Muziekquiz Bellem 02/05/2008

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Muziekquiz Bellem 02/05/2008

Bericht door peegee »

Toffe quiz. Veel variatie. Kort op de bal met de hit-hot- ronde. Weeral eens geflaterd op de fotoreeks (dat wordt echt een gewoonte bij ons).

Proficiat aan de winnaars, Sympathy vur den duvel :twisted: :thumb2:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: Muziekquiz Bellem 02/05/2008

Bericht door parma espe »

peegee schreef:Toffe quiz. Veel variatie. Kort op de bal met de hit-hot- ronde. Weeral eens geflaterd op de fotoreeks (dat wordt echt een gewoonte bij ons).

Proficiat aan de winnaars, Sympathy vur den duvel :twisted: :thumb2:
Rubby had nog overwogen er een foto van Opeth tussen te stoppen. Het had ons puntenaantal in elk geval goed gedaan indien dat zo was :(

Nogal alternatieve quiz wat ons een pak zweetdruppels heeft opgeleverd. De ronde's waren goed ingedeeld met voor elk wat wils (60 - 00's, nederlandstalig, anderstalig, ...). Het tonen van de punten mocht misschien iets frequenter, alhoewel dit slechts een minimalistische bemerking was op de toffe avond. De geluidskwaliteit vond ik iets minder. De voorbije quizzen waaraan we deelnemen scoorden op dit punt toch sterker maar goed, daaraan kan gewerkt worden :)

In elk geval hebben we geleerd dat onzen Dimitri een sterke aanvulling, lees: complementair, voor de ploeg is en dat hij ons nog veel zal vergezellen! En morgen pakken we Testedoene-Hugo mee naar Hamme, tkan niet op voor de charcuterie.

Bon, nu ga ik naar mijn prachtige Wendy & Verwanten dvd kijken. Wat hou ik toch van die derderangsploegen-prijzen :D
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

We hebben toch een fles citroenjenever gewonne é :headbang:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

svendmae schreef:We hebben toch een fles citroenjenever gewonne é :headbang:
... die kort nadien al uit was :P
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Ja, daar was ik nog getuige van...
:)
Veilig thuis geraakt toch?

Jullie team is er eentje om te koesteren voor de toekomst.

Dat meen ik, niet voor die jeneverexploten, maar voor jullie vastberadenheid om hogerop te klimmen.
Nu nog bengelend in de onderste regionen strijdend voor wat derdeklasseprijzen en vooral voor de fun, maar wacht!
Jullie zijn mogelijk de toekomst...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:Ja, daar was ik nog getuige van...
:)
Veilig thuis geraakt toch?

Jullie team is er eentje om te koesteren voor de toekomst.

Dat meen ik, niet voor die jeneverexploten, maar voor jullie vastberadenheid om hogerop te klimmen.
Nu nog bengelend in de onderste regionen strijdend voor wat derdeklasseprijzen en vooral voor de fun, maar wacht!
Jullie zijn mogelijk de toekomst...
Das prachtig gezegd om de avond mooi mee af te sluiten :)
En nu ga ik slapen : uitslag + antwoorden volgen later dit weekend :twisted: (toch wel proficiat Luk, knappe overwinning tegen een reeks sterke ploegen/coalities) :wink: )
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

En het bovenstaande meen ik echt...

Over de quiz kan ik eigenlijk kort zijn: een voorbeeldquiz én -organisatie.

En ik zou dit ook geschreven hebben als we niet zouden hebben gewonnen.

Kernwoorden:
- goede spreiding qua genres en decennia, met vooraf aangekondigde accenten via dit forum
- ook wat te snoepen voor meerwaardezoekers (moeilijker oldies, de "roots" via originals)
- weinig weggevers, maar steeds "te doene" voor de ietwat ervaren quizploeg (niet voor beginners, maar ook wat is duidelijk aangekondigd)
- regelmatige tussenstanden, én voldoende gelegenheid om punten op de laatste reeksen na te kijken op een groot scherm)
- goede kleurkopies voor foto's en albums
- prima bediening (dat er geen Duvel was bleek een voordeel (denk ik, wat mijzelf betreft !)
- geluid veel beter dan wat we reeds in deze zaal hoorden (op een paar fragmenten na)
- goede prijzentafel met recente CD's voor de ploegen met een eindjump, en de vermaledijde geldprijs voor de winnaars (dilemma alweer: hoor je mij hier klagen? principieel wél ja)
- quiz klaar voor middernacht, en prijzen door de laatst geklasseerden omstreekst half één afgehaald

