Zo Vader Zo Dochter Muziekquiz, Merelbeke, za 14 mei

Larsken
Roadie
Berichten: 25
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 15:38

Re: Zo Vader Zo Dochter Muziekquiz, Merelbeke, za 25 mei

Bericht door Larsken »

SpeedKing schreef: zo 15 mei 2022, 15:25 De realiteit is helemaal anders, alsof ik me daar zou aan bezondigen.
Dat heb ik zeker ook niet gezegd. Integendeel, het was eerder een observatie dat dit voor buitenstaanders fout zou kunnen overkomen.

SpeedKing schreef: zo 15 mei 2022, 15:25 Ik hoop dat ik je met deze chronologische duiding gerustgesteld hebt en hoop je volgend jaar of op andere quiz zeker nog eens te begroeten. Ik denk al na over een gepaste gniffel
Achter mijn gebolsterde uiterlijk schuilt een best gemakkelijk aanspreekbare jongeziel hoor. Ik ben bij introductie in dit circuit al verweten té goedlachs te zijn, dus grumpy kan er zeker ook bij. :D

Ik insinueer zeker ook geen ploegenfavoritisme. Enkel de objectieve vaststelling dat de meeste verschilmakers uit een bepaalde vijver kwamen. Mij is die vijver vreemd - maar ik heb dan ook letterlijk gezegd dat de favo QMS'en mij absoluut niet storen.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Zo Vader Zo Dochter Muziekquiz, Merelbeke, za 25 mei

Bericht door SpeedKing »

Larsken schreef: zo 15 mei 2022, 19:54
SpeedKing schreef: zo 15 mei 2022, 15:25 De realiteit is helemaal anders, alsof ik me daar zou aan bezondigen.
Enkel de objectieve vaststelling dat de meeste verschilmakers uit een bepaalde vijver kwamen. Mij is die vijver vreemd - maar ik heb dan ook letterlijk gezegd dat de favo QMS'en mij absoluut niet storen.
Layla heeft 5 carte blanches gekregen, waarvan 3 in een QMS zijn uitgedraaid (wat ik had verwacht). Dat ze eens die fragmenten mag selecteren is de drive om mee te helpen aan de quiz uiteraard.

Verder geldt de opmerking voor heel wat quizzen - ik heb dat gevoel nagenoeg altijd, en denk dat het meer is dan een gevoel maar een feit. We noemen dat ook wel eens smoelwerk, en ik juich dat toe. Zo winnen de Rechte Bananen nagenoeg altijd mijn rockquizzen of 70s quizzen bij mij, of heeft Pekebo & Co veel kans op mijn 80s quizzen. Dat komt omdat er dan net iets meer uit een nog andere vijver komt die hen ook ligt. Wie bij mij wint, heeft bijvoorbeeld weinig kans om bij pakweg Danny zijn quizzen te winnen, en omgekeerd. Als je die verschilmakers pakweg bij Danny of een Tequilaquiz googelt, denk ik dat er veel kans is dat je ook op vrij related artists zou uitkomen. In het hard and heavy circuit win ik met mijn ploeg nagenoeg alle quizzen, behalve een quiz die we niet naar onze hand kunnen zetten, omdat die zeer industrieel en alternatief getint is. Idem: omdat die vijver ons vreemd is. De fragmenten die we daar missen zijn ook allemaal related: ze zijn donker, koel, hard en industrieel. Niets op tegen: we weren ons dan gewoon als duivels in een wijwatervat.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Zo Vader Zo Dochter Muziekquiz, Merelbeke, za 14 mei

Bericht door PaulMcCartney »

SpeedKing schreef: za 14 mei 2022, 23:04 Leuk om te horen was dat de hekkensluiters volgend jaar al weer meedoen! Goed gespeeld ook voor relatieve nieuwkomers.
Als voorlaatste op deze quiz voel ik me genoodzaakt op een klein antwoordje te formuleren.....

De hele ploeg heeft zich afgelopen zaterdag zeer goed geamuseerd op dit quizavondje. Ik vond ook het aantal meidengroepen fragmenten beperkter en de samenstelling van jong en oud lag ons wel. (Dankzij vooral de jongere injectie in ons team).

Wij haalden vlot 70% op deze quiz en ik kijk dan met bewondering naar de top 3 van deze quiz, maar met dik 70% en een amusementsfactor die richting 90% ging ben ik meer dan tevreden.

Vandaar ook mijn opmerking om op een volgende quiz terug aanwezig te zijn. Het was meer dan een gelukt experiment.

Mochten andere ploegen een probleem hebben met onze aanwezigheid, mogen ze altijd een berichtje sturen :mrgreen:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Zo Vader Zo Dochter Muziekquiz, Merelbeke, za 14 mei

Bericht door SpeedKing »

PaulMcCartney schreef: ma 16 mei 2022, 14:24
SpeedKing schreef: za 14 mei 2022, 23:04 Leuk om te horen was dat de hekkensluiters volgend jaar al weer meedoen! Goed gespeeld ook voor relatieve nieuwkomers.
Wij haalden vlot 70% op deze quiz en ik kijk dan met bewondering naar de top 3 van deze quiz, maar met dik 70% en een amusementsfactor die richting 90% ging ben ik meer dan tevreden.

