Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Mixronde 8

1 Jimi Hendrix - Little Wing
2 Everything Everything - Cough Cough
3 Wolfbanes - As the bottle runs dry
4 Dr. John - I walk on guided splinters
5 Beck - Beercan
6 Wizzards Of Ooze - Bustin’t Loose
7 Rush - Exit … Stage Left
8 Illmatic - DJ Premier
9 Ibeyi - Beter in tune with the infinite
10 Michael Jackson - The Way you make me feel
11 The Mars Volta - Teflon (Pop-up: krullenbollen broers vroeger in welke band ? At the drive-in)
12 Calexico - Not even Stevie Nicks
13 Ride - Vapor Trail (Pop-up: subheadliner op welk bekend Amerikaans festival ? Coachella)
14 Sepultura - Cavalera
15 Warrant - Cherry Pie

Beste score: 26/32 WAG team. Minste score: 5/32 (effect van ontmoediging en/of Poes-comsumptie of simpelweg veel te moeilijk, wie zal het zeggen ?)
The Mars Volta werd (visueel ?) door heel wat ploegen herkend maar ook door een aantal ploegen (ook op het zicht?) verward met Wolfmother. 'Teflon' is een solo voor samensteller Tony (die daar niet echt trots op is maar het nummer gewoon uit toptrackslijstje van The Mars Volta haalde en dit vervolgens selecteerde uit hun Abbey Road sessie; de band maakt dan ook niet echt meezingers, niet ?). 'Exit ... stage left', de liveplaat van Rush werd door slechts 3 ploegen benoemd. De samenstellers zijn geen fans van Rush maar zagen de titel opduiken in allerlei lijstjes rond legendarische live-albums (wie onze quiz kent, weet dat we steeds gaan voor research based) Ride en Warrant werden - tegen onze verwachtingen in - door verrassend veel ploegen herkend. Ibeyi (compleet verkeerd uitgesproken door de presentator de avond van de quiz :teasing-blah: ) vonden een aantal ploegen (StuBru sessie was een cool fragment, check YouTube). De dames speelden een cover van Jay Electronica's 'Beter in tune with the infinite' (toegegeven: een niet echt voor de hand liggende songtitel) die leidde tot een onbedoelde tweede solo van samensteller Tony.
Laatst gewijzigd door wasoetie op di 31 mar 2015, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1707
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:
Silent Dolphin schreef:
kasenco schreef:Graag iets minder neerbuigend doen over bepaalde artiesten of kennis van bepaalde ploegen
:handgestures-thumbupright: Dan ben ik toch niet de enige die het net iets té vind.

Btw. ook de ontkennende versie van "Save A Prayer" (Duran Duran) ken ik (nog) niet. Op welk album staat die ?
Het is triest vast te stellen dat een klassieker van één van de bestverkopende bands uit de eighties niet voldoende gekend is door de samensteller om de correcte titel te kennen (hopelijk wel juist verbeterd) ;)
Volgens mij is het eerder een schrijfstijl die Tony zich aanmeet om zijn reviews te pennen en er wat schwung in te krijgen. Helemaal letterlijk moet je dat niet lezen. Een stijl die misschien niet iedereen kan bekoren, maar ik weet wel zeker dat Tony het helemaal niet neerbuigend bedoelt. Je hoeft 'm maar een beetje te kennen om te weten dat dat niet zo is.

Meteen terugpakken met een fout geposte titel en daar dan op inhakken is dan ook een overreactie, vind ik. Mocht je voor elke foute titel in de besprekingen een Poes achteroverslaan, denk niet dat je een Bob-sleutel zou winnen (maar die bestaan niet meer zeker?).
I second that. Het is ook een beetje de stijl van de presentator tijdens de quiz. Ik heb me er nog geen seconde aan gestoord, integendeel. Wel knap van je, Speedking, om weer wat sluikreclame in te voeren :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door PEKEBO »

Vorig jaar nog op het podium, nu 16de. Een klap in ons gezicht gekregen, mede door de overload aan Hiphop, harde noten en de goesting die gaandeweg verdween bij ons aan tafel. Zowat elk genre waar we een hekel aan hebben passeerde grotendeels op deze quiz en alles werd wat eentonig naarmate de tijd/avond vorderde. Zeker geen kritiek, wel een vaststelling. De samenstellers hebben altijd het laatste woord bij het opmaken van een playlist, te nemen of te laten, geen probleem mee.
Ik heb blijkbaar een ander beeld van een popquiz, gevarieerder vooral, en zeker de moeilijkheidsgraad proberen evenwichtig maken bij elk genre. De hits, o.a. Miley Cyrus, Nena, Duran Duran, Sabrina en nog vele anderen waren weggevers tegenover andere genres.

