Muziekquiz 3 Sopranos - Dilbeek - 14/06/2008

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

peegee schreef:
marc schreef:Ons leken bij voorbeeld de eighties-vragen on-tie-gelijk moeilijk geweest te zijn, maar was dat aan andere tafels ook zo?
Wij hadden van de 80's enkel Black Sorrows én Adventures niet (Polkaheer Marc zei achteraf dat hij zichzelf ging kasteiden, omdat hij ze wél had moeten weten...), dus naar ons idee waren de 80's zeker NIET te moeilijk... Ook weinig solo's (misschien enkel in de titels), dus....
ieder zijn mening natuurlijk, maar ik vond de 80's ondoenlijk moeilijk en sommigen maar zagen dat ze in mijn quiz moeilijk waren, jongens toch...
ik had echt het gevoel dat ik gedurende de 80's in een ander universum leefde...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

kasenco schreef:
kuifje schreef:REEKS 10

10. CABARET VOLTAIRE – Don’t Argue

* titel Cabaret Voltaire : solo voor Kas & co
heb het ooit op mijn quiz gevraagd en toen was het een quizmastersolo over heel de lijn, was dus enigszins te verwachten, een van 'my all time favorites' !
En was Kuifje toen niet op uw quiz? Anders was het vermoedelijk toen een solo voor zijn ploeg geweest.... :-)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

peegee schreef:
kasenco schreef:
kuifje schreef:REEKS 10

10. CABARET VOLTAIRE – Don’t Argue

* titel Cabaret Voltaire : solo voor Kas & co
heb het ooit op mijn quiz gevraagd en toen was het een quizmastersolo over heel de lijn, was dus enigszins te verwachten, een van 'my all time favorites' !
En was Kuifje toen niet op uw quiz? Anders was het vermoedelijk toen een solo voor zijn ploeg geweest.... :-)
kan ik mij niet meer herinneren, is al meer dan 10 jaar geleden
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Het leuke aan zo'n quiz is dat de kans groter is dat je eens kan scoren (Blues Trottoir, Ben Lee, Fluke, Catherine Wheel, Yael Naim, Eyerer en Chopstick, titel The Good, The Bad & the queen, ... :) ) maar voor je het weet zit je weer een fragment of 4 met de mond vol tanden :?

De solo op de titel van Pink Floyd vind ik echt wel verrassend (Ludwig begon binnen de seconde te schrijven en vooraleer de 'P' erop stond had ik het hem ook toegefluisterd). En jammer dat de afkorting L.E.S. bij Santogold al lachend gezegd is maar het vakje bleef uiteindelijk leeg (we hadden namelijk nog andere katten te geselen :twisted: ) En jammer hier, jammer daar... zo gaat dat op een quiz waarbij je in je voegen kraakt.

Zoals ik gisteren reeds tijdens de pauzes opmerkte, weiger ik echter de quiz af te breken want...
* Het is een eersteling (ik herinner me de sprong in het ijle vorig jaar nog helder met de Nescio-quiz).
* De keuze van de fragmenten was echt wel knap maar de quiz had netjes in tweeën moeten gedeeld worden, waarbij 1 deel voor volgend jaar werd gespaard en de 2 delen telkens aangelengd met wat luchtiger en haalbaar materiaal. Ik herinner me nergens de gedachte 'dat vraag je toch niet op een muziekquiz' maar eerder 'dat vraag je toch niet allemaal in 1 en dezelfde reeks'...

De samenstellers hebben nu een ijkpunt, ik ben alvast nieuwsgierig waar ze volgend jaar naartoe willen gaan met hun 2de editie... :makeup:

Verder in de eerste plaats proficiat aan de top-2 die (alweer) outstanding was en verder aan de Bananen om mooi stand te houden :app:

En mijn appreciatie voor Phon en Swat die voor een geslaagde samenwerking zorgden aan onze tafel :thumb2:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Ik kan toch wel kwijt dat we héél wat tijd hebben ingestoken in de voorbereiding. Tijdens die vergaderingen lieten we onze fragmenten onderling aan mekaar horen, om ze dan op mekaar af te stemmen.
Kings of Tomorrow, Bad Manners, Ween, Fluke, Stonecake, Catherine Wheel, om er nog maar een paar te noemen, waren fragmenten van mijn collega-sopranos. Wel, die antwoorden had ik binnen de 5 sec., zowel titel als uitv., zonder hiermee te willen "stoeffen". Maar aangezien ik die zo snel al wist, dacht ik dat die fragmenten al zeker snor zaten voor het overgrote deel van de zaal, en dan heb ik nog wat zitten aanvullen met moeilijker fragmenten, en daar is het waarschijnlijk meer dan fout gelopen. En als ik dan nu bekijk dat juist op die fragmenten (zie hierboven) er nauwelijks 5 goeie antw. waren, dan heb ik méér dan een foute inschatting gemaakt.
Anderzijds net hetzelfde : mijn 2 andere Sopranos herkenden meteen enkele nummers van mezelf, bv. My Morning Jacket met 'golden' en Tom Kimmel met 'That's freedom'... deze bleken achteraf ook solo's in te houden... dus net waar we dachten dat het oké zat, bleken we achteraf al op een zijspoor te zitten.
So, blame it on me, want ik wil mijn 2 andere Sopranos toch wel in bescherming nemen, aangezien zij mij voor mijn fragmenten volledig carte blanche hadden gegeven.
Luc, Kings of Tomorrow heeft trouwens nog zelf in jouw quiz gezeten een aantal jaar terug... maar blijkbaar zat hij nu ook al te ver weg voor jullie. Bdw, jouw 80s zijn dan voor mij aartsmoeilijk... dan is het voor mij ook altijd de schade beperken in de 1ste reeksen. Dus blijkbaar hebben we interesses in de 80s die haaks op mekaar staan, maar dat neemt niet weg dat ik elk jaar reikhalzend uitkijk naar jouw quiz.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

marc schreef:Met verve ontsnapte deze quiz aan het dictaat van de single/hit en met evenveel succes werd de bekende weg gemeden ( :amazed: ), maar de slinger zwaaide wel zwaar naar de andere kant door. Toch hebben we, op een weliswaar lichtjes SM-achtige manier, genoten van deze veldslag.


Beetje 't zelfde bij ons: 't kan niet ontkend worden dat het echt wel zeer moeilijk was, maar de Bananen hebben toch een aangename avond gehad. Veel goede muziek gehoord en elk ploeglid kon wel es uitpakken met iets waar de anderen nog nooit van gehoord hadden.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

en ik die dacht dat de kwis van willy jr één van de 7 poorten naar de hel was ???? :twisted: :?: :twisted: :?:
bestaansrecht van dit soort kwisjes ... ABSOLUUT ...
maar mijn TGV'tje zal rustig verder denderen vrees ik ..en niet met 1 wagonnetje denk ik !
dan bekijk ik hier vorige commentaren op stardust / eigenzinnige / fab 4 / en nog enkelen waarvan ik dan denk .. moeilijk maar toch wel te doen .... maar als je dan deze kwis bekijkt en vooral het percentage :shock:
no problemo for me dudes .... maakt me alleen maar makkelijker volgend jaar op de kwiskalender .. weer een weekendje vrij !
komt de vraag weer ... toch maar niet een apparte competitie opstarten ?
want ik begin meer en meer te vrezen dat songs , herkenbaar door meer dan 10 ploegen in de zaal bijvoorbeeld , een vies iets moet zijn ????????
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

kuifje schreef:Nachtje doorgedaan... Hieronder reeds de solo's, of bijna solo's.
De fragmenten die meer dan 5x werden geraden staan niet vermeld.

REEKS 1
1. BOB SEEGER & THE SILVER BULLET BAND : You’ll accomp’ny me
2. ELAXTRAFION : Zephyr
Naam zanger : IAN McCULLOCH
3. ROB HOEKE RHYTHM & BLUES GROUP : When people talk
4. STAPLE SINGERS : I’ll take you there
5. IDEAL : Monotonie

...

* Rob Hoeke Rhythm & Blues group : when people talk (quizmaster solo)
* Ideal : Fab 4 Polkaheer, Jartazi, JanPietJoris..., Tequila, Willy Jr

...


Eén van de leuke dingen aan muziekquizzen is dat je soms door een fragment Proustgewijs terug in de tijd terug gekatapulteerd wordt.
Dit was er zo eentje: ik had dit zo'n kwarteeuw geleden op een cassettebandje maar had het sindsdien niet meer gehoord.
Iets minder leuk was dat de naam van het groepje me niet meer wou te binnen schieten. :roll:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

kuifje schreef:Luc, Kings of Tomorrow heeft trouwens nog zelf in jouw quiz gezeten een aantal jaar terug... maar blijkbaar zat hij nu ook al te ver weg voor jullie. Bdw, jouw 80s zijn dan voor mij aartsmoeilijk... dan is het voor mij ook altijd de schade beperken in de 1ste reeksen. Dus blijkbaar hebben we interesses in de 80s die haaks op mekaar staan, maar dat neemt niet weg dat ik elk jaar reikhalzend uitkijk naar jouw quiz.
Even nagekeken en inderdaad 3 jaar geleden..... Wel straf dat je dat nog weet!
Ik kende het nummer wel, maar omdat het fragment zo kort was, net als de meeste andere, kon ik er niet opkomen.... en zo zie je maar hoe vluchtig die deuntjes voorbijrazen.....
We hebben echt wel veel gemist door de korte fragmenten, weinig titels gehoord, maar dat is voor iedereen.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

kuifje schreef: * MU - Paris Hilton : slechts 2 correct : Rechte Bananen & Polkaheer (zowel titel als uitvoerder)
* Stiff Little Fingers - uitvoerder meer dan 5 x geraden, titel slechts 3x (Rechte Bananen, Polkaheer, en Tequila overdrive)


