2de muziekquiz Rio te Hamme

Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

2de muziekquiz Rio te Hamme

Bericht door celtic601 »

aan de hand van de gegevens van Lieven, dachten we hier een leuk ontspannend kwisje te komen spelen ... JA WADDE !!!
genen truut zenne .... MAAR !!! wel ongelooflijk goed geamuseerd en met ons gehalveerd Koerierke ( jef & davy out ) bangelijk goed gepresteerd !
dacht 8 ste ...gelijk met de diamond dogs ...
heb deze avond veel leuks gehoord uit de tijden dat we nog met de bezems de dancings onveilig maakten op leuke newwave deuntjes ..mooi zo !!
misschien wel jammer dat ik in dien tijd steeds de verkeerde Rio (die van Katelijne ) heb uitgekozen ..had ons misschien een punt of 10 meer opgebracht :cry:
neen ..echt leuke dingen gehoord deze avond , maar of dit nu een makelijke instapkwis of voor gelegenheidsploegen was , laat ik in het midden.... hij was best wel pittig !
maar in feite ook wel te verwachten , als ge Lieven kent denk ik ...
in alle geval ... MIJNE MEUK , dus Koerier volgend jaar ZEKER op editie 3 !!!!
Laatst gewijzigd door celtic601 op zo 04 mei 2008, 10:55, 2 keer totaal gewijzigd.
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ik las net de thread nog eens op de aankondigingen.
Deze quiz werd aangekondigd als "quiz met niet te moeilijke fragmenten zodat gelegenheidsploegen ook kunnen meedoen". Ze konden inderdaad meedoen (met een 20-tal als ik me niet vergis) en zullen het vaak in Keulen horen donderen hebben vrees ik. Net als wij trouwens :shock:

Wij keken ook eens naar een ontspannende avond uit, na de pittige quizzen van de Bananen en Testedoene, maar niets van dat. Per reeks zaten er niet al te veel weggevers tussen, en bij de andere fragmenten werden we overspoeld door een overdosis New Wave. Niet onze dada en dat liet zich direct merken in de scores. Maarja, Als je Lieven een beetje kent, moet je daar helemaal niet van opkijken.
Na de pauze werd de quiz wat makkelijker dan voor de pauze, maar de eerste van de 2 extra reeksen was het weer patat ...

Wat een ontspannende avond moest worden, werd een avond met heel wat frustratie en ergernis.

Conclusie: quizzen in Hamme en Vlassenbroek, het zal nooit iets worden :D Maar iedere organisator doet uiteraard zijn ding, en deze quiz zal ons waarschijnlijk nooit echt liggen. Maar als ik de antwoorden van de vorige editie bekijk, moet ik zeggen dat het verschil qua moelijkheidsgraad vrij groot was.

Daarna nog eens binnengewipt bij de buren van de Janeiro en al bij al een geslaagde avond gehad.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Vorig jaar heb ik organisator Lieven nog persoonlijk gefeliciteerd voor zijn voorbeeldquiz als instap voor gelegenheidsploegen. Het was toen nog een redelijk gesloten plaatselijke quiz, herinner ik me, met drie verdwaalde of per ongeluk uitgenodigde forummers en hun team of een gelegenheidsformatie. We wonnen toen nipt van Ludwig en co, in een spannende spurt waar ook Jartazi niet kansloos was.
De ambiance zat er toen bij alle deelnemers in, en de fuif was al tijdens de quiz bezig rond sommige tafels.
Het was een quiz waar we ons bijna partycrashers voelden, en we hebben de uitslag ook bewust niet doorgegeven op het forum.

Ik keek dan ook nog meer uit naar de tweede editie, nu opengegooid voor iedereen via het forum... Net als (vele?) anderen dacht ik er een meer ontspannen quiz te beleven dan deze bij Testedoene vrijdag.

Helaas dus.

De scores van de bekende ploegen waren weliswaar vrij hoog, en ze lieten elkaar lang weinig punten los (de hardste kuitenbijters en wellicht beslissende punten lagen in de reggae/ska en de wave-opgaven), maar in de achtergrond, o wee... Wat een slachtveld moet dat niet geweest zijn!

