3de (Pop)Muziekquiz v/d RECHTE BANANEN - 26/04/2008 te Lede

marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Leuke quiz. Zoals aangekondigd heel breed. Proficiat aan de sterke winnaars Kas en de knappe runnersup Polkaheer...


Wij hebben vooral afgezien op de reggae, de harde noten/metal en de punk/new wave... Waren die vragen moeilijk of zijn dat gewoon (en dat klopt zeker) zwakke plekken bij ons?


Een winnaar rond de 80 procent: voor een algemene en brede muziekquiz lijkt dat een aanvaardbaar percentage: niet vergezocht moeilijk, evenmin tjsokvol weggevers...


Randbemerking: kan er een dik halfuur gewonnen worden door de reeksen wat langer te maken dan vijftien fragmenten telkens. Zo bespaar je redelijk wat tijd qua optellen en voorlezen....

Hoe dan ook, al een datum voor volgend jaar?
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Bericht door erik »

Deze keer géén Orde Van De Wetterse Strijkstok maar wel 50% ervan samen met 2 teamgenoten van Testedoene en onder die naam doorgestoten naar een 4° positie.
Een quiz zoals er tegenwoordig véél te weinig zijn : weinig beats en dus veel songs. En eindelijk ook nog eens samenstellers die verder durven luisteren dan de beperkte formats en eenheidsworst van StuBru, Radio 1 of Donna. Het aandurven om hoempapa te vermijden kan alleen maar mijn sympathie wegdragen. En een quiz die The Exploited, Yes, Sensational Alex Harvey Band, Ryan Adams, Think Of One, Eek-A-Mouse en Dan Fogelberg op dezelfde avond kan inpassen : respect ! Maar vooral mensen met een brede smaak. Héél wat genres die we in andere quizzen moeten ontberen kwamen hier aan bod : reggae, punk, cabaret (!), symfonische rock, aor, blues, jazz, singer/songwriters, .... en dan nog meestal niet zo voor de hand liggende songs.
Het geluid was redelijk oké maar zoals hier eerder gezegd : te luid !!
De opmaak van de antwoordbladen kan beter : wat méér ruimte om de antwoorden in te vullen is wenselijk zeker als je een foutief antwoord wil corrigeren. Ook het vermelden van een jaartal bij bepaalde items (singer/songwriters, blues & jazz, zware noten) zou géén slecht idee zijn.
Jammer was het ontbreken van een reeks connecties (verbanden).
Ook de prijzentafel was er één om van te smullen. Dat ruim de helft van het deelnemersveld hier met een voortreffelijke fullcd naar huis gaat is tegenwoordig zeldzaam. Bij nogal wat quizzen is het verschil tussen de 1° plaats en pakweg de 3° plaats qua prijs nogal decadent terwijl het eindresultaat vaak een kwestie is van enkele puntjes. De grote geldprijzen waarmee hier en daar wordt uitgepakt voor de zegeplaats lijkt mij dan ook nogal zorgwekkend. Randbemerking : de inschrijving in Lede was ook niet mis : 5 euro per persoon ! Oké, vanwege het goede doel.

We hebben met onze collegas van Testedoene in ieder geval een leuke avond gehad en volgend jaar komen we zeker terug.
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Bij het afdalen van de trappen naar de zaal dacht ik dat ze ons echt gingen folteren gisteren, maar het viel al bij al zéér goed mee ! Mooie, gevarieerde quiz van mijn confraters, met een alweer tof bedacht specialleke, de Cabaret-ronde.
De Sopranos hebben elk ongeveer evenveel inbreng gehad, wat er op duidt dat er toch voor elk wat wils inzat.
Eén enkel minpuntje was de klank. Kwam ons bij momenten zeer dof over, maar werd na de 2e pauze scherper en luider gesteld.
Puike prijzentafel !
Proficiat aan Kas & the Sultans met hun 3e overwinning op rij, en aan Polkaheer & Co, die het presteerden om in reeks 7 de maximumscore te halen ! Respect mannen !
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Het was ons dagje niet gisteren. Na 2 reeksen stonden we mooi op een gedeelde 5e plek maar nadien ging het resoluut bergaf en dat bleef het doen tot het einde. Het eindigde op een ontgoochelende 16e plaats.

We hadden wel een heel pak punten meer kunnen hebben. Maar telkens er tussen 2 artiesten moest gekozen, kozen we met verve steeds voor het verkeerde antwoord. Frustrerend is dat !

