5° Stardust Popquiz - Kortrijk - 31/05/08

Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef:(intro van The Police ipv een intro van Yes (sorry Lars :? )
Geen probleem, "The bed's too big without you" vind ik een FANTASTISCH nummer net als de helft van de songs uit die LP "Regatta de blanc"...
Ik mocht "Songdance" van Pavlov's Dog al oplossen. (Net als die van the Police een uiterst dansbare track, trouwens, voor de rare kronkels van mijn lijf toch. :lol: )
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: Een dikke proficiat voor de geweldige prestatie van Clement en Scary Monsters, maar zij zijn voorlopig de enigen die de quiz super goed vonden ... en mijn doel is : voor (bijna) iedereen een goede/plezante/leuke quiz afleveren ...
Daar blijf ik ook bij Tony, we hebben de hele avond genoten :app: Maar zoals ik vannacht al verkondigde is dat de uiting van hoe we de avond zelf, met ons vieren ervaren hebben: ik had de eer bij 3 'taaie klanten' aan tafel te zitten en we waren zeer complementair. Dan is het goede gevoel bij zo'n quiz heel subjectief, dat heb ik er vannacht ook bijgezegd.

En dan nog was het vaak zwoegen hoor - discussiëren, schrappen, een hele ronde zoeken achter die titel die maar niet wil vallen, ... - maar als het voor een 2de plaats is, is dat ongetwijfeld veel leuker dan te zwoegen om bv. de helft van de punten te halen.

En als je graag alle ploegen terug zou zien, volgend jaar... da's een afweging die je zelf moet maken hee. De gekende ploegen zullen m.i. sowieso terugkomen, de 'kwalitatieve' invulling (wat dat ook mag betekenen) is nu eenmaal top :thumb1:

Ook nogmaals proficiat aan de overduidelijke winnaars, en bedankt om ons een halve quiz in jullie kielzog te dulden... :bow: :D
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:
Lars schreef:Misschien een tip: die theorievragen niet voorlezen maar op de antwoordbladen afdrukken (bij het juiste vak natuurlijk, en kort geformuleerd).
Ik huiver bij de gedachte dat ik 'ex cathaedra' zou overkomen, dus zal ik dit, deels (want de bijvragen blijven zeker), in overweging nemen ...
ik vind het voorlezen niet slecht, anders wordt het m.i. te hectisch
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

ben eerlijk gezegd heel blij (en aangenaam verrast) met een vijftal reacties op mijn mail 'klantenbinding' (zit normaal in je mailbox, gestuurd even voor 11u deze morgen) die niet van de (happy) podiumploegen komen, maar van de plaatsen 6 tot pakweg 25; en die er mij min of meer op aandringen zeker niet te heel veel te veranderen ... :D

was ik sowieso niet van plan, maar het is genoteerd !
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

kasenco schreef: en hopelijk kunnen we Francis overtuigen om volgend jaar terug mee te doen want we hebben hem bij momenten gemist, al deed zijn vervanger Hans het meer dan voortreffelijk :thumb1:
goed te horen dat jullie iets hadden aan onzen Hans :dance:

zo was de fab 4 toch een beetje aanwezig :wink:

jammerlijk genoeg heb ik de prima bediening
en natuurlijk ook de geweldige quiz :bow:

moeten missen
Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

"Big bisou" van Carlos zet zijn hossende opmars in quizland verder... Na onze eigen Kiliwatchquiz in maart en de Café René-quiz vrijdag (twee algemene kennisquizzen), hetzelfde fragment nu ook op de Stardust-muziekquiz in Bissegem. Embrassez-vous! :makeup: :D
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Tonyvdb schreef:
Vlassenbroek2000 schreef:Gisteren bij de einduitslag zag ik ook dat iedereen vanaf plaats 21 minder dan 50% had. Dit kan niet de bedeling geweest zijn (denk ik)
zeker niet, maar even dit hierover : op een bepaald moment, zo een week drie-vier voor de quiz (de quiz was toen al in ver gevorderde toestand), had ik een goeie 30 ploegen, waarvan twee derden 'circuitploegen', wat plaatselijke ploegen die van wanten weten en wat onbekende (gelegenheids?-ploegen)
Dat is ook één van de redenen dat ik een tandje of twee bijstak qua moeilijkheidsgraad, zo van : voor dit publiek zal dat wel OK zijn.
Over de quiz van gisteren kan ik me niet uitspreken, want niemand van onze ploeg was aanwezig. Afgaande op de commentaren wil ik toch ook nog eventjes mijn mening kwijt.

