09-01 - Single Adventures of Kuifje

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door Keiem »

Zeer kort: Uiterst pittige kwis, maar vol goeie muziek.
Iets uitgebreider: Het was (na de allereerste editie) mijn tweede deelname aan deze verre quiz. Maar het ligt me eigenlijk wel. Ook bij de oldies kon ik af en toe iets bijdragen, maar toch nog te weinig om me een kenner van het oudere werk te noemen. Dat werd weer pijnlijk duidelijk nu. Maar de jongens van Tequila vulden wel een zwakke plek in die wij met PHL nog steeds hebben: de jaren 80. Het meeste uit 90 en een deel uit 2000+ kwamen dan weer recht uit mijn straatje, dus daar kon ik geregeld aanbrengen. Ik vloekte heel vaak om dingen die ik liet liggen, maar als je ziet dat de winnaars (proficiat aan de Monsters!) ook afklokken op 76%, dan is het wel duidelijk dat dit een avondje brainstormen was voor iedereen. Weggevers die voor wat rust zorgden waren hier zeer zeldzaam. Maar benieuwd naar de lijst want die zal ik wel eens rustig herbekijken/luisteren. Het was trouwens ook een spannende quiz met veel twists en turns in de rangschikking. Als een ronde je minder lag kon je plots 10 punten zakken tov de rest. Wij streden voor plaatsen 4 tot 6 en eindigden tevreden vijfde. 2016 is uitdagend begonnen. Tijd om nog na te feesten was er niet, opperste concentratie was vereist hier :o
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2229
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door Methos »

Voor mij was gisterenavond een mooie les in nederigheid (niet dat ik een dikke nek heb maar bij wijze van spreken) op vlak van muziekkennis. Ik quiz nu ondertussen een drietal jaar en in de loop daarvan deed ik heel wat kennis op van verschillende genres en decennia. Op deze quiz moet ik echter in alle eerlijkheid toegeven dat ik nog o zo veel te leren heb want amai wat heb ik toch weinig geweten in vergelijking met andere quizzen.

Wil dat daarom zeggen dat ik me niet geamuseerd heb? Absoluut niet! Het was aarstmoeilijk maar het was tevens een erg leuke kennismaking met de 2 fantastische quizzers van Tequila (zijn lopende muziekencyclopediën en dat bedoel ik met het grootste muzikale respect dat ik kan geven :clap: ). Dimitri (nog zo'n encyclopdie alhoewel het bij hem meer een SSD bleek te zijn :D) bleek dan weer erg compatibel te zijn met hen waardoor we erin slaagden een mooie 5e plaats te consolideren.

Het was niet zo dat ik helemaal niets wist (ook al was het beduidend minder dan anders) maar de snelheid waarmee sommige antwoorden op het antwoordblad stonden, kon ik vergelijken met een poging om in het Guinness Book of World Records te komen, ongelofelijk (en dan ben ik zelfs ook al een rappe)! Ik heb me opgetrokken aan mijn aanvullende antwoorden die mijn drie kompanen -uitzonderlijk gewijs- eens minder snel wisten dan ik (The Cowsills, Eva Cassidy, Tuxedo, Foals, Etta James, K's Choice, Hickey Underworld, ...). En niet te vergeten... de soep (mmm!)!

Bij deze ook een dikke proficiat aan kuifje en organisatie voor de leuke avond. Het was een ware leerschool maar als je dat op voorhand weet, kan je je daarop instellen en dan heb ik daar geen probleem mee. Met Abeelken is dit veel te hoog gegrepen maar wie weet fungeer ik volgend jaar terug als gastspeler bij een team in de hoop dat mijn inbreng hoger is, ik heb nog een jaar om bij te leren!
Greatest Tits
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door Keiem »