Wat de quiz zelf betreft, zat heel goed in elkaar maar de genres die in elke thema reeks terug kwamen lagen ons gewoon niet al te goed.

Nog 1 klein opmerkingetje: was ik de enige die vond dat recente muziek fors in de minderheid was ?? Buiten het 2000+ nummer in elke ronde heb ik niet al te veel horen passeren, maar dat is slechts een detail.

Stefan
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

erik schreef: Ook de prijzentafel was er één om van te smullen. Dat ruim de helft van het deelnemersveld hier met een voortreffelijke fullcd naar huis gaat is tegenwoordig zeldzaam. Bij nogal wat quizzen is het verschil tussen de 1° plaats en pakweg de 3° plaats qua prijs nogal decadent terwijl het eindresultaat vaak een kwestie is van enkele puntjes. De grote geldprijzen waarmee hier en daar wordt uitgepakt voor de zegeplaats lijkt mij dan ook nogal zorgwekkend.
Bedoel je hier mee quiz van Testedoene waar de 1ste 250 euro krijgt. Is éénmalig omdat het de 10de editie is en een plaatselijke bank kwam met dat voorstel en sponsort het volledig. En voor de andere ploegen zal er nog een ruim aanbod zijn uit de recentste cd's op de prijzentafel.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Erik heeft gelijk dat de Bananen voor een deel uit een ander vaatje tapten dan veel andere quizzen : hulde daarvoor; maar laat die lelijke woorden over genres en radiozenders die je niet graag hoort toch eens achterwege, man :x

De gustibus etc ...
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

Voor mij is dit hét schoolvoorbeeld van hoe een muziekquiz in elkaar moet zitten. Proficiat Bananen! :thumb2:

En die prijzentafel: wat een prachtige cd's die ertussen zaten. Mijn cd die ik op het oog had (Whitesnake) lag er al niet meer tussen toen we afgeroepen werden, maar ben meer dan tevreden met Eric Clapton.

Wat me ook opviel: Eddy heeft veruit de beste smaak vd 4 (al is dat persoonlijk). Al vind ik Burn niet het beste van Deep Purple.

Quiz was redelijk moeilijk, maar we hebben opnieuw pak nieuwe muziek leren kennen (mijn papierke duidt 62 liedjes aan die ik moet afhalen :shock: )

Puntentelling was ook knap, scores konden goed bijgehouden worden, en er werd zoveel als mogelijk ingegaan op klachten.

Minpuntje voor ons: denk dat er vanaf ronde 6 erg veel lawaai en geroezemoes was tussen de fragmenten door. Bij momenten hadden we het moeilijk om de stukjes te herkennen.


Maar hier zien ze ons zeker terug. Qua organisatie de beste quiz waar we al aan deelgenomen hebben denk ik.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

de rechte bananen bewezen andermaal dat zij tot de absolute top behoren van het quizcircuit. topquiz waarbij het ontbreken van Luc geen gevolgen had voor onze derde overwinning.
de moeilijke spamrondekllip werd vlotjes omzeild door Francis.
kortom een zeer genietbare avond met één minpuntje: de muziek stond bij momenten veel te luid. op naar 2009!
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