Het verwondert me dat een ervaren quizorganisator zoals Tony zijn quiz nog gaat aanpassen omwille van het deelnemersveld. Het is toch niet omdat je deelnemersveld vooral uit circuitploegen bestaat dat het niveau van de quiz daarom moet aangepast worden.

Op dat vlak hanteer ik het principe 'never change a winning team' ... in dit geval een 'winning concept'. Als een quiz het ene jaar goed bevonden werd (qua organisatie, thema's, ...) en de scores van de meeste ploegen positief zijn ... probeer dat dan zo te houden.

We hebben de laatste maanden nog discussies op het forum gelezen waarbij beginnende organisatoren beginnen te panikeren omdat er plots een aantal circuitploegen zijn ingeschreven

Met alle respect voor Tony, maar ik heb al een paar edities het gevoel dat ik (en de rest van onze ploeg) nog maar weinig kan komen doen op de Stardustquiz. Jammer, want het concept van de quiz zit ieder jaar heel goed in elkaar en het evenwicht tussen oude en nieuwe nrs is meestal uitgebalanceerd. Blijkbaar is de balans nu ietwat uit evenwicht geraakt, maar ik ben er zeker van dat Tony die 'fout' (voor zover je van een fout kan spreken) geen 2 keer zal maken.

Ten slotte: Een klassieker zoals de Ronde van Vlaanderen wordt gereden door (semi-)profs. Amateurs (wielertoeristen dus) worden daar niet toegelaten. Ik heb bij de aankondiging van deze quiz (bij nog geen enkele quiz trouwens) nergens gezien dat gelegenheidsploegen zich moesten onthouden.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Filip, het spijt me dat Rock Monsieur zijn gading niet vindt in Bissegem, maar wat moet ik dan serveren om dat wel zo te maken?
(misschien had je gisteren wel geweldig gevonden? :P )

Na vijf jaar weten de mensen min of meer wat te verwachten - en toch is het elk jaar anders, getuige de wederom helemaal omwoelde eindstand - en ik zal blijven verder gaan op de gekozen weg, en een beetje bijsturen (zoals dus de dichtheid van moeilijkere fragmenten gisteren) hoort er af en toe eens bij ...

Probeer toch maar nog eens, volgend jaar ! :)


(en ik wil dit niet op de spits drijven, maar heb ondertussen al zeven e-mails gekregen (vooral van niet-forummers), ook van ploegen die rond de 25-30e plaats eindigden, dat ik zeker niet te veel mag veranderen : ik ga ze niet copy+pasten maar ik vind dat ik mag melden. (sorry als dit aanstellerig zou overkomen))
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Tijd voor een gesponsord stukje commentaar (gratis drank en Cd’s na de quiz) :tongue:

Ik heb een blind vertrouwen in de stielkennis van Tony, toch wat quizzen organiseren betreft, en ben gisteren opnieuw niet bedrogen geweest.
Prima quiz ………. maar enkel voor circuitploegen deze keer. :thumb1:

Hij heeft gelijk met zijn stelling dat deze quiz telkens weer verschilt van de vorige editie, zodat de eindrangschikking telkens flink dooreen geschud wordt. Je moet het maar telkens opnieuw doen, zo onvoorspelbaar zijn. Vooral als je weet dat ie de quiz op zijn eentje samenstelt, adviseur Swat niet meegerekend.
De winnaars van vorig jaar Sticky Fingers haalde net Top 10 geloof ik, en een ploeg als bvb. de Rechte Bananen die het voorgaande edities moeilijk had om Top 10 te halen in Bissegem haalt nu bijna het podium. Clement met een 3de overwinning op 6 (nogmaals proficiat jongens) en Kas & Co lijken hier de enige constanten.

