5° Stardust Popquiz - Kortrijk - 31/05/08

Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Proficiat, Tony: organisatorisch en inhoudelijk prima, toffe en uitdagende quiz. In onze ploeg zijn we alle vier heel verschillend qua muzikale voorkeur en kennis en als je ze dan alle vier regelmatig diep doet nadenken en scoren, verlaten ze allemaal voldaan de quiz.

Wij kwamen voor de eerste keer naar Bissegem (en komen graag volgend jaar terug) en hadden ons aan deze moeilijkheidsgraad verwacht (top 20 leek ons vooraf mooi en uiteindelijk 15de).
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Tonyvdb schreef:LYRICS :

in te vullen naam in lyrics - uitvoerder/titel
1 Donovan Michel Delpech
2 Yma Sumak Vanessa Paradis
3 Andrew Lloyd Webber Chocolate cake
4 Venus & Serena Signs
5 Steve McQueen Harpo
6 Willem Duys Doris Day
7 Lt. Uhura The Firm
8 The Five Satins Paul Simon
9 Geddy Lee Pavement
10 Gilberto Gil Mooie dagen

* hoogste score : Clement & KGBV : 17 op 20
* Yma Sumak : 4/42 : Clement / Starbuk & Apollo / Shooting Stars / Vindikooks
* Steve McQueen : 7/42
* Lt. Uhura : 7/42
* The Five Satins : 1/42 : SOLO VOOR JAN PIET JORIS & SAM GOORIS : ik weet dat mijn drie kompanen geen fervente Paul Simon-kenners noch -fans zijn, dus een mooie solo voor onze supersub; dat was veruit de moeilijkste tafelronde-vraag van de avond :thumb1:
* Geddy Lee : 9/42

* de scores vielen mij hier enigszins tegen : ik dacht van hier (veel) hogere scores te zien, vooral omdat je én een stuk tekst én ofwel titel of uitvoerder kreeg en de meeste nummers (heel) bekende zijn, behalve dat Paul Simon en dat Pavement-nummer misschien...
* slechts 7x Steve McQueen dus, en wel 25 keer James Dean, ja, die drive-de ook in a car :P
Prachtig gevonden reeks, dit, waarin Lars bij ons uitblonk
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

dendaffe schreef:Proficiat, Tony: organisatorisch en inhoudelijk prima, toffe en uitdagende quiz. In onze ploeg zijn we alle vier heel verschillend qua muzikale voorkeur en kennis en als je ze dan alle vier regelmatig diep doet nadenken en scoren, verlaten ze allemaal voldaan de quiz.

Wij kwamen voor de eerste keer naar Bissegem (en komen graag volgend jaar terug) en hadden ons aan deze moeilijkheidsgraad verwacht (top 20 leek ons vooraf mooi en uiteindelijk 15de).
doet mij echt plezier, bedankt ! :D
(we hopen volgend jaar zelf eindelijk ook eens op jullie quiz te geraken)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

marc schreef:* PS. 1. Wij waren zwaar onder de indruk van het gelegenheidscollectief Scary Monsters.
2. Prachtig: Albuquerque van Neil Young. Het deed ons de specialiteit van het huis, de overdosis Belgisch, meer dan vergeten :wink:
PS 1 : laat dat 'gelegenheid-' maar achterwege, zoals elders al gepost, zullen ze in de toekomst vaker aantreden op muziekquizzen : Vince+SepPuKu+Danny+Dimi lijkt mij de beste opstelling, maar ze hebben nog een goeie sub in de vorm van jury-opperhoofd van zaterdag, met name 'Swat' ...

PS 2 : dat weet je op voorhand hé, Marc, ik ben nogal into Belpop, al ben ik ook de eerste om toe te geven dat er ook heel veel rommel gemaakt is en wordt (maar is dat niet in elk genre/land zo?)
En al bij al viel het nog mee zaterdag, vind ik; Luc van Kas & Co is bvb. ook een 'Belpop-vrager' op zijn quiz, vandaar dat ik mij altijd als een vis in het water voel op diens jaarlijkse quiz ...
Laat dit nu geen aanleiding zijn voor een Belpop-discussie ...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Ik vond het een prima quiz. Moeilijker dan vorig jaar, maar dat deerde mij eerlijk gezegd niet. Als ik zo de commentaren hier lees, dan heeft het merendeel van de forummers helemaal geen probleem met de moeilijkheidsgraad.
Mijn ploegmaats bij 'Starbuk & Apollo' vonden het echter wél iets té moeilijk. En tijdens de laatste pauze hoorde ik toch ook links en rechts wat klachten dat het er dit jaar toch wel over was. Diezelfde persoon maakte trouwens de (terechte) opmerking dat de meeste quizzen zich daar lately schuldig aan maken.
Voor mij niet gelaten, maar ik vrees dat ik meer en meer moeite zal hebben om mijn ploegmaats te motiveren voor yet another (wat hen betreft te) moeilijke quiz.

