Stardust 30/05/09 Bissegem

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door rino »

Amai, ik dacht vanmorgen eens vlug de commentaren te lezen en zelf wat te posten over de Stardust quiz, blijkt dat er al 9 bladzijden gevuld werden over de quiz. :shock:

Dan met stijgende verbazing de eerste vooral negatieve commentaren gelezen. Gelukkig werd de teneur van de posts gaandeweg milder en positiever.
Want ook ik vond het (alweer) een absolute topquiz. :app:
Dat het niet makkelijk was, ja mannen, hadden jullie dan echt verwacht dat het een gezondheidswandeling ging worden?
Qua evenwicht en spreiding over genres en periodes heen, kan het nauwelijks perfecter. Ook organisatie, bediening, jury, zelfs klank (we zaten op de 1ste rij) waren top.
Een quiz die ook volgens mij iets makkelijker was dan vorig jaar (toen ploegmaats Dirk Sjampetter en Bram, in tegenstelling tot mezelf, wél zwaar teleurgesteld waren), en waar we met 'Starbuk & Apollo' dus graag blijven terugkomen, in om het even welke opstelling (in tegenstelling tot bvb. de recente Sticky Fingers quiz).

Rushian bleek een meer dan waardige supersub te zijn. :thumb2: Hopelijk kunnen we hem in de toekomst nog eens inschakelen.
We doen zelfs nog één plaats beter dan vorig jaar, toen wél au grand complet. Rushian stelde dus in geen geval teleur, wel au contraire, waarvoor dank.

Hopelijk kan Vinceluka het gebaar van de andere ploegen appreciëren, die zijn team Scary Monsters een makkelijke zege lieten boeken als cadeau voor zijn pasgeboren dochter.
Neen, serieus :D , proficiat aan Scary Monsters die nog maar eens een indrukwekkende prestatie neerzetten, maar zeker ook aan Kas & Co die met 3 man al even sterk presteerden.
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door piet b »

Wij hadden ook de indruk dat de kwis moeilijker was dan vorig jaar, maar blijkt uit de analyse dat wij exact hetzelfde percentage juiste antwoorden verzamelden als vorig jaar.
Ik denk dat onze perceptie (jaja, nog eens het modewoord) in de hand gewerkt werd door het helse tempo van deze kwis. Het ging immers ontzettend hard zonder pauzes tussen de nummers, en weinig echte weggevers. Ik denk dat de meeste kwissers het gevoel wel kennen : dit nummer ken ik, maar kan er niet opkomen. Als je dan een aantal weggevers in elke ronde stopt, dan kan het nogal eens gebeuren dat je toch nog de tijd hebt om op deze titel of gene uitvoerder te komen, daar waar er hier direct een volgende kuitenbijter door de boxen schalde. Drie kuitenbijters verder weet je dan begot niet meer hoe het "gekende" nummer nu weer klonk. Neem daarbij het hectische over en weer geschuif met het antwoordblad ivm de theorievragen, en ik moet besluiten dat het zwaren toebak was. Al dient gezegd dat mijn reactiesnelheid enigszins afgebot was door het feit dat ik niet helemaal nuchter aan de aftrap in Bissegem ben verschenen.

Rangschik dit echter onder de noemer "detailkritiek". Want ik sluit mij volledig aan bij degenen die de loftrompet over deze kwis bovenhalen : prachtig werkstuk waar heel wat uren voorbereiding moeten ingekropen zijn (proficiat Tony!) en het wereldreis-concept vond ik TOP ! Met een plaats net binnen de top-10 haalden we dan ook onze betrachting en wij zijn er volgend jaar met plezier terug bij.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef:
SepPuKu schreef: Sprak Tony trouwens van meer hits of van een hitquiz?
letterlijk : 'quiz zal een stuk(je) makkelijker zijn en meer hits bevatten.'

Twee keer niet 'gelogen' dus, turf maar de antwoorden, maar blijkbaar waren de verwachtingen bij sommige ploegen te veel daarop ingesteld ... het zal mij in ieder geval geen twee keer overkomen.
Jammer dat dit de quiz wat overschaduwt ...
Inderdaad... :? Want qua organisatie (los van de voorbereidingen) was dit toch wel een voorbeeld, dacht ik... Timing, presentatie, jury, bediening, tussenstand, laatste reeksafroeping en voor wie dat belangrijk acht ook de prijzentafel... :app:
We werden toch wel degelijk verwend zondag!