Anderzijds, niets dan lof voor het werk die hier telkens ingestoken wordt. Het visuele is leuk en met zorg behandeld. Het geluid, de zaal, prijzentafel en de poes waren dik in orde.

Ik heb begrip voor de reactie van kas en Jörgen. Ook die van Ludo, Tony is wellicht een fijne kerel (als Ludo het zegt is het bijna zeker waar) en hij zal ook wel weten dat een andere woordkeuze misschien beter was geweest bij sommige "uitspraken".

Volgend jaar komen we terug om beter te doen, al zijn er natuurlijk belangrijkere zaken in dit leven dan een quiz spelen en streven naar een goed resultaat.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3345
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door SpeedKing »

Over de presentatie- en reviewstijl van Tony gaan we het niet eens worden, maar dat is ook niet iedereen met pakweg de cartoons van Charlie Hebdo, de Bijbel of De Koran. Allemaal schrijfselen die gemeen hebben met een muziekquizforum dat je ze niet al te letterlijk mag lezen.

Maar dat De Poes lekker was, lijkt een vaststaand feit (tsjing, tsjing, kassa!)
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Mixronde 9

1 Stone Roses - Love Spreads
2 Dans Dans - Au Hasard
3 Scooter - You
4 Bad Brains - Banned in DC
5 Ed Sheehan - Lego House
6 Pierre Henry - Psyche Rock (Pop-up: Welke Belgische band sampelde een ander nummer van deze artiest in zijn debuutsingle ? Hooverphonic)
7 Depeche Mode - 101 (Pop-up: Twee van de 3 huidige leden van deze band ? Gahan, Gore, Fletcher)
8 D’Angelo - Voodoo
9 Father John Misty - I love you, Honey Bear
10 Tom Waits - I'll be gone
11 The Temper Trap - Sweet Disposition
12 Randy VanWarmer - Just when I needed you the most
13 Steely Dan - Reelin in the years
14 Dimitri Vegas & Like Mike - Thivaios
15 The Opposites - Sukkel voor de liefde

Beste score: 26/32 voor WAG team en Sympathie Vur Den Duvel. Minste score: 4/32
Dans Dans werd door een aantal ploegen genoteerd (dankzij de dubbelnaamhint juist gegokt?). Hun instrumental 'Au Hassard' (een heel sfeervolle track, by the way) was als titel een zaalsolo voor Garnizoen :clap:. Leukste gelezen antwoord bij dit fragment: de band Fwiet Fwiet (bestaat nog niet, waag uw kans aspirant-muzikanten) met de song 'Fuck fuck', een eervolle vermelding voor deze creatieve vondst, Lou Reed In Velo :handgestures-thumbupright:
'I'll be gone' van Tom Waits, hier in de versie van juryleden Rose Mallow, werd herkend door een vijftal ploegen.
De familienaam van de broers Dimitri Vegas & Like Mike (Thivaios), toch geen onbekenden (maar wel onbeminden in het muziekquizcircuit?) leverde een solo op voor WAG team. Grappig: de hele Griekse menukaart en de halve Vlaamse telefoonboek zien passeren bij de antwoorden op deze vraag. Father John Misty telt heel wat fans onder de muziekquizzers.
Laatst gewijzigd door wasoetie op di 31 mar 2015, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Mixronde 10

1 Living Color - Cult of personality
2 Xiu Xiu - Only girl in the world (Pop-up: cover van ? Rihanna)
3 Schmutz - Love Games
4 Death Cab For Cutie - Meet me at the equinox
5 Wheat - Don’t I Hold You
6 Sick of it all - Busted
7 The J.Geils Band - Blow your face out
8 Kendrick Lamar - Good Kid, M.A.A.D. City
9 JeBroer - Banaan
10 Tool - The Pot
11 SBTRKT (feat. Sampha) - Trials of the past
12 Nick Mulvey - Cucurucu
13 Sleater Kinney - Jumpers (Pop-up: momenteel op de planken van welke concerttempel? Trix)
14 The Stooges - Asehton
15 Bastian - You’ve got my love