Methos schreef:Dimitri (nog zo'n encyclopdie alhoewel het bij hem meer een SSD bleek te zijn :D)
Het is gelukkig voor jullie niet overdraagbaar via kwissen. Ik heb het vermoedelijk opgelopen bij een ex-lief of een foute bloedtransfusie.
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door Bosloof »

Dat deze quiz moeilijk zou worden, hadden we al kunnen vermoeden. Dat hij pittig zou kunnen zijn, daar hielden wij wel rekening mee. Aangezien je op dit soort quizzen wel eens alternatieve groepen hoort passeren, die elders vaak het daglicht niet zien, daar houden wij zelfs van. Vandaar dat we ons aan deze quiz eens voor een eerste keer wilden wagen. Maar dat we terecht zouden komen in een rollercoaster van (pittigheid)³ die niet slecht zou scoren op de schaal van Scoville, dat hadden we niet verwacht.

Zelden een quiz meegemaakt waarbij we als collectief al na een paar reeksen het liefst naar huis waren gegaan. Nochtans zijn we allen fervente muziekliefhebbers, maar met algemene parate muziekkennis heeft dit weinig te maken. Wij kunnen begrijpen dat de gerenommeerde circuitploegen hier nog iets aan hebben, want dat is deze quiz dan ook: een kuitenbrekerquiz voor goed uitgebalanceerde topploegen. Dat hier nog goed op gescoord wordt vinden wij zelfs 'buitenaards', waarvoor respect. Maar voor amateurs zoals wij (die ook bijna niets van oude muziek kennen) is dit veel te hoog gegrepen. Zelfs door ons gevoel van teneur en concentratieverlies nog enkele juiste antwoorden vergeten te noteren.

Wij voelden ons very very very very Silly.
Laatst gewijzigd door Bosloof op di 12 jan 2016, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door kuifje »

Zondagochtend, 04.00u, Ann en ik liggen eindelijk in bed, want er was nog heel wat opkuiswerk te doen.

Desondanks kan ik niet meteen slaap vatten, en blijf ik maar denken aan dat nummer van UB40 : ‘Where did I go wrong’.

Ik overloop in gedachten hoe de quiz alweer tot stand was gekomen…

Januari 2015 : ik laat er geen gras over groeien en begin met heel veel goesting aan een nieuw avontuur, richting 2016 !

Ik bekijk terloops nog eens de laatste nabespreking, en probeer mijn eigen woorden in het achterhoofd te houden : ‘moeilijker dan dit mag het zeker niet worden’…

De eerste selecties lopen binnen…

Op het werk, waar de radio steevast op R1 staat, weerklinkt voor de 47e keer ‘De Held’ met ‘2 jonge meisjes’. Mmmm, tof nummerke, heel veel airplay, en ook eens iets NL-talig, dat wordt een makkie voor reeks 1, ‘Met de titel in huis vallen’. Alright, we zijn vertrokken…

Ik snuffel wat in mijn platenbakken, en heb de single van ‘The Romantics’ in mijn handen… ‘One in a million’. Mijn god, wat heb ik dat grijs gedraaid toen op de radio… wellicht ook tof voor velen om dit nog eens terug te horen, en alweer een weggever op zak.

BBQ bij Kuifje : ik nodig wat familie uit, en plug voor de verandering nog eens een ouwe minidisc in als achtergrondmuziek. The Small Faces knallen uit de boxen, en mijn broer zingt al van bij de intro het refrein mee ‘Sorry She’s Mine’. Dit kan ik niet laten liggen.

Het aantal weggevers blijft maar aandikken…

Oké, als ik dit nu combineer met wat moeilijker fragmenten, dan wordt dit toppie…

Mijn enthousiasme werkt aanstekelijk, en ik krijg het vertrouwen terug van mijn vrienden ‘De Vindikooks’ , die inschrijven, want hé, ik voorspel hen een mooie, uitgebalanceerde quiz !

