oxaco muziekquiz boechout

Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

oxaco muziekquiz boechout

Bericht door celtic601 »

ook nog geen uitslag gekregen ... fab4 eerst , wij ( koerier met afghan pigs ) 2de .... rest volgt ook wel zekers ?
een gevarieerde , niet al te moeilijke kwis , desondanks klassieke foto's ed.
maar teveel , teveel , teveel !!! op gegeven ogenblik hadden we 3 pakken theorie en videoclips te behandelen ... dit al terwijl ronde 2 nog maar net bezig was .... stresserend !!!!
men kon wel zien dat de samenstellers hun tijd in deze kwis hadden gestoken , en desondanks de vele reeksen toch tijdig gedaan hadden..proficiat daarvoor ...

min punten :

de bediening ???? ze was er gewoonweg niet .. moesten onze drank zelf halen .... kan dit nog in deze tijd ???
zoals reeds gezegd teveel theorie en tafelrondes naar mijn gedacht.
enkel de eerste 5 ploegen van de 20 hadden een fles wijn als prijs.

al bij al toch goed geamuseerd deze avond ....
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Als ik me niet vergis was dit de top 7:


1. Fab4
2. Afghan Koeriers
3. VLassenbroek2000
4. Amorphe Ruiters
5. Fanfare Heilige Familie
6. Mercator
7. Tequila Overdrive

punten heb ik helaas niet.

Zelfde punten van "kritiek" hier, alweer veel theorie. In het begin kregen we 20 liedjesteksten voorgeschoteld die vertaald waren. Aan ons om ze te herkennen. enkele voorbeelden Clouseau - Afscheid van een vriend was vertaald in het spaans, Eros Ramazotti en Mecano in het nederlands, op sommige momenten dus erg moeilijk. Nadien moesten we foto's herkennen van Boysbands en Girlsbands en nog later van muziekinstrumenten en componisten. Terwijl we in het begin van de quiz al een klassieke ronde op ons bord hadden gekregen.

De drank moest ge inderdaad zelf gaan halen aan den toog, daar stond dan 1 (soms 2) perso(o)n(en). Net iets te weinig voor een quiz maar soit, we hebben geen dorst gehad.

Ook nog een minpunt, voor ons dan, was het afkeuren van Soft Verdict met nummer "Struggle for pleasure". Het enige juiste antwoord bleek Wim Mertens te zijn.

Voor de rest was de quiz niet echt moeilijk en zeker voor herhaling vatbaar.

Proficiat aan Fab4 die de beslisende kloof reeds voor de pauze hadden geslagen :app: :app: :app: en aan de Afghan Koeriers met hun 2e plaats.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Vlassenbroek2000 schreef:Ook nog een minpunt, voor ons dan, was het afkeuren van Soft Verdict met nummer "Struggle for pleasure". Het enige juiste antwoord bleek Wim Mertens te zijn.
Dat Wim Mertens dat nummer maakte onder de naam Soft Verdict (of was het een groep met hem in de rangen) is toch een even afgezaagd weetje als dat het origineel van "Tainted love" van Gloria Jones is? Povere jury daar, blijkbaar...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Volledige uitslag:

1.Fab 4 395
2.Afgan Koeriers 375
3.Vlassenbroek 2000 364
4.De Amorfe Ruiters 4 334
5.Fanfare Heilige Familie 331
6.Mercator 321
7.Tequila Overdrive 320
8.Het Collectief Geheugen 316
9.Zoetemelk 290
10.The Belgian Dolly Parton Fanclub 278
11.Mannen van het eerste uur 274
12.Wij slapen met de jury 256
13.Kastelrutherspatzen 242
14.Simple Minds 235
15.Ploeg Kim Peeters 235
16.Vak Vier 194
17.Hans & Sam 177
18.De Rode Lantaarn 170
19.Team Tristan 158
20.Oxaco Dames 146

Quiz stond op een totaal van 452 punten.
Gebruikersavatar
Arminius
One Hit Wonder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 09:16
Locatie: Bevel bij Nijlen

Bericht door Arminius »

Lars schreef:Dat Wim Mertens dat nummer maakte onder de naam Soft Verdict (of was het een groep met hem in de rangen) is toch een even afgezaagd weetje als dat het origineel van "Tainted love" van Gloria Jones is? Povere jury daar, blijkbaar...
Tja... Wat kan ik hierop zeggen? Ik heb een verzamelalbum van Wim Mertens (himself), met daarop het nummer, en bij de credits staat enkel Wim Mertens...
Op de avond zelf nog even snelsnel gecontroleerd via tinternet, en daarop stond ook overal alleen Wim Mertens als uitvoerder/componist.