Wat ons resultaat van vorige zaterdag betreft, mogen we wel tevreden zijn. We hadden 2 doelstellingen bij aanvang van de quiz.
1) Top 10. Daarin slaagden we, we werden 9de.
2) Eerste Westvlaamse ploeg. Hierin mislukten we, we werden geklopt door JPJ&SG. Jammer van die prachtige beker. :wink:
Halfweg de quiz zag het er nochtans bijzonder mooi uit, toen stonden we namelijk 5de met slechts 2 puntjes achterstand op de 4de plaats. Uiteindelijk konden we die 5de plaats echter niet vasthouden. :cry:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:Mijn ploegmaats bij 'Starbuk & Apollo' vonden het echter wél iets té moeilijk. En tijdens de laatste pauze hoorde ik toch ook links en rechts wat klachten dat het er dit jaar toch wel over was.
Voor mij niet gelaten, maar ik vrees dat ik meer en meer moeite zal hebben om mijn ploegmaats te motiveren voor yet another (wat hen betreft te) moeilijke quiz.
zoals reeds een paar gepost en ge-emaild, kom ik volgend jaar weer terug naar het niveau van vorig jaar : dat scheelde niet zo veel met zaterdag, maar er zat meer ademruimte in de quiz en die zal er terug in zitten in 2009; begin je ploegmaats maar al te motiveren :wink:
(maar eerst de 1989+ quiz, vergeet vooral dienen Bram niet dan)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef: Hoogste score beide rondes samen : 24 op 26 (Toni Servi Big Band, Clement & KGBV, Starbuk & Apollo)
Du jamais vu, wij die de hoogste score halen op een fotoronde. :o
Het helpt natuurlijk wel dat zowel Dirk als Bram in een platenzaak werken en de foto's van mensen die wel-met-muziek-bezig-zijn-maar-niet-zelf-muziek-maken lagen ons ook wonderwel.
We misten hier enkel de titel van Deee-Lite en de foto van Simon Amstell (zijn voorganger Mark Lemarr zouden we wel gehad hebben).
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef: vergeet vooral dienen Bram niet dan
Ja, ook zaterdag zorgde hij opnieuw voor enkele net niet zaalsolo's met bvb. Giant Sand en de titel van het Sparklehorse nummer. Ook met Groep Jezus kwam hij op de proppen. :thumb2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Met permissie van mijn even geweldig goeie JPJ&SG-ploegmaats, Goote, Roob en Peter : Frank VDL is toch wel een geweldig goeie muziekquizzer, vooral rekening houdend met het feit dat hij dat slechts één keer per jaar doet en dit hele muziekquizcircus hem zo goed als vreemd is : schudde, dixit Peter aka Baaigones achteraf, een niet gering aantal heel straffe antwoorden uit zijn mouw, gaande van bvb. Mule Skinner Blues van Dolly Parton, lapje tekst uit René & Georgette Magritte van Paul Simon, Girl afraid van The Smiths tot Defecting grey van The Pretty Things, etc ...
Het zou mij verwonderen dat al zijn collega-rocksterren even goed op de hoogte zijn ...
En het is ook ne vriendelijke gast, ook belangrijk hé 8)
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Bericht door Aimé le Chevalier »

Lars schreef:
Tonyvdb schreef:(intro van The Police ipv een intro van Yes (sorry Lars :? )
Geen probleem, "The bed's too big without you" vind ik een FANTASTISCH nummer net als de helft van de songs uit die LP "Regatta de blanc"...
Ik mocht "Songdance" van Pavlov's Dog al oplossen. (Net als die van the Police een uiterst dansbare track, trouwens, voor de rare kronkels van mijn lijf toch. :lol: )
De versie van "The bed's too big without you" door Sheila Hylton is ook heel goed.
Le plastic c'est fantastique!
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef:
marc schreef:* PS. 1. Wij waren zwaar onder de indruk van het gelegenheidscollectief Scary Monsters.
2. Prachtig: Albuquerque van Neil Young. Het deed ons de specialiteit van het huis, de overdosis Belgisch, meer dan vergeten :wink:
PS 1 : laat dat 'gelegenheid-' maar achterwege, zoals elders al gepost, zullen ze in de toekomst vaker aantreden op muziekquizzen : Vince+SepPuKu+Danny+Dimi lijkt mij de beste opstelling, maar ze hebben nog een goeie sub in de vorm van jury-opperhoofd van zaterdag, met name 'Swat' ...
Swat is eigenlijk de stichter van de Scary Monsters.
Op de verloren zoon quiz in Grembergen stelde hij 2 ploegjes samen met algemene quizzers de 'Scary Monsters' en de 'Super Creeps' (is net als Tony een Bowie fan vermoed ik).
Danny kon toen niet meespelen en ik kreeg het vrije plaatsje na sollicitatie op het Los Flippos forum (das ondertussen préhistorie voor muziekquizzers).

