27022016 - 1ste 90S Duoquiz - Sint Niklaas

Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 27022016 - 1ste 90S Duoquiz - Sint Niklaas

Bericht door Jorgen VG »

SpeedKing schreef:
aLEEce in chains schreef:In die mate zelfs dat er nummers voorkomen, waarvoor wij het label metalquiz krijgen :o .
Breek me de bek niet open. Ik ging me in stilzwijgen hullen, maar nu jij je stoute schoenen aantrekt... Ik heb overigens uit de avondquiz ook al enkele fragmenten gehoord die recht uit mijn Classic Rock Quiz gepikt konden zijn, of de Locos-quiz (maar die moet dan blijkbaar onder het etiket niche-quiz). Maar niets op tegen hoor, deze bovenstaande playlist! Had ik eventueel ook wel in duo willen proberen.... maar zoals je zei: de vorige playlists lieten dit niet uitschijnen. En ik zie het al gebeuren: volgend jaar doen we mee en sneuvelen die fragmenten weer!

Overigens: ik weet niet of ik zomaar Ain't It Fun van GNR zou pakken (tenzij de titel uitdrukkelijk passeerde). Niet zo makkelijk.
Het stevige werk is meestal toch wel enigszins vertegenwoordigd in onze quizzen hoor, want zowel Peter als ikzelf houden wel eens van een scheurende gitaar.

Enkel in de laatste Greighties (de eerste duo-versie) was het genre wat ondervertegenwoordigd (enkel Metallica en Slayer als ik het me correct herinner).

Maar om van een metalquiz of nichequiz te kunnen spreken waren er (zeker in deze 90's duo quiz) toch net iets teveel 2 Fabiola's, Captain Hollywoods, Get Ready's en zelf Christoffen te horen :D

En van deze 90's quiz bestond geen vorige playlist hé. En laat dit nu net de periode zijn dat ik vooral luisterde naar de Amerikaans college-radio, waar dergelijke zaken als eens voorbijkwamen. :music-listening:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 27022016 - 1ste 90S Duoquiz - Sint Niklaas

Bericht door Jorgen VG »

Zo, de analyse is toegevoegd aan de oplossingen.

Alles bij elkaar ben ik tevreden met de scores.
92.25% van de fragmenten werd door minstens 4 teams gevonden.

11 antwoorden werden 3x juist beantwoord
9 antwoorden werden 2x juist beantwoord

2 antwoorden waren een zaalsolo:

Uitvoerder B.B. Queen - enkel juist door Danny & Timmy :clap: :clap: :clap:
Titel "Alien" (van Pennywise) - enkel juist door Ghislain & Filip :clap: :clap: :clap:


Daarnaast ook 9 QMSolo's, waarvan 7 in één ronde :silent: :o
>>> Die 7 moeten er zeker uit; met de andere 2 kan ik leven.

Deze werden niet gevonden:

DINA CAROLL / AIN'T NO MAN



DEFTONES / 7 WORDS



LITTLE RIVER BAND / FOREVER BLUE



SLOWDIVE / CRAZY FOR YOU



SON VOLT (uitvoerder van "Drown")


Laatst gewijzigd door Jorgen VG op di 01 mar 2016, 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.
tomdevilder
Popstar
Berichten: 314
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 12:35

Re: 27022016 - 1ste 90S Duoquiz - Sint Niklaas

Bericht door tomdevilder »

202 puntjes in mijne zetel thuis...

met een gitaarkenner erbij zouden we los boven de 300 uitkomen, want daar heb ik niet veel kaas van gegeten, en er zaten per reeks toch telkens min 5 fragementen in waar ik nog niet had van gehoord...

Toch leuk om hem alsnog te hebben kunnen spelen (alleen was het een beetje eenzaam zo ;-) )
YOUNG KVWM
Superstar
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 20:02

Re: 27022016 - 1ste 90S Duoquiz - Sint Niklaas

Bericht door YOUNG KVWM »

tomdevilder schreef:202 puntjes in mijne zetel thuis...

met een gitaarkenner erbij zouden we los boven de 300 uitkomen, want daar heb ik niet veel kaas van gegeten, en er zaten per reeks toch telkens min 5 fragementen in waar ik nog niet had van gehoord...