Beste score: 20/32 WAG team, minste score 4/32
Xiu Xiu, een Amerikaans-Chinees undergroundfenomeen, werd door 3 ploegen benoemd. De titel 'The Ony Girl In The World' (een hele scheve versie van Rde ihanna hit) werd vaker genoteerd. De tekst van belpopklassieker 'Love Games' van Schmutz werd door een aantal ploegen herkend. Knap op het einde van een quiz want allesbehalve een meezinger, tekstueel gezien dan. We lazen ergens dat 'Blow your face out' van J. Geilsband een zwaar onderschat live-album is, bevestigd in het feit dat een aantal ploegen de titel van dit live-album neerpenden.
SBTRKT (door de presentator op de quiz benoemd als Subtraktor, shame on him :evil:) werd (alweer vooral visueel?) herkend door heel wat ploegen. De song 'Trials of the past' is -te oordelen aan het feit dat dit een solo is voor de samenstellers- nooit een grote hit geweest in onze contreien en zal het wellicht ook nooit worden (een fijn nummer nochtans met oorwurmallures, check it). Grappig waren de vele schrijfwijzen (allemaal goedgekeurd door de jury overigens) van Nick Mulveys' 'Cucurucu'. De grootste fans van Sleater Kinney zullen wellicht voor het podium van Trix en niet op onze quiz gezeten hebben maar Silly Wommers scoort toch mooi een laatste zaalsolo met titel 'Jumpers' :dance:
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

We onthouden:
- dat de mixrondes een gesmaakt quizformaat zijn
- dat het moeilijk was (smaken, genres en moeilijkheidsgraad blijven een moeilijk discussiepunt)
- dat de fragmenten soms te kort en het tempo bij momenten daardoor hels waren
- dat er voldoende hiphop in de quiz zat
- dat TLP geliefder is in de DJ-booth dan onder muziekquizzers
- dat de maximumscore - met uitzondering van de laatste ronde - telkens tussen 75 en 100 % lag.
- dat er al bij al weinig solo’s gescoord werden, noch door ploegen, noch door de samenstellers
- dat er misschien wel een ronde teveel in deze quiz zat en de laatste schakeling in moeilijkheidsgraad nergens voor nodig was
- dat er mensen zijn die (met terechte kritiek) genuanceerd op deze quiz kunnen reageren en dat voor anderen moeilijker is. Uitdrukkelijke dank voor alle positieve comments :clap:
- dat er genoeg hotdogs waren
- dat de Poes lekker en nat was
- dat echte Flandriens ook niet wegblijven uit Gent-Wevelgem omdat het eens stevig waait

Nu kruipen we nederig terug in ons hol.
Bedankt & tot volgend jaar!
De Wasoeties
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door kasenco »

De familienaam van de broers Dimitri Vegas & Like Mike (Thivaios), toch geen onbekenden (maar wel onbeminden in het muziekquizcircuit?) leverde een solo op voor WAG team

Het zou erg zijn dat ik de naam van mijn buren niet zou kennen ;)
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door DVNO »

Maledictus I schreef:
wasoetie schreef:De titel van de nieuwe Kayne 'All Day' (ondanks uitgebreid gescandeerd in het fragment door de rapper zelve)
Dat hoorden we niet doordat de presentator er de pop-upvraag over aan het voorlezen was.
Tot mijn spijt moet ik mij hierbij aansluiten. Ik vond de pop-upvragen een leuke vondst en ik weet dat het een noodoplossing was om ze voor te lezen (aangezien niet leesbaar op het scherm vanop de achterste banken) maar daardoor werd dikwijls een half fragment onhoorbaar gemaakt. Door de al korte lengte van veel fragmenten was dat soms jammer.

Bedankt ook voor de super analyse!!! :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1058
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door Luk »

Respect en dank voor de traditioneel geoliede organisatie (inclusief evaluatie hier op het forum :clap: ) aan het hele team !