Enige potentieel negatief punt: schiftingvraag had geen verband met muziek (% van de laatste ploeg) en dat had bij een ex-aequo pijnlijk kunnen uitdraaien bij een hoofdprijs van € 250... Dan nog liever een shoot-out met drie of wat extra vragen. Of hoeveel weken The Beatles in de hitparade hebben gestaan.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef: Over de quiz kan ik eigenlijk kort zijn: een voorbeeldquiz én -organisatie.

- goede prijzentafel met recente CD's voor de ploegen met een eindjump, en de vermaledijde geldprijs voor de winnaars (dilemma alweer: hoor je mij hier klagen? principieel wél ja)

Enige potentieel negatief punt: schiftingvraag had geen verband met muziek (% van de laatste ploeg) en dat had bij een ex-aequo pijnlijk kunnen uitdraaien bij een hoofdprijs van € 250... Dan nog liever een shoot-out met drie of wat extra vragen. Of hoeveel weken The Beatles in de hitparade hebben gestaan.
Bedankt Luk !!!! :thumb1: en nogmaals Proficiat :dance: , jammer dat we niet meer konden napraten , blijkbaar een misverstand in communicatie tussen Guy en Sabine (uiteindelijk zijn we ergens anders beland :oops: ).
Bedankt ook om nog efkes de handen uit de mouwen te willen steken bij het opruimen (we waren door de vele hulp heel snel klaar :app: )

Ja die geldprijs, het zal de laatste keer zijn dat we zoiets aannemen (alhoewel je dit toch moeilijk kan weigeren).
Volgend jaar proberen we dit geld mss beter in nog meer "muziek"prijzen te steken.

En de schiftingsvraag :cry: :oops: , het zou inderdaad een vervelende situatie gegeven hebben mocht er aan de top een gelijkstand ontstaan zijn ( :x nachtmerrie). Volgend jaar moeten we hier toch eens grondig over nadenken en inderdaad een "echte" muziekvraag proberen te lanceren :wink: .
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Eventjes al een klein foutje rechtzetten: het origineel van Shadowplay , gisteren gebracht door the Killers is origineel wel degelijk van Warsaw (de voorloper van joy division).
Verbazend dat er zo weinig reactie hierop kwam, beiden werden echter juist gerekend.
Sorry :oops: :cry:

Hieronder ter verduidelijking nog eens wat terug te vinden is bij the originals van Arnold Rypens:


SHADOWPLAY - 26/11/2003
Ian Curtis/Stephen Morris/Peter Hook/Bernard Sumner

o: Warsaw (1977) - Fun (bootleg)/MoviePlay
> Eerste incarnatie van Joy Division. Door de groep verworpen opname omdat hierop ongevraagd synthesisers werden aan toegevoegd.

c: Joy Division (1980)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Moeilijk begin gisteren, onthoofd door het niet opdagen van SepPuku.
Behalve het feit dat we geen beroep konden doen op zijn kennis hadden we zelf een beetje last om de aandacht bij het muziekquizgebeuren te houden.
Ploegen als Sympathy vur den Duvel, Polkaheer .... kunnen zoiets perfect opvangen en zelfs quizzen winnen in trio-vorm maar wij vooralsnog niet.
We werden door een naaste op de hoogte gebracht van de reden van zijn afwezigheid (betrokken geraakt in accident op het rond punt aan afrit Aalter) en hielden de schoolparking in de gaten op uitkijk naar de komst van een voertuig voorzien van rookpluim.
Niet zo, halfweg ronde 2 kwam de onfortuinlijke SepPuKu ons vervoegen na een lift gekregen te hebben van de bestuurder van het aangereden voertuig. Een quizzer in hart en nieren die SepPuKu.