Toch leuk om hem alsnog te hebben kunnen spelen (alleen was het een beetje eenzaam zo ;-) )

Sterk Tom :handgestures-thumbupright: . En Dina Caroll ( ain't no man ) had ik geweten se :banana-dance: ( vorig jaar gevraagd op onze quiz )
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 27022016 - 1ste 90S Duoquiz - Sint Niklaas

Bericht door Jorgen VG »

tomdevilder schreef:202 puntjes in mijne zetel thuis...

met een gitaarkenner erbij zouden we los boven de 300 uitkomen, want daar heb ik niet veel kaas van gegeten, en er zaten per reeks toch telkens min 5 fragementen in waar ik nog niet had van gehoord...

Toch leuk om hem alsnog te hebben kunnen spelen (alleen was het een beetje eenzaam zo ;-) )
Mooie score :handgestures-thumbupright: ; bedankt ook voor de feedback. Leuk om te zien dat het achterafwerk niet voor niets is. :music-listening:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 27022016 - 1ste 90S Duoquiz - Sint Niklaas

Bericht door Jorgen VG »

YOUNG KVWM schreef:
tomdevilder schreef:202 puntjes in mijne zetel thuis...

met een gitaarkenner erbij zouden we los boven de 300 uitkomen, want daar heb ik niet veel kaas van gegeten, en er zaten per reeks toch telkens min 5 fragementen in waar ik nog niet had van gehoord...

Toch leuk om hem alsnog te hebben kunnen spelen (alleen was het een beetje eenzaam zo ;-) )

Sterk Tom :handgestures-thumbupright: . En Dina Caroll ( ain't no man ) had ik geweten se :banana-dance: ( vorig jaar gevraagd op onze quiz )
Ik had ook niet verwacht dat dit een QMS zou zijn.
Dit nummer draaiden we destijds op de radio grijs.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 27022016 - 1ste 90S Duoquiz - Sint Niklaas

Bericht door Jorgen VG »

Klassement van de moeilijke fragmenten

Zaalsolo = 3p.
2 x juist = 2p.
3 x juist = 1p.

(1) (19P) Vincent & Johan
(2) (16P) Philip & Ronnie
(3) (12P) Andries & Ivo
(4) (9P) Ghislain & Filip
(5) (5P) Xavier & Peter
(6) (4P) Peter & Geert / Thomas & Ben / Danny & Timmy
(9) (3P) Peter & Marc / Sven & Rino
(11) (2P) Gert & Bernie / Barbara & Eline
(13) (0P) Arnout & Ritsaart / Luc & Peter
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 27022016 - 1ste 90S Duoquiz - Sint Niklaas

Bericht door rino »

Silent Dolphin schreef:1995
4 - JILL SOBULE (6) - Supermodel (13)
Hier even de mist ingegaan. Ik noteerde vrijwel meteen Jill Sobule, maar begon daarna te twijfelen. Uiteindelijk Sobule geschrapt voor Liz Phair (die in de 90s een radiohit had met 'Supernova'). :angry-banghead:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 27022016 - 1ste 90S Duoquiz - Sint Niklaas

Bericht door rino »

Ik vond het overigens een heel geslaagde namiddag. De samenwerking met Sven verliep gesmeerd, we bleken (zoals verwacht) behoorlijk complementair te zijn. Wat mij betreft graag tot volgend jaar (graag weer met Sven).
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 27022016 - 1ste 90S Duoquiz - Sint Niklaas

Bericht door PEKEBO »

Fijn initiatief! Bedankt voor de leuke namiddag. :handgestures-thumbupright:

Onze eerste ronde was een ramp, we verloren daar al meteen 10 punten op de duo's boven ons in het eindklassement. Het gat :shifty: kregen we niet meer dicht. Volgend jaar voor 14u wakker worden en meedingen voor een plaats in de top 3.
Plaats reactie