Let op, geen slechte quiz, maar wat een foute voorstelling qua niveau via de aankondiging, zeg!

Proficiat aan de winnaars (Kasenco ft. Rik van Fab4), en de runners-up Polkaheer en co (ft. Seppuku), Rechte Bananen (ft. Kuifje)... Knalprestatie van Tequila Overdrive trouwens (4°). Wij vijfde, van bij de start tot het einde trouwens.
Al bij al inderdaad leuke fragmenten teruggehoord, maar de dominante wave-reggae-touch (Lievens dada's wellicht?) lag ons niet echt (wél vrij veel goed gegokt nog!), en op de andere genres konden we weinig punten terugpakken.
Vorig jaar zaten we ook "beter" (rustiger), ver van de toog (en tooghangers) weg, zodat er veel minder stoorgeluiden waren. Niet dat dat ons veel punten heeft gekost, maar het is gewoon niet zo ontspannend als je veel moet "filteren" tussen achtergrondlawaai en de opgaven. Maar dat zal wellicht slechts een plaatselijke "pech" geweest zijn door de opstelling voor onze ploeg.

Of hier veel gelegenheidsploegen gaan terugkeren, betwijfel ik wel.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Heb me toch weer kostelijk geamuseerd op deze quiz. Quizzen met dit soort muziek zijn er mijns inziens veel te weinig, al zullen anderen daar anders over denken....

Heb wel gevloekt bij dat instrumentale nummer van Cat Stevens: ik herkende het nummer direct, maar kon er geen titel meer opplakken. Toen ik het antwoord hoorde 'Was Dog A Doughnut' trok ik me de haren uit het hoofd: ik heb het nummer zelf niet van Cat Stevens, maar wel de cover van Jellybean, maar sinds 20 jaar niet meer gehoord en dus niet meer gekend.... :banghead:

Of de quiz moeilijk was? Voor de gelegenheidsploegen wel, maar voor ons... en dan bedoel ik vooral mezelf en PhD. Ons slechtste resultaat was 20/24.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

kasenco schreef:Heb me toch weer kostelijk geamuseerd op deze quiz. Quizzen met dit soort muziek zijn er mijns inziens veel te weinig, al zullen anderen daar anders over denken....

Heb wel gevloekt bij dat instrumentale nummer van Cat Stevens: ik herkende het nummer direct, maar kon er geen titel meer opplakken. Toen ik het antwoord hoorde 'Was Dog A Doughnut' trok ik me de haren uit het hoofd: ik heb het nummer zelf niet van Cat Stevens, maar wel de cover van Jellybean, maar sinds 20 jaar niet meer gehoord en dus niet meer gekend.... :banghead:

Of de quiz moeilijk was? Voor de gelegenheidsploegen wel, maar voor ons... en dan bedoel ik vooral mezelf en PhD. Ons slechtste resultaat was 20/24.
Deze quizzen mogen zeker blijven bestaan, en zijn er misschien inderdaad te weinig (volgens sommigen, niet voor ons alleszins :D) ... Maar kondig ze dan zo aan, en niet als quizje voor gelegenheidsteams he ...

Want nu was de quiz duidelijk aangepast naar het niveau van de "bekendere" ploegen. Maar deze waren wel in de minderheid.
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

Devil's answer schreef: Of hier veel gelegenheidsploegen gaan terugkeren, betwijfel ik wel.


Ik vrees ervoor. Of het zou voor die knappe serveuse moeten zijn :shock: (wat een sexy hese stem...)

Pas op, we hebben ons zoals gewoonlijk wel weer goed geamuseerd, maar zonder Testedoene Hugo zouden we afgetekend laatstes eindigen denk ik. Deze quiz was echt onze dada niet, alle respect voor Kas, Bananen en andere ploegen die ik nu ff vergeet die de grote scores aaneenreven (behalve eens een ronde waarin Bananen 10 op 24 haalde: wat is er misgelopen?)