Een caféquiz in Aalst, waar ik voor de gelegenheid samenspeel met Luk De Ceukeleire en Keiem. Ik blijf mijn quiz promoten, want dit jaar wordt het écht anders, daar ben ik van overtuigd !

Meer nog, ik maak me aan tafel sterk met de voorspelling : ‘Als de eindscores nu niet hoger liggen, dan kap ik ermee…’

Blijdschap alom als ik merk dat even later, een verloren schaap, Sympathie v/d Duvel, ook de weg terugvindt naar Dilbeek, en Keiem schuift mee aan tafel bij Tequila.

Januari 2016 : ik overloop nog eens de playlist, en maak nog wat laatste aanpassingen om de quiz makkelijker te maken : Arthur Alexander (Sharing the night together) eruit bij dubbele voornaam, en Rick James erin. Ik kap af na de titel, dan mag dit zéker geen probleem worden. Elgins eruit bij de alfabetronde, en Elmer Food Beat erin. Nog in die alfabetronde : ‘Fingerprintz’ eruit met ‘wet job’. Kill your darlings, Geert, hou ik in gedachten, en zet er FPI Project in, om eens een ander genre in de quiz te hebben.

Dit kan en kan niet meer verkeerd lopen heb ik in gedachten… een jaar, wekelijks, soms dagelijks, bezig, uren en uren, wikken en wegen, té dit, té dat, schrappen, plakken, opzoeken, dubbelchecken, en uiteindelijk blij met wat op de mat ligt.

Zaterdag 09.01.2016, het is zover ! Om tien uur sta ik al met Ann in de zaal, die een grondige opknapbeurt nodig heeft, want dit Chirolokaal was al een tijdje niet meer in gebruik geweest. Ann schrobt en boent dat het geen naam heeft, en ik sleur de tafels en stoelen naar boven, waar straks het orgelpunt moet plaatsvinden.

We gaan van start, en de eerste, ontgoochelende resultaten lopen binnen. Tweede ronde zal wel beter gaan, spreek ik mezelf hoopgevend toe, maar die scores bleken nog slechter.

Consternatie alom : De Held, Small Faces, Romantics, om die voorbeelden maar terug te halen, bleken verre van weggevers te zijn !

Ik zie de blik in de ogen van één van mijn beste vrienden, en voel me een verrader.

De top 5 lijkt zich nog enigszins te kunnen vermaken, maar het gros van de zaal puft, en ziet me het liefst voor een vuurpeloton verschijnen !

Ik besluit over te schakelen op Westmalle, om deze bittere pil door te slikken.

Het tweede deel van de quiz lijkt beter te lopen, maar het kwaad is geschied.

Na de quiz drink ik nog een glas met bevriende quizzers, en praten we nog wat na over een aantal nummers , maar ik krijg het wrange gevoel niet weggespoeld.

Zondagavond, 10 januari, en ik denk terug aan het statement van die eindpercentages dat ik eerder had gemaakt, en de belofte dat de quiz makkelijker zou zijn, maar die – alweer- niet werd ingelost.

En dus ben ik het aan mezelf verplicht om te stoppen met deze avonturenreeks, of ik neem ook mezelf ook nog in de maling ! Of toch nog album, eentje van lange duur : Kuifje op rust !

Dit was dus de laatste editie… baai baai, en tot in den draai !

De analyse maak ik hoe dan ook nog verder af, en volgt !

De Kuif.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door Jorgen VG »

kuifje schreef:Zondagochtend, 04.00u, Ann en ik liggen eindelijk in bed, want er was nog heel wat opkuiswerk te doen.

Desondanks kan ik niet meteen slaap vatten, en blijf ik maar denken aan dat nummer van UB40 : ‘Where did I go wrong’.

Ik overloop in gedachten hoe de quiz alweer tot stand was gekomen…

Januari 2015 : ik laat er geen gras over groeien en begin met heel veel goesting aan een nieuw avontuur, richting 2016 !