Ikzelf was ook geschrokken van de soms toch wel zeer negatieve reacties. Wat gemopper over de samenstelling kon je wel verwachten, maar echt zó scherp?
Ergens vrees ik nu dat iedere organisator zich gaat ingraven en zijn quiz veiligheidshalve "pittig" gaat noemen.
Of dat een goede zaak is, betwijfel ik, maar ik begrijp steeds meer dat het aartsmoeilijk is om van je eigen quiz te beoordelen welke of hoeveel ploegen de samenstelling echt gaan appreciëren.
Het lijkt op de duur zo evident om jouw zo vertrouwde i-podselectie als "algemeen gekend" te beschouwen.
Om eerlijk te zijn, vrees ik dat ik als solo-organisator zelf in die valkuil zou trappen :oops: , afgaande op tafelsolo's waar ik de eigen ploegmaats tot mijn verwondering ook soms héél raar zie opkijken... :think:
Omgekeerd bekijken ze mij soms ook als een alien als ik hun solo's niet schijn te kennen.
Complementair wereldvreemd zijn van elkaars universum kan anderzijds wél helpen bij het teamwork! :twisted:
Laatst gewijzigd door Devils answer op di 02 jun 2009, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
eLMO
Administrator
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door eLMO »

Voor mij was de quiz ook te moeilijk, maar het mooie concept maakte dat ruimschoots goed. Dat ga ik misschien wel eens recycleren op een algemene quiz in Gent. :D (Alleen Toni Servi gaat dat herkennen :wink: )

Toch nog één minpuntje: Waar was die lange en fraaie blondine die andere jaren opdiende? :P
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door peegee »

Tonyvdb schreef:Dat fragment waarover je het had was 'DCT Dreams' van Nick Nicely.
Zeer goed nummer trouwens !! Ik weet niet of ik het na al die jaren nog zou herkennen.....
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door rino »

kasenco schreef:Deze quiz was misschien wel moeilijk, maar een van de aangenaamste die ik de laatste 2 maand heb gespeeld :thumb2:
Het gaf me terug het gevoel dat ik nog lang niet uitgekeken ben op het muziekquizzen met het gevolg dat we ook terug inschreven voor de Nescio-quiz.
Deze post maakt alle kritiek, het moddergooien, de bijna geplande boksmatchen compleet overbodig en volstrekt nutteloos. Mooier dan dit zal je de complimenten niet krijgen, Tony.
Heel blij je ook op de volgende quizzen te zullen zien, Luc. :thumb2:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door peegee »

eLMO schreef:Voor mij was de quiz ook te moeilijk, maar het mooie concept maakte dat ruimschoots goed. Dat ga ik misschien wel eens recycleren op een algemene quiz in Gent. :D (Alleen Toni Servi gaat dat herkennen :wink: )

Toch nog één minpuntje: Waar was die lange en fraaie blondine die andere jaren opdiende? :P
Ik durfde het eerst niet vragen :oops: , maar nu gij erover begint, Elmo. Ja, Tony, waar was zij? :evil:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:Ronde 2 :

* titel rapper Paris : Bush killa : 2 (Sympathie vdD / Sticky F)
* Orly (titel Brel) : 3 Starbuk / Men In Black / Mutse
"Orly" volledig op het conto te schrijven van Rushian. :thumb2:
Bij de rapper hadden we aanvankelijk Body Count gegokt. Een titel hadden we niet ingevuld, tot phon zei: Een Franse ronde en we hebben Parijs nog nergens ingevuld (Dimitri From Paris hadden we niet), misschien heet dat nummer van Body Count wel Paris, waarop mijn frank viel dat er ooit eens een rapper met de naam Paris rondgelopen heeft.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
kasenco schreef:Deze quiz was misschien wel moeilijk, maar een van de aangenaamste die ik de laatste 2 maand heb gespeeld :thumb2:
Het gaf me terug het gevoel dat ik nog lang niet uitgekeken ben op het muziekquizzen met het gevolg dat we ook terug inschreven voor de Nescio-quiz.
Deze post maakt alle kritiek, het moddergooien, de bijna geplande boksmatchen compleet overbodig en volstrekt nutteloos. Mooier dan dit zal je de complimenten niet krijgen, Tony.
Was precies wat ik dacht gisteren, Rino, toen ik Lucs post zag gisteren.
Luc en ik zijn het ook niet altijd eens maar als je een bijna-handdoekgooiende-topmuziekquizzer terug in gang kan zwieren, dan geeft dat héél grote voldoening.
Ludwig bleef, samen met de traditionele blijven-hangers Danny, Dimi en Vince, nog wat hangen na de quiz en als ik het goed begrepen heb, zal hij in de toekomst meer gaan, quizzen met Kas, die de laatste tijd toch een beetje met personeelstekort te kampen had (Francis stopte definitief en Charlie zie ik toch ook niet veel meer opduiken).
Benieuwd trouwens waar Kas zou geëindigd zijn met Charlie of beter nog, gezien met wat ze misten, met Silent Dolphin (die met hen meespeelde op de 90s+quiz hier)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

peegee schreef:
eLMO schreef:Voor mij was de quiz ook te moeilijk, maar het mooie concept maakte dat ruimschoots goed. Dat ga ik misschien wel eens recycleren op een algemene quiz in Gent. :D (Alleen Toni Servi gaat dat herkennen :wink: )