Wat onthouden we van deze quiz?

- We hebben paar mensen van op dit forum in levende lijve ontmoet...
- Ze hadden goeie tomatensoep met veel ballekes.
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Bericht door Aimé le Chevalier »

Hallo iedereen. Allemaal bedankt om mee te doen met de muziekquiz en hoop jullie volgend jaar terug te zien. De quiz was inderdaad moeilijker dan vorig jaar. Ik had hem wat aangepast omdat er ploegen vanuit het circuit meededen. De new wave was veel te moeilijk blijkbaar en ga volgende keer dit wat aanpassen. Ik hoop toch dat er een paar fragmenten bij waren die zijn blijven hangen (Cat Stevens, Elton Motello, Luk Van Kessel, Prince Buster, Indochine, Max Romeo & The Upsetters, enz.). Voor de gelegenheidsploegen was het idd niet zo gemakkelijk als vorig jaar, maar de meesten zijn vrienden van mij en een trouw RIO-publiek, dus ik denk wel dat ze volgende keer terug zullen meedoen. Ik wacht op de uitslag van Alain, hij gaat mij die doorsturen en ga nu de oplossingen posten.
Le plastic c'est fantastique!
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Bericht door Aimé le Chevalier »

Ronde 1

1) The Doors - Love me 2 Times
2) David Bowie - Round and Round
3) Fun Boy Three - Faith, Hope and Charity
4) Dee-Lite - Groove is in the Heart
5) Moby - Disco Lies
6) Elisa Waut - 4 Times more
7) Bert De Coninck & Fran - Johnny
8) Yellow Man - Strong me strong
9) The Waikiki’s - Hawaii Tattoo
10) Love & Rockets - Ball of Confusion
11) Peter Godwin - Images of Heaven
12) Ana Domino - Take that

Ronde 2

1) The Kingsmen - Louie Louie
2) Brain Ferry - Let’s stick together
3) Steve Winwood - Freedom overspill
4) The Charlatans - The only one I know
5) The Editors - Bullets
6) Nacht und Nebel - Zafari
7) Boudewijn De Groot - Als de rook om je Hoofd is verdwenen
8) Grace Jones - My Jamaican Guy
9) Indian Vibes - Mathar
10) Matt Bianco - Yeh Yeh
11) Executive Slacks - Our Lady
12) Les Rita Mitsouko - Andy

Ronde 3

1) Velvet Underground - What goes on
2) Johnny Guitar Watson - A real Mother for ya
3) ABC - The Look of Love
4) Something Happens - Parachute
5) Beirut - Nantes
6) 2 Belgen - Quand le Film est triste
7) Madou - Niets is voor altijd
8) Eek-A-Mouse - Wa-Do-Dem
9) Average White Band - Pick up the Pieces
10) Mike Anthony - Why can’t we live together?
11) Landscape - Einstein A Go Go
12) Prince - When Doves cry

Ronde 4

1) Jimmy Hendrix - Purple Haze
2) Stretch - Why did you do it?
3) Hall & Oates - Adult Education
4) The Stone Temple Pilots - Plush
5) Freemasons feat. Bailey Tzuke - Uninvited
6) Lavvi Ebbel - Victoria
7) Karin Kent - Dans je de hele Nacht met mij?
8) Max Romeo & The Upsetters - Chase the Devil
9) Walter Murphy & The Big Apple Band - A Fifth of Beethoven
10) Annabel Lamb - Riders on the Storm
11) Siouxsie & The Banshees - Red Light
12) Alan Vega - Juke Box Baby

Ronde 5

1) The Stooges - I wanna be your Dog
2) Robert Palmer - What’s it take?
3) Scritti Politti - The Word Girl
4) The Black Crowes - Remedy
5) James Blunt - 1973
6) Luc Van Acker - The Fear in my Heart
7) Het - Ik heb geen zin om op te staan
8) Bob Marley & The Wailers - Is this Love?
9) Cat Stevens - Was Dog a Doughnut?
10) The Residents - Kaw-Liga
11) Japan - Visions of China
12) Tony Esposito - Papa Chico