Ik bekijk terloops nog eens de laatste nabespreking, en probeer mijn eigen woorden in het achterhoofd te houden : ‘moeilijker dan dit mag het zeker niet worden’…

De eerste selecties lopen binnen…

Op het werk, waar de radio steevast op R1 staat, weerklinkt voor de 47e keer ‘De Held’ met ‘2 jonge meisjes’. Mmmm, tof nummerke, heel veel airplay, en ook eens iets NL-talig, dat wordt een makkie voor reeks 1, ‘Met de titel in huis vallen’. Alright, we zijn vertrokken…

Ik snuffel wat in mijn platenbakken, en heb de single van ‘The Romantics’ in mijn handen… ‘One in a million’. Mijn god, wat heb ik dat grijs gedraaid toen op de radio… wellicht ook tof voor velen om dit nog eens terug te horen, en alweer een weggever op zak.

BBQ bij Kuifje : ik nodig wat familie uit, en plug voor de verandering nog eens een ouwe minidisc in als achtergrondmuziek. The Small Faces knallen uit de boxen, en mijn broer zingt al van bij de intro het refrein mee ‘Sorry She’s Mine’. Dit kan ik niet laten liggen.

Het aantal weggevers blijft maar aandikken…

Oké, als ik dit nu combineer met wat moeilijker fragmenten, dan wordt dit toppie…

Mijn enthousiasme werkt aanstekelijk, en ik krijg het vertrouwen terug van mijn vrienden ‘De Vindikooks’ , die inschrijven, want hé, ik voorspel hen een mooie, uitgebalanceerde quiz !

Een caféquiz in Aalst, waar ik voor de gelegenheid samenspeel met Luk De Ceukeleire en Keiem. Ik blijf mijn quiz promoten, want dit jaar wordt het écht anders, daar ben ik van overtuigd !

Meer nog, ik maak me aan tafel sterk met de voorspelling : ‘Als de eindscores nu niet hoger liggen, dan kap ik ermee…’

Blijdschap alom als ik merk dat even later, een verloren schaap, Sympathie v/d Duvel, ook de weg terugvindt naar Dilbeek, en Keiem schuift mee aan tafel bij Tequila.

Januari 2016 : ik overloop nog eens de playlist, en maak nog wat laatste aanpassingen om de quiz makkelijker te maken : Arthur Alexander (Sharing the night together) eruit bij dubbele voornaam, en Rick James erin. Ik kap af na de titel, dan mag dit zéker geen probleem worden. Elgins eruit bij de alfabetronde, en Elmer Food Beat erin. Nog in die alfabetronde : ‘Fingerprintz’ eruit met ‘wet job’. Kill your darlings, Geert, hou ik in gedachten, en zet er FPI Project in, om eens een ander genre in de quiz te hebben.

Dit kan en kan niet meer verkeerd lopen heb ik in gedachten… een jaar, wekelijks, soms dagelijks, bezig, uren en uren, wikken en wegen, té dit, té dat, schrappen, plakken, opzoeken, dubbelchecken, en uiteindelijk blij met wat op de mat ligt.

Zaterdag 09.01.2016, het is zover ! Om tien uur sta ik al met Ann in de zaal, die een grondige opknapbeurt nodig heeft, want dit Chirolokaal was al een tijdje niet meer in gebruik geweest. Ann schrobt en boent dat het geen naam heeft, en ik sleur de tafels en stoelen naar boven, waar straks het orgelpunt moet plaatsvinden.

We gaan van start, en de eerste, ontgoochelende resultaten lopen binnen. Tweede ronde zal wel beter gaan, spreek ik mezelf hoopgevend toe, maar die scores bleken nog slechter.

Consternatie alom : De Held, Small Faces, Romantics, om die voorbeelden maar terug te halen, bleken verre van weggevers te zijn !

Ik zie de blik in de ogen van één van mijn beste vrienden, en voel me een verrader.

