1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overmere

Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1441
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overmere

Bericht door beautiful freak »

Ja, hij was moeilijk. En misschien een ronde te lang (al was onze tijdsraming best oké als we effectief om 20u hadden kunnen starten, denk ik). Maar in alle eerlijkheid: dit hadden we niet echt verwacht.

Het was allerminst onze bedoeling om deze lage scores uit te lokken, maar doordat we nogal vaak teruggevallen zijn op onze favorieten hebben we dit wellicht onrechtstreeks in de hand gewerkt. We gingen vooral voor goede muziek en hopen dan toch dat gebracht te hebben. Zelfs bij de fragmenten die niet echt onze muzikale voorkeur droegen, maar die we er toch instaken voor de variatie en vooral de toegankelijkheid (nou ja), hebben we dat altijd enigszins in het achterhoofd gehouden (op K3 na misschien ;)). Maar ja, het was vooral moeilijke muziek blijkbaar.

Ook de klank bleek niet altijd optimaal te zijn? Wij hadden het gevoel dat het hiermee wel oké zat, maar toch werd er af en toe gewag gemaakt van doffe klanken. Maar na verloop van tijd vroeg de ene om het wat stiller en de andere om het wat luider te zetten. Het was niet altijd evident. Wat ik persoonlijk wel ervaren heb als een misser waren onze gebrekkige tussenstanden. Ik weet niet of dat door de ploegen ook zo ervaren is, maar hoewel de totale transparantie van de punten per ronde hebben pogen aan te bieden, was het door het licht op het scherm en het scrollen wellicht niet altijd even duidelijk.

Nu goed, met spijt kijken we hier niet op terug. Het was even slikken toen de eerste punten binnenkwamen, maar dan blijkt maar weer dat een niveau inschatten zeer moeilijk is. Op de ene ronde wordt slecht gescoord, op de andere soms verrassend goed. Terwijl die in onze ogen misschien wel gelijkwaardig zijn. Niet dus. De analyse (verwacht de komende dagen nog wel wat posts in dat verband) zal wel uitwijzen waar de grootste pijnpunten lagen, maar ik kan al gokken dat de jaren '60 wellicht een pittige dobber geweest zijn. Al kan het pijnpunt net zo goed verdeeld over de hele quiz liggen.

Rest mij nu enkel nog de winnaars te feliciteren met hun duidelijke overwinning :clap: en uiteraard ook nog eens bedankt aan alle ploegen voor hun aanwezigheid. En uiteraard hopen wij dat iedereen zich ondanks het pittige niveau toch nog een beetje heeft vermaakt.
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door International »

