kurt de quiz moeilijker gemaakt en wat bleek? Halfweg de quiz hadden we zo een grote voorsprong dat, indien we naar huis hadden gegaan, we de quiz nog zouden gewonnen hebben: we hadden bij de pauze meer punten dan de 2e in de eindstand en wonnen met ongeveer 100 punten verschil..... We wonnen o.a. de reeks 'hard' met 8/20 en de andere ploegen scoorden hier 2, 1 en 0....
snap je nu de reden waarom ik hierzo blijf op doorhameren ?
en zeker als beginnend kwisser of organisator .... idd je leert hieruit !
btw we spreken over eind jaren 80 zeker dacht ik ? ... of je toen al van een muziekquiz circuit kon praten , laat ik in het midden ... het was mijn eerste kwis ooit zelf in elkaar gehusselt ( dacht een jaar of 16 te zijn ) en idd " oh jeetje " die van radio 800 kwamen af ..hup eventjes de kwis aanpassen ... NEEN dus !
een dikke 20 jaar later durf ik best met fierheid vertellen dat ik volgend jaar mijn 10de kwis " bOOmbastic , vroeger freddy breck fanclub " mag samenstellen ..en terwijl er toch jaarlijks een 10tal ploegen uit het circuit aan deelnemen ( + 25 gelegenheidsploegen ) , ik nooit of te nimmer mijn kwis meer heb aangepast of diende aan te passen aan eender of welke ploeg ... :D
ps :leuke berisping Luc ... was vergeten dat je ook echt alles archiveert ... per toeval nog ne Joepie van juli 83 met Irene Cara in je bezit ?
Even opgezocht: quiz was in 1992 en neen, mijn Joepies uit 83 heb ik vorige maand meegegeven voor de papierslag van de chiro uit Sint-Lambrechts-Kapelle-op-den-Berg..... :wink:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

kasenco schreef:
celtic601 schreef:
kasenco schreef:Even een anekdote:

Ooit, heel lang geleden, werd een muziekquiz georganiseerd door een zekere Kurt P. uit B. (momenteel bekend als 'celtic601') onder de vlag van Korfbal Boom. Hij deelde tot enkele weken voor de quiz nog flyers uit op de Radio 800 quiz van Charlie en had zeer graag onze aanwezigheid gehad. Wij waren toen nog maar een subtopper in het circuit (mijn broer speelde toen nog mee, samen met Jackie en Jef). Toen we op de quiz arriveerden, bleek dat we de enige ploeg waren die niets met Korfbal Boom te maken had..... Speciaal door onze aanwezigheid had Kurt de quiz moeilijker gemaakt en wat bleek? Halfweg de quiz hadden we zo een grote voorsprong dat, indien we naar huis hadden gegaan, we de quiz nog zouden gewonnen hebben: we hadden bij de pauze meer punten dan de 2e in de eindstand en wonnen met ongeveer 100 punten verschil..... We wonnen o.a. de reeks 'hard' met 8/20 en de andere ploegen scoorden hier 2, 1 en 0....
snap je nu de reden waarom ik hierzo blijf op doorhameren ?
en zeker als beginnend kwisser of organisator .... idd je leert hieruit !
btw we spreken over eind jaren 80 zeker dacht ik ? ... of je toen al van een muziekquiz circuit kon praten , laat ik in het midden ... het was mijn eerste kwis ooit zelf in elkaar gehusselt ( dacht een jaar of 16 te zijn ) en idd " oh jeetje " die van radio 800 kwamen af ..hup eventjes de kwis aanpassen ... NEEN dus !
een dikke 20 jaar later durf ik best met fierheid vertellen dat ik volgend jaar mijn 10de kwis " bOOmbastic , vroeger freddy breck fanclub " mag samenstellen ..en terwijl er toch jaarlijks een 10tal ploegen uit het circuit aan deelnemen ( + 25 gelegenheidsploegen ) , ik nooit of te nimmer mijn kwis meer heb aangepast of diende aan te passen aan eender of welke ploeg ... :D
ps :leuke berisping Luc ... was vergeten dat je ook echt alles archiveert ... per toeval nog ne Joepie van juli 83 met Irene Cara in je bezit ?
Even opgezocht: quiz was in 1992 en neen, mijn Joepies uit 83 heb ik vorige maand meegegeven voor de papierslag van de chiro uit Sint-Lambrechts-Kapelle-op-den-Berg..... :wink:
CULTUUR BARBAAR :violent:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Bericht door Aimé le Chevalier »

divinci schreef:
celtic601 schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:
kasenco schreef:Heb me toch weer kostelijk geamuseerd op deze quiz. Quizzen met dit soort muziek zijn er mijns inziens veel te weinig, al zullen anderen daar anders over denken....

