De Foute TOW Muziekquiz - 2 Mei 2008

Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

........
Laatst gewijzigd door Buddy59 op di 03 jul 2012, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

...............
Laatst gewijzigd door Buddy59 op di 03 jul 2012, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

.........
Laatst gewijzigd door Buddy59 op di 03 jul 2012, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

een schelle espe schreef:
celtic601 schreef: ...
don't forget dat de dolphins de laatste editie van de fab4 kwis gewonnen hebben , met WEL een bekend deelnemersveld .... GEEN foute kwis , weinig gelegenheidsploegen .. waar was toens je buiging ?
...
Ik vrees dat ik toen nog niet op het forum te vinden was mijn beste :) In elk geval mijn oprechte felicitaties voor de Dolphins hun overwinning aldaar. :thumb1:

Los van de "jij mijn quiz, ik jouw quiz" systematiek waar ik totaal niet op doelde, lijkt het mij toch toffer een avond in glorie te kunnen beëindigen indien er wat strijd is geweest. Het bekampen van ploegen die luttele punten in onze buurt liggen is amusanter dan het met verve achter ons laten van een gelegenheidsploeg. Maar dat zal misschien de aard van het beestje zijn :)

Nu goed, als het praktisch een stuk beter uitkwam om in Temse te quizzen is dat jullie goed recht natuurlijk. Ik kan me gewoon niet van de gedachte ontdoen dat jullie (net als iedereen lijkt me maar logisch) meer voldoening hebben bij het winnen van quizzen à la fab4.
ok ..zullen we vanaf heden dan maar alle beginners kwissers of kwissen bedoeld voor familiekring en dergelijke , direkt de grond in te boren en hun bestaansrecht af nemen ?
als jij dan toch bepaalt dat iedereen meer plezier heeft aan kwissen vol van abstracte toestanden , niche , doom , underground en noem maar op ???
je zou juist alle nieuwe initiatieven moeten aanmoedigen , zodat er NOg meer keuze is waar men naar toe kan gaan en zodat NOGMAALS ieder voor zich zelf beslist waar hij dan dat weekend aanwezig zal zijn ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

allez, schel espe, niet zeveren hé, iedereen quizt toch waar en wanneer hij wil en heeft zoveel plezier als hij wil aan een overwinning, of dat nu de Fab4-, Kas & co- of de quiz van de pompiersgilde van Bommerskonte is ...
philippoussis
Backing Vocal
Berichten: 52
Lid geworden op: za 08 dec 2007, 17:52
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door philippoussis »

schelle espe....tussen mijnen boterham
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

De discussie die 'schel espe' hier voert is eigenlijk al begonnen in de thread over de ranking.
'k Heb de indruk dat hij het er een beetje moeilijk mee heeft dat 'Silent Dolphins' vanuit het niets plots naar de top van de ranking geschoten is, waardoor alle andere ploegen een plaatsje gezakt zijn.

Nochtans ... eerlijk is eerlijk ... als Silent Dolphin goed presteert op een quiz, dan zal zich dat ook vertalen in een plaats in de ranking.

Tip voor 'schelle espe' .... relativeer die ranking nu toch eens een beetje. Die is er pas sinds een jaar gekomen. Ik draai ondertussen al 10 jaar mee in het muziekquiz-gebeuren en toen (ook nu nog trouwens) gingen wij quizzen voor ons plezier.

Anderzijds ... als er toch een ranking moet zijn ... dan moet die na verloop van tijd misschien nog eens verfijnd worden.
Want als mijne nonkel Van Grauwel nu de komende 5 weken enkele muziekquizjes wint met als tegenstander alleen maar lokale ploegen, dan zal Nonkel Van Grauwel op de eerste plaats prijken in de ranking met een max. van 100%.

De ranking bestaat ocharme een jaar en er zijn al zovele zinloze discussies gevoerd. Ik vind het leuk dat die ranking er is en het geeft in globale lijnen een waarheidsgetrouwe weerspiegeling van de onderlinge sterkte van de ploegen. Als ik zie welke ploegen ons gisteren in Bellem allemaal kloppen, dan zie ik dat die ploegen ook allemaal voor ons staan in de ranking.
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Een rechtzetting, ik heb nooit denigrerend gedaan over gelegenheidsquizzen! Integendeel zou ik zeggen, we zullen er zelf op enkele te vinden zijn. Mijn verwijzing naar de Fab4 quiz was enkel gebaseerd op het deelnemersveld, en dus niet om de "hoogstaandheid" ervan. Evenmin heb ik nooit de inhoud van quizzen bekritiseerd, ik begrijp bijgevolg niet waarom ik zou aansturen op 'niche, doom, underground en abstracte toestanden'.