Toch nog één minpuntje: Waar was die lange en fraaie blondine die andere jaren opdiende? :P
Ik durfde het eerst niet vragen :oops: , maar nu gij erover begint, Elmo. Ja, Tony, waar was zij? :evil:
weg met haar echtgenoot naar zee : ze zit hier naast mij en glundert een beetje met de aandacht ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:["Orly" volledig op het conto te schrijven van Rushian. :thumb2:
Bij de rapper hadden we aanvankelijk Body Count gegokt. Een titel hadden we niet ingevuld, tot phon zei: Een Franse ronde en we hebben Parijs nog nergens ingevuld (Dimitri From Paris hadden we niet), misschien heet dat nummer van Body Count wel Paris, waarop mijn frank viel dat er ooit eens een rapper met de naam Paris rondgelopen heeft.
Dat was de bedoeling, de 'meerwaarde' aan de quiz : daarom vind ik zelf linkquizzen zo plezant, omdat je anders nooit op de naam van die rapper zou komen ... je quizgeest moet daar wel voor open staan natuurlijk, om daarachter te zoeken : het gaat verder dan reproduceren van wat je herkent ... daarom ook dat bvb. JPJ&SG ei zo na de top vijf haalde, Baaigones en ik gaan soms ook algemeen quizzen (ploegje : 'Stardust' of in geval van Baaigones soms 'Fanclub Tanja Dexters') dus kennen we het concept van linkquizzen heel goed ...op den duur raak je daar 'getraind' in ...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:Ronde 4 :

-> The Wild Ones vindt Brett Anderson van Suede zelf hun beste nummer, was een single na 'We are the pigs'
en was net niet de openingsdans van mijn vrouw en ik 8) (reden : nummer duurt te lang :D )
Inderdaad een schitterend nummer, de titel kregen we niet te horen en kon ik helaas niet opkomen. :doh:
Trouwens, iets waar weinigen het met me eens zullen zijn, maar ik vind dat we op muziekquizzen de titel NIET moeten te horen krijgen in de fragmenten. Nu was de titel van het Suede nummer slechts door 3 teams geraden, wel die 3 teams zullen terecht trots zijn op hun bijna solo. Hadden we de titel gehoord in het fragment, dan had de helft van de zaal het correct.
Ik moet me zelf altijd forceren om me bij een fragment dat ik van haar noch pluimen ken, toch te concentreren op het gokken naar een titel die we misschien wel gehoord hebben.
Dat vind ik dan een onverdiend punt.
Zondagavond bvb. hadden slechts 7 teams An Emotional Fish correct, maar waarschijnlijk een veelvoud wel de titel "Lace Virginia" omdat die duidelijk te horen was en het fragment bovendien nog eens langskwam in de Amerikaanse staten ronde ook. Hoeveel van die 7 teams zouden én groep én titel correct gehad hebben?
Hetzelfde met bvb. het fragment van Carter USM.
Of ben ik de enige die altijd content is als hij een (bijna) solo scoort?
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: Benieuwd trouwens waar Kas zou geëindigd zijn met Charlie of beter nog, gezien met wat ze misten, met Silent Dolphin (die met hen meespeelde op de 90s+quiz hier)
Zeg, 't zal al gaan zeker. Kas ft. Lu is qua monsterverbond al sterk genoeg :roll:

Hou je maar vast wanneer je zelf met Scary Monsters op de Nesioquiz aantreedt, misschien brengt Kas ft. Lu wel een sterke 4de man/vrouw mee :twisted:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door SepPuKu »

rino schreef:Of ben ik de enige die altijd content is als hij een (bijna) solo scoort?
Dat zou me verwonderen Rino :wink: . Maar overdaad op dat vlak zou de spreekwoordelijke druppel geweest zijn voor veel ploegen: hoe groter de kans op solo's (op zich leuk, vooral voor wie veel 'specialekes' kent), hoe groter de kans op desastreuze scores (is al iets minder leuk, vooral voor ploegen op 'de 2de rij' - om het oneerbiedig uit te drukken - want die missen dan ook nog es een hoop titels).
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Stardust 30/05/09 Bissegem

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:* D-Kay & Epsilon : 9
Hier zat ik dicht in de buurt met TK & Ypsilon, goedgekeurd door de jury, waarvoor dank. :thumb1:
Plaats reactie