Over de quiz zelf kan ik kort zijn.
Het is één van de quizzen die ik het liefst gespeeld heb.
Een favoriet, met stip genoteerd op de kalender, één die niet gemist mag in de volgende jaargangen. :thumb1:
(Zie positieve commentaren Devil's answer)

Toch is er nog verbetering mogelijk
- Geluid, 90% goed
maar 10% van de fragmenten klonken ofwel dof, te zware bas of was de zangstem moeilijk te onderscheiden.
- De Ja-Nee TW vraag vind ik geen goede vraag. Zo kan bvb een ploeg die geen enkele uitvoerder herkent daarop toch 10/10 scoren.
- Aantal vragen waar 1 goed antwoord 2 punten oplevert maakte het een beetje moeilijk om de scores bij te houden
Dat zijn echter details.

Denk dat iedereen aan onze tafel zich geamuseerd heeft, meermaals werden antwoorden gereproduceerd door echt teamwork en dat is het toch het allerleukste op een quiz, niet?
Maar het was ook een quiz waar we ontzettend veel antwoorden hebben laten liggen.

We eindigden uiteindelijk nog net in de TOP 10 en beschouwen deze ontmoeting als generale repetitie voor de eigenzinninge quiz van volgende week waar we in dezelfde opstelling zullen aantreden.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ook bij ons alleen maar positieve commentaren op de quiz van gisteren. Het was de eerste keer dat we meededen op de testedoene-quiz, maar wisten wel waaraan ons te verwachten. EN we hebben ons zeker niet beklaagd van mee te doen. Mooie verdeling qua deccenia en genres, moeilijkheidsgraad ok, veel variatie, uitslag ok :D Kortom, eentje zoals we ze graag spelen.
Voor gelgenheidsploegen moet dit echter niet zo plezant geweest zijn, maarja die hebben andere quizzen in Bellem waar het er iets makkelijker aan toe gaat.

We werden in extremis nog met 1 punt voorbij gestoken door de Rechte Bananen :x , maar top10 was het doel en als je dan 8e wordt, dan klagen wij zeker niet.

We komen graag en zeker en vast terug volgend jaar !

Na de Bananenquiz, alweer een vrij moeilijke quiz gisteren. En volgende week in St. Niklaas is het weer van dattem. Vanavond kunnen we ons gelukkig wel wat ontspannen op de gelegenheidsquiz van Lieven van Jartazi.

Wat het geluid betreft, dacht ik enkel dat er bij de Hit-hot fragmenten een slechtere kwalieteit waar te nemen was, voor de rest
:thumb1: :thumb1:

Proficiat aan de winaars van Sympathie en aan de organisatoren voor een vlekkeloos verloop van de avond :app: :app:

Stefan
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Bericht door tequila »

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je 'original' definieert: de eerste opname of de eerste officiële opname. Indien je voor het eerste opteert, is eigenlijk de original zowat altijd van de componist want dikwijls heeft die een demo-opname gemaakt, die soms dan ook nog blijkt te circuleren op bootlegs.
Daarom zou ik eerder opteren om alleen officieel uitgebrachte opnames te beschouwen als originals.
In die zin is 'Shadowplay' wel degelijk een original van Joy Division want er zijn nooit officiële opnames van Warsaw uitgebracht.
Een gelijkaardig geval is bv. Je t'aime moi non plus. Eerst opgenomen door Serge Gainsbourg met Brigitte Bardot maar toen niet uitgebracht (pas ergens in de jaren 80 is dit wel verschenen). Later dan met Jane Birkin. Wat is hier dan het origineel? Altijd stof tot discussie.