Het was de eerste keer dat deze quiz ingericht werd, en dat was ook te zien: hij vertoonde alle beginnersfouten.
Als je een quiz maakt moet je je heel strak houden aan een schema: zoveel mogelijk op tijd beginnen, de pauze kort houden (was 20 ipv 10 minuten), en vooral: de jury moet zijn taak aankunnen en moet dus zeker groot genoeg zijn. Zeker met zo veel ploegen.
De tijd die verliep tussen het indienen van de antwoordbladen en het afroepen van de juiste antwoorden was tergend lang. En dan loopt het uit de hand en duurt de quiz veel te lang. Typisch, iedereen die een quiz inricht maakt dit mee. Dit was een heel ambitieus project met veel kinderziekten.
En zo'n tombola, moet dat nu echt??
Dan hebben we de locatie. Reeds toen we binnenkwamen wist ik dat de geluidskwaliteit slecht zou zijn. De zaal is veel te hoog en heeft een zeer slechte akoestiek. Het klonk zeer hol en de stemmen van het publiek werden helemaal niet gedempt en waren heel storend. Tijdens de quiz werd de muziek soms echt overstemd door het lawaai van het publiek, en dat lag volledig aan de zaal, daar kan je niets aan doen. Typisch zo'n schoolturnzaal waar je met hoofdpijn buiten komt. En dat kan je niet opvangen met een goede geluidsinstallatie.
En de fragmenten zelf: inderdaad, de eerste keer wil je er het gros van je favorieten bij. En dat wordt hopeloos moeilijk. Iedereen maakt dezelfde fout: als ik het zo goed ken, waarom zou iemand anders dat niet kennen? Nee dus! De sixties waren te moeilijk, zei men... Aangezien dat mijn "specialiteit" is kan ik daar best op reageren. Deze fragmenten werden duidelijk gekozen door mensen die absoluut geen enkele voeling hebben met die periode, die toen nooit naar de radio luisterden (wegens te klein of nog niet op deze wereld gezet). Breid jullie keuzecommissie toch uit!
Als ik telkens weer moest vaststellen dat ik van meer dan de helft van de groepen van de tweede helft van de sixties (mijn sterkste periode) NOG NOOIT GEHOORD HAD, wat moet dat dan zijn voor gelegenheidsploegen? Het was precies alsof de fragmenten gekozen werden uit de CD-verzameling "Too difficult for the Nuggets"...
En dan die obscure CD- of LP-fragmenten. Een voorbeeld: ik was een echte Jethro Tull fan. Het nummer uit '82 (Flying Colours) komt uit de LP "The Broadsword And The Beast" uit hun latere periode. Die LP heeft zeker geen hoge noten gegooid en is voor bijna iedereen totaal onbekend. En dan ga je daaruit zomaar een nummer kiezen...
Ik wil hier zeker de inrichters en medewerkers niet stenigen. Iedereen heeft het recht beginnersfouten te maken. En ik ben bereid hen een tweede kans te geven. Met een betere timing, een goede zaal, een jury die groot genoeg is en een aangepast muziekkeuze wordt dit een klassieker. Maar dan moeten ze wel rekening houden met gerechtvaardigde kritiek.
Er is nog werk aan de winkel!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door Keiem »

Persoonlijk heb ik erg mooie dingen gehoord gisterenavond (Arcade Fire, Sebadoh, Tragically Hip, Clap Your Hands...), maar dit was een te hoog niveau voor onze ploeg. Zelfs titels van onze favorieten kwamen soms niet (The Hip). Ik hoorde mijn teammaats regelmatig zuchten en op het einde moet ik toegeven dat ik ook de stand niet meer volgde of zelfs nog aan het turven was. Het was zeker de moeilijkste kwis waar we met ons -weliswaar prille- team aan deelgenomen hebben. Heel weinig of geen weggevers (enkel in de 'horny' liedjes), en veel albumtracks. Ook de titels zaten niet vaak in het fragment of waren moeilijk te herkennen.
Maar wie ben ik om te zeggen dat het verkeerd ingeschat is... onze kwis moest er ook één worden voor iedereen en daar hoorde ik ook dat hij moeilijk was. Maar dit was toch nog wat zwaarder. Van die albumhoezen hadden we er heel wat herkend, maar omdat we ze nergens konden plaatsen waren dit toch verloren punten. Bij de openingsronde hadden we te weinig groepen om de extra tips van het kruiswoordraadsel te kunnen gebruiken. Etc..
Een tip toch wel: Hou je niet aan die 40 sec per song. Als je dan 4 vakjes erbij moet invullen (Cinema, hoezenronde...) of een theorievraag moet lezen dan is dit niet haalbaar. Ik was schrijver van dienst en heb bepaalde vragen zelfs nooit kunnen lezen. Ook Klaatu en Hal kende ik uit de films, maar nergens neergeschreven wegens reeds bezig met het volgende fragment.
Onze theorie ronde had tien songs en die duurden zo rond 55sec tot 1m10 sec, en nog kregen we opmerkingen dat het te hectisch was.
Hopelijk kom ik niet over als een oude zaag, ik had wel de indruk dat er nog zijn die deze mening delen met mij.
Net zoals bij ons zal er wel wat moeten bijgeschaafd worden om de gelegenheidsploegen (en bepaalde circuitploegen) te behouden.

@ Hendrik: wij hadden Jethro Tull met Flying Colours correct, maar toegegeven, de groep was een halve gok en de titel had ik horen passeren :mrgreen:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door Chris M »

@Hendrik en ook aan de organisatie : het geluidsprobleem kan opgelost worden door eenzelfde type boxen te gebruiken, in dit geval (vorm van de zaal) zou ik opteren voor 6 stuks type Mackie of ev bose, zo krijg je met de gekozen instellingen overal dezelfde klank.
De 'Holle' klank lag volgens mij gewoon aan de verkeerde micro, slecht afgeregeld in de verkeerde zaal.
ik denk hier aan de Espe-quiz van vorig jaar, vergelijkbare zaal maar een perfecte klank in Aalter door gewoon beter materiaal.