Natuurlijk ben ik ook geen "doorwinterde" quizzer als jullie :P

In ieder geval mijn excuses daarvoor.

Wat betreft de punten van (positieve) kritiek: duely noted. De zaal is een punt van ergernis, ook voor ons. Wij zijn afhankelijk van Huize Stracke, en zelf toogdienst doen was niet mogelijk. Ook wat betreft de installatie werd pas op het laatste nippertje gemeld dat die er niet was... Dat is een oud zeer, maar aangezien onze voetbalclub zijn thuisbasis daar heeft....

Het was inderdaad héél veel, maar dat is juist de moeilijkheidsgraad van de quiz (tis niet de eerste muziekquiz die ik maak). Het niveau van de vragen ligt niet al te hoog, en aldus is organisatie binnen het team van groot belang.

Maar het zijn inderdaad punten om uit te leren. Alvast bedankt!

En natuurlijk dank aan iedereen voor het deelnemen, we waren verheugd zoveel "professionele" ploegen te mogen begroeten! :D
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Arminius schreef:
Lars schreef:Dat Wim Mertens dat nummer maakte onder de naam Soft Verdict (of was het een groep met hem in de rangen) is toch een even afgezaagd weetje als dat het origineel van "Tainted love" van Gloria Jones is? Povere jury daar, blijkbaar...
Tja... Wat kan ik hierop zeggen? Ik heb een verzamelalbum van Wim Mertens (himself), met daarop het nummer, en bij de credits staat enkel Wim Mertens...
Op de avond zelf nog even snelsnel gecontroleerd via tinternet, en daarop stond ook overal alleen Wim Mertens als uitvoerder/componist.
Geen probleem, want
- niemand kan alles weten
- ik was er toch niet op jullie quiz. :D

Maar als ervaren muziekquizploegen op een foutje komen wijzen, kan je dat inderdaad best opzoeken op Internet indien mogelijk. En als die dan zeggen dat het van Soft Verdict is, kan je toch googlen op de titel plus "Soft Verdict", en zal je al onmiddellijk resultaat vinden, zoals ik zelf deed. Niet dat je alles op het Internet of alles wat klagers aan de jurytafel vertellen klakkeloos moet geloven, maar je kan hopelijk zelf de betrouwbaarheid van de bronnen en de ploegen wat beoordelen... Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er maar één ploeg Soft Verdict had en reclameerde?


Je vindt bvb ook heel vlot dit:
http://www.discogs.com/artist/Soft+Verdict
Gebruikersavatar
Arminius
One Hit Wonder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 09:16
Locatie: Bevel bij Nijlen

Bericht door Arminius »

Lars schreef:Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er maar één ploeg Soft Verdict had en reclameerde?
Correct :)

Bwa, uiteindelijk maar twee foutjes op de hele quiz, dus toch niet zo heel slecht. De tweede fout begrijp ik trouwens zelf niet goed, dat moet iets zijn dat te maken heeft met mijnen tweeden Duvel :wink: 't Goeie antwoord stond immers correct bij mijn antwoorden, en dan toch iets anders zeggen, 't is straf.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Arminius schreef:
Lars schreef:Dat Wim Mertens dat nummer maakte onder de naam Soft Verdict (of was het een groep met hem in de rangen) is toch een even afgezaagd weetje als dat het origineel van "Tainted love" van Gloria Jones is? Povere jury daar, blijkbaar...
Tja... Wat kan ik hierop zeggen? Ik heb een verzamelalbum van Wim Mertens (himself), met daarop het nummer, en bij de credits staat enkel Wim Mertens...
Op de avond zelf nog even snelsnel gecontroleerd via tinternet, en daarop stond ook overal alleen Wim Mertens als uitvoerder/componist.

Natuurlijk ben ik ook geen "doorwinterde" quizzer als jullie :P

In ieder geval mijn excuses daarvoor.
Wat betreft de punten van (positieve) kritiek: duely noted. De zaal is een punt van ergernis, ook voor ons. Wij zijn afhankelijk van Huize Stracke, en zelf toogdienst doen was niet mogelijk. Ook wat betreft de installatie werd pas op het laatste nippertje gemeld dat die er niet was... Dat is een oud zeer, maar aangezien onze voetbalclub zijn thuisbasis daar heeft....

Het was inderdaad héél veel, maar dat is juist de moeilijkheidsgraad van de quiz (tis niet de eerste muziekquiz die ik maak). Het niveau van de vragen ligt niet al te hoog, en aldus is organisatie binnen het team van groot belang.

