5° Stardust Popquiz - Kortrijk - 31/05/08

Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef: 1978 Deze Californische punkgroep, actief op het illustere Slash-label, bracht twee bekende artiesten voort :
ene Belinda Carlisle was daar zowaar drumster in de begindagen.
De andere is een gitarist die vooral bekend werd in de hoogdagen van de grunge: hij speelde een paar maanden bij Nirvana
tot Kurt Cobain's dood en vervoegde daarna Dave Grohl bij de Foo Fighters.
Wat is de naam van deze nu 49-jarige gitarist, die ook nog te gast was op platen van Mike Watt en Nina Hagen en momenteel
weer tourt met deze punkgroep waar hij zijn carrière begon.

The Germs Lexicon devil Pat Smear

...


* The Germs zat oorspronkelijk in de linkronde, waar, samen met Jane Wiedlin en Blue Period van The Smithereens Belinda Carlisle moest gevonden worden : jammer dat ik die eruit gehaald heb, was een goeie link eigenlijk ...
Whatever, ik was in alle geval blij dat ik nog es uit m'n dak kon gaan.

The Germs op een quiz!!! :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Lars schreef:
Tonyvdb schreef:
SepPuKu schreef:Tony Tony, als je écht nog wat (gelegenheids-)ploegen wil overhouden, dan ben je met deze 'bekentenissen' toch niet goed bezig hoor... :twisted:
bwa nee, 95% van de dingen die ik vraag, hoor ik graag en/of ken ik zelf, maar ik tracht altijd wat gaten op te vullen in genres waar ik niet goed thuis in ben en vond dit een leuke vraag, met die extra tip in de vorm van JL Demeyer ... meer moet je daar niet achter zoeken hoor...
Ik denk dat SepPuKu eerder bedoelde dat je niet moet verklappen dat die prachtige dames allen gehuwd of minderjarig zijn. :?

Zo had ik het ook begrepen. 8) :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

ivm dat vragen voorlezen : het is het derde jaar dat ik dat doe, maar de eerste keer dat ik er zes na elkaar plak : dit lijkt mij het ideale compromis : de vragen blijven erin, maar ze zullen gespreid worden zoals King Ludwig dat deed op zijn 80s-90s-quizzen.
Ook geen zes stuks meer per ronde, maar hooguit vier vragen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:
vinceluka schreef:Voorts denk ik dat Tony 2 opties heeft naar volgend jaar toe.
Ofwel zet hij de knip in het percentage moeilijke fragmenten en komt hij terug uit op een quiz die ook gelegenheidsploegen kunnen smaken.
Ofwel gaat hij verder op de ingeslagen weg en groeit deze quiz uit tot een krachtmeting met de geslaagden zijnde de 25 beste circuitploegen.
Het wordt iets tussen de twee, zoals hierboven en in de mail geponeerd : ik ben er zeker van dat het mogelijk is een 'perfecte' quiz af te leveren : waar zowel de 3e als de 35e tevreden huiswaarts trekt ...
Is volgens mij toch echt wel heel moeilijk hoor.
Was mij vorig jaar eigenlijk al gelukt, was een stuk(je) makkelijker en de top- en gelegenheidsploegen waren tevreden... (al waren er ook een niet onbelangrijk aantal die zaterdag tevredener waren dan vorig jaar)
Het zal daarom volgend jaar geen 'walk in the park' worden, maar toch een graadje minder moeilijk; dat zal de quiz en de quizzers wat meer ademruimte geven, tot éénieders tevredenheid :thumb1:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:prima 123- ronde (score volgens moeilijkheidsgraad), waar telkens netjes het logo van het platenlabel bijstond...
bedankt ... je kunt je niet inbeelden hoeveel ik hier aan geschaaft en herbegonnen ben, tot ze perfect was : alles moet in evenwicht zijn hé : moeilijkheid 1-2-3 en een gezonde spreiding van genres en jaartallen : niet simpel ...
Het voordeel is wel dat ik heel veel heb bijgeleerd over labels en artiesten die op dit of dat label werkten ... zal ik zeker op andere quizzen nog mijn voordeel kunnen mee doen (op Progres' quiz plukte ik zelfs al één of twee puntjes extra, door mijn noeste arbeid, op diens labelronde)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

straight banana schreef:
Lars schreef:
Tonyvdb schreef:
SepPuKu schreef:Tony Tony, als je écht nog wat (gelegenheids-)ploegen wil overhouden, dan ben je met deze 'bekentenissen' toch niet goed bezig hoor... :twisted:
bwa nee, 95% van de dingen die ik vraag, hoor ik graag en/of ken ik zelf, maar ik tracht altijd wat gaten op te vullen in genres waar ik niet goed thuis in ben en vond dit een leuke vraag, met die extra tip in de vorm van JL Demeyer ... meer moet je daar niet achter zoeken hoor...
Ik denk dat SepPuKu eerder bedoelde dat je niet moet verklappen dat die prachtige dames allen gehuwd of minderjarig zijn. :?