Ronde 6

1) The Monkees - I’m not your stepping Stone
2) Bellamy Brothers - Let your Love flow
3) Erasure - Sometimes
4) Green Day - Longview
5) Amy Winehouse - Rehab
6) Ozark Henry - These Days
7) Dschinghis Khan - Kaboutertjes
8) Black Slate - Amigo
9) Fleetwood Mac - Albatross
10) Urban Dance Squad - A Deeper Shade of Soul
11) Paul Haig - Heaven Sent
12) Stevie Wonder - Superstition

Ronde 7

1) Shocking Blue - Love Buzz
2) Supertramp - Dreamer
3) Terence Trent D’Arby - Rain
4) Therapy? - Die laughing
5) Yves La Rock - Rise up
6) Milow - You don’t know
7) Stafke Fabri - Het is weer voorbij die vuile Winter
8) Third World - Now that we found Love
9) Koto - Chinese Revenge
10) Aztec Camera - Jump
11) Killing Joke - Requiem
12) Chaz Jankel - Glad to know you

Ronde 8

1) Bob Dylan - All along the Watchtower
2) Kate Bush - Them heavy People
3) SOS Band - Just be good to me
4) Beats International - Dub be good to me
5) Rihanna - Don’t stop the Music
6) Sarah Bettens - Daddy’s Gun
7) Luk Van Kessel & Split - Voel eens Annelieze
8) Prince Buster - One Step beyond
9) Mike Oldfield - Tubular Bells
10) Fern Kinney - Groove me
11) Stanton Miranda - Wheels over Indian Trails
12) Cameo - Word up

Ronde 9

1) The Trashmen - Surfin’ Bird
2) Simon & Garfunkel - Cecilia
3) Bow Wow Wow - Do you wanna hold me?
4) Placebo - Nancy Boy
5) Timbaland feat. Keri Hilson - The Way I are
6) Tom Van Helsen - Sun in her Eyes
7) Tim Visterin - Alphonso’s Voddenkar
8) Clint Eastwood & General Saint - Another one bites the Dust
9) Jan Hammer - Crockett’s Theme
10) Jo Lemaire & Flouze - Je suis venu te dire que je m’en vais
11) Karen Finley - Tales of Tabboo
12) Indeep - Last Night a DJ saved my Life

Ronde 10

1) Brigitte Bardot - Harley Davidson
2) X Ray Spex - Art-I-Ficial
3) XTC - Senses working overtime
4) REM - Man on the Moon
5) Ida Corr vs. Fedde Le Grand - Let me think about it
6) Sioen - No Conspiracy at all
7) Jacques Brel - Mijn vlakke Land
8) UB 40 - King
9) Perez Prado - Mambo n° 5
10) Shaggy - Oh Carolina
11) Shriekback - My Spine is the Bassline
12) Laid Back - White Horse


Ronde 11

1) Elvis Presley - Devil in disguise
2) The Hollies - Hey Willy
3) Nona Hendryx - Transformation
4) Suede - Animal Nitrate
5) Buscemi - Sahib Balkan
6) Elton Motello - Jet Boy Jet Girl
7) Doe Maar - Is dit alles?
8) Linton Kwesi Johnson - Inglan is a Bitch
9) Indochine - La Buddha Affaire
10) No Doubt - It’s my Life
11) Minimal Compact - Next one is real
12) Kraftwerk - It’s more Fun to compute

Ronde 12

1) The Castaways - Liar Liar
2) ACDC - TNT
3) Rufus & Chaka Khan - Ain’t nobody
4) Pearl Jam - Alive
5) Lionel Richie - All around the World
6) Hooverphonic - 50 Watt
7) Samantha - Helikopter US Navy ‘66
8) Byron Lee & The Dragonaires - Jamaica Ska
9) T. Raumschmiere - Monster Truck Driver
10) Chicks on Speed - Wordy Rappinghood
11) The Human League - Dance like a Star
12) Chic - You are beautiful
Le plastic c'est fantastique!
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Het helpt om tussen een 8 en een ) een spatie te laten. 8)
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Vlassenbroek2000 schreef:
kasenco schreef:Heb me toch weer kostelijk geamuseerd op deze quiz. Quizzen met dit soort muziek zijn er mijns inziens veel te weinig, al zullen anderen daar anders over denken....