Maar het zijn inderdaad punten om uit te leren. Alvast bedankt!

En natuurlijk dank aan iedereen voor het deelnemen, we waren verheugd zoveel "professionele" ploegen te mogen begroeten! :D
fouten maken , heeft niets te maken met al dan niet een doorwinterde kwisser te zijn.
uit ervaring wetende , dient men een kwis te checken , checken ; re- checken ... en dan nog is te checken ...
iedereen ziet al is iets over het hoofd , en niemand heeft de wijsheid in pacht . men moet inderdaad ook niet alles geloven wat men op internet vind . daarvoor is het raadzaam om meerdere bronnen te raadplegen.
dit is geen wijzende vinger .. enkel goede raad , want mits een beetje minder theorie en klassieke werken was het echt wel een heel leuke kwis .
in alle geval .. wij komen volgend jaar terug indien er een editie 3 komt ...mits bediening aan tafel door beminnelijke schones tssn de 19 & 40 jaar ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Arminius
One Hit Wonder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 09:16
Locatie: Bevel bij Nijlen

Bericht door Arminius »

celtic601 schreef:in alle geval .. wij komen volgend jaar terug indien er een editie 3 komt ...mits bediening aan tafel door beminnelijke schones tssn de 19 & 40 jaar ...
Een derde editie zal er waarschijnlijk wel komen.
Wat dat tweede betreft: ik zal eens rondhoren. :)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

[quote="celtic601]
uit ervaring wetende , dient men een kwis te checken , checken ; re- checken ... en dan nog is te checken ...
[/quote]

Volledig mee akkoord... probleem is hier wel dat je nog 1.000 keer mag controleren of dat nummertje van Wim Mertens is (zoals de cd blijkbaar vermeldt), telkens zal je een resultaat vinden ter bevestiging. M.a.w. hoe kom je spontaan bij Soft Verdict, als je daarvan nog niet gehoord hebt? :think:

Tenzij je toevallig op een site komt die beide uitvoerders netjes naast mekaar plaatst, zodat een lichtje gaat branden.

Voor minder ervaren quizzers is de methode van Lars (ter plekke de veel voorkomende klachten controleren) realistischer. Als je voldoende bronnen kan raadplegen op de avond zelf, uiteraard. :?

Bottom line: als het maar een tweetal foutjes betreft zou ik dat toch met de mantel der liefde bedekken, zeker bij minder doorwinterde quizzers die opstellen...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

SepPuKu schreef:[
Dat is nu eenmaal het grote gevaar om nummers van best of cd's te plukken: dikwijls staat daar zelfs geen verdere uitleg bij of men leest de kleine lettertjes niet....

Als ikzelf maar 1 vermoeden heb dat de uitvoerder niet zou kloppen, dan zoek ik dat wel op in mijn ruime collectie muziekboeken en eventueel, maar toch iets minder betrouwbaar, op het internet.

Het vermelden op de quiz van het jaar wanneer de plaat uitkwam kan ook duidelijkheid scheppen: enkele voorbeelden zijn hier Are Friends Electric van Tubeway Army en Dancing With Myself van Gen X. Toen Are Friends Electric eind 70's werd uigebracht was dit onder Tubeway Army, maar de live-versie uit de 80's stond dan op naam van Gary Numan. Hetzelfde geldt voor Dancing With Myself: originele singleversie was van Gen X en enkele jaren later bracht Billy Idol het onder zijn eigen naam uit.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

En als er dan op de avond zelf een paar ploegen komen reclameren, dan kun je nog altijd het antwoord goed keuren, er van uit gaande dat die ploegen wel zullen weten over wat ze het hebben...
Beter een punt te veel geven, dan één te weinig...

Heb het op de Stardust Popquiz al twee keer voor gehad en twee maal waren de 'protesterende' ploegen juist.

Op de eerste editie vroeg ik 'Warsaw' en keurde ik in den beginne als uitvoerder enkel Joy Division goed (ik had dat staan op een verzamelaar met JD als uitvoerder).
Toen kwamen een aantal ploegen hun gram halen, en alhoewel ik het niet wist en ook niet kon checken, heb ik de ploegen die 'Warsaw' als uitvoerder hadden ook hun punt gegeven.