Persoonlijk vond ik de quiz te moeilijk, maar die conclusie maak ik als ik mij in de plaats stel van de gelegenheidploegen (niet zo moeilijk voor mij).
Gisteren echter had ik het geluk dat mijn 3 straffe ploegmaats de goede antwoorden van de kuitenbijters maar bleven uit hun hoed toveren. :shock: Uiteraard waren wij heel erg tevreden over ons behaalde resultaat en als we eerlijk zijn moeten we durven zeggen dat we dit allen ook verwacht hadden. Misschien niet direct een 2de maar toch wel een plaats in de top 5.
Vreemd genoeg ben ik niet zo tevreden over mijn eigen prestatie daarvoor heb ik te veel dingen laten liggen die ik moest weten (titels van Sparklehorse, PJ Harvey, Radiohead, DJ Shadow en Patrick Watson in zijn geheel bvb.) :|

Ook heb ik bijzonder veel goede/leuke fragmenten gehoord waarvan ik het bestaan niet van afwist. Als de antwoorden gepost worden ga ik op zoek naar die pareltjes.

Voorts denk ik dat Tony 2 opties heeft naar volgend jaar toe.
Ofwel zet hij de knip in het percentage moeilijke fragmenten en komt hij terug uit op een quiz die ook gelegenheidsploegen kunnen smaken.
Ofwel gaat hij verder op de ingeslagen weg en groeit deze quiz uit tot een krachtmeting met de geslaagden zijnde de 25 beste circuitploegen.
Ik heb er in ieder geval het volste vertrouwen in.

Over randzaken heb ik het normaal niet maar de bijzonder sympatieke bediening is me toch ook opgevallen.
Kan die ingehuurd worden? :lol:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

vinceluka schreef:Voorts denk ik dat Tony 2 opties heeft naar volgend jaar toe.
Ofwel zet hij de knip in het percentage moeilijke fragmenten en komt hij terug uit op een quiz die ook gelegenheidsploegen kunnen smaken.
Ofwel gaat hij verder op de ingeslagen weg en groeit deze quiz uit tot een krachtmeting met de geslaagden zijnde de 25 beste circuitploegen.
Het wordt iets tussen de twee, zoals hierboven en in de mail geponeerd : ik ben er zeker van dat het mogelijk is een 'perfecte' quiz af te leveren : waar zowel de 3e als de 35e tevreden huiswaarts trekt ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

RONDE 1 :

1 Intro 2005 De Mens Zonder verlangen
2 Intro 1990 Pet Shop Boys So hard
3 Intro 1987 John Mellencamp Paper in fire

4 BEL 1996 Yasmine Porselein
5 NL 1975 Lemming Father John
6 FRA 1954 Charles Trenet Route Nationale 7
7 DUI 1983 George Kranz Din daa daa (Trommeltanz)
8 SKA 1995 The Cardigans Carnival
9 UK 1979 The Stranglers Nice 'n sleazy
10 USA 1964 Terry Stafford Suspicion
11 CAN 2004 Arcade Fire Neighborhood #2 (Laika)

12 plaat 1987 Al ruim veertien jaar werkt deze groep aan een opvolger voor 'The Spaghetti Incident'.
Op gezette tijden wordt een nieuwe release-datum aangekondigd, maar deze wordt telkenmale
consequent niet gehaald. De vraag : hoe moet dit toekomstige meesterwerk gaan heten?
Je hoort nu enkel de fantastische intro van het openingsnummer van hun debuutplaat, maar dat zou moeten volstaan.

Guns N' Roses Welcome to the jungle Chinese Democracy

13 project 2004 Deze zanger was lid van een bekende boysband, die splitte in 2002.
Solo kwam hij echter nooit in de buurt van het megasucces van één van zijn ex-collega's. Welke boysband?

JC Chasez All day long I dream about sex N'Sync

14 film 1992 Met welke cultfiguur uit de donkere randen van de filmwereld namen deze Welshmen deze single op?
Manic Street Preachers Little baby nothing Traci Lords

15 cover 1952 Welke Amerikaanse groep coverde dit nummer vorig jaar?
Patti Page Conquest White Stripes

16 gasten 1999 Dit drietal uit Sheffield bracht eind jaren '90 een paar catchy singles op de markt, oa het nu volgende.
De vraag : wie is de gastzanger ?