Dat terzijde gelaten vrees ik dat (geïnspireerd door de Muziekranking draad ergens anders op het forum) ik een beetje in dezelfde denkpiste als berwt verkeer: "De ranking is een leuke spielerei, maar dan moet het wel iets betekenen." Met andere woorden, die ranking is verre van een streefdoel op zich, maar het moet wel een reëel beeld geven van wat we in de kuip hebben. Het leidt geen twijfel dat de Dolphins sterke muziekkenners zijn, maar ik vind het persoonlijk jammer dat dit niet meer bevestigd wordt op de iets moeilijkere quizzen.

Maar zoals jullie zelf gezegd hebben, iedereen neemt deel waar en wanneer hij/zij wil (ik keur dit niet af hé, begrijp me niet verkeerd). En ik moet ook niet overtuigd worden van het feit dat plezier maken, naast het invullen van antwoorden, een zeer essentieel onderdeel van de avond vormt. De ons omringende ploegen kunnen ons daar wel in bijspringen hoop ik :D Bij deze wil ik me toch excuseren ten opzichte van The Silent Dolphins en forumkompanen voor de karren waar ik tegengereden ben. Ik neem de ranking een tikkeltje serieuzer op dan de rest precies. De jeugdige leeftijd zeker? :)
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

Ik denk dat we inderdaad hier te maken hebben met een gefrustreerd stukje vlees :D

Gisteren 1 van de leukste quizzen gespeeeld van het lopende seizoen.

Het bracht precies wat er aangekondigd was, een heleboel foute muziek, met af en toe een klein zijsprongetje naar wat 'beter werk'.

Wat de discussie over het deelnemers beteft, waren er toch nog genoeg ploegen uit de ranking aanwezig dacht ik : Koerier, Sticky Fingers , Carefull, Diamond Dogs, Interstellar ....

Wat samenstelling betreft , snap ik ook niet goed waarom er zo laagdunkend over deze quiz wordt gedaan.

Iedereen aanwezig gisteren, ging met een 'goed gevoel' naar huis, na een ontspannend avondje quizzen, wat toch de bedoeling is van dit tijdverdrijf.

Ik ben er zeker van dat 99% van de aanwezige ploegen volgend jaar terug aanwezig zullen zijn op de tweede editie.

Welke organisator kan dit nog zeggen .....
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: De Foute TOW Muziekquiz - 2 Mei 2008

Bericht door celtic601 »

een schelle espe schreef:
Silent Dolphin schreef:
een schelle espe schreef:
En concurrentie dat die dolfijnen hadden :o
En toch hebben we ons geamuseerd; bij deze onze welgemeende excuses dat wij dit nog steeds het belangrijkst vinden :shock:
U amuseren is altijd het primaire doel van een quiz, bij deze mijn medevreugde dat dit ook gelukt is deze avond. Ik stel alleen vast (voor zover ik iets van de bekendere ploegnamen ken) dat de concurrentie niet de creme de la creme van het quizmilieu omvat waardoor mijn buiging tov Sympathy voor den Duvel iets dieper gaat. Don't take it personal :)
natuurlijk leuk om te horen .. buiten sticky fingers en silent dolphins zijn koerier , diamond dogs , carefull with that sex , interstellar overdrive , eddie & the dreamers mischien niet de creme van het quizmilieu ... maar hebben of zijn de rolletjes hesp ooit al VOOR deze ploegen geeindigt ??????
het zou natuurlijk kunnen zijn dat wij steeds tesamen op een kermisquiz in Beervelde zitten als julie meedoen :lol:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