Op de derde editie, vroeg ik 'Comanchero', een Italodisco nummer van Raggio Di Luna : ik had dat onder die naam op een Hit Connection staan.
Niemand had die naam, maar De Rechte Bananen en Jartazi hadden wel Moonray (Raggio Di Luna in het Engels dus) en na hun pleidooi dat dat ook onder die naam is uitgebracht, heb ik dat uiteraard ook goedgekeurd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:En als er dan op de avond zelf een paar ploegen komen reclameren, dan kun je nog altijd het antwoord goed keuren, er van uit gaande dat die ploegen wel zullen weten over wat ze het hebben...
Beter een punt te veel geven, dan één te weinig...

Heb het op de Stardust Popquiz al twee keer voor gehad en twee maal waren de 'protesterende' ploegen juist.

Op de eerste editie vroeg ik 'Warsaw' en keurde ik in den beginne als uitvoerder enkel Joy Division goed (ik had dat staan op een verzamelaar met JD als uitvoerder).
Toen kwamen een aantal ploegen hun gram halen, en alhoewel ik het niet wist en ook niet kon checken, heb ik de ploegen die 'Warsaw' als uitvoerder hadden ook hun punt gegeven.

Op de derde editie, vroeg ik 'Comanchero', een Italodisco nummer van Raggio Di Luna : ik had dat onder die naam op een Hit Connection staan.
Niemand had die naam, maar De Rechte Bananen en Jartazi hadden wel Moonray (Raggio Di Luna in het Engels dus) en na hun pleidooi dat dat ook onder die naam is uitgebracht, heb ik dat uiteraard ook goedgekeurd.
Het geval Warsaw: voordat Joy Division zo werd genoemd, traden ze op onder de naam Warsaw, maar namen nog niet officieel platen op, muziek is enkel terug te vinden op bootlegs. Een heleboel latere JD-nummers stonden toen al op de playlist. De officiële release van het nummer Warsaw was van Joy Division, maar dit geheel ter info.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:En als er dan op de avond zelf een paar ploegen komen reclameren, dan kun je nog altijd het antwoord goed keuren, er van uit gaande dat die ploegen wel zullen weten over wat ze het hebben...
Beter een punt te veel geven, dan één te weinig...

Heb het op de Stardust Popquiz al twee keer voor gehad en twee maal waren de 'protesterende' ploegen juist.

Op de eerste editie vroeg ik 'Warsaw' en keurde ik in den beginne als uitvoerder enkel Joy Division goed (ik had dat staan op een verzamelaar met JD als uitvoerder).
Toen kwamen een aantal ploegen hun gram halen, en alhoewel ik het niet wist en ook niet kon checken, heb ik de ploegen die 'Warsaw' als uitvoerder hadden ook hun punt gegeven.

Op de derde editie, vroeg ik 'Comanchero', een Italodisco nummer van Raggio Di Luna : ik had dat onder die naam op een Hit Connection staan.
Niemand had die naam, maar De Rechte Bananen en Jartazi hadden wel Moonray (Raggio Di Luna in het Engels dus) en na hun pleidooi dat dat ook onder die naam is uitgebracht, heb ik dat uiteraard ook goedgekeurd.
Het geval Warsaw: voordat Joy Division zo werd genoemd, traden ze op onder de naam Warsaw, maar namen nog niet officieel platen op, muziek is enkel terug te vinden op bootlegs. Een heleboel latere JD-nummers stonden toen al op de playlist. De officiële release van het nummer Warsaw was van Joy Division, maar dit geheel ter info.
Ik had niets gespecifieerd, dus was de vraag iets te dubieus ... daarom heb ik op de avond zelf beide antwoorden goed gekeurd : liever een half goed antwoord juist keuren, dan het risico lopen een heel juist af te keuren ...
Gebruikersavatar
Superhit
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 18 okt 2007, 08:14
Locatie: Kwisseland

Bericht door Superhit »

Tonyvdb schreef: Op de derde editie, vroeg ik 'Comanchero', een Italodisco nummer van Raggio Di Luna : ik had dat onder die naam op een Hit Connection staan.
Niemand had die naam, maar De Rechte Bananen en Jartazi hadden wel Moonray (Raggio Di Luna in het Engels dus) en na hun pleidooi dat dat ook onder die naam is uitgebracht, heb ik dat uiteraard ook goedgekeurd.
Raggio Di Luna / Moonray is ondanks de naam zou doen vermoeden niet Italiaans, maar Duits. Het is een alter ego van Michael Cretu, die later de carriere van zijn echtgenote Sandra zou uitbouwen en als Enigma ook nog enige wereldhits zou scoren.

Een beetje mierenneuken mag toch af en toe nietwaar ?
Pfff
Plaats reactie