De top 5 lijkt zich nog enigszins te kunnen vermaken, maar het gros van de zaal puft, en ziet me het liefst voor een vuurpeloton verschijnen !

Ik besluit over te schakelen op Westmalle, om deze bittere pil door te slikken.

Het tweede deel van de quiz lijkt beter te lopen, maar het kwaad is geschied.

Na de quiz drink ik nog een glas met bevriende quizzers, en praten we nog wat na over een aantal nummers , maar ik krijg het wrange gevoel niet weggespoeld.

Zondagavond, 10 januari, en ik denk terug aan het statement van die eindpercentages dat ik eerder had gemaakt, en de belofte dat de quiz makkelijker zou zijn, maar die – alweer- niet werd ingelost.

En dus ben ik het aan mezelf verplicht om te stoppen met deze avonturenreeks, of ik neem ook mezelf ook nog in de maling ! Of toch nog album, eentje van lange duur : Kuifje op rust !

Dit was dus de laatste editie… baai baai, en tot in den draai !

De analyse maak ik hoe dan ook nog verder af, en volgt !

De Kuif.
How... stop... wacht even.

Met onze top 10 plaats zijn we niet bij de eerder genoemde top 5.
En toch vinden / vonden we de Kuifje quizzen altijd hoogtepunten.
Alle vier hoorden we ook dit jaar weer zaken die we niet gewoon goed,
maar ronduit fantastisch vinden. En dat valt lang niet elke week voor.

Was hij makkelijker dan de vorige jaren ? Nope, waarschijnlijk niet.
Maar (en nu spreek ik voor mezelf, maar mogelijk ook voor de rest van ons team) I don't give a f*** ! Sterker nog... hij moet (/ mag) niet makkelijker worden.
Er is absoluut nood aan en vraag naar dergelijke moeilijke (en vermoeiende) quizzen.

Dit van het menu halen mag je vergelijken met het schrappen van alle bergritten in de Ronde Van Frankrijk.

Je hebt ooit gezegd dat het niet je doel is om voor een volle zaal te spelen. Wel, ik ben ervan overtuigd dat je hoe lang je ook door gaat met je projecten altijd minstens tien teams mag verwachten.

De quiz was correct aangekondigd. De vorige besprekingen maken ook duidelijk wat te verwachten. Als aan deze voorwaarden voldaan is mag het absoluut een keer peper zonder zout zijn !

Dus... Welke datum mag ik noteren voor Januari 2017 ?

Ik kijk nu al uit wie de Phil Carmen, Prince Charles en Juliana Hatfield (om er enkele te noemen) van volgend jaar zullen zijn.
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op ma 11 jan 2016, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door Big Banana »

Nie zwanzen, ein Kuif...
Gewoon wat meer tijd om te puzzelen als dat van toepassing is, (de albums, de linken, enz.) zou al kunnen helpen... We zijn niet meer van de jongste en niemand is zo snel als jij... (Dimi misschien) als het op herkennen van fragmenten aankomt.
En verder... echte muziekquizzers gaan graag eens op hun bakkes, als het maar met goede muziek is... en die was overvloedig aanwezig...

Dus: don't be silly and... volgende jaar Kuifje V...

Je dikke vriend...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door Tonyvdb »

kuifje schreef:Zondagochtend, 04.00u, etc....
https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=mOng26XI2yU
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door rino »

Zaterdagavond ergens rond 00u45.
Ik stap in de auto om samen met Dirk de lange autorit richting Roeselare aan te vatten. En bedenk dat ik vergeten ben Kuifje te bedanken voor een heerlijk avondje muziekquizplezier.
Ja, de quiz was moeilijk. Misschien inderdaad wel moeilijker dan die van vorig jaar. Maar, terwijl de regen mijn voorruit geselt, zeg ik tegen Dirk: het was de verre verplaatsing meer dan waard. Deze quiz blijft één van de topafspraken van het quizseizoen. Een quiz waar ik altijd weer reikhalzend naar uitkijk ook.
David Bowie overleden, geen quiz van Kuifje meer. Die onheilstijdingen mogen nu wel ophouden. De dood van Bowie lijkt me behoorlijk onherroepelijk, het afscheid aan Kuifjes quizzen is hopelijk niet definitief. Dat zou zonde zijn, doodzonde...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door Tonyvdb »