Heb wel gevloekt bij dat instrumentale nummer van Cat Stevens: ik herkende het nummer direct, maar kon er geen titel meer opplakken. Toen ik het antwoord hoorde 'Was Dog A Doughnut' trok ik me de haren uit het hoofd: ik heb het nummer zelf niet van Cat Stevens, maar wel de cover van Jellybean, maar sinds 20 jaar niet meer gehoord en dus niet meer gekend.... :banghead:

Of de quiz moeilijk was? Voor de gelegenheidsploegen wel, maar voor ons... en dan bedoel ik vooral mezelf en PhD. Ons slechtste resultaat was 20/24.
Deze quizzen mogen zeker blijven bestaan, en zijn er misschien inderdaad te weinig (volgens sommigen, niet voor ons alleszins :D) ... Maar kondig ze dan zo aan, en niet als quizje voor gelegenheidsteams he ...

Want nu was de quiz duidelijk aangepast naar het niveau van de "bekendere" ploegen. Maar deze waren wel in de minderheid.

totaal akoord Stef !!! geen enkel probleem met makkelijke of moeilijke kwis ...maar AUB ! vertel wel als organisator op voorhand welke weg je wil opgaan , en zeg niet dat het een instapkwisje zal worden als dit niet zo is .. hier heb je volgens mij toch wel enkele ploegen gelokt die zeker niet aanwezig zouden zijn moesten ze dit geweten hebben Lieven ...
nogmaals , ik heb me goed geamuseerd deze avond , aangezien ik wel van deze muziekgenres hou , maar volgens mij is er de laatse tijd zowat de tendens ontstaan van : oeioe er komen grote namen naar mijn kwis ....ik zal er maar wat extra moeilijke toestanden insteken ... ik vrees voor ploegen die voor de eerste maal een kwis samenstellen ( ze hebben misschien een gebalanceerde kwis ineengestoken en krijgen dan plots te horen dat de polka's , de fanfares , de fabs de kassen en de duvels en noem maar op ... ook gaan deelnemen aan hun kwis .. wat gebeurt er meestal ... hup ! de helft van de vragen verdwijnt in de prullenbak en er komen 30 extra moeilijke fragmenten bij .
dit kan leuk zijn voor de die hards , maar je ziet zo op de volgende editie dat er 15 gelegenheidsploegen minder zullen zijn.
dus nogmaals hééél belangrijk ..vertel wat voor kwis je zal presenteren en dan zijn volgens mij alle problemen van de baan .... schat je hem te moeilijk in , of is het je ding niet .. dan schrijf je niet in toch ?
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
divinci
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 11:56
Locatie: Essen / Stoned

Bericht door divinci »

celtic601 schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:
kasenco schreef:Heb me toch weer kostelijk geamuseerd op deze quiz. Quizzen met dit soort muziek zijn er mijns inziens veel te weinig, al zullen anderen daar anders over denken....

Heb wel gevloekt bij dat instrumentale nummer van Cat Stevens: ik herkende het nummer direct, maar kon er geen titel meer opplakken. Toen ik het antwoord hoorde 'Was Dog A Doughnut' trok ik me de haren uit het hoofd: ik heb het nummer zelf niet van Cat Stevens, maar wel de cover van Jellybean, maar sinds 20 jaar niet meer gehoord en dus niet meer gekend.... :banghead:

Of de quiz moeilijk was? Voor de gelegenheidsploegen wel, maar voor ons... en dan bedoel ik vooral mezelf en PhD. Ons slechtste resultaat was 20/24.
Deze quizzen mogen zeker blijven bestaan, en zijn er misschien inderdaad te weinig (volgens sommigen, niet voor ons alleszins :D) ... Maar kondig ze dan zo aan, en niet als quizje voor gelegenheidsteams he ...

