Muziekquizzen.be website

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

En ook een dikke merci aan Peter Grootveld, Ghislain 'Guylan' Deleu, Johan Vermeiren en Lode Coorevits!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door SepPuKu »

The pleasure is mine Bart!

Nog enkele bedenkingen:
* Heb 2 euro overgeschreven maar dat mag ook gerust beetje meer zijn. Laat desgewenst weten voor de toekomst (o.b.v. hoeveel er bijdragen) want 1 euro lijkt me toch weinig, neen?
* Ik herinner me de collectebus van ik denk 2 jaar geleden. Geeft wat extra ruchtbaarheid, evt. op een quiz waar het merendeel van 'the usual suspect' aanwezig is?

Maar ik laat het verder uiteraard aan jouw oordeel over :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

2 euro is mooi hoor, indien iedere actieve bezoeker dat zou bijdragen gaan we met zijn allen naar een betere wereld. ;-)
Maar zonder zever; om deze site up & running te houden, zonder pop ups, banners, .. (waar kom je dat nog tegen) is niet zo heel veel nodig, maar ik heb een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel. ;-) ik vind dat eerder dan vrijwillige bijdrage van individuen een systeem bvb waarin quizorganisatoren betalen om een quiz te publiceren beter zou zijn.
+ ik vind het ook vervelend om ieder jaar de bedelstaf te moeten hanteren.
Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat wanneer je hier een muziekquiz aankondigt, affiches, flyers, etc niet meer nodig zijn. Dus dan is pakweg 1 euro om je quiz hier aan te kondigen spreekwoordelijke peanuts.
Nuja, dit alles is praktisch, technisch niet evident om uit te bouwen, maar misschien krijgen we daar met de huidige donatieronde ruimte voor. Alle suggesties om zoiets uit te werken zijn ook welkom trouwens, voldoende IT'ers in het doelpubliek zeker? ;-)
Wat ik mij ineens afvraag, wie betaalt de hosting van losflippos eigenlijk? De bqb?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

En ook een welgemeende thank you aan Tinne Cools, Johan Persyn, Frank Henry, Dirk Verhulst en Eddy & The Dreamers! :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door SepPuKu »

Kan me niet inbeelden dat forumgebruikers een probleem hebben met dat 'bedelen'. En wat rechtvaardigheid betreft, snap ik ergens wat je bedoelt maar er zijn ook organisatoren wiens quiz financieel een nuloperatie is... en spelers hebben m.i. net zo veel genot van het forum om de aankondigingen in het oog te houden, een zoekertje te plaatsen, analyses te bekijken, ...

Punt is dat je zelf nog zin moet hebben om telkens aan de bel te trekken, en er zijn misschien technische mogelijkheden maar ben ik niet in thuis. Al was het maar vrijblijvend een disclaimer tonen, incl. rekeningnummer wanneer iemand een aankondiging wil plaatsen :think:

Geen idee hoe de financiering van losflippos en bqb geregeld wordt.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Methos »

Ik heb blijkbaar wat teveel betaald met m'n 10€ :-) Ik maak natuurlijk wel veel gebruik van het forum.
Greatest Tits
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Keiem »

Methos schreef:Ik heb blijkbaar wat teveel betaald met m'n 10€ :-) Ik maak natuurlijk wel veel gebruik van het forum.
geen probleem, het moet vooruit gaan. Ik had trouwens ook direct €10 gestort dus voor dit jaar zullen we er wel komen.
Ik ben ook voorstander van gewoon hier een berichtje te zetten wanneer de fondsen bijna op zijn. Dat is niet echt bedelen vind ik. Gewoon logisch.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

SepPuKu schreef:Kan me niet inbeelden dat forumgebruikers een probleem hebben met dat 'bedelen'. En wat rechtvaardigheid betreft, snap ik ergens wat je bedoelt maar er zijn ook organisatoren wiens quiz financieel een nuloperatie is... .
Ik bedoelde eigenlijk met die 'rechtvaardigheid' een betere verdeling van de bijdragen .. niet per se t.o.v. organisatoren
Maar je voorstel van die disclaimer vind ik wel goed, beter dan quizaankondigingen verplicht betalend te maken.
Wilcoow
Lead Singer
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 20:00
Locatie: Moregem / Green Onions

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Wilcoow »

Ik stort deze avond ook nog een bijdrage.

Is het geen idee om een jaarlijkse quiz te organiseren zonder prijzentafel? De inkom is dan ten voordele van het forum.
Duoquiz van 20 ploegen met 5 EUR per ploeg zou 100 EUR opbrengen per jaar.
Elk jaar organiseert iemand anders en ik vermoed dat er genoeg geïnteresseerden zullen zijn om mee te doen.
Het moet uiteraard een heel toegankelijke quiz worden waarbij de winnaar meer dan 90% haalt.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

Geweldig idee. Maar waarom een duoquiz?
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Methos »

bart depauw schreef:Geweldig idee. Maar waarom een duoquiz?
Ik ben grote voorstander van Wilcoow's idee! Maar ik begrijp ook de link naar duo ipv team. Er worden meer en meer duoquizzen gegeven en ik kan dat alleen maar toejuichen :-)
Greatest Tits
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Jorgen VG »

Methos schreef:
bart depauw schreef:Geweldig idee. Maar waarom een duoquiz?
Ik ben grote voorstander van Wilcoow's idee! Maar ik begrijp ook de link naar duo ipv team. Er worden meer en meer duoquizzen gegeven en ik kan dat alleen maar toejuichen :-)
Ook ik ben helemaal mee met het idee :handgestures-thumbupright:

Wilcoow... als bedenker: aan u de eer om de eerste samen te stellen ;) (daarna zou dan misschien telkens het winnende duo het volgende jaar kunnen organiseren; indien die het reeds eerder organiseerden de nr 2, nr 3, ... , zodat het elk jaar een ander organiserend duo is)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door SepPuKu »

Een soort "Forum Aid" a.h.w. Moeten we dan geen single lanceren? :mrgreen:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door Keiem »

Ik heb nog een volledige quiz (op papier) klaar staan. Enig probleem is dat ik geen zaal weet voor dat soort dingen. En ja, het is een haalbare duoquiz. :mrgreen:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Muziekquizzen.be website

Bericht door bart depauw »

SepPuKu schreef:Een soort "Forum Aid" a.h.w. Moeten we dan geen single lanceren? :mrgreen:
Zolang het een instrumental is, waarom niet ?
Plaats reactie