celtic601 schreef:[tja ..als je vanaf heden ook al niet meer je eigen kwis mag uitkiezen ?
don't forget dat de dolphins de laatste editie van de fab4 kwis gewonnen hebben , met WEL een bekend deelnemersveld .... GEEN foute kwis , weinig gelegenheidsploegen .. waar was toens je buiging ?
trouwens ook wij van koerier hadden besloten om het dit weekend wat korter bij te gaan zoeken en zijn onder " dj kim " gaan spelen aangezien onze Jef niet kon garanderen om tijdig in bellem te geraken ( later werkschema ) .
vershil temse 15 minuten rijden - bellem 1 uur + ......
voor mij persoonlijk mocht jef gerust ingeschreven hebben onder de naam Koerier ... ik ben zo niet van : kom jij naar mijn kwisje ..dan kom ik naar de jouwe ???? ik organiseer trouwens ook al 10 jaar een muziekquiz , en heb bv ook nog nooit een ploeg van bellem gehad ...wat hun volste recht is natuurlijk ...tis een eindje rijden en je moet geinteresseerd zijn ook hé ...
daarom wil ik nogmaals tot mijn punt komen .. je gaat kwissen waar en wanneer je wil ! er zijn het ganse jaar door genoeg datums en genre kwissen .
het is trouwens is leuk om een volle zaal gelegenheidsploegen , vollen bak ambiance zien te maken , en waarvan het bijna niemand ne "kloot "
kan schelen wie er die avond wint ...
Ik heb er totaal geen problemen mee dat jullie meededen in Temse, tenslotte hebben jullie al veel meegedaan in Bellem. Ook wat betreft Silent Dolphins (is inderdaad een heel goede ploeg), probleem is dat ze meer onder de fab4 spelen en daarom komt het waarschijnlijk zo over voor diegene die die mensen niet kennen dat ze zogezegd de quizzen zouden uitkiezen. En wat betreft quiz in Boom, wij hebben daar enkele jaren geleden eens al aan meegedaan en zou daar ook graag nog eens aan meedoen omdat het mij een leuke quiz lijkt. Maar dit jaar was er op dezelfde datum een muziekquiz in Waarschoot (andere jaren was dat een andere datum) en dat is maar een 15 min. rijden voor ons en die ploeg doet ook altijd mee aan onze quiz. Maar het is zeker zo niet dat wij gaan quizzen naar diegene die meedoen bij ons, soms lukt het gewoon niet om aan ploeg te geraken zoals volgende week in Sint-Niklaas van Filip Van Ratelingen waar wij nochtans graag zouden aan meegedaan hebben. Of zoals bij U in Boom de jaren voordien. Als wij gaan quizzen is het gewoon omdat wij die avond aan 4 personen geraken, ik contacteer nog dikwijls personen van andere ploegen om mee te doen, maar als die dan zelf met hun ploeg spelen of niet kunnen is het voor ons dan ook moeilijk om aan een ploeg te geraken. Het lijkt alsof wij een brede kern hebben maar de meeste van ons hebben in het weekend soms ook een drukke agenda. Soms is het ook zo dat wij bepaalde personen (Hugo, Alain, flor enz.) niet naar een bepaalde quiz moeten sturen zoals bijv. de quiz van Luc Vereecken omdat zij daar niks kunnen doen en dan is het soms moeilijk voor ons om een ploeg te vormen.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

GG schreef:
celtic601 schreef:[tja ..als je vanaf heden ook al niet meer je eigen kwis mag uitkiezen ?
don't forget dat de dolphins de laatste editie van de fab4 kwis gewonnen hebben , met WEL een bekend deelnemersveld .... GEEN foute kwis , weinig gelegenheidsploegen .. waar was toens je buiging ?
trouwens ook wij van koerier hadden besloten om het dit weekend wat korter bij te gaan zoeken en zijn onder " dj kim " gaan spelen aangezien onze Jef niet kon garanderen om tijdig in bellem te geraken ( later werkschema ) .
vershil temse 15 minuten rijden - bellem 1 uur + ......
voor mij persoonlijk mocht jef gerust ingeschreven hebben onder de naam Koerier ... ik ben zo niet van : kom jij naar mijn kwisje ..dan kom ik naar de jouwe ???? ik organiseer trouwens ook al 10 jaar een muziekquiz , en heb bv ook nog nooit een ploeg van bellem gehad ...wat hun volste recht is natuurlijk ...tis een eindje rijden en je moet geinteresseerd zijn ook hé ...
daarom wil ik nogmaals tot mijn punt komen .. je gaat kwissen waar en wanneer je wil ! er zijn het ganse jaar door genoeg datums en genre kwissen .
het is trouwens is leuk om een volle zaal gelegenheidsploegen , vollen bak ambiance zien te maken , en waarvan het bijna niemand ne "kloot "
kan schelen wie er die avond wint ...
Ik heb er totaal geen problemen mee dat jullie meededen in Temse, tenslotte hebben jullie al veel meegedaan in Bellem. Ook wat betreft Silent Dolphins (is inderdaad een heel goede ploeg), probleem is dat ze meer onder de fab4 spelen en daarom komt het waarschijnlijk zo over voor diegene die die mensen niet kennen dat ze zogezegd de quizzen zouden uitkiezen. En wat betreft quiz in Boom, wij hebben daar enkele jaren geleden eens al aan meegedaan en zou daar ook graag nog eens aan meedoen omdat het mij een leuke quiz lijkt. Maar dit jaar was er op dezelfde datum een muziekquiz in Waarschoot (andere jaren was dat een andere datum) en dat is maar een 15 min. rijden voor ons en die ploeg doet ook altijd mee aan onze quiz. Maar het is zeker zo niet dat wij gaan quizzen naar diegene die meedoen bij ons, soms lukt het gewoon niet om aan ploeg te geraken zoals volgende week in Sint-Niklaas van Filip Van Ratelingen waar wij nochtans graag zouden aan meegedaan hebben. Of zoals bij U in Boom de jaren voordien. Als wij gaan quizzen is het gewoon omdat wij die avond aan 4 personen geraken, ik contacteer nog dikwijls personen van andere ploegen om mee te doen, maar als die dan zelf met hun ploeg spelen of niet kunnen is het voor ons dan ook moeilijk om aan een ploeg te geraken. Het lijkt alsof wij een brede kern hebben maar de meeste van ons hebben in het weekend soms ook een drukke agenda. Soms is het ook zo dat wij bepaalde personen (Hugo, Alain, flor enz.) niet naar een bepaalde quiz moeten sturen zoals bijv. de quiz van Luc Vereecken omdat zij daar niks kunnen doen en dan is het soms moeilijk voor ons om een ploeg te vormen.
Hey Guy,