Want nu was de quiz duidelijk aangepast naar het niveau van de "bekendere" ploegen. Maar deze waren wel in de minderheid.

totaal akoord Stef !!! geen enkel probleem met makkelijke of moeilijke kwis ...maar AUB ! vertel wel als organisator op voorhand welke weg je wil opgaan , en zeg niet dat het een instapkwisje zal worden als dit niet zo is .. hier heb je volgens mij toch wel enkele ploegen gelokt die zeker niet aanwezig zouden zijn moesten ze dit geweten hebben Lieven ...
nogmaals , ik heb me goed geamuseerd deze avond , aangezien ik wel van deze muziekgenres hou , maar volgens mij is er de laatse tijd zowat de tendens ontstaan van : oeioe er komen grote namen naar mijn kwis ....ik zal er maar wat extra moeilijke toestanden insteken ... ik vrees voor ploegen die voor de eerste maal een kwis samenstellen ( ze hebben misschien een gebalanceerde kwis ineengestoken en krijgen dan plots te horen dat de polka's , de fanfares , de fabs de kassen en de duvels en noem maar op ... ook gaan deelnemen aan hun kwis .. wat gebeurt er meestal ... hup ! de helft van de vragen verdwijnt in de prullenbak en er komen 30 extra moeilijke fragmenten bij .
dit kan leuk zijn voor de die hards , maar je ziet zo op de volgende editie dat er 15 gelegenheidsploegen minder zullen zijn.
dus nogmaals hééél belangrijk ..vertel wat voor kwis je zal presenteren en dan zijn volgens mij alle problemen van de baan .... schat je hem te moeilijk in , of is het je ding niet .. dan schrijf je niet in toch ?
Dit was mijn eerste deelname aan deze kwis. Ik vrees dat een 2de deelname voorlopig niet tot de mogelijkheden zal behoren. De muziek stond me wel aan, maar als fragmenten van the Hollies, David Bowie en Shocking Blue (gelukkig wist één van ons dat Nirvana hierop een cover had gemaakt) me zelfs niet bekend in de horen klonken, denk ik dat er inderdaad iets mis was met het niveau dat gelegenheidsploegen zou moeten toelaten om toch een behoorlijk aantal punten te scoren. De punten van minder talenteerde ploegen werden dan nog kunstmatig opgedreven door veel van de titels weg te geven. Hebben deze punten dan nog wel iets met muziekkennis te maken?

Maar als we een jaartje verder zijn denk ik hier misschien weer anders over, en sta ik hier weer aan de start met een nieuw geimproviseerd ploegje.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

divinci schreef:
celtic601 schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:
kasenco schreef:Heb me toch weer kostelijk geamuseerd op deze quiz. Quizzen met dit soort muziek zijn er mijns inziens veel te weinig, al zullen anderen daar anders over denken....

Heb wel gevloekt bij dat instrumentale nummer van Cat Stevens: ik herkende het nummer direct, maar kon er geen titel meer opplakken. Toen ik het antwoord hoorde 'Was Dog A Doughnut' trok ik me de haren uit het hoofd: ik heb het nummer zelf niet van Cat Stevens, maar wel de cover van Jellybean, maar sinds 20 jaar niet meer gehoord en dus niet meer gekend.... :banghead:

Of de quiz moeilijk was? Voor de gelegenheidsploegen wel, maar voor ons... en dan bedoel ik vooral mezelf en PhD. Ons slechtste resultaat was 20/24.
Deze quizzen mogen zeker blijven bestaan, en zijn er misschien inderdaad te weinig (volgens sommigen, niet voor ons alleszins :D) ... Maar kondig ze dan zo aan, en niet als quizje voor gelegenheidsteams he ...