De Monsters speelden eigenlijk ook nog 2 quizzen onder een andere naam.
Respons quiz in Oudenaarde (Danny, Swat, GKoppen en ik) als Super Creeps
Guess who quiz in Gavere (Danny, Dimitri, SepPukU en Danny's broer) als SepPuKu San & The Dirty Harrykiris
De ranking was toen namelijk een ver van ons bed show maar met de recente ontwikkelingen komt daar wellicht verandering in.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Denk dat Wolverine (van Hego) er ook bij was op de quiz in Grembergen.

Hebben de 2 teams ook niet gespeeld in de tent in Bellem (in augustus)? Met Lars en toenmalig coach annex quizgoeroe Staf Dujardin, aannemer van alle quizklusjes :wink:
(wedden dat hij meeleest?)
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

vinceluka schreef:
Tonyvdb schreef:
marc schreef:* PS. 1. Wij waren zwaar onder de indruk van het gelegenheidscollectief Scary Monsters.
2. Prachtig: Albuquerque van Neil Young. Het deed ons de specialiteit van het huis, de overdosis Belgisch, meer dan vergeten :wink:
PS 1 : laat dat 'gelegenheid-' maar achterwege, zoals elders al gepost, zullen ze in de toekomst vaker aantreden op muziekquizzen : Vince+SepPuKu+Danny+Dimi lijkt mij de beste opstelling, maar ze hebben nog een goeie sub in de vorm van jury-opperhoofd van zaterdag, met name 'Swat' ...
Swat is eigenlijk de stichter van de Scary Monsters.
Op de verloren zoon quiz in Grembergen stelde hij 2 ploegjes samen met algemene quizzers de 'Scary Monsters' en de 'Super Creeps' (is net als Tony een Bowie fan vermoed ik).
Danny kon toen niet meespelen en ik kreeg het vrije plaatsje na sollicitatie op het Los Flippos forum (das ondertussen préhistorie voor muziekquizzers).

De Monsters speelden eigenlijk ook nog 2 quizzen onder een andere naam.
Respons quiz in Oudenaarde (Danny, Swat, GKoppen en ik) als Super Creeps
Guess who quiz in Gavere (Danny, Dimitri, SepPukU en Danny's broer) als SepPuKu San & The Dirty Harrykiris
De ranking was toen namelijk een ver van ons bed show maar met de recente ontwikkelingen komt daar wellicht verandering in.
Lap. Ik mag op zoek gaan naar nieuwe would-be monkees heb ik zo de indruk. :cry:
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

SepPuKu schreef:Hebben de 2 teams ook niet gespeeld in de tent in Bellem (in augustus)? Met Lars en toenmalig coach annex quizgoeroe Staf Dujardin, aannemer van alle quizklusjes :wink:
(wedden dat hij meeleest?)
In Bellem was er het gelegenheidsploegje 'Dr staff and the medicine show', bestaande uit Staft zelve uiteraard, en voor het overige Lars, Phon en ondergetekende, geen scary monsters dus :wink:
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

Wat de quiz betreft, we hoorden het de eerste twee rondes in keulen donderen, toen reeds 14 punten achterstand op de leiders :shock: en we zagen het dan ook enigszins somber in. Ik vermoed dat onze gastspeler redelijk van zijn melk was door het eerste fragment :mrgreen: ... Daarna liep het iets beter maar geen enkel moment had ik het gevoel dat we echt heel scoorden, pas bij de daaropvolgende tussenstanden merkten we dat het voor de andere ploegen ook moeilijk was. En het dient gezegd te worden, nonkel Frank toverde antwoorden waar ik nog nooit van gehoord had in het rond :bow: maar dat is dan ook de reden waarom hij met ons mag meedoen he.

De Quiz was, op enkele uitzonderingen na, geen spek voor mijn bek (mijn aantal solo's binnen de ploeg is op één hand te tellen), maar volgend jaar doen we waarschijnlijk terug mee hoor :wink:
Plaats reactie