erik schreef:Deze keer géén Orde Van De Wetterse Strijkstok maar wel 50% ervan samen met 2 teamgenoten van Testedoene en onder die naam doorgestoten naar een 4° positie.
Een quiz zoals er tegenwoordig véél te weinig zijn : weinig beats en dus veel songs. En eindelijk ook nog eens samenstellers die verder durven luisteren dan de beperkte formats en eenheidsworst van StuBru, Radio 1 of Donna. Het aandurven om hoempapa te vermijden kan alleen maar mijn sympathie wegdragen. En een quiz die The Exploited, Yes, Sensational Alex Harvey Band, Ryan Adams, Think Of One, Eek-A-Mouse en Dan Fogelberg op dezelfde avond kan inpassen : respect ! Maar vooral mensen met een brede smaak. Héél wat genres die we in andere quizzen moeten ontberen kwamen hier aan bod : reggae, punk, cabaret (!), symfonische rock, aor, blues, jazz, singer/songwriters, .... en dan nog meestal niet zo voor de hand liggende songs.
Het geluid was redelijk oké maar zoals hier eerder gezegd : te luid !!De opmaak van de antwoordbladen kan beter : wat méér ruimte om de antwoorden in te vullen is wenselijk zeker als je een foutief antwoord wil corrigeren. Ook het vermelden van een jaartal bij bepaalde items (singer/songwriters, blues & jazz, zware noten) zou géén slecht idee zijn.
Jammer was het ontbreken van een reeks connecties (verbanden).Ook de prijzentafel was er één om van te smullen. Dat ruim de helft van het deelnemersveld hier met een voortreffelijke fullcd naar huis gaat is tegenwoordig zeldzaam. Bij nogal wat quizzen is het verschil tussen de 1° plaats en pakweg de 3° plaats qua prijs nogal decadent terwijl het eindresultaat vaak een kwestie is van enkele puntjes. De grote geldprijzen waarmee hier en daar wordt uitgepakt voor de zegeplaats lijkt mij dan ook nogal zorgwekkend. Randbemerking : de inschrijving in Lede was ook niet mis : 5 euro per persoon ! Oké, vanwege het goede doel.
We hebben met onze collegas van Testedoene in ieder geval een leuke avond gehad en volgend jaar komen we zeker terug.

Bedankt!

We hebben er hier en daar wel wat hitjes in gestopt, maar het zijn uiteindelijk toch dit soort fragmenten die ons na aan het hart liggen.

Hoewel ik persoonlijk toch ook niet vies ben van enige beats hoor. :wink:
Ik vind overigens ook dat in de avondprogrammatie van StuBru (Volt, Antenna, Duyster...) geen eenheidsworst te horen is, maar goed, ieder zijn mening.

Connecties/verbanden: die zaten in onze eerste editie (2006), maar uit de reacties op die quiz meenden we te begrijpen dat er eigenlijk niet veel mensen zitten op te wachten, terwijl er toch nogal wat tijd in kruipt bij de samenstelling. Voordeel van een quiz zonder verbanden is ook dat je niet aan een bepaald stramien vast zit en er daardoor zowat alles in kan stoppen wat je maar wil.

Het inschrijvingsgeld en het geluid: Tja, we hadden het niet volledig zelf in de hand. Wij (de Bananen) zorgden eigenlijk enkel voor de samenstelling en presentatie van de quiz, de rest was in handen van de organisatie, Vredeseilanden. Het was inderdaad de bedoeling dat er voor het goede doel wat geld in het laadje gebracht werd. Voor hun algemene quiz vragen ze 25 EUR per ploeg van 4 man. Dit wilden ze ook voor deze quiz vragen, maar daar hebben we dan toch op aangedrongen om dat wat naar beneden te halen.

De muziekinstallatie werd bediend door een ingehuurde kracht van een firma, iemand die daar dus voor betaald werd. Sympathieke mens overigens, kende door z'n beroepservaring nogal wat anekdotes uit de rockwereld.

We zijn in alle geval blij dat al een aantal keren het woord "leuk" gevallen is. We kregen verleden jaar immers een reactie dat het niet leuk was, wegens te moeilijkdoenerig/elitair/ver gezocht.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:Het was ons dagje niet gisteren. Na 2 reeksen stonden we mooi op een gedeelde 5e plek maar nadien ging het resoluut bergaf en dat bleef het doen tot het einde. Het eindigde op een ontgoochelende 16e plaats.

We hadden wel een heel pak punten meer kunnen hebben. Maar telkens er tussen 2 artiesten moest gekozen, kozen we met verve steeds voor het verkeerde antwoord. Frustrerend is dat !

Wat de quiz zelf betreft, zat heel goed in elkaar maar de genres die in elke thema reeks terug kwamen lagen ons gewoon niet al te goed.

Nog 1 klein opmerkingetje: was ik de enige die vond dat recente muziek fors in de minderheid was ?? Buiten het 2000+ nummer in elke ronde heb ik niet al te veel horen passeren, maar dat is slechts een detail.
Stefan

Tja, dit soort frustratie kennen wij ook wel es: sterk beginnen, daarna steeds verkeerde keuzes tussen de voorgestelde antwoorden maken, waardoor we uiteindelijk zelfs de top 15 niet halen.
Volgende keer beter zeker?

2000+ : bwa, bij de dance, singersongwriters en favorieten zaten er ook nog wel een paar.