Van onze kant uit zeker geen kwaad woord richting jullie organisatie. Je weet dat ook ik (met Fab4) al vaak naar Bellem ben afgezakt (heb GPS al lang niet meer nodig).

Ik vond het zeker heel jammer dat we voor gisteren een keuze moesten maken, want had graag komen meestrijden om te proberen de Duivel te doen struikelen :wink: (wat waarschijnlijk een bijna onmogelijk klus zou zijn, want Luc en co zijn al een tijdje op kruissnelheid).

In Augustus ben ik er sowieso weer en volgend jaar hoop ik ook op jullie zwaarste schakel van de drieling terug mee te kwissen.

Maar ik ben er dan ook van overtuigd dat jullie de zaken in een correct perspectief kunnen plaatsen :thumb2:

BTW... Ik hoop dat jullie een overzicht van de gevraagde fragmenten van gisteren online zetten; kwestie van toch ook een beetje te kunnen nagenieten van jullie werkstuk.

Tot in Bellem !

Jorgen
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

GG schreef:
celtic601 schreef:[tja ..als je vanaf heden ook al niet meer je eigen kwis mag uitkiezen ?
don't forget dat de dolphins de laatste editie van de fab4 kwis gewonnen hebben , met WEL een bekend deelnemersveld .... GEEN foute kwis , weinig gelegenheidsploegen .. waar was toens je buiging ?
trouwens ook wij van koerier hadden besloten om het dit weekend wat korter bij te gaan zoeken en zijn onder " dj kim " gaan spelen aangezien onze Jef niet kon garanderen om tijdig in bellem te geraken ( later werkschema ) .
vershil temse 15 minuten rijden - bellem 1 uur + ......
voor mij persoonlijk mocht jef gerust ingeschreven hebben onder de naam Koerier ... ik ben zo niet van : kom jij naar mijn kwisje ..dan kom ik naar de jouwe ???? ik organiseer trouwens ook al 10 jaar een muziekquiz , en heb bv ook nog nooit een ploeg van bellem gehad ...wat hun volste recht is natuurlijk ...tis een eindje rijden en je moet geinteresseerd zijn ook hé ...
daarom wil ik nogmaals tot mijn punt komen .. je gaat kwissen waar en wanneer je wil ! er zijn het ganse jaar door genoeg datums en genre kwissen .
het is trouwens is leuk om een volle zaal gelegenheidsploegen , vollen bak ambiance zien te maken , en waarvan het bijna niemand ne "kloot "
kan schelen wie er die avond wint ...
Ik heb er totaal geen problemen mee dat jullie meededen in Temse, tenslotte hebben jullie al veel meegedaan in Bellem. Ook wat betreft Silent Dolphins (is inderdaad een heel goede ploeg), probleem is dat ze meer onder de fab4 spelen en daarom komt het waarschijnlijk zo over voor diegene die die mensen niet kennen dat ze zogezegd de quizzen zouden uitkiezen. En wat betreft quiz in Boom, wij hebben daar enkele jaren geleden eens al aan meegedaan en zou daar ook graag nog eens aan meedoen omdat het mij een leuke quiz lijkt. Maar dit jaar was er op dezelfde datum een muziekquiz in Waarschoot (andere jaren was dat een andere datum) en dat is maar een 15 min. rijden voor ons en die ploeg doet ook altijd mee aan onze quiz. Maar het is zeker zo niet dat wij gaan quizzen naar diegene die meedoen bij ons, soms lukt het gewoon niet om aan ploeg te geraken zoals volgende week in Sint-Niklaas van Filip Van Ratelingen waar wij nochtans graag zouden aan meegedaan hebben. Of zoals bij U in Boom de jaren voordien. Als wij gaan quizzen is het gewoon omdat wij die avond aan 4 