Vandaar ook mijn opmerking om op een volgende quiz terug aanwezig te zijn. Het was meer dan een gelukt experiment.
Bedankt Hans, die voorlaatste is nu wel heel relatief met acht ploegen. Maar ik zag inderdaad dat het qua sfeer goed zat aan jullie tafel met de mix tussen jong en oud. En eigenlijk: het is ook wel een beetje de opzet van de quiz om zo te spelen.

Overigens stonden jullie er al op voor volgend jaar! Dan gaan we voor 91% tevredenheid.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Zo Vader Zo Dochter Muziekquiz, Merelbeke, za 25 mei

Bericht door Luk »

Larsken schreef: zo 15 mei 2022, 19:54 Ik insinueer zeker ook geen ploegenfavoritisme. Enkel de objectieve vaststelling dat de meeste verschilmakers uit een bepaalde vijver kwamen. Mij is die vijver vreemd - maar ik heb dan ook letterlijk gezegd dat de favo QMS'en mij absoluut niet storen.
Een objectieve vaststelling, Larsken, is per definitie gebaseerd op feiten.

De feiten voor deze quiz zijn aanwezig in de nabespreking van Ludo, onder de blokjes Solo Stuff.
En daar vinden we in se de verschilmakers, niet? :silent:

Daaruit blijkt dat Pale Riders meer vermeldingen krijgt dan Greatest Tits. :clap:

Bovendien blijkt de vijver waar Pale Riders hun grote vissen met Solo-boter bakten deze van de “rock” te zijn (3 zaalsolo’s :Rainbow, Vintage Trouble, Gotthard, en twee gedeelde solo’s: Billy Squier en Glenn Hughes).
Over die laatste schreef Ludo ook (en we hebben daar geen probleem bij - het was wellicht ook een gemiste gniffelpoging):
* Zit bijna in al mijn quizzen: Glenn Hughes, en dat hebben Fed With The Papspoon en Pale Riders ondertussen al door. Eens meegaan naar een concert met de organisator kan ook helpen natuurlijk, in het laatste geval.

Nul punten voor deze opgaven bij Greatest Tits (vijver is ons vreemd, maar we hadden onze zwembandjes aan... :mrgreen: ), net als voor jullie andere zuivere zaalsolo’s (titel Mac Demarco en uitvoerders filmmuziek recente versie Lion King) uiteraard.

Ik meen slechts 3 zaalsolo’s van Greatest Tits te tellen die in de vijver zwommen die jou vreemd blijkt (Mitski, Beach Bunny en Soho Dolls).
De andere kwamen van mij (3 gedeelde solo’s in het klassieke en in het popgenre – mogelijk kregen Pale Riders trouwens nog een punt voor de mild verbeterde titel van The Weathergirls? ) Een ervan (titel Sparks) werd met Pale Riders gedeeld, die die valt dus eigenlijk weg in de vergelijking.
Van Steven kwam dan weer de gedeelde solo rond theorie (Psychedelic Furs –familienaam), die had ook niks te maken met een vreemde vijver.

Dus tja: écht objectief gezien, zou ik op basis van deze feiten toch niet besluiten dat de verschilmakers in eenzelfde genre zaten, en dat er zelfs twijfel kan zijn of ze dan toch niet iets meer in het rockgenre zaten.

Ik vind het persoonlijk ook jammer dat zo’n - subjectieve - bedenkingen ontstaan op een quiz die absoluut niet de pretentie heeft om een kampioenschap te zijn, waar de amicale sfeer door Ludo inderdaad uitdrukkelijk wordt benadrukt en door velen wordt genoten. :(

Ik wens Ludo (en Layla) dan ook te bedanken voor zijn leuke initiatief en hoop op een vervolg.
Daarnaast ben ik ook grote fan van zijn woord/steekspelletjes in zijn besprekingen, die een lekker dessertje vormen na zo’n relaxt geserveerde vriendenquiz “in het verlengde van zijn huiskamer”… Waarvoor dank! :clap: :clap: :clap:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Zo Vader Zo Dochter Muziekquiz, Merelbeke, za 14 mei

Bericht door Jorgen VG »

Ons team was afgelopen Zaterdag versterkt door mijn petekind Maarten. Het is een quiz zoals die van Zaterdag (met wat meer 2000+ uit het hitgenre dan gemiddeld) die hem overtuigen wel eens vaker mee te willen reizen naar de parking. En wij waren maar wat blij dat hij erbij was.

Het was een heerlijk avondje uit naar de huiskamer van Ludo en Layla. Heerlijk ook hoe zij opmerkingen maakte als "mijn smaak is ondertussen wel veranderd" of "die heb je mij opgedrongen"... Het zijn uitspraken die een familieband niet verbergen.

Afgaande op de analyse bleef onze vijver leeg (zal aan het warme weer gelegen hebben), want we hebben geen enkele vermelding. Maar wij gingen gretig mee in de plasjes waar het water onder velen gedeeld moest worden. Enfin, indien niet duidelijk... Katy Perry en haar fanclub zijn er met graagte opnieuw bij op een volgende editie.
Plaats reactie