Heb wel gevloekt bij dat instrumentale nummer van Cat Stevens: ik herkende het nummer direct, maar kon er geen titel meer opplakken. Toen ik het antwoord hoorde 'Was Dog A Doughnut' trok ik me de haren uit het hoofd: ik heb het nummer zelf niet van Cat Stevens, maar wel de cover van Jellybean, maar sinds 20 jaar niet meer gehoord en dus niet meer gekend.... :banghead:

Of de quiz moeilijk was? Voor de gelegenheidsploegen wel, maar voor ons... en dan bedoel ik vooral mezelf en PhD. Ons slechtste resultaat was 20/24.
Deze quizzen mogen zeker blijven bestaan, en zijn er misschien inderdaad te weinig (volgens sommigen, niet voor ons alleszins :D) ... Maar kondig ze dan zo aan, en niet als quizje voor gelegenheidsteams he ...

Want nu was de quiz duidelijk aangepast naar het niveau van de "bekendere" ploegen. Maar deze waren wel in de minderheid.

totaal akoord Stef !!! geen enkel probleem met makkelijke of moeilijke kwis ...maar AUB ! vertel wel als organisator op voorhand welke weg je wil opgaan , en zeg niet dat het een instapkwisje zal worden als dit niet zo is .. hier heb je volgens mij toch wel enkele ploegen gelokt die zeker niet aanwezig zouden zijn moesten ze dit geweten hebben Lieven ...
nogmaals , ik heb me goed geamuseerd deze avond , aangezien ik wel van deze muziekgenres hou , maar volgens mij is er de laatse tijd zowat de tendens ontstaan van : oeioe er komen grote namen naar mijn kwis ....ik zal er maar wat extra moeilijke toestanden insteken ... ik vrees voor ploegen die voor de eerste maal een kwis samenstellen ( ze hebben misschien een gebalanceerde kwis ineengestoken en krijgen dan plots te horen dat de polka's , de fanfares , de fabs de kassen en de duvels en noem maar op ... ook gaan deelnemen aan hun kwis .. wat gebeurt er meestal ... hup ! de helft van de vragen verdwijnt in de prullenbak en er komen 30 extra moeilijke fragmenten bij .
dit kan leuk zijn voor de die hards , maar je ziet zo op de volgende editie dat er 15 gelegenheidsploegen minder zullen zijn.
dus nogmaals hééél belangrijk ..vertel wat voor kwis je zal presenteren en dan zijn volgens mij alle problemen van de baan .... schat je hem te moeilijk in , of is het je ding niet .. dan schrijf je niet in toch ?
Dit was mijn eerste deelname aan deze kwis. Ik vrees dat een 2de deelname voorlopig niet tot de mogelijkheden zal behoren. De muziek stond me wel aan, maar als fragmenten van the Hollies, David Bowie en Shocking Blue (gelukkig wist één van ons dat Nirvana hierop een cover had gemaakt) me zelfs niet bekend in de horen klonken, denk ik dat er inderdaad iets mis was met het niveau dat gelegenheidsploegen zou moeten toelaten om toch een behoorlijk aantal punten te scoren. De punten van minder talenteerde ploegen werden dan nog kunstmatig opgedreven door veel van de titels weg te geven. Hebben deze punten dan nog wel iets met muziekkennis te maken?

Maar als we een jaartje verder zijn denk ik hier misschien weer anders over, en sta ik hier weer aan de start met een nieuw geimproviseerd ploegje.
Ik was toevallig hier nog eens naar het kijken, en het werd tijd om eens hierop te antwoorden. Als je van alle rondes de eerste 4 fragmenten bekijkt, zijn volgens mij de meeste ervan niet zo moeilijk, je hebt juist de 3 moeilijkste eruit gehaald om een oordeel te vellen over mijn kwis.
Le plastic c'est fantastique!
Plaats reactie