Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Bericht door Richard zonder Linda »

rino schreef:
Richard zonder Linda schreef:
Keiem schreef:RONDE 5
1960 – Theorie
24. Ben E King (8)
In deze ronde vond ik verrassend:
- dat Ben E king niet veel herkend werd, zeker nadat we meegedeeld hadden dat hij dit jaar gestorven was.
Alleen is hij niet dit jaar gestorven. (Mede) daarom is zijn naam nooit bij me opgekomen, en heb ik dan maar de wél dit jaar overleden Billy Paul ingevuld (alhoewel ik wist dat hij het niet was).

Ik vond het overigens een heel geslaagde avond. Prima avond met niets dan prima muziek.
Graag meer van dat!
mea culpa :doh: :doh:
Die avond dit vlug doorgegeven aan Dimitri om het jullie enigszins gemakkelijker te maken (uit compassie dus). Echter niet gecheckt.
Hij is inderdaad in 2015 gestorven; wat gaat de tijd toch snel.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1441
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Bericht door beautiful freak »

Richard zonder Linda schreef:(uit compassie dus)
Je had natuurlijk ook tijdens de samenstelling wat meer compassie kunnen hebben?

Pas op: ik beleefde vorige week een heel fijne avond. Goede muziek gehoord, leuk van opzet met de wisselende miniblokjes en - voor mij een first op een individuele quiz - spannend voor ereplaatsen in hoofd- en nevenklassementen. Dat laatste is absoluut geen noodzaak om mij te amuseren, maar ik ga ook niet schijnheilig doen en geef graag toe dat het de beleving natuurlijk versterkt. Ieders beeld is zodoende wat gekleurd.

Ik heb persoonlijk geen enkel probleem met de moeilijkheidsgraad, maar ik vind het precies wel wat onnozel dat je elvendertig bewijsvoeringen aandraagt om je daarvoor te verschonen. Of sterker nog: te doen alsof het aan ons ligt dat de scores soms laag uitvallen. Erken gewoon dat het geen makkelijke quiz was. Niveau inschatten is moeilijk, dat klopt, maar je gaat ons nu toch ook niet wijsmaken dat je dacht dat dit een walk in the park zou worden, hé? Of heeft je moeder de hele quiz voorgespeeld? ;)

Niettemin bedankt voor de avond.
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Bericht door Richard zonder Linda »

beautiful freak schreef:
Richard zonder Linda schreef:(uit compassie dus)
Je had natuurlijk ook tijdens de samenstelling wat meer compassie kunnen hebben?

Pas op: ik beleefde vorige week een heel fijne avond. Goede muziek gehoord, leuk van opzet met de wisselende miniblokjes en - voor mij een first op een individuele quiz - spannend voor ereplaatsen in hoofd- en nevenklassementen. Dat laatste is absoluut geen noodzaak om mij te amuseren, maar ik ga ook niet schijnheilig doen en geef graag toe dat het de beleving natuurlijk versterkt. Ieders beeld is zodoende wat gekleurd.

Ik heb persoonlijk geen enkel probleem met de moeilijkheidsgraad, maar ik vind het precies wel wat onnozel dat je elvendertig bewijsvoeringen aandraagt om je daarvoor te verschonen. Of sterker nog: te doen alsof het aan ons ligt dat de scores soms laag uitvallen. Erken gewoon dat het geen makkelijke quiz was. Niveau inschatten is moeilijk, dat klopt, maar je gaat ons nu toch ook niet wijsmaken dat je dacht dat dit een walk in the park zou worden, hé? Of heeft je moeder de hele quiz voorgespeeld? ;)

Niettemin bedankt voor de avond.

Pff,
Ik heb in een eerste reactie onmiddellijk (en toch wel heel duidelijk) erkend dat we de quiz veel toe moeilijk gemaakt hebben, en me daarvoor ook geëxcuseerd.
Na enkele dagen vakantie, wou ik nog eens iets kwijt over deze quiz waar ik toch enige tijd en andere schaarse middelen ingestoken heb.
Ik gaf enkele voorbeelden aan waar ik de bal misgeslagen had inzake inschatting van de moeilijkheidsgraad, zonder me daarmee willen te verschonen.
Als dat niet mag, zal je mij op dit forum niet veel meer terugzien.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4336
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Bericht door peegee »

Moeilijk of niet, ik heb genoten van een zeer aangename quiz met n heel pak toffe fragmenten !!!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Bericht door Keiem »

peegee schreef:Moeilijk of niet, ik heb genoten van een zeer aangename quiz met n heel pak toffe fragmenten !!!
:music-rockout:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Bericht door Chris M »

peegee schreef:Moeilijk of niet, ik heb genoten van een zeer aangename quiz met n heel pak toffe fragmenten !!!
ik heb hem thuis nagespeeld,
moeilijk geval,
maar kwam, zonder de theorievraagjes want die stonden daar niet op,
toch uit ergens halverwege op 176 punten.

