1e 'LAATSTE 20 JAAR' POPQUIZ : 1989-2008 : ma 10 november 08

St. Georges
Backing Vocal
Berichten: 56
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 14:14
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door St. Georges »

Tony, wij zien het geweldig zitten, en we schaven onze ambitie nog wat bij... deze keer gaan we voor Top 15! Ben benieuwd naar deze kwis, het zou ons beter moeten liggen dan de vorige keer, al moet ik zeggen dat we nu sowieso een sterker team hebben...(ikke, Johan, Dirk & Bert van de Billies)

Roeselare is ook wel wat meer dan het lekkere Rodenbach-bier :wink: , en Rino zal het niet graag horen, maar er zijn hier ook veel Club Brugge supporters...

Voor de 2de St Georges muziekkwis van 6 december reeds 13 inschrijvingen... nog een goeie 25 tafels vrij!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

awel, St-Georges, ik zie het dus ook geweldig zitten, deze quiz, zit al goed in de helft met het opstellen ervan en ik denk dat het top zal zijn :D


en nog een nieuwe naam :

32. Popperije
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Op bijna elke Stardust Popquiz al van de partij geweest, ook op de allereerste :

33. De Flodder
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

nog een ploeg erbij :

34. Honkbalteam Desselgem :P
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

een update van de deelnemende ploegen :

1. De Flosseklosser
2. Vlassenbroek 2000
3. Boeboeks
4. Shooting Stars
5. Testedoene
6. Rock Fort
7. Metal Mickeys
8. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
9. Les Amuses Gueules
10. Kas & Co
11. Just An Illusion
12. Tony Servi Big Band
13. Feds Gadget
14. Rechte Bananen
15. Arthritic Monkees
16. De Jeukdoos
17. Polkaheer & co.
18. Jartazi
19. Would-be Monkees
20. Sympathy vor den Duvel
21. Mutse
22. Raspberry Quartet
23. Country Trash
24. Disorder
25. 4 schelln espe
26. De Popingers
27. The Paris Hilton-look-a-likes
28. Sticky Fingers
29. Is Vic There?
30. St.-Georges
31. The Weeners
32. Popperije
33. De Flodder
34. Honkbalteam Desselgem
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Tony, je mag ons ook nog toevoegen aan de lijst. Weliswaar nog geen volledige ploeg, maar we vinden waarschijnlijk nog wel iemand.

Mocht er nog iemand een ploeg zoeken ... kandidaten kunnen zich melden.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Rock Monsieur schreef:Tony, je mag ons ook nog toevoegen aan de lijst. Weliswaar nog geen volledige ploeg, maar we vinden waarschijnlijk nog wel iemand.

Mocht er nog iemand een ploeg zoeken ... kandidaten kunnen zich melden.
dacht al dat Rock Monsieur niet mocht ontbreken ...
Guess Who haakte af, misschien zit daar wat 'bruikbaar volk' ... (Piet? of die gast met zijn bril, hitkenner, ben zijn naam vergeten)

35. Rock Monsieur :thumb1:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Nog een ploeg met lokale helden

36. Kardinaal & Koning


Even van de gelegenheid gebruik maken om ook in deze thread de druk op Vlassenbroek wat op te voeren door hen, na hun streken in Berlare gisteren, hier als 'podiumkandidaat' te bombarderen :twisted:

Ik doe er direct ook de 'Would-be Monkees' bij want als 'KUB' ergens meedoet, dan wint die ploeg niet zelden (N9 Eeklo, Eigenzinnige quiz, gisteren Berlare) ... zijn ploegmaten heten dan nog eens Vinceluka, SepPuKu en last but not least Phon (net naast het podium op 2000+ op de individuele quiz van Frans Joos) die zich, daar durf ik nu eens veel geld op inzetten, op deze quiz als een vis in het water zal voelen ...

En nu ik toch bezig ben lijkt Kas & co mij ook over een heel sterke, alle genres en subgenres beheersende, samenstelling te gaan beschikken : wie hen klopt, wint deze quiz, zou ik boudweg durven stellen ...