Eerst mijn favoriete zanger, nu mijn favoriete quiz, van 'Black Monday' gesproken

Nee Geert, ik kan niet minder akkoord zijn :x

Dat het moeilijker was dan dat je jezelf had voorgespiegeld, dat ga ik je niet tegenspreken. De voorbeelden (Romantics etc...) zijn geen weggevers : airplay op Radio 1, minidisc, grijsgedraaide single, of niet, geen makkies.
Dat het moeilijker was dan vorig jaar, dat gevoel had ik persoonlijk niet, maar cijfers liegen niet : dus dat zal wel.
Dat er mensen zijn die zich niet geamuseerd hebben en niet meer willen terugkomen, daar ben ik zeker van. Maar dat zou je anders ook hebben.

Maar deze quiz MOET blijven bestaan, persoonlijk vind ik dit bij de beste drie quizzen van het jaar.
Meer nog : als ik nog drie quizzen zou kunnen spelen op één seizoen, dan is die van jou de eerste die ik aankruis. Geen hol gelul dit, maar gewoon sec de waarheid.

Het is gewoon een orgie van topmuziek, uit allerlei genres en tijdperken.
De alfabetronde vorige zaterdag is misschien wel de allerbeste ronde die ik ooit op een quiz speelde (behalve de Fucking Dewaele-brothers-ronde op de Humoquizfinale, natuurlijk 8-)
Het is eens niet 'The Whole of the moon' maar 'The Big Music'.
Het is eens 'Elderly Woman', en niet 'Alive' of 'Black' ... etc... etc...
LP-tracks, minder bekende singles, waar hoor je dat nog?
Ik wil niet elke week, omzeggens, naar dezelfde quiz gaan.
Steek gewoon in elke ronde een handvol 'rustpunten' (dat moet daarvoor niet 'Whole Lotta Love' of 'Tainted Love' zijn hé) in, maar vooral : 'don't fix it, when it ain't broken'.

Er is een, klein maar bijzonder trouw en geestdriftig, publiek voor deze quiz.
Als je zelf tevreden bent met een 8- à 12-tal ploegen - en waarom zou je niet? - dan heeft deze quiz A-B-S-O-L-U-U-T zijn plaats op de kalender.

Dus zou ik graag, zoals Jorgen al postte, weten welke zaterdag in januari 2017 ik moet vrij houden.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door SepPuKu »

Ergens snap ik je teleurstelling wel Geert. Je stelt jezelf enkele doelen (bv. 'de scores moeten zo hoog zijn') en als je die niet haalt, is dat balen. Proberen van een goeie quiz in elkaar te steken, vergt heel veel werk en dan wil je er op zijn minst een goed gevoel aan overhouden achteraf.

Maar die aparte doelen heb je je toch wel gesteld i.f.v. 1 allesomvattend doel, neen: de aanwezigen een leuke avond bezorgen. En als je je eigen doelstelling qua scores niet gehaald hebt, kun je je hopelijk optrekken aan het feit dat het voor velen toch een topquiz was. Want dat 'groter' doel vinden wij belangrijker, nem :snooty: ;)

Niet om te verbloemen dat je die bittere smaak misschien niet direct zal wegkrijgen omdat een aantal teams zich niet op hun plaats voelde op jouw quiz, terwijl dat ongetwijfeld een doel was. Alle teams aan boord houden, kan zelfs dé voorwaarde voor jou om door te gaan, dat kan jij alleen bepalen. In het andere geval zal je m.i. de knop moeten omdraaien dat je geen type bent dat veel echte weggevers in zijn quiz stopt om de scores omhoog te krijgen.