The All Seeing I First man in space Phil Oakey

17 zanger 1993 Met zwaar ecologisch en politiek getinte teksten trachtte de charismatische zanger van deze groep de wereld een geweten te schoppen.
Toen de groep een jaar of vijf geleden splitte, legde de zanger zich volledig toe op zijn politieke loopbaan, niet zonder succes, want
eind vorig jaar schopte hij het tot minister van milieu van Australië.
Wat is de naam van deze zanger annex politicus, die je nu hoort met de eerste single uit het album 'Earth & Sun & Moon', dat
qua verkoopcijfers niet kon tippen aan zijn twee uiterst succesvolle voorgangers…

Midnight Oil Truganini Peter Garrett

* hoogste score : 36 op 40 (Kas & co. / Sympathie vor den Duvel)
* So hard (titel Pet Shop Boys) : 3/42 (Disorder, Tony Servi BB, Vindikooks)
* Nice 'n' Sleazy (titel Stranglers) : 7/42
* Carnival (titel Cardigans) : 7/42
* Neighborhood #2 (titel Arcade Fire) : 2/42 (Scary Monsters, Clement)
* Patti Page : 4/42 (JPJ&SG, Polkaheer, Sympathie, Arthritic Monkees)
* Truganini (titel Midnight Oil) : 7/42
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op zo 01 jun 2008, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

RONDE 2 : Alfabet A-M

1 A 1994 All-4-One I swear
2 B 1986 Boys Don't Cry I wanna be a cowboy
3 C 1966 James Carr Pouring water on a drowning man
4 D 2004 The Divine Comedy Come home Billy Bird
5 E 1989 Gloria Estefan Oye mi canto
6 F 1968 Raymond Froggatt Callow la vita
7 G 2002 Groep Jezus Feel it
8 H 1977 Heatwave Boogie nights
9 I 1949 Burl Ives (Ghost) Riders in the sky
10 J 1980 Joy Division Atmosphere
11 K 1982 Kamagurka & De Vlaamse Primitieven Marjoleintje
12 L 1990 The La's Timeless melody
13 M 2008 Midnight Juggernauts Shadows

* hoogste score : 22 op 26 (Kas & co. / Clement & KGBV)
* Boys Don't Cry : 7/42
* James Carr 2/42 (Clement & KGBV, Sticky Fingers)
* Pouring water... (titel James Carr) : 6/42
* Come home Billy Bird (titel Divine Comedy) : 6/42
* Burl Ives : 6/42
* Timeless melody (titel The La's) : 8/42

* Groep Jezus verrassend goed beantwoord, dacht dat dat een hele moeilijke zou zijn
* Divine Comedy verrassend slecht beantwoord (vooral de titel), dacht dat dat een hele makkelijke zou zijn
Gebruikersavatar
francis
Roadie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:38
Locatie: Maarkedal

Bericht door francis »

Ook Feds Gadget heeft erg genoten van deze erg mooie maar ook erg moeilijke quiz.
Net 50% gehaald, denk ik, maar toch heeft elk van ons zijn eigen inbreng gehad, wat toch veel voldoening gaf! Ik was persoonlijk oa nogal content met Bucks Fizz, Southern Culture on the Skids, Bush Doctor, La Bionda, … Ook regelmatig eens gevloekt: niet op Pepe De Luxe gekomen, Nico uitgesproken maar niet opgeschreven, … Maar Stiffmeister sloeg wel alles: wat die allemaal niet uit zijn mouw schudde. Chapeau!
Ik vond de gehele avond verder super: mooie vragenreeksen, mooie presentatie, mooie tafelrondes, mooie bediening (jawel!), en… Be Sweet van Afghan Whigs!!!…
Voor mij één minpuntje: een beetje laat gedaan, waardoor we - zonder après-quiz - toch maar om 1.30 uur thuis waren… En we après-quizzen nochtans graag.
Volgend jaar ben ik er graag terug bij, hopelijk met dezelfde ploeg, want er was in onze gelederen wel enig gemor omtrent de moeilijkheidsqgraad. Maar ik weet ze wel te overtuigen!
Proficiat aan Tony en de zijnen!
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Persoonlijk vond ik dit - tot hier toe - één van de betere quizzen van dit seizoen. Mooie moeilijkheidsgraad over de verschillende decennia heen, en ook qua genres een mooie diversiteit.
Als je als organisator alle groepsleden kan "vermaken" zoals dit bij de Bananen het geval was, dan is m.i. de opzet meer dan geslaagd.
Wat mij betreft, prima quiz Tony !
En "Straight Banana" deed zijn naam alle eer aan toen hij de bediening zag :lol:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Tonyvdb schreef:
11 CAN 2004 Arcade Fire Neighborhood #2 (Laika)

* Neighborhood #2 (titel Arcade Fire) : 2/42 (Scary Monsters, Clement)
Damn, wij kwamen niet verder dan "Neighborhood" :(
Plaats reactie