De quiz zelf was voor mij ook te hoog gegrepen, een beetje teveel zitten zweten en zwoegen op dingen die we naderhand toch niet kenden,
maar voor mij geen probleem, dit moet kunnen.

En tenslotte, ik beken, ik was zo goed als de laatste aanwezig, er was er nog ééntje na mij
Allemaal de schuld van een tractor onderweg.
Dat net mij dit moet overkomen :oops:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door SpeedKing »

Keiem schreef:@ Hendrik: wij hadden Jethro Tull met Flying Colours correct, maar toegegeven, de groep was een halve gok en de titel had ik horen passeren :mrgreen:
Deze 'toevallig' ook juist omdat er een link was naar 'kapper', maar in mijne winkel gelijkaardige voorbeelden, zonder hint zijn:

1. April van Deep Purple
Deze band al - I kid you not - 30 keer live gezien. Nummer uit een totaal irrelevante periode (de eerste drie albums), en dan nog eens zonder zang. Maar wat zou het helpen, want iedereen kent de karakteristieke stem van Gillan, zeker niet die van Rod Evans. Wel verdedigbaar had ik gevonden dit nummer in een ronde 'maanden', en met zang. Dan ging ik 'm gehad hebben. Hoewel deze schijf zelden van het schap komt, heb je dan tenminste een clue om je naar de titel te leiden. Maar zelfs dan zou dit nummer een uitzondering moeten zijn in zo'n maandronde.

2. Hope van Golden Earring
Al meer dan 10 keer live gezien, dit nummer passeert nooit de revue. Geen singles, geen live hoekstenen uit de setlist, bijna niet op verzamelaars te vinden. Uit dit album She Flies On Strange Wings pikken ging voor velen al moeilijk genoeg zijn, maar verdedigbaar.

En zeggen dat Buddy ooit op zijn donder kreeg omdat ie Las Palabras de Amor van Queen koos, nota bene een nummer dat ooit in de BRT Top 30 stond!

Voor de rest ben ik ervan overtuigd dat Peter & Peter alles eens goed zullen laten bezinken, eens goed de scorebladen analyseren, zelf wel zullen zien wat er misgelopen is, en dan volgend jaar met een dijk van een quiz zullen uitpakken. Alleen vrees ik: je krijgt maar 1 keer de kans om gelegenheidsploegen tevreden te stellen.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door Keiem »

SpeedKing schreef:Alleen vrees ik: je krijgt maar 1 keer de kans om gelegenheidsploegen tevreden te stellen.
Hopelijk niet, want ik wil ze ook terug op de onze...
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door International »

Chris M schreef:@Hendrik en ook aan de organisatie : het geluidsprobleem kan opgelost worden door eenzelfde type boxen te gebruiken, in dit geval (vorm van de zaal) zou ik opteren voor 6 stuks type Mackie of ev bose, zo krijg je met de gekozen instellingen overal dezelfde klank.
De 'Holle' klank lag volgens mij gewoon aan de verkeerde micro, slecht afgeregeld in de verkeerde zaal.
ik denk hier aan de Espe-quiz van vorig jaar, vergelijkbare zaal maar een perfecte klank in Aalter door gewoon beter materiaal.
Ik neem aan dat de klank sterk kan verbeterd worden, maar als je een zaal hebt zonder demping, waar het geluid van het publiek niet "gesmoord" wordt, zal je steeds dit probleem hebben. Zo hadden wij op school een studiezaal met hoge plafonds, zonder demping. Als je daar zat met twintig rustig pratende leerlingen was het al zeer storend. Na verlagen van de plafonds en akoestische maatregelen kon je het geluid van vijftig leerlingen niet eens meer storend noemen...
jell
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 14:18

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door jell »