Neen, de kalender zou dezelfde niet meer zijn zonder deze vaste waarde. Dus als jij je terug weet op te trekken aan de aanmoedigingen, hoef je enkel de zaal nog vast te leggen voor volgend jaar en dan zijn wij weer gerustgesteld :handgestures-thumbupright:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door PEKEBO »

Komaan Geert, stoppen? :naughty:

Ieder van ons kijkt elke keer bijzonder hard uit naar uw quiz. Moeilijk? Waarom zou dat niet kunnen/mogen? Altijd moeilijk in te schatten, die graad, maar voor ons is dat geen enkel probleem hoor. Zulke quizzen zijn er te weinig op de kalender. Iets onwaarschijnlijk goed ontdekken die ik nooit eerder hoorde, dat maakt mij alvast gelukkig. Bijna iedereen aan onze tafel had zulke momenten, "wat een schitterend nummer is dat", terwijl we het bestaan ervan niet wisten. Ik had zo'n moment bij de song van The Three Johns. De oplossing van die link stond er eigenlijk al na die 3 vorige songs en wie de band kent moest zelfs het nummer niet kennen om deze groep in het vakje te schrijven, maar wij kenden ze niet. Een voorbeeld van u, The Romantics herkende ik op stem, redelijk herkenbaar vond ik.

Anderzijds, veel schitterende songs uit onze platenkast gehoord waar de adrenaline een opstootje kreeg. We haalden zelfs rondewinst binnen! Waren alle rondes, zoals die ene, maar zo moeilijk, afgelopen zaterdag. :D

De heerlijke soep (bedankt Anneke ;)) en leuke nieuwigheden (ABC ronde met losse letter enz.) waren top.

Wij smeken u, beste kuif, zet uw quiz ook in 2017 op de kalender en doe vooral uw ding!
Geert en personeel, bedankt voor de fantastische avond. :handgestures-thumbupright:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door kuifje »

Bedankt alvast voor de steunbetuigingen !!!
Ik zal er nog eens een nachtje of 20 over slapen, en het allemaal eens laten bezinken, maar voor het eerst heerst er toch wat een gelaten houding... misschien is een sabbatjaar wel een goeie optie. We'll see...
Analyse volgt straks.
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door tequila »

Misschien wel de moeilijkste editie van de Kuifje-quiz maar tegelijk ook (muzikaal) de leukste.
Eigenlijk geen enkel slecht fragment gehoord zaterdagavond. :music-rockout:
Absoluut voor herhaling vatbaar. :handgestures-thumbupright:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 09-01 - Single Adventures of Kuifje

Bericht door kuifje »

Eerst misschien even de einduitslag :

01. SCARY MONSTERS - 291 ptn - 76,38% :clap: :clap: :clap:
02. STARBUK & SAM GOORIS - 286 ptn - 75,07% :clap: :clap:
03. CLEMENT & DE POPKENNERS - 284 ptn - 74,54% :clap:
04. HOLLY'S - 269 ptn - 70,60%
05. TEQUILA OVERDRIVE - 265 ptn - 69,55%
06. MARTHA WAR - 262 ptn - 68,77%
07. SYMPATHY VUR DEN DUVEL - 257 ptn - 67,45 %
08. DE RECHTE BANANEN - 246 ptn - 64,57%
09. BRUCE HORNY & THE REST - 242 ptn - 63,52%
10 FAB 4 - 239 ptn - 62,73%
11. KNELPUNTKLUP - 228 ptn - 59,84%
12. SOPRANO'S - 211 ptn - 55,38%
13. DE VINDIKOOKS - 208 ptn - 54,59%
14. MEN IN BLACK - 186 ptn - 48,82%
15. SILLY WOMMERS - 140 ptn - 36,75%
Plaats reactie