In de zaal zou dit echter veel minder geweest zijn.
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Bericht door Luk »

Bedankt voor de analyse! :handgestures-thumbupright:

Een van mijn missers had deze keer niet een hilarische "Alp-Herbert"-factor, maar was ook goed verkeerd gericht in mijn gespleten hersenpan :

"Trigger" in plaats van "Splitter" (Calexico)...
:oops:

Vreemd hoe een geheugen werkt (of net niet), toch? :P
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Bericht door Keiem »

Luk schreef:Bedankt voor de analyse! :handgestures-thumbupright:
Graag gedaan!
Een van mijn missers had deze keer niet een hilarische "Alp-Herbert"-factor, ...
Was het niet op jouw antwoordblad dat Bugging' stond, met Just Whistle?
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Bericht door Luk »

Ah jaaa! Voilà, I'm back !!!
:lol:

En dan nog Rivingtons in het verkeerde vakje...
:roll:

Wat ik wel nog positief wil benadrukken (naar mijn gevoel): genoeg tijd om fragmenten te beluisteren (ok, ondanks die missers... :evil: ) en zeker ook bedenktijd na elke ronde. Vooral in deze extra-tijd heb ik nog behoorlijk wat punten "gered"...

Ik had de indruk dat dit bij vorige edities toch meer een stressy bedoening was en dus achteraf frustrerend...
Nu vond ik dit - ondanks de moeilijkheidsgraad (wat je niet kan weten, red je toch nooit) - minder "druk". :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Bericht door fLEEtfox »

Hier ook nog eens een woordje vanuit de 'buik v/h klassement'.

Vooreerst bedankt voor de analyse en alle nevenklassementen.
De Horsemen waren relatief goed vertegenwoordigd : DVNO, Bart, Filip (super-sub en semi-Horsemen) ikzelf en aLEEce in de jury. Zelfs de winnaar had een kleine horsemen-link want een maand geleden bij ons nog komen stage lopen op de Nijdropquiz. Dikke proficiat trouwens aan Marc met deze mooie overwinning :clap:

Het meeste is eigenlijk al wel gezegd geweest en ik heb nog weinig toe te voegen behalve één klein puntje dat nog niet gezegd geweest is. De quiz was inderdaad té moeilijk MAAR dat kon volgens mij (een beetje) vermeden worden door voor de hand liggende titels NIET te laten horen en minder evidente wel.

Een kleine greep uit de titels die jullie lieten horen : Friday On My Mind (Easybeats), I've Seen That Face Before (G Jones), Lover Really Hurts Without You (B. Ocean), Devil INside (INXS), Rent (Pet Shop Boys),Common People (Pulp), The Mercy Seat (Nick Cave),...
Uiteraard is het geen exacte wetenschap dat er daarom beter gescoord zou worde.n maar ik vermoed dat dit toch wel een pak punten zou kunnen opgeleverd hebben.

Maar soit voor de rest : prima locatie, goed geluid, leuke muziek gehoord, mooie invulling ook van de quiz met die blokken (werkte absoluut niet storend).
Weet niet meer wie het hier eerder al aanhaalde maar die B-Ned hoefde ook voor mij niet zo nodig.

Mijn allereerste deelname aan een individuele en ik was supernerveus (I know, voor niets nodig maar soms is iets sterker dan jezelf). De eerste punten deden een barslecht resultaat vermoeden maar blijkbaar was mijn score dan toch nog zo slecht niet. Opvallend ook dat ik in veel categorieën een min of meer constante prestatie neerzette (en zelfs een verrassend goed resultaat bij Greg's Choice - absoluut niet verwacht!). Kortom mijn all-round-gehalte een beetje kunnen bevestigen.

Proficiat nog aan alle deelnemers want dat is toch nog altijd geen sinecure om daar alleen te zitten quizzen. Gelukkig is dit maar een jaarlijks fenomeen want voor sfeer en gezelligheid zou ik een dikverdiende drie geven; geef mij maar een ploegquiz!

En ook nog dit : ondanks de zware moeilijkheidsgraad (en ik meen dat dit het enige minpunt was) meen ik oprecht dat Dimitri en Gregory er hun ziel en hun passie ingestoken hebben want een muziekquiz in elkaar steken doe je niet in één-twee-drie. Dus ook een dikke :handgestures-thumbupright: voor de organisatie!
Lars
Rock Legend
Berichten: 1579
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Individuele muziekquiz - 28 okt 2016 - Brugge

Bericht door Lars »

fLEEtfox schreef:
De quiz was inderdaad té moeilijk MAAR dat kon volgens mij (een beetje) vermeden worden door voor de hand liggende titels NIET te laten horen en minder evidente wel.

Een kleine greep uit de titels die jullie lieten horen : Friday On My Mind (Easybeats), I've Seen That Face Before (G Jones), Lover Really Hurts Without You (B. Ocean), Devil INside (INXS), Rent (Pet Shop Boys),Common People (Pulp), The Mercy Seat (Nick Cave),...
Uiteraard is het geen exacte wetenschap dat er daarom beter gescoord zou worde.n maar ik vermoed dat dit toch wel een pak punten zou kunnen opgeleverd hebben.

Ik heb het liever zoals het was. :handgestures-thumbupright:

Als er maar een paar mensen "Subdivisions" van Rush kennen, dan is het voor die mensen (waarvan ik er toevallig een was :) ) plezant om te kunnen scoren met die kennis van een minder evident fragment.

Als je de titels van de moeilijkste fragmenten laat horen, dan stijgen de percentages wel, maar dan ontneem je deelnemers de mogelijkheid zich af en toe eens te onderscheiden, en dat is toch ook deel van de charme en het plezier!

Dat de titels van bekende hits te horen waren, zal niemand storen want niemand zal daarmee de kans door zijn neus geboord zien op een solo, duo of trio ...


Helemaal akkoord om de quiz makkelijker te maken, maar NIET door de titels te laten horen van de moeilijkere fragmenten, aub.
Plaats reactie