Want nu was de quiz duidelijk aangepast naar het niveau van de "bekendere" ploegen. Maar deze waren wel in de minderheid.

totaal akoord Stef !!! geen enkel probleem met makkelijke of moeilijke kwis ...maar AUB ! vertel wel als organisator op voorhand welke weg je wil opgaan , en zeg niet dat het een instapkwisje zal worden als dit niet zo is .. hier heb je volgens mij toch wel enkele ploegen gelokt die zeker niet aanwezig zouden zijn moesten ze dit geweten hebben Lieven ...
nogmaals , ik heb me goed geamuseerd deze avond , aangezien ik wel van deze muziekgenres hou , maar volgens mij is er de laatse tijd zowat de tendens ontstaan van : oeioe er komen grote namen naar mijn kwis ....ik zal er maar wat extra moeilijke toestanden insteken ... ik vrees voor ploegen die voor de eerste maal een kwis samenstellen ( ze hebben misschien een gebalanceerde kwis ineengestoken en krijgen dan plots te horen dat de polka's , de fanfares , de fabs de kassen en de duvels en noem maar op ... ook gaan deelnemen aan hun kwis .. wat gebeurt er meestal ... hup ! de helft van de vragen verdwijnt in de prullenbak en er komen 30 extra moeilijke fragmenten bij .
dit kan leuk zijn voor de die hards , maar je ziet zo op de volgende editie dat er 15 gelegenheidsploegen minder zullen zijn.
dus nogmaals hééél belangrijk ..vertel wat voor kwis je zal presenteren en dan zijn volgens mij alle problemen van de baan .... schat je hem te moeilijk in , of is het je ding niet .. dan schrijf je niet in toch ?
Dit was mijn eerste deelname aan deze kwis. Ik vrees dat een 2de deelname voorlopig niet tot de mogelijkheden zal behoren. De muziek stond me wel aan, maar als fragmenten van the Hollies, David Bowie en Shocking Blue (gelukkig wist één van ons dat Nirvana hierop een cover had gemaakt) me zelfs niet bekend in de horen klonken, denk ik dat er inderdaad iets mis was met het niveau dat gelegenheidsploegen zou moeten toelaten om toch een behoorlijk aantal punten te scoren. De punten van minder talenteerde ploegen werden dan nog kunstmatig opgedreven door veel van de titels weg te geven. Hebben deze punten dan nog wel iets met muziekkennis te maken?

Maar als we een jaartje verder zijn denk ik hier misschien weer anders over, en sta ik hier weer aan de start met een nieuw geimproviseerd ploegje.
thats the spirit :app: :app: :app:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:Vorig jaar heb ik organisator Lieven nog persoonlijk gefeliciteerd voor zijn voorbeeldquiz als instap voor gelegenheidsploegen. Het was toen nog een redelijk gesloten plaatselijke quiz, herinner ik me, met drie verdwaalde of per ongeluk uitgenodigde forummers en hun team of een gelegenheidsformatie. We wonnen toen nipt van Ludwig en co, in een spannende spurt waar ook Jartazi niet kansloos was.

...


Ik keek dan ook nog meer uit naar de tweede editie, nu opengegooid voor iedereen via het forum... Net als (vele?) anderen dacht ik er een meer ontspannen quiz te beleven dan deze bij Testedoene vrijdag.

Helaas dus.

De scores van de bekende ploegen waren weliswaar vrij hoog, en ze lieten elkaar lang weinig punten los (de hardste kuitenbijters en wellicht beslissende punten lagen in de reggae/ska en de wave-opgaven), maar in de achtergrond, o wee... Wat een slachtveld moet dat niet geweest zijn!

Let op, geen slechte quiz, maar wat een foute voorstelling qua niveau via de aankondiging, zeg!

Proficiat aan de winnaars (Kasenco ft. Rik van Fab4), en de runners-up Polkaheer en co (ft. Seppuku), Rechte Bananen (ft. Kuifje)... Knalprestatie van Tequila Overdrive trouwens (4°). Wij vijfde, van bij de start tot het einde trouwens.
Al bij al inderdaad leuke fragmenten teruggehoord, maar de dominante wave-reggae-touch (Lievens dada's wellicht?) lag ons niet echt (wél vrij veel goed gegokt nog!), en op de andere genres konden we weinig punten terugpakken.
Vorig jaar zaten we ook "beter" (rustiger), ver van de toog (en tooghangers) weg, zodat er veel minder stoorgeluiden waren. Niet dat dat ons veel punten heeft gekost, maar het is gewoon niet zo ontspannend als je veel moet "filteren" tussen achtergrondlawaai en de opgaven. Maar dat zal wellicht slechts een plaatselijke "pech" geweest zijn door de opstelling voor onze ploeg.

