20131214 - 1e Vlassenbroek 2000 Muziekquiz - Grembergen

Popinger Bart
Lead Singer
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 21:28
Locatie: Kortrijk || Popingers - Courtrai Tonight

Re: 20131214 - 1e Vlassenbroek 2000 Muziekquiz - Grembergen

Bericht door Popinger Bart »

Nog een late reactie uit de onderste regionen van de uitslag (want van daaruit blijkbaar niet veel respons).
Wij vonden het ook een heel toffe playlist van een quiz met aangename presentatie en heel vlot verloop. :handgestures-thumbupright:
We waren niet onmiddellijk mee met de theorievragen zodat we die domweg niet invulden in de eerste ronde (en MGMT bv. in het vak "uitvoerder" invulden) en in een volgende ronde dan nog eens de verkeerde vragen ter hand namen. Eigen schuld, dikke bult, ook toen we plots het nog niet ingevulde hoezenblad moesten afgeven, waardoor enkele namen niet meer overgenomen werden van het blad met de hoezen op het antwoordblad. Kortom wat te weinig gefocust geweest, volgend jaar beter !
Toch één bedenking : naast de theorievragen stonden er 45 punten op de louter visuele herkenning van foto's + hoezen, wat wij wel wat veel vonden (meer dan 10% van de 400 te verdienen punten). Eerlijkheidshalve zeg ik er onmiddellijk bij dat dit niet onze sterkste ronden waren (euhh ... we scoorden hier amper 12/45 :oops: tov een gemiddelde van 26/45 ...)

In alle geval, proficiat aan de organisatie en aan Kas & De Holly's met hun overwinning en "see you next year"
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 20131214 - 1e Vlassenbroek 2000 Muziekquiz - Grembergen

Bericht door SepPuKu »

PEKEBO schreef:
straight banana schreef:

Die zou ik eerlijk gezegd geweten hebben.
Kan ik best geloven, die platenkast van Mario kent geen mens.
Weliswaar een moeilijk fragment maar niet onmogelijk :naughty:

Had in elk geval vrij snel door dat het van Street Horrrsing kwam maar daar bleef het bij (Tarot Sport ligt me persoonlijk beter :music-listening:)
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 20131214 - 1e Vlassenbroek 2000 Muziekquiz - Grembergen

Bericht door PEKEBO »

SepPuKu schreef: Weliswaar een moeilijk fragment maar niet onmogelijk :naughty:
Beste vriend, mij zo met de vinger wijzen. :(

Ik stel uw rijke kennis niet in vraag hoor, wel zonde dat je moest passen. :mrgreen: :banana-dance:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 20131214 - 1e Vlassenbroek 2000 Muziekquiz - Grembergen

Bericht door Jorgen VG »

PEKEBO schreef:
SepPuKu schreef: Weliswaar een moeilijk fragment maar niet onmogelijk :naughty:
Beste vriend, mij zo met de vinger wijzen. :(

Ik stel uw rijke kennis niet in vraag hoor, wel zonde dat je moest passen. :mrgreen: :banana-dance:
Ge zijt heel goe bezig om die paar vrienden die ge nog hebt bij het quizzen ook te verliezen... :twisted:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 20131214 - 1e Vlassenbroek 2000 Muziekquiz - Grembergen

Bericht door progres »

straight banana schreef:
HIFK schreef:Analyse Ronde 9 - Het Laatste Rondje (10 Thema's voor resp. 1-2-3 punten naar moeilijkheidsgraad toe - slechts 1 antwoord per thema - enkel lineair correcte antwoorden leverden punten op)

3 Ken Ishii - Extra (1)

Ken Ishii - Extra: Wag Team :clap:
Hier had ik meer juiste antwoorden verwacht, in zijn genre toch echt een klassieker.
Tja, het goede antwoord werd geopperd aan tafel en hoewel ik de cd thuis liggen heb, overrulede ik.
klonk ook niet echt zoals op plaat, een bootlegversie ofzo?
HIFK
Backing Vocal
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 02:08

Re: 20131214 - 1e Vlassenbroek 2000 Muziekquiz - Grembergen

Bericht door HIFK »

aLEEce in chains schreef:Objection your honor. Wij hadden zeker ook de titel van Tool juist!

Daarnaast hadden wij We Are Scientist volledig juist.