Wij als gelegenheidsploeg uit Overmere hebben het gisteren héél zwaar gehad...Op zich vond ik het concept wel goed in elkaar gestoken maar voor ons was het jammer genoeg véél te hoog gegrepen. Dan maar gokken op de titels maar aangezien we hélemaal achteraan zaten was ook dit geen sinecure. Eigenlijk was het leuke er voor ons héél vlug af...(wat we trouwens bij alle Overmeerse ploegen hoorden). Volgens mij is de lat véél te hoog gelegd voor een eerste quiz. Had het eigenlijk wel een beetje verwacht maar als de chiromeisjes gesteund kunnen worden proberen we toch ons steentje bij te dragen. Al bij al hoop ik dat het voor volgend jaar iets bijgesteld wordt. Dan kunnen we nog een poging wagen...........
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door Big Banana »

Er is maar één regel, en die is dat er geen regels zijn. Ieder maakt die quiz die hij wil... Jammer genoeg moet ik mij bij bovenstaande gerechtvaardigde kritiek aansluiten. Verdomd moeilijk. Bij de onbekende nummers probeerde ik de tekst te volgen in de hoop iets van een titel te kunnen opvangen, om dan vast te stellen dat die er meestal was uitgehaald... of de intro was zo lang te horen dat er nauwelijks of geen tekst te horen was. Een onmogelijke opdracht, zowaar. En ja, ook wij zijn naar het einde toe gestopt met turven en te kijken naar de punten.

Nu, niet erg. Het goede nieuws is dat hier zo veel kan aan worden verbeterd, dat dit volgend jaar zeker een superquiz zal zijn. We komen dus zeker terug !
:banana-dance:

Oj ja, en er zat wel degelijk HEEL VEEL goede muziek in ! We kijken al uit naar de bespreking om sommige nummers eens beter te leren kennen ! :handgestures-thumbupright:
Laatst gewijzigd door Big Banana op za 17 sep 2011, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door kuifje »

Ze waren gisteren fout met hun persbericht : de Ronde Van Vlaanderen eindigt niet in Oudenaarde, maar in Overmere :mrgreen: En we zijn 10 keer de Patersberg over gemoeten... De eerste 5 keer tracht je nog gezwind mee te gaan, maar de laatste 5 maal kan het je niet meer schelen wie er je allemaal nog voorbij steekt... En als je, zoals een paar van mijn makkers, slechts een paar keer de fiets op kruipt per jaar, dan is dit toch een taaie brok !
Wij, Soprano's, zaten gans achteraan, en de klank was idd ronduit slecht. Hoeveel keer dat ik niet gevraagd heb of die mannen nu Engels, Frans of Duits aan het zingen waren... Op een bepaald moment dacht ik 'Keane' te herkennen, maar mijn maten hoorden enkel 'vrouwenstemmen'... het kan natuurlijk ook aan hen liggen, maar het geeft allemaal aan dat het geluid écht niet snor zat ! Als je dan toch voor minder voor de hand liggende fragmenten opteert, laat ze dan ook aub wat langer horen, of eens een titel laten passeren doet ook al wonderen...
Daarbij komt ook nog dat door de moeilijkheidsgraad, de gelegenheidsploegen rondom ons er totaal geen zin meer in hadden, en hoe langs om meer rumoeriger begonnen te worden, wat het er niet makkelijker op maakte, gezien de kwaliteit van de klank.
Ik moet Ludwig volledig bijtreden in zijn analyse, en heb trouwens zelf aan de lijve ondervonden dat het evident is een eersteling op poten te zetten, ik verwijs dan naar de moeilijkheidsgraad.
Volledig veroordelen doe ik deze quiz zeker niet, aangezien er toch een pak goeie muziek inzat, maar mits wat sleutelen hier en daar ben ik volgend jaar terug van de partij, al weet ik niet of ik mijn soulmates nog ga kunnen overtuigen...
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door Big Banana »

kuifje schreef:maar mits wat sleutelen hier en daar ben ik volgend jaar terug van de partij, al weet ik niet of ik mijn soulmates nog ga kunnen overtuigen...
Wij kunnen altijd nog een banaan gebruiken... :mrgreen:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door aLEEce in chains »