Of hier veel gelegenheidsploegen gaan terugkeren, betwijfel ik wel.


Als het aangekondigd was als een instapquiz is er misschien een fout gemaakt maar, om heel eerlijk te zijn, wij vonden het net wel heel ontspannen quizzen (we hadden wel het geluk ver van de toog te zitten).

Onze indruk was dat er af en toe een moeilijk fragment in zat, maar de meeste nummers leken ons absoluut niet ver gezocht.

De vele new wave was aangekondigd en het merendeel waren singles die op allerhande best-of-new wave verzamelaars te vinden zijn en regelmatig op wave- fuiven gespeeld worden.

En reggae: voor wie er echt geen voeling mee heeft is dit uiteraard moeilijk, maar ook hier ging het om klassiekers uit het genre. 't Is een kwestie van smaak natuurlijk, maar wij zijn blij als er es reggae in een quiz zit, in de meeste quizzen wordt dit genre compleet genegeerd.

Wij vonden dit dan ook een prima quiz en komen zeker terug.

Proficiat aan Kas, Rik en co, daar viel echt weer niet tegen op te quizzen. :app: :app:

Ook felicitaties voor Polkaheer en co, die ons in de laatste ronde bijhaalden en door een betere gok bij de schiftingvraag voorbijstaken :app: (maar toch ook :banghead: :wink: ), waardoor ze hun reputatie van de Polidors van het quizcircuit weer waar maakten.

En, inderdaad, ook erg sterke prestatie van Tequila Overdrive. :app:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

svendmae schreef:
Devil's answer schreef: Of hier veel gelegenheidsploegen gaan terugkeren, betwijfel ik wel.


Ik vrees ervoor. Of het zou voor die knappe serveuse moeten zijn :shock: (wat een sexy hese stem...)

Pas op, we hebben ons zoals gewoonlijk wel weer goed geamuseerd, maar zonder Testedoene Hugo zouden we afgetekend laatstes eindigen denk ik. Deze quiz was echt onze dada niet, alle respect voor Kas, Bananen en andere ploegen die ik nu ff vergeet die de grote scores aaneenreven (behalve eens een ronde waarin Bananen 10 op 24 haalde: wat is er misgelopen?)

/quote]


Huh??

Kan me hier echt niks van herinneren (de punten van de laatste ronde zijn me wel ontgaan).
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

straight banana schreef:
svendmae schreef:
Devil's answer schreef: Of hier veel gelegenheidsploegen gaan terugkeren, betwijfel ik wel.


Ik vrees ervoor. Of het zou voor die knappe serveuse moeten zijn :shock: (wat een sexy hese stem...)

Pas op, we hebben ons zoals gewoonlijk wel weer goed geamuseerd, maar zonder Testedoene Hugo zouden we afgetekend laatstes eindigen denk ik. Deze quiz was echt onze dada niet, alle respect voor Kas, Bananen en andere ploegen die ik nu ff vergeet die de grote scores aaneenreven (behalve eens een ronde waarin Bananen 10 op 24 haalde: wat is er misgelopen?)

/quote]


Huh??

Kan me hier echt niks van herinneren (de punten van de laatste ronde zijn me wel ontgaan).




Het was in ieder geval de laatste ronde niet, mss dat Aimé zich vergist had bij het afroepen van de punten, maar op een gegeven moment heb ik duidelijk verstaan: Rechte Banenen 22 10. Niet aan mij om tegen jullie te zeggen dat dat zwak is ofzo, maar jullie reven de goeie scores aaneen, en plots hoorde ik daar een 10/24. Ik was bijna geschokt :)
Plaats reactie