Bedankt voor de anaLEEse.
Sustained! Bij de natelling er inderdaad over gezien (in ere hersteld). Op de quiz zelf werd ie gelukkig wel correct geteld.
4e Muziekquiz Vlassenbroek2000, Grembergen - zaterdag 21 januari 2017 - 20.00h
3e Beats & Basses Quiz, Evergem - Zaterdag 18 februari 2017 - 20.00h
HIFK
Backing Vocal
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 02:08

Re: 20131214 - 1e Vlassenbroek 2000 Muziekquiz - Grembergen

Bericht door HIFK »

Vlassenbroek2000 schreef:Staaf,

Ben best ook wel nieuwsgierig wie "We are Scientists", "Second Phase", "Broken English" en "Jeff Healey" juist wist te beantwoordden.
Aangezien daar geen of bijna geen driepunters werden gescoord...
Voor de rest schitterend werk ploegmakker :music-rockout: :music-rockout:
Tweepunters waar de meeste teams ook het gros van hun tanden op stuk beten leverden punten op voor:

1x
Second Phase - Mentasm: Blue Moon

2x
The Jeff Healey Band - I Think I Love You Too Much: Interstellar Overdrive / Fanclub Mario Lanza
Broken English - Comin' On Strong: Gebird / Sympathie vur den Duvel (4 ploegen hadden de titel juist, maar noteerden Mick Jagger als uitvoerder)
We Are Scientists - Nobody Move, Nobody Get Hurt: The 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalypse / Blue Moon
4e Muziekquiz Vlassenbroek2000, Grembergen - zaterdag 21 januari 2017 - 20.00h
3e Beats & Basses Quiz, Evergem - Zaterdag 18 februari 2017 - 20.00h
HIFK
Backing Vocal
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 02:08

Re: 20131214 - 1e Vlassenbroek 2000 Muziekquiz - Grembergen

Bericht door HIFK »

Silent Dolphin schreef: De laatste ronde vonden wij het ook jammer dat het kennen van de uitvoerder (vb. Jeff Healey, We Are Scientists, ...) geen punten kon opleveren zonder ook de titel te kennen. Ik ben zelf meer liefhebber van het principe dat ze bij de Espen volgden: 2 punten voor het eerste fragment (1 voor titel, 1 voor uitvoerder), 4 punten voor het tweede en 6 punten voor het derde...
Zo kan je inderdaad bij fragment 2 een kans wagen voor de titel of uitvoerder zonder hiervoor meteen afgestraft te worden.
Bij fragment 3 neem je dan weer wel een risico, want indien je fragment 2 had en bij fragment 3 de titel mist verlies je een punt... maar niet alle punten zoals hier. Langs de andere kant... indien jullie dit principe leuker vinden dan doen jullie dit toch gewoon opnieuw, het is uiteindelijke jullie quiz (wij blijven er alvast niet voor thuis :D )
In ons oorspronkelijk ontwerp hadden we inderdaad een 2-4-6 puntentelling voor ogen, Jörgen.
Maar een beetje gefixeerd (& verblind) om de quiz op het ronde puntentotaal van 400 punten te laten afklokken, werd dit later nog bijgesteld tot wat het nu was. Bij nader inzien, gezien toch de moeilijkheidsgraad van een aantal fragmenten, was dit nu net niet de meest succesvolle move.
Alvast voer voor evaluatie en eventuele finetuning.
4e Muziekquiz Vlassenbroek2000, Grembergen - zaterdag 21 januari 2017 - 20.00h
3e Beats & Basses Quiz, Evergem - Zaterdag 18 februari 2017 - 20.00h
HIFK
Backing Vocal
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 02:08

Re: 20131214 - 1e Vlassenbroek 2000 Muziekquiz - Grembergen

Bericht door HIFK »

Als uitsmijter nog een ranglijstje van fragmenten die 5x of minder werden gevonden (1x = 5 ptn, 2x = 4 ptn, ...)

1 Wag Team 37
2 Kas & The Holly's 27
3 Sympathie vur den Duvel 23
4 Tequila Overdrive 20
5 Fab 4 17
6 Blue Moon 15
7 Bruce Horny & The Rest 12
7 Martha Wainwrong Ain't Right 12
7 Gebird 12
10 Careful With Those Bananas, Sardonis 11
11 Les Gambas Sauvages 10
12 Starbuk & Apollo 7
13 Golden Eel 6
13 De Stimpy's 6
15 The 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalypse 5
15 Buitenland 5
17 Men In Black 1
17 Comfortably Dumb 1
17 2 Of A Kind 1
17 Fanclub Mario Lanza 1
4e Muziekquiz Vlassenbroek2000, Grembergen - zaterdag 21 januari 2017 - 20.00h
3e Beats & Basses Quiz, Evergem - Zaterdag 18 februari 2017 - 20.00h
Plaats reactie