Wasoeties-quiz heeft een "eigen smoel" inderdaad, die echter jaarlijks in een andere spiegel kijkt.
En dat spiegelbeeld ook letterlijk reflecteert op een groot scherm met een multimediakwaliteit waar menig organisator mogelijk jaloers op kan zijn... :handgestures-thumbupright:

Maar dat de spiegel elk jaar een "make-over" laat zien, daar kunnen wij van getuigen...
Twee jaar geleden hadden wij de "Bruce Horny & the Rest" Experience : gewoon buiten de top 10 gebuiteld.
Gedurende 2 of 3 jaar nochtans winnaar geweest (ooit met 3 zelfs) en dit jaar - redelijk onverwacht - weer tweede...

Je weet dat daar dus nooit in die Europahallen in de klauwen van het Wasoetieteam. :twisted:

Dat het niet (of juist alcoholisch wél) van De Poes was, kunnen wij ook beamen. :oops:

Elke reeks na de pauze dachten we: met zo'n score donderen we alweer uit de top 10.
Maar het tegendeel bleek waar... We stegen stilaan naar zilver... :o

Conclusie : ook voor ons was het zwoegen en zweten voor elk punt, en zuchten bij de opgaven van (redelijk veel) reeksen na de pauze (met de laatste als inderdaad (ook bij ons!) "no feel-good" uitsmijter).

Enfin, Wasoetie maakte al wat conclusies...

Ik wil er wel deze twee, euh, drie aan toevoegen:

- de presentator mag (voor wie nog geïnteresseerd is in de score) ook alle antwoorden afroepen (het juiste antwoord op "twee personen binnen Sonic Youth die ooit een koppel waren" werd (volgens ons en andere ploegen die we hierover contacteerden) niet onthuld - vervelend om de "juiste" stand dan bij te houden...)

- met zo'n indrukwekkende logistieke middelen (muurgroot scherm en informatica) ter beschikking: waarom enkel een tussenstand projecteren en geen reeksscores? - maakt het veel makkelijker om bij te houden alweer, toch?

- (alweer) met zo'n indrukwekkende logistieke middelen (muurgroot scherm en informatica) ter beschikking: waarom niet de punten van de laatste reeks (afgeschermd van einduitslag) projecteren om die nog te laten controleren? Voor mij de grootste no-go in zo'n ambitieus opgezet project... Maar dat mag gerust ook bij kleinere initiatieven. Enfin, jullie weten intussen wel dat ik dat onwaarschijnlijke fouten voor echt elke quiz - die zichzelf respecteert tenminste - vind... Zucht! :roll:

Enfin, Wasoeties blijft een "must" in het circuit, en omringd door opnieuw wat "jonger volk dan mezelf :lol: " wil ik ook de volgende editie(s?) graag meemaken.

MAAR tot slot ja, de opmerking waar iedereen wel op zit te wachten:

die avond hadden we noodgedwongen "Sympathie vur De Poes" in plaats van vur Den Duvel.

And we liked it...
:twisted:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door straight banana »

wasoetie schreef:We onthouden:
- dat de mixrondes een gesmaakt quizformaat zijn
- dat het moeilijk was (smaken, genres en moeilijkheidsgraad blijven een moeilijk discussiepunt)
- dat de fragmenten soms te kort en het tempo bij momenten daardoor hels waren
- dat er voldoende hiphop in de quiz zat
- dat TLP geliefder is in de DJ-booth dan onder muziekquizzers
- dat de maximumscore - met uitzondering van de laatste ronde - telkens tussen 75 en 100 % lag.
- dat er al bij al weinig solo’s gescoord werden, noch door ploegen, noch door de samenstellers
- dat er misschien wel een ronde teveel in deze quiz zat en de laatste schakeling in moeilijkheidsgraad nergens voor nodig was
...

- dat de analyse misschien toch nog een ietsiepietsie grondiger kan. :mrgreen:

Als een juist antwoord maar twee of drie keer neergepend werd worden de ploegen die dit deden de ene keer vermeld, de andere keer dan weer niet (Xiu Xiu, Lexicon Devil, titel Rush- plaat...). Yup, "muggenzifter" is my middlename.

Andere puntjes van kritiek werden hier al vermeld. Maar voor de rest: zoals steeds een interessante quiz waar ik graag de deur voor uit kom. :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1058
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door Luk »

We onthouden ook:

Dat het eigenlijk geen quiz maar een oefenwedstrijd was...
:twisted:
Plaats reactie