Ik zou me er ook kunnen van afmaken met een quote van Bob Dylan. Toen ze hem vroegen waarom er in zijn Theme- time- radiohour zoveel muziek van vroeger zat was zijn antwoord dat er vroeger nu eenmaal meer muziek gemaakt werd. De periode "vroeger" duurde nu eenmaal langer dan de periode "hedendaags". :wink:

Een andere, even goeie uitleg, is natuurlijk dat we nu eenmaal oude zakken zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

erik schreef:Randbemerking : de inschrijving in Lede was ook niet mis : 5 euro per persoon ! Oké, vanwege het goede doel.
Wegens de nieuwe samenwerking én de nieuwe zaal was het weer wat zoeken. 33 ploegen aan 20 euro brachten 660 euro in het laatje. De prijzentafel heb ik tijdens het laatste half jaar verzameld en koste 650 euro. Moraal = 10 euro voor het goede doel ! :?
Ik had wel de indruk dat iedereen tevreden was met zijn prijs. Soms betaal je "maar" 12 of 15 euro en ga je met, euh, iets anders naar huis... 8)
We hadden op 40 ploegen gemikt. (800 euro) Toch een geluk dat het er niet meer waren, anders was het wel krap geworden. :roll:
Er is gelukkig wel het één en het ander gedronken en gegeten. Het zal dus wel meevallen voor de VREDESEILANDEN. Later hierover meer.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

kuifje schreef:Bij het afdalen van de trappen naar de zaal dacht ik dat ze ons echt gingen folteren gisteren, maar het viel al bij al zéér goed mee ! Mooie, gevarieerde quiz van mijn confraters, met een alweer tof bedacht specialleke, de Cabaret-ronde.
De Sopranos hebben elk ongeveer evenveel inbreng gehad, wat er op duidt dat er toch voor elk wat wils inzat.
Eén enkel minpuntje was de klank. Kwam ons bij momenten zeer dof over, maar werd na de 2e pauze scherper en luider gesteld.
Puike prijzentafel !
Proficiat aan Kas & the Sultans met hun 3e overwinning op rij, en aan Polkaheer & Co, die het presteerden om in reeks 7 de maximumscore te halen ! Respect mannen !


Toen we de zaal gingen inspecteren en ik die trap en dikke ketting zag wist ik: yes, hier moet die quiz absoluut plaats vinden!
't Lijkt wel een trap die naar een duistere s/m- kelder afdaalt. Wij zorgen uiteraard voor de "s", de "m" is voor de deelnemers. :mrgreen:

Mooie prestatie van jullie en inderdaad weer zeer sterk van Kas & co die ook zonder Luc de overwinning binnenrijfden. :app: :app:

En ja, dat er een ploeg in één van de (reguliere) rondes een maximumscore zou halen hadden we niet verwacht, dus ook proficiat aan Polkaheer en co. :app:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Goed:

- uitgebreide muziekkeuze
- de prijzentafel
- het goede doel
- pastabekers (nog van dat!)


Minder goed:

- rokers IN de zaal
- drie pauzes vind ik persoonlijk iets teveel, maar dat werd uiteindelijk al een pak verholpen door de laatste te laten wegvallen


In elk geval wegen de laatste 2 puntjes in de verste verte niet op tegen de toffe avond die we gehad hebben. Wij komen volgend jaar ongetwijfeld terug !
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:Theorie 2 : De Hoezen
1 KATE NASH - Made of bricks
2 THE SOUND - From the lion's mouth
3 FRONT 242 - Geography
4 PINK FLOYD - Atom heart mother
5 SUEDE - Suede
6 KANYE WEST - Graduation
7 NEIL YOUNG - On the beach
8 TIM VANHAMEL - Welcome to the blue house
9 KINGS OF LEON - Because of the times
10 K'S CHOICE - Cocoon crash

1 De op CD's 19
2 Sympathy vur Tequila 19
3 Willy jr. & de Knelpuntklup 19


...

Drie ploegen halen hier dus net niet het maximum, waaronder De op CD's, die in deze ronde hun moment de gloire beleven. :thumb1: :app:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

erik schreef:Deze keer géén Orde Van De Wetterse Strijkstok maar wel 50% ervan samen met 2 teamgenoten van Testedoene en onder die naam doorgestoten naar een 4° positie.
We hebben met onze collegas van Testedoene in ieder geval een leuke avond gehad en volgend jaar komen we zeker terug.
BEDANKT :thumb1:
Plaats reactie