Als de toppers al zaten te puffen, moet je niet gaan raden wat het bij ons was. Geen enkele ronde de helft gehaald, da's natuurlijk wel pijnlijk (al zegt dit misschien ook iets over ons :mrgreen: ). Er was inderdaad veel leuke muziek te horen, maar voor ons stond (en dit zal misschien in tegenstelling zijn tot andere ploegen) de muziek veel te luid. Ik vermoed dat de mannen van Fab 4, die nog een tafeltje dichter zaten, half doof zijn geworden (al doet hun score anders vermoeden). Ik heb de madam van Pekebo gevraagd om de muziek stiller te zetten, want na verloop van tijd zat ik met de vingers in de oren. Dus bij een tweede "gemakkelijkere" editie, gelieve ons niet zo dicht bij de boxen te zetten ;) Wij hadden voor een nieuwe gastspeler mee en ondanks zijn inbreng, vrees ik dat we ferm ons best gaan moeten doen om hem nog eens warm te maken om ons te vervoegen :(

Er werd bij ons aan tafel geregeld wat gevloekt en veel geluld met de Espen, maar als ik dan achteraf de twee Peter's zag zitten, had ik ook wel met hen te doen. Ik wil dan ook niet teveel "negatieve" woorden meer vuil maken aan hun quiz vol goede bedoelingen. Misschien toch nog twee tips:
- opgelet met die "kruiswoordraadsels", doordat jullie het licht dimden, zagen we amper het verschil tussen groen en blauw en bleek toen het licht weer aan ging dat we veel verkeerd hadden ingevuld
- bij de fragmenten meer de refreintjes en titels laten horen (we hebben dezelfde fout gemaakt bij ons eersteling). Tegen dat we hoorden wie er zong, was het nummer gepasseerd.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door aLEEce in chains »

kuifje schreef:Ze waren gisteren fout met hun persbericht : de Ronde Van Vlaanderen eindigt niet in Oudenaarde, maar in Overmere :mrgreen: En we zijn 10 keer de Patersberg over gemoeten... De eerste 5 keer tracht je nog gezwind mee te gaan, maar de laatste 5 maal kan het je niet meer schelen wie er je allemaal nog voorbij steekt... En als je, zoals een paar van mijn makkers, slechts een paar keer de fiets op kruipt per jaar, dan is dit toch een taaie brok !
:laughing-rofl:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1441
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door beautiful freak »

Hierbij alvast de uitslag (op een totaal van 500):

1 Would Be Monkees 323 64,60% :clap: :clap: :clap:
2 Fab 4 304 60,80% :clap: :clap:
Rock Monsieur 304 60,80% :clap: :clap:
4 Martha Wainwrong Ain't Right 300 60,00% :clap:
5 Kas & The Holly's 299 59,80%
6 Greatesttitstedoene 290 58,00%
De Soprano's 290 58,00%
8 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 280 56,00%
9 Tequila Overdrive 277 55,40%
10 De Vindikooks 274 54,80%
11 De Rechte Bananen 269 53,80%
Starbuk & Apollo 269 53,80%
13 Vlassenbroek 2000 264 52,80%
14 Men In Black 252 50,40%
15 Paris Hilton Look-a-likes 235 47,00%
16 No ID 224 44,80%
17 B-4's 216 43,20%
18 De Kwissetiers 204 40,80%
19 4 Schelln Espe 200 40,00%
20 Pretty Paracetamol 189 37,80%
21 Ontkoppeld 188 37,60%
22 De Shitkiekens 185 37,00%
23 2 of A kind 175 35,00%
24 ZVC De Roeligans 167 33,40%
25 2 Many Bikers 165 33,00%
26 OPT 163 32,60%
27 The 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalypse 161 32,20%
28 Mind The Bollocks 146 29,20%
29 Absolute beginners 128 25,60%
30 Los Locos 125 25,00%
31 Pa En Gijs 120 24,00%
32 Foef Fighters 113 22,60%
33 Katrien & The Waves 110 22,00%
34 Men United 87 17,40%
35 In-team 58 11,60%
36 The Young Ones 54 10,80%
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 1e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, vrij 16 sept 11, Overm

Bericht door International »

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: voor de 14/36 ploegen die geslaagd zijn...
Plaats reactie