Ivo
Rubby schreef:Eventjes al een klein foutje rechtzetten: het origineel van Shadowplay , gisteren gebracht door the Killers is origineel wel degelijk van Warsaw (de voorloper van joy division).
Verbazend dat er zo weinig reactie hierop kwam, beiden werden echter juist gerekend.
Sorry :oops: :cry:

Hieronder ter verduidelijking nog eens wat terug te vinden is bij the originals van Arnold Rypens:


SHADOWPLAY - 26/11/2003
Ian Curtis/Stephen Morris/Peter Hook/Bernard Sumner

o: Warsaw (1977) - Fun (bootleg)/MoviePlay
> Eerste incarnatie van Joy Division. Door de groep verworpen opname omdat hierop ongevraagd synthesisers werden aan toegevoegd.

c: Joy Division (1980)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

tequila schreef:Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je 'original' definieert: de eerste opname of de eerste officiële opname. Indien je voor het eerste opteert, is eigenlijk de original zowat altijd van de componist want dikwijls heeft die een demo-opname gemaakt, die soms dan ook nog blijkt te circuleren op bootlegs.
Daarom zou ik eerder opteren om alleen officieel uitgebrachte opnames te beschouwen als originals.
In die zin is 'Shadowplay' wel degelijk een original van Joy Division want er zijn nooit officiële opnames van Warsaw uitgebracht.
Een gelijkaardig geval is bv. Je t'aime moi non plus. Eerst opgenomen door Serge Gainsbourg met Brigitte Bardot maar toen niet uitgebracht (pas ergens in de jaren 80 is dit wel verschenen). Later dan met Jane Birkin. Wat is hier dan het origineel? Altijd stof tot discussie.

Ivo
klopt, was ook mijn idee voor deze vraag, ik ging ook uit van het principe, het eerst op plaat uitgebracht.
Er was echter maar één ploeg die hierop reageerde , maw :roll:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Vlassenbroek2000 schreef:Ook bij ons alleen maar positieve commentaren op de quiz van gisteren. Het was de eerste keer dat we meededen op de testedoene-quiz, maar wisten wel waaraan ons te verwachten. EN we hebben ons zeker niet beklaagd van mee te doen. Mooie verdeling qua deccenia en genres, moeilijkheidsgraad ok, veel variatie, uitslag ok :D Kortom, eentje zoals we ze graag spelen.
Voor gelgenheidsploegen moet dit echter niet zo plezant geweest zijn, maarja die hebben andere quizzen in Bellem waar het er iets makkelijker aan toe gaat.

We komen graag en zeker en vast terug volgend jaar !

Wat het geluid betreft, dacht ik enkel dat er bij de Hit-hot fragmenten een slechtere kwalieteit waar te nemen was, voor de rest
:thumb1: :thumb1:

Proficiat aan de winaars van Sympathie en aan de organisatoren voor een vlekkeloos verloop van de avond :app: :app:

Stefan
BEDANKT :thumb1:
Hit hot fragmenten waren inderdaad niet 100 % perfect, alhoewel er hier ook een paar van de originele CD afgehaald zijn...
We hebben echt geprobeerd het geluid zo goed mogelijk te verzorgen deze keer, vaak is het echter aan de opname van het nummer zelf gelegen en natuurlijk de akoestiek van de zaal :oops: :cry:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

vinceluka schreef:Over de quiz zelf kan ik kort zijn.
Het is één van de quizzen die ik het liefst gespeeld heb.
Een favoriet, met stip genoteerd op de kalender, één die niet gemist mag in de volgende jaargangen. :thumb1:
(Zie positieve commentaren Devil's answer)

Toch is er nog verbetering mogelijk
- Geluid, 90% goed
maar 10% van de fragmenten klonken ofwel dof, te zware bas of was de zangstem moeilijk te onderscheiden.
- De Ja-Nee TW vraag vind ik geen goede vraag. Zo kan bvb een ploeg die geen enkele uitvoerder herkent daarop toch 10/10 scoren.
- Aantal vragen waar 1 goed antwoord 2 punten oplevert maakte het een beetje moeilijk om de scores bij te houden
Dat zijn echter details.
OOK BEDANKT :thumb1:
Geluid : zie voorgaand bericht
T/W vraag was ook niet echt voorstander van , maar GG wou dit graag en het was ook ideaal om zo aan 20 punten per reeks te komen.

De omstandigheden hebben jullie natuurlijk parten gespeeld, maar als jullie zo'n vooruitgang blijven boeken :shock: (van plaats 30 naar 10 :o ) :P
Plaats reactie