Heb over "Paris Hilton" van Mu serieus mijn hoofd zitten breken (fuck, ik ken dit, maar wat is het nu ook alweer...), maar 't heeft dus uiteindelijk toch nog iets opgebracht.
"Nobody's Hero" van SLF was voor mij uiteraard een eitje. :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:
Alleszins proficiat aann Clement en co met de overwinning gisteren :app:
Het moet wel (een beetje) frustrerend zijn geweest voor Polkaheer en co die gans de avond aan de leiding stonden, om na de laatste ronde deze nog uit handen te moeten geven.


Inderdaad. 't Is Clement en co natuurlijk gegund, maar toch wel erg sneu voor Polkaheer en co. Het zag er lang naar uit dat ze eindelijk es van hun Poulidor- reputatie gingen afraken.
Niet dus...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

PaulMcCartney schreef:
kuifje schreef:
Reeks 4 : intro's
Niemand correct :
a) last of the rock stars (Elliott Murphy)
b) Technicolor Dreams (Status quo)
c) (when we are dancin') I get ideas (Louis Armstrong)
d) the henney buggy band (Sufjan Stevens)
Als je van Status Quo een intro vraagt, dan mag het toch 1 van hun singles zijn. Ze hebben er genoeg gehad, een stuk of 50.

Ik vond het al schitterend er Status Quo uit te halen, doch kon er geen punt met scoren. :oops:

Bij mij hetzelfde, maar dan met Sufjan Stevens. Een outro van hem herkennen bracht me hier niets op, want 't ging om de titel. :roll:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Kings Of Tomorrow en Ideal zijn 2 voorbeelden waarvan ik op papier zou denken: die haal ik er uit (zeker Finally van Kings Of Tomorrow, bij Ideal hangt het af welk nummer). Maar ja, ne mens laat al eens steken vallen hee.

T.t.z. 'haalbaar' wil niet altijd zeggen dat er ook effectief op gescoord wordt (het is een inschattingsprobleem waar ik ook weer ferm mee worstelde de afgelopen weken bij het samenstellen van de Nescio-quiz). Zeker niet op zo'n quiz waar je op iets zit te zoeken en er komt nog eentje bovenop die niet direct valt. Je kan geen 2 (in de introronde zelfs 3) melodieën vasthouden in je hoofd, op den duur kom je nergens meer op... :cry:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Doeme, dat spel post hier weer dubbel...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef: En niet dat jullie er van zullen wakker liggen, maar JPJ&SG heeft gisteren zijn allerzwakste prestatie ooit afgeleverd, nr. 13 met niet eens 50% van de punten ... ik kan mij de tijd niet meer herinneren dat we niet in de top 10 van een muziekquiz eindigden (nr. 11 op de Radio 800-quiz van Charlie ook, nu ik even terugkijk), maar we werden gisteren nog eens met de neus op de feiten gedrukt dat we 'er' nog lang niet zijn (waar dat ook mag zijn), en dat was lang geleden want sommigen (of toch één iemand) van ons - kuch - begon zowaar ambities, of noem het kapsones, te krijgen :roll: ...
...

En toch nog even dit : wij HATEN 'Tuff Stuff' ... aaargh ... je kan voor JPJ&SG even goed elke ronde de Latijnse naam van de lokale flora vragen, want daar weten wij ook niets over : Whitesnake, Judas Priest, Motley Crue, allemaal triffel ... (alleen Deep Purple (enkel uitvoerder) en 'weggever' Asia (met titel!) lukte) ... OK, mag gevraagd worden, maar moet dat nu echt elke ronde? :x
Toch hadden we het gevoel dat, over het algemeen, toch een niet gering aantal fout beantwoorde vragen door diverse redenen 'binnen ons bereik' lag ...

Dus, volgende week bij SepPuKu weer in de top 10 !

Die ambities zijn terecht hoor, jullie hebben de Kas en co- quiz gewonnen, remember?
't Hangt er natuurlijk van af welke quiz. Bij ons zijn er ook quizzen die, als we in de basisopstelling spelen, ons liggen en andere liggen ons helemaal niet. Op SepPuKu zijn quiz zie ik jullie inderdaad hoog eindigen.

De Tuff Stuff: toch even aan herinneren dat er ook een fragment van The Young Gods in zat. De rest liet ik wijselijk aan m'n ploegmaatjes over. :mrgreen:
Plaats reactie