personen geraken, ik contacteer nog dikwijls personen van andere ploegen om mee te doen, maar als die dan zelf met hun ploeg spelen of niet kunnen is het voor ons dan ook moeilijk om aan een ploeg te geraken. Het lijkt alsof wij een brede kern hebben maar de meeste van ons hebben in het weekend soms ook een drukke agenda. Soms is het ook zo dat wij bepaalde personen (Hugo, Alain, flor enz.) niet naar een bepaalde quiz moeten sturen zoals bijv. de quiz van Luc Vereecken omdat zij daar niks kunnen doen en dan is het soms moeilijk voor ons om een ploeg te vormen.
geen enkel probleem hierover Guy .. het viel dit jaar gewoonweg heel slecht omdat jef zijn uren niet kon regelen op zijn werk .
je mag gerust weten dat wij elk jaar met plezier naar bellem komen , aangezien dit toch steeds leuke en op en top in elkaar gestoken quizzen zijn .
pech dit jaar maar volgend jaar kun je zeker terug op ons rekenen.
ivm mijn kwis zal ik NOOIT iemand verwijten dat hij niet komt hoor , zoals ik al in vele quotes heb gezegd ...ieder gaat naar de kwis die hij wil .
en ik vind het ook jammer dat nu deze 2 kwissen tesamen vielen ( temse & bellem )
in alle geval proficiat met julie editie van dit jaar... blijkbaar niets dan positieve reakties op het forum ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

Silent Dolphin schreef: Van onze kant uit zeker geen kwaad woord richting jullie organisatie. Je weet dat ook ik (met Fab4) al vaak naar Bellem ben afgezakt (heb GPS al lang niet meer nodig).

Ik vond het zeker heel jammer dat we voor gisteren een keuze moesten maken, want had graag komen meestrijden om te proberen de Duivel te doen struikelen :wink: (wat waarschijnlijk een bijna onmogelijk klus zou zijn, want Luc en co zijn al een tijdje op kruissnelheid).

In Augustus ben ik er sowieso weer en volgend jaar hoop ik ook op jullie zwaarste schakel van de drieling terug mee te kwissen.

Maar ik ben er dan ook van overtuigd dat jullie de zaken in een correct perspectief kunnen plaatsen :thumb2:

BTW... Ik hoop dat jullie een overzicht van de gevraagde fragmenten van gisteren online zetten; kwestie van toch ook een beetje te kunnen nagenieten van jullie werkstuk.

Tot in Bellem !

Jorgen
ik had totaal geen probleem met deze quiz in Temse, iedereen organiseert een quiz wanneer hij dat wilt. Persoonlijk kijk ik wel als er door iemand uit een quizploeg een quiz wordt georganiseert dat wij dan geen inrichten. Zo zal onze oldiesquiz NIET doorgaan op 10 november (was oorspronkelijk zo voorzien) omdat Tony dan al één inricht (niettegenstaande het een andere doelpubliek is) En ik weet dat jij een van de betere quizzers bent in het milieu (dus de kritiek op jullie ploeg is onterecht) En als ik de antwoorden zag van uw quiz had ik veel liever meegedaan bij U dan in Deinze (heb me vorig jaar enorm geamuseerd op uw quiz), maar in onze ploeg zitten er niet al te veel 80's kenners dus werd er geopteerd voor Deinze.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Silent Dolphin schreef:[
BTW... Ik hoop dat jullie een overzicht van de gevraagde fragmenten van gisteren online zetten; kwestie van toch ook een beetje te kunnen nagenieten van jullie werkstuk.

Tot in Bellem !

Jorgen
Fragmenten staan ondertussen bij de bespreking van onze quiz , grt :wink:
Plaats reactie