Maar er komt nog schoon podiumkandidaatvolk : Polkaheer & co, JPJ&SG feat. FVDL, Bananen, Sticky Fingers en Sympathie vd Duvel.
(en wedden dat er zich nog een niet-genoemde ploeg (de mysterieuze ploeg van de mysterieuze Dumbo?) hiertussen wriemelt)

Ik kan natuurlijk ook voor een groot podium zorgen, dan is het probleem meteen opgelost
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Allee, we zijn weer eens favoriet :oops:
Dumbo
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 16:54
Locatie: Boortmeerbeek

Bericht door Dumbo »

Tony,

Je mag ons inschrijven als 'The MNM International All Stars'
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Dumbo schreef:Tony,

Je mag ons inschrijven als 'The MNM International All Stars'
37. The MNM International All Stars

Mooi is dat ! :thumb1:

Benieuwd wie die All Stars zullen wezen ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Nog bekenden :

38. A Tribe called 'Wuk Est?'
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

1e 'LAATSTE 20 JAAR' POPQUIZ : 1989-2008 VOORGESPEELD !!

Bericht door Tonyvdb »

Een primeur : het counteren van kritiek VOOR de quiz zelf heeft plaats gevonden ! :)

De quiz is zo goed als klaar en is individueel voorgespeeld door drie mensen :
1. mijn vrouw Stefanie : zou bij veel goeie ploegen een aanvulling zijn, kent veel hits, zowel recente als wat oudere, maar was medio jaren '90 ook niet weg te slaan van Studio Brussel en luistert nu zowel naar Q als naar Radio 1.
2. jury-voorzitter Swat : lid van Scary Monsters : is een kenner van de ('zwaar') alternatieve scene : van The Cranes en Red House Painters tot My Morning Jacket en M83.
3. de verhinderde Rino, opperhoofd van Starbuk & Apollo : is een autoriteit op het vlak van wat men wel eens omschrijft als 'Studio Brussel-muziek', wordt geleverd met een gratis Britpop-bijlage.

Stefanie speelde de quiz 'in het echt', ttz met de luisterfragmenten, Swat en Rino op papier, en eigenden zich elk minstens een punt of 10-15 te weinig toe, daar een hele korf titels te horen zal zijn bij nummers waar zij een '0' bij zetten. Die 'hoorbare' titels zijn deels meegerekend in de onderstaande scores.

Ik wist op voorhand een beetje dat deze drie voorspelers heel complementair zouden zijn en de cijfers geven mij, tot mijn opluchting, gelijk :
* Stefanie en Swat samen halen 67% van de punten : met 67% vd punten was je op de laatste Stardust Popquiz 12e
* Stefanie, Swat én Rino halen samen 76% van de punten : met 76% vd punten wat je op de laatste Stardust Popquiz 4e
* trek van bovenstaande score nog 5% af voor blunders en missers en ze zijn, met zijn drieën, nog achtste ...

Conclusie :
* De quiz zal een stuk(je) makkelijker zijn dan de laatste Stardust Popquiz, met dien verstande ook dat de bevraagde periode natuurlijk maar 20 jaar is ipv 50-60 jaar en je dus sowieso op een meer gedetailleerde kennis van de deelnemers kan rekenen.
* Ik schat dat de winnaar een dikke 85% zal halen en dat slechts een handvol ploegen de helft van de punten niet zullen halen ...
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op do 30 okt 2008, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Swat
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 17:34
Locatie: Scary Monsters/Super Creeps

Re: 1e 'LAATSTE 20 JAAR' POPQUIZ : 1989-2008 VOORGESPEELD !!

Bericht door Swat »

Tonyvdb schreef: 2. jury-voorzitter Swat : lid van Scary Monsters : is een kenner van de ('zwaar') alternatieve scene : van The Cranes en Red House Painters tot My Morning Jacket en M83.
Voeg bij Red House Painters ook nog Sun Kil Moon en Mark Kozelek solo, schrap My Morning Jacket (niet dat ik het niet goed vind, maar zoveel ken ik er niet van), en voeg dan nog She Wants Revenge, Unkle en Circus of Dead Squirrels toe en we zijn er! :)

Tony's quiz is zeer gevarieerd en zal iedereen wel kunnen behagen! :thumb2:
If there's anything bigger than my ego around, I want it caught and shot on the spot!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e 'LAATSTE 20 JAAR' POPQUIZ : 1989-2008 VOORGESPEELD !!

Bericht door Tonyvdb »

Swat schreef:Sun Kil Moon en Mark Kozelek She Wants Revenge, en Circus of Dead Squirrels toe en we zijn er! :)
Què? :amazed:
Nieuwe spitsen van Anderlecht?
Favoriete gerechten van Hitler?

:wink:
Plaats reactie