Zo had ik het ook begrepen. 8) :mrgreen:
Zjust, maar als ik mijn post herlees, geef ik toe dat het nogal dubbelzinnig klonk (t.t.z. mijn gezever kon op meerdere posts van Tony betrekking hebben).
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

kasenco schreef:In ieder geval, mag je zeggen of vinden wat je zelf wil, maar ter vergelijking met de quiz van Dirty12 vorige week kan je deze quiz een gezondheidswandeling noemen.... Ik speel quizzen van dit niveau zeer graag en ik vermoed dat deze van 3 Sopranos en Nescio (of heeft Sep er duchtig aan gesleuteld, wat jammer zou zijn) niet zullen moeten onderdoen....
Meer daarover op de Nescio-thread. Een goei reden om die ook nog es onder de aandacht de brengen, vind ik :tongue:
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Bericht door Aimé le Chevalier »

Tonyvdb schreef:Filip, het spijt me dat Rock Monsieur zijn gading niet vindt in Bissegem, maar wat moet ik dan serveren om dat wel zo te maken?
Ne goeie croque monsieur :lol:
Le plastic c'est fantastique!
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

* Wat is er mis met een quiz die in alle decennia en vele genres evenwicht betracht, wel eens lp-tracks opzoekt en tegelijkertijd trivia en hitgevoeligheid niet vermijdt? Niet veel, dacht ik zo.

* Als je die formule hanteert, daalt het percentage voor de winnaar blijkbaar richting tachtig procent. Zie ook: de score van de winnaars op bij voorbeeld Filips Eigenzinnige, op de quiz van de Rechte Bananen en die van de Dirty 12, om een paar recente quizzen aan te halen. Zou dat niet kunnen wijzen op een gulden middenweg tussen gezocht obscuur en overgemakkelijk? (Dan zit je natuurlijk niet op een kruising tussen een invuloefening en een karaoke-avond waar de winnaar één punt laat liggen, maar ieder zijn meug vanzelfsprekend… :wink: )

* Vreemd dat het woord ‘elitair’ nog niet gevallen is, maar dat komt hopelijk nog

* Het aantal loodzware sixtiesfragmenten was al bij al beperkt. (Het was after all geen n** w*** :wink: ) Inderdaad, verbazingwekkend dat Porpoise Song slechts een keer herkend werd

PS. 1. Wij waren zwaar onder de indruk van het gelegenheidscollectief Scary Monsters.
2. Prachtig: Albuquerque van Neil Young. Het deed ons de specialiteit van het huis, de overdosis Belgisch, meer dan vergeten :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

LYRICS :

in te vullen naam in lyrics - uitvoerder/titel
1 Donovan Michel Delpech
2 Yma Sumak Vanessa Paradis
3 Andrew Lloyd Webber Chocolate cake
4 Venus & Serena Signs
5 Steve McQueen Harpo
6 Willem Duys Doris Day
7 Lt. Uhura The Firm
8 The Five Satins Paul Simon
9 Geddy Lee Pavement
10 Gilberto Gil Mooie dagen

* hoogste score : Clement & KGBV : 17 op 20
* Yma Sumak : 4/42 : Clement / Starbuk & Apollo / Shooting Stars / Vindikooks
* Steve McQueen : 7/42
* Lt. Uhura : 7/42
* The Five Satins : 1/42 : SOLO VOOR JAN PIET JORIS & SAM GOORIS : ik weet dat mijn drie kompanen geen fervente Paul Simon-kenners noch -fans zijn, dus een mooie solo voor onze supersub; dat was veruit de moeilijkste tafelronde-vraag van de avond :thumb1:
* Geddy Lee : 9/42

* de scores vielen mij hier enigszins tegen : ik dacht van hier (veel) hogere scores te zien, vooral omdat je én een stuk tekst én ofwel titel of uitvoerder kreeg en de meeste nummers (heel) bekende zijn, behalve dat Paul Simon en dat Pavement-nummer misschien...
* slechts 7x Steve McQueen dus, en wel 25 keer James Dean, ja, die drive-de ook in a car :P
Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef:LYRICS :
* slechts 7x Steve McQueen dus, en wel 25 keer James Dean, ja, die drive-de ook in a car :P
Ja, stomme misser van mij, en niet opgemerkt door de ploegmaats... Als iemand me had gevraagd "was het niet Steve McQueen" had ik het wel geweten... :banghead:

Venus en Serena was een zeer logische gok: over welke twee tennissers zou Snoop Dogg het nu kunnen hebben? Toch niet over Justine en Kim of over een stel mannelijke tennissers?
"Signs" gewoon geantwoord omdat het een duet van Timberlake en Snoop moest zijn, niet doordat de tekst herkend werd... Bij de andere 9 fragmenten zou ik titel en uitvoerder ook wel geweten hebben ZONDER een van de twee al van de vriendelijke quizopsteller gekregen te hebben, me dunkt. 8)
Laatst gewijzigd door Lars op ma 02 jun 2008, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: wel 25 keer James Dean, ja, die drive-de ook in a car :P
... en hij duikt wel degelijk ergens op in de lyrics... :banghead: (in de aard van 'you think you look like James Dean but all you've shown so far is a commercial spot on the screen...')

Welke passage vroeg je ook alweer, Tony? Dat antwoord is ergens tussen de soep en de patatten op het blad gekletst, het grootste probleem met die tafelrondes hee :roll:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

RONDE 10 : 1-2-3-ronde

... is zoek ... :cry:

ben hier nu op kantoor, hopelijk ligt ronde 10 onderaan een doos (met quiz-benodigdheden) die ik thuis in de gang staan heb, anders geen details voor de superronde, dit zijn alvast de antwoorden :

1 ELEKTRA
1p 1969 The Stooges I wanna be your dog
2p 1974 Harry Chapin Cat's in the cradle
3p 1972 David Ackles American gothic

2 CREATION
1p 1995 The Boo Radleys Wake up boo
2p 1988 The House Of Love Christine
3p 1997 Hurricane #1 Step into my world

3 BARCLAY
1p 1962 Jacques Brel Rosa
2p 1964 Jean Ferrat La montagne
3p 1960 Léo Ferré Comme à Ostende

4 BYTE
1p 1994 Ice MC It's a rainy day
2p 1994 CB Milton It's a loving thing
3p 1990 Bizz Nizz Don't miss the partyline

5 4AD
1p 1987 MARRS Pump up the volume
2p 1990 Cocteau Twins Fifty-fifty clown
3p 1985 Clan of Xymox A day

6 CHESS
1p 1965 Fontella Bass Rescue me
2p 1967 Etta James Tell mama
3p 1969 Little Milton Grits ain't groceries

7 DOMINO
1p 2004 Franz Ferdinand Take me out
2p 2007 The Kills URA Fever
3p 2005 Sons and Daughters Dance me in

8 PETROL
1p 2007 Gabriel Rios I'm gonna die tonight
2p 2007 The Violent Husbands De boeren van vroeger
3p 2007 The Rhythm Junks The machine

9 HARVEST
1p 1970 Deep Purple Black night
2p 1973 Wizzard See my baby jive
3p 1974 Babe Ruth The Mexican

10 STIFF
1p 1977 Elvis Costello Watching the detectives
2p 1981 Tenpole Tudor Swords of a thousand men
3p 1981 Pookiesnackenburger Just one cornetto

* hoogste score (4 punten meer dan nr. 2) : 25 op 30 : Scary Monsters
* ik denk niet dat er onbeantwoorde driepunters waren, maar dat kan ik slechts zeker weten, als ik de antwoordbladen terugvind.
Enkel Leo Ferré komt in aanmerking daarvoor, maar dat zou mij heel erg verwonderen, want heb die zelf ooit eens gekregen op een quiz (een jaar of 3-4 geleden, ergens in het Meetjesland)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Ik denk dat we de eerste 4 regels kregen, behalve dan de naam Steve McQueen natuurlijk. James Dean duikt inderdaad daarna op.

http://www.lyricsdownload.com/harpo-mov ... yrics.html

You feel like Steve McQueen
when you're driving in your car
and you think you look like James Bond
when you're smoking your cigar
it's so bizarre you think you are
a new kind of James Dean
but the only thing I've ever seen of you
was a commercial spot on the screen

Movie Star, Movie Star, ahahar
you think you are a movie
Movie Star, Movie Star, ahahar
you think you are a Movie Star, ahahar

You should belong to the jet set
(enz enz, zie link)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

SepPuKu schreef: Welke passage vroeg je ook alweer, Tony? Dat antwoord is ergens tussen de soep en de patatten op het blad gekletst, het grootste probleem met die tafelrondes hee :roll:
de openingsstrofe :
You feel like (……….)
when you're driving in your car
and you think you look like James Bond